» سلامت پوست و مو » آکنه چیست و جوش روی شانه و بازو نشانه چیست ؟
جوش روی شانه و بازو
سلامت پوست و مو

آکنه چیست و جوش روی شانه و بازو نشانه چیست ؟

مهر 30, 1402 120312

مشکلات پوستی از جمله مشکلات مهم سلامتی است که افراد ممکن است در طول زندگی خود با آن مواجه شوند و بر کیفیت زندگی روزمره آنها تأثیر منفی بگذارد. یکی از شایع ترین مشکلات پوستی که در جامعه دیده می شود،  آکنه و جوش است. در حالی که آکنه اغلب روی صورت ایجاد می شود، در افراد مبتلا به بیماری های پوستی خاص نیز می تواند در قسمت های مختلف بدن ایجاد شود. در این زمینه، یکی از شایع ترین نواحی آکنه بعد از صورت، ناحیه پشت و جوش روی شانه و بازو است.

آکنه چیست؟

آکنه یک بیماری پوستی مزمن است که با بثورات مشخصه مشخص می شود. عناصر اصلی پاتولوژیک آکنه عبارتند از کومدون ها، پاپول ها و پوسچول ها، ندول ها، کیست ها. تشخیص با توجه به داده های معاینه در کلینیک، کشت های بیومتریال گرفته شده از کانون های التهاب انجام می شود. چگونه آکنه را درمان کنیم؟ درمان با استفاده از داروهای موضعی و سیستمیک، لیزر درمانی و فتوتراپی انجام می شود.

 

علل آکنه و جوش روی شانه

دلایل اصلی ایجاد این وضعیت پاتولوژیک عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی در بدن (بارداری، بلوغ، مراحل چرخه قاعدگی، افزایش کورتیزول)؛
  • استعداد ارثی؛
  • آسیب شناسی تیروئید؛
  • عادت های بد؛
  • بیماری های دستگاه گوارش؛
  • سوء تغذیه؛
  • نقض یکپارچگی پوست، که با فرآیندهای التهابی موضعی همراه است.
  • لوازم آرایشی انتخاب نادرست برای مراقبت از پوست؛
  • ویژگی های ساختار پوست؛
  • مصرف برخی داروها (به عنوان مثال، استروئیدهای آنابولیک).
  • در نوزادان، بثورات پوستی اغلب به دلیل این واقعیت است که شیر مادر حاوی مقدار زیادی کورتیزول است. یکی دیگر از علل شایع نقض عملکرد غدد چربی در طول تشکیل پس زمینه هورمونی کودک است.
بخوانید  رفع چین و چروک های صورت با کلاژن درمانی و 6 روش کلاژن سازی پوست در خانه

علائم جوش روی شانه

علائم اصلی این وضعیت پاتولوژیک عبارتند از:

  • ظاهر بثورات پوستی مشخصه؛
  • درد و خارش پوست (همیشه ظاهر نمی شود)؛
  • تورم ضایعات (با دوره شدید ایجاد می شود).
  • انواع بثورات زیر وجود دارد:
  • کومدون ها – سفید و سیاه هستند.
  • پاپول – آکنه التهابی سطحی، که پس از مدتی ناپدید می شود یا به شکل بعدی منتقل می شود.
  • پوسچول ها – تشکیلات چرکی، اگر جوش ها کوچک باشند، می توانند بدون اثری از بین بروند، پس از ناپدید شدن آکنه های بزرگ، زخم ها اغلب روی پوست ایجاد می شوند.
  • تشکیلات دمنده – بثورات بزرگ، متراکم، عمیق، با یا بدون تشکیل چرک.
  • آکنه کنگلوبات – پس از ادغام چندین عنصر ایجاد می شود.
  • تشکیلات بلغمی – آکنه قرمز، مسطح، نرم، هنگامی که آنها را فشار می دهید، درد ایجاد می شود، پس از باز شدن، چرک بیرون می آید.

انواع آکنه

بر اساس طبقه بندی بالینی، انواع آکنه زیر متمایز می شوند:

۱٫ جوانی (کومدون، فولمینانت، کیستیک ندولار و آکنه پاپولوپوستولار).

۲٫ آکنه بزرگسالان (معکوس، دیررس، کنگلوبات، آکنه ای که هنگام استفاده از استروئیدهای آنابولیک در طول بدنسازی ایجاد می شود).

۳٫ سازندهای ناشی از تأثیر عوامل خارجی.

۴٫ جوش های آکنه شکل.

با توجه به شدت، انواع خفیف، متوسط و شدید بیماری تشخیص داده می شود.

مراحل زیر به توسعه آسیب شناسی متمایز می شود:

۱٫ سبک وزن. کومدون ها، پاپول های منفرد روی پوست بیمار ظاهر می شوند، هیچ نشانه ای از التهاب وجود ندارد. درمان در این مرحله به شما امکان می دهد به بهبودی کامل برسید.

۲٫ معتدل. آکنه توسط تعداد زیادی کومدون نشان داده می شود. علاوه بر این، ۱۰-۲۰ پاپول ملتهب وجود دارد. درمان در این مرحله پیچیده تر و طولانی تر است (تا ۸ هفته). پیش آگهی در این زمینه مطلوب است.

۳٫ سنگین. علائم مانند مرحله قبل است، اما تعداد پاپول های ملتهب به ۳۰-۴۰ قطعه افزایش می یابد. درمان تخصصی طولانی مدت مورد نیاز است.

۴٫ بسیار سنگین. پوست دارای تعداد زیادی پوسچول، پاپول، تشکیلات ندولر (از ۴۰ یا بیشتر) است. یک دوره طولانی درمان پیچیده مورد نیاز است.

تشخیص بیماری های مربوط به آکنه

در بیشتر موارد کافی است پزشک با انجام نظرسنجی و معاینه بالینی بیمار، تشخیص دهد. دکتر علاقه مند است که بیمار چه سبک زندگی را دنبال می کند، چگونه غذا می خورد، آیا عادات بد، بیماری های مزمن، استعداد ارثی به آکنه دارد یا خیر. اگر علل دقیق ایجاد آکنه ناشناخته باشد، آزمایشاتی برای بیمار تجویز می شود.

بخوانید  قرص فیفول برای پوست صورت

بیشتر اوقات، سطح محتوای هورمون هایی مانند تستوسترون، FSH، LH در بدن تعیین می شود. آزمایشات برای کشت قارچ و باکتری نیز انجام می شود، تشخیص افتراقی انجام می شود. علاوه بر این، هنگام تجویز درمان، لازم است که شدت بیماری، سن و جنسیت بیمار در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، مشخص است که در بیشتر موارد شدیدترین دوره در مردان رخ می دهد، به خصوص اگر استروئیدهای آنابولیک مصرف کنند.

چگونه از شر آکنه و جوش روی بازو خلاص شویم؟

بیماران آکنه باید آمادگی ذهنی برای این واقعیت داشته باشند که درمان طولانی خواهد بود. درمان همیشه پیچیده است و با در نظر گرفتن سن، جنسیت، بیمار، وجود مشکلات سلامتی، میزان آسیب پوست و ویژگی‌های فردی ارگانیسم انتخاب می‌شود.

چگونه آکنه را درمان کنیم؟

همه بیماران آکنه باید قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنند. هنگام بیرون رفتن در روزهای روشن، صرف نظر از زمان سال، پوست در معرض آفتاب باید با کرم ضد آفتاب درمان شود.

علاوه بر این، پیروی از یک رژیم غذایی خاص ضروری است که ماهیت آن اجتناب از غذاهای فست فود، غذاهای چرب، سرخ شده، شور، دودی است. توصیه می شود مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید.

تاکتیک های درمان تا حد زیادی به شکل و شدت بیماری بستگی دارد. با فرم خفیف، درمان خارجی معمولاً کافی است. ماهیت آن در پاکسازی مکانیکی منظم پوست است که توسط یک پزشک واجد شرایط در یک کلینیک انجام می شود. شما نباید چنین روش هایی را در خانه یا سالن های زیبایی انجام دهید، زیرا این می تواند وضعیت را بیشتر تشدید کند و اغلب منجر به ایجاد عوارض شدید می شود. یک دوره لایه برداری شیمیایی نیز وجود دارد. ممکن است برای بیمار داروهای ضد التهابی خارجی، رتینوئیدها، آنتی بیوتیک ها، کراتولیتیک ها تجویز شود.

با شدت پاتولوژی متوسط، یک دوره درمان سیستمیک تجویز می شود. ممکن است برای بیمار هورمون، آنتی بیوتیک و غیره تجویز شود. انتخاب داروها و همچنین دوز و رژیم آنها بسته به علل آکنه توسط پزشک معالج تعیین می شود. در برخی موارد، فیزیوتراپی به درمان پزشکی اضافه می شود. بیشترین اثر توسط لیزر درمانی، کرایوتراپی، دارسونوالیزاسیون داده می شود.

در موارد شدید بیماری، ممکن است برای بیمار داروهای مبتنی بر ایزوترتینوئین تجویز شود. درمان تحت نظارت دقیق یک متخصص پوست انجام می شود، زیرا این داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. زنان در سنین باروری در طول درمان با این دارو باید داروهای ضد بارداری تجویز شوند. اغلب اوقات، علاوه بر درمان دارویی، فرد به کمک روانشناس نیاز دارد، زیرا آکنه روی صورت و عواقب آن باعث ایجاد عقده ها و بدتر شدن وضعیت روانی بیمار تا ایجاد افسردگی می شود.

بخوانید  ۱۲ مدل کوتاهی مو دخترانه

نحوه جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش روی بازو و سر شانه چگونه است ؟

برای اینکه پوست خود را تمیز و سالم نگه دارید، نکات زیر را دنبال کنید:

  • درست غذا بخورید – باید غذاهای فست فود، سوء مصرف از غذاهای تند، سرخ شده، دودی، شور، ترشی را کنار بگذارید، رژیم غذایی باید میوه ها و سبزیجات تازه بیشتری داشته باشد.
  • سعی کنید در طول روز صورت خود را با دستان خود لمس نکنید، به خصوص اگر در خانه نیستید.
  • امتناع از عادت های بد؛
  • درمان به موقع بیماری های دستگاه گوارش، سیستم غدد درون ریز؛
  • آکنه را به تنهایی فشار ندهید – این می تواند منجر به اضافه شدن یک عفونت ثانویه و ایجاد عوارض شدید شود.
  • رژیم کار و استراحت را رعایت کنید.
  • مراقبت مناسب از پوست، انتخاب لوازم آرایشی مناسب؛
  • رژیم نوشیدن را رعایت کنید – باید حداقل دو لیتر آب تمیز در روز بنوشید.
  • هنگامی که آکنه ظاهر می شود، در اسرع وقت با یک متخصص پوست وقت ملاقات بگیرید و برای شناسایی علل بیماری و تجویز درمان کافی، معاینه شوید.

در صورت عدم درمان به موقع، عوارض زیر ممکن است ایجاد شود:

۱٫ منافذ بزرگ شده. آنها به این دلیل تشکیل می شوند که غدد چربی بیش از حد چربی ترشح می کنند که در دهان آنها تجمع می یابد که منجر به هیپرتروفی و کشیدگی دیواره غدد می شود.

۲٫ رنگدانه. این به عنوان یک نتیجه از نقض تشکیل رنگدانه ها در هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید در طول بیماری، و همچنین خود اکستروژن و آسیب به عناصر بثورات ظاهر می شود.

۳٫ تشکیل میلیا. اینها کپسولهای گردی پر از سبوم هستند که در لایه های بالایی پوست، اطراف چشم ها، روی پلک ها، شقیقه ها قرار دارند. آنها معمولاً ملتهب نمی شوند، با این حال، حذف مکانیکی میلیا توصیه می شود.

۴٫ لکه های اریتم. پس از ناپدید شدن بثورات ایجاد می شود. دلیل ظاهر آنها نقض گردش خون محلی در هنگام التهاب پوست است.

بخوانید  نحوه استحکام سازی ناخن

۵٫ آتروما. به ندرت رخ می دهد. آنها یک برآمدگی بزرگ زیر پوست با یک نقطه سیاه در وسط هستند. اگر این نقطه را از بین ببرید، می توان یک توده سفید با بوی ناخوشایند را از طریق سوراخ ایجاد شده فشرده کرد. هنگامی که این تشکیلات عفونی می شوند، دردناک می شوند و باید فورا حذف شوند.

۶٫ سپسیس. خطرناک ترین عارضه، که نه تنها برای سلامتی، بلکه برای زندگی بیمار نیز خطرناک است. اگر بیمار اغلب به تنهایی و بدون رعایت قوانین آسپسیس و ضد عفونی کننده، آکنه را از بین ببرد، ممکن است رخ دهد.

جوش روی شانه و بازو نشانه چیست ؟

صورت تنها جایی نیست که آکنه روی آن تاثیر می گذارد. آنها می توانند در هر قسمتی از بدن که غدد چربی یا فولیکول های مو وجود دارد، از جمله پشت، سینه و شانه ها ظاهر شوند.

ظاهر آکنه در پشت و شانه ها معمولاً با ورزش همراه است که باعث افزایش تعریق و اصطکاک وسایل و لباس های ورزشی می شود. منافذ روی پوست با کثیفی، سلول های مرده پوست، عرق و سبوم (سبوم) مسدود می شوند. بدن برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست و مو، سبوم تولید می کند. اگر سبوم انباشته شود و پوست خود را به درستی تمیز نکنید، منافذ شما مسدود می شود و آکنه را بدتر می کند.

چرا آکنه در پشت ظاهر می شود؟

پشت دومین نقطه شایع بدن (پس از صورت) است که در آن آکنه ایجاد می شود. منافذ پشت به راحتی مسدود می شوند زیرا بزرگتر از جاهای دیگر هستند. از آنجایی که این منافذ بزرگ‌تر هستند، ضایعاتی که در پشت ظاهر می‌شوند نسبت به صورت دردناک‌تر و گسترده‌تر هستند. مانند جوش های روی شانه ها و صورت، آکنه در پشت نیز می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. ژنتیک، استرس، داروها و شیوه زندگی همگی می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند که می تواند منجر به آکنه شود.

بهترین راه برای جلوگیری از آکنه پشت، ایجاد تغییراتی در روال مراقبت از پوست است. این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از دوش گرفتن بلافاصله بعد از تمرین و استفاده از یک پاک کننده بدن با کیفیت گرفته تا لایه برداری با اسید سالیسیلیک. پوشیدن لباس های گشاد نیز می تواند خطر آکنه پشت را کاهش دهد.

علل خارجی آکنه

  • عوامل محیطی زیر می توانند واکنش التهابی پوست را تحریک کنند:
  • عدم رعایت اصول بهداشت طبیعی. به دلیل تعداد زیاد غدد چربی، ناحیه پشت نیاز به مراقبت ویژه دارد، با رعایت نکردن بهداشت کافی، غدد چربی مسدود می شوند و به دنبال آن باکتری و آکنه ایجاد می شود.
  • لباس تنگ و تنگ. بدتر شدن تنظیم حرارت وجود دارد که به مسدود شدن منافذ کمک می کند.
  • استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست مناسب نیستند. لوازم آرایشی چرب، ضد آفتاب های روغنی می توانند ظاهر بثورات را تحریک کنند.
  • لباسی که از جنس پلاستیک است. پارچه پنبه ای اجازه عبور هوا را می دهد و به پوست اجازه تنفس می دهد که نمی توان در مورد پارچه مصنوعی گفت که به تجمع چربی و میکروب ها در سطح پوست و به دنبال آن ایجاد جوش کمک می کند.
  • ریزش مو . قادر به تحریک پوست، تحریک افزایش ترشح چربی زیر جلدی است.
بخوانید  معجون قاتل موخوره چیست؟ ۶ درمان خانگی معجزه آسا برای موخوره

علل داخلی آکنه

علل داخلی عبارتند از:

  • استعداد ژنتیکی اغلب موارد خانوادگی آکنه وجود دارد.
  • عدم تعادل هورمونی به دلیل تغییر ساختار بدن، جهش در هورمون ها رخ می دهد که باعث افزایش تولید سبوم می شود. در زنان، آکنه گاهی در دوران بارداری یا قاعدگی رخ می دهد.
  • عوارض جانبی داروها. مصرف داروهای ضد افسردگی می تواند باعث ایجاد بثورات و خارش شود.
  • ویژگی های تغذیه. ثابت شده است که غذاهای با شاخص گلیسمی بالا باعث ایجاد بثورات شدید می شوند.
  • تنش عصبی. روی پس زمینه هورمونی و واکنش سیستم ایمنی تأثیر می گذارد که می تواند باعث آکنه شود.
  • آلرژی. واسطه های التهابی می توانند بر روی پوست تأثیر بگذارند و ظاهر بثورات را تحریک کنند.
  • بیماری های همراه بیماری های غدد درون ریز (دیابت شیرین)، آسیب شناسی دستگاه گوارش (پانکراتیت، زخم معده)، بیماری های دستگاه تناسلی، بیماری های بافت همبند سیستمیک.

انواع آکنه در پشت روی بازو و سرشانه

  • بثورات التهابی و غیر التهابی می تواند در ستون فقرات و در سراسر پشت ایجاد شود.
  • التهابی نیست

شامل عناصر زیر است:

➦ جوش های سرسفید (کومدون های بسته، آکنه زیر جلدی) – زمانی رخ می دهد که فولیکول مسدود می شود، اما در زیر پوست بسته می ماند.

جوش های سرسیاه (کومدون های باز) – زمانی ایجاد می شوند که یک فولیکول مسدود شده بالای سطح پوست بیرون زده و با تشکیل بعدی یک جوش سر سیاه باز شود.

  • التهابی

توسط گونه هایی مانند:

➦ پاپول – برجستگی های قرمز رنگ که به دلیل التهاب فولیکول مو ظاهر می شوند و می توانند دردناک باشند.

بخوانید  صورتم با خمیر دندان سوخته چه کنم ؟

➦ پوسچول – عناصر راش پر از چرک، اغلب سفید یا زرد با قرمزی در پایه

➦ گره ها – بثورات که در عمق زیر پوست با تشکیل یک تشکیل جامد بزرگ ایجاد می شود. واکنش التهابی به دلیل آسیب به مناطق عمیق تر رخ می دهد

➦ کیست ها زخم های بزرگی هستند که درد دارند و می توانند باعث ایجاد اسکار شوند.

چگونه از شر آکنه بر روی پشت و بازو خلاص شویم؟

مهمترین قانون در مبارزه با آکنه در پشت، تعیین علت جوش است، بنابراین رمز موفقیت مراجعه به موقع به متخصص پوست است. در صورت وجود آکنه بر روی بازو و پشت، درمان فردی و یک رویکرد یکپارچه به رفع مشکل کمک می کند.

درمان ها و روش ها

آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای خوراکی، کرم‌ها، لوسیون‌ها، لیزر درمانی، لایه‌برداری، تزریق‌های زیبایی همه روش‌هایی برای از بین بردن مشکل منفور مانند آکنه پشت هستند.

درمان های خانگی موثر برای آکنه پشت و بر روی بازو:

✓ قرص ها. آنها اثر سیستمیک بر بدن دارند. مواد فعال می تواند داروهای هورمونی، آنتی بیوتیک ها و رتینوئیدها (ایزوترتینوئین) باشد. لازم به یادآوری است که خوددرمانی قابل قبول نیست.

✓ کرم ها و پمادها. لوازم آرایشی مبتنی بر اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، رتینوئیدها و آنتی بیوتیک ها ضروری هستند. آنها نه تنها ترشح چربی زیر جلدی را کاهش می دهند، بلکه به طور موثر باکتری ها را از بین می برند که به کاهش روند التهابی کمک می کند.

✓ لایه برداری شیمیایی بسته به غلظت اسید، لایه برداری سطحی و عمیق وجود دارد. آنها گردش خون پوست را بهبود می بخشند، التهاب را تسکین می دهند.

✓ روش های لیزر. با کمک پرتوهای لیزر، بی نظمی های پوست از بین می رود، اثر باکتری کشی ایجاد می شود.

✓ روش های زهکشی. تمام ناخالصی ها و محتویات جوش را بیرون بیاورید.

✓ فتوتراپی راش های کوچک چرکی و همچنین التهاب عمیق را از بین می برد. منبع ضایعه با مهار فعالیت حیاتی پروپیونوباکتری آکنه از بین می رود. منافذ به طور محسوسی باریک می شوند، ترشح سبوم کاهش می یابد، پوست مخملی و ابریشمی می شود.

✓ سرما درمانی با قرار گرفتن در معرض نیتروژن مایع، انسداد تکانه های عصبی رخ می دهد که به نوبه خود به پاکسازی پوست، از بین بردن قرمزی و بثورات در پشت کمک می کند.

✓ پاکسازی مکانیکی پوست به افرادی که پوست چرب مشکل دار دارند توصیه می شود ماهی یکبار تمیز کنند. این نه تنها منافذ را عمیقا تمیز می کند، بلکه باعث بازسازی لایه های بالایی پوست نیز می شود.

بخوانید  طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت با بهترین روش ها

جوش روی شانه و بازو نشانه چیست ؟

روش های خانگی درمان آکنه و جوش پشت و روی بازو

از بین بردن کامل بثورات پشت با کمک طب سنتی تضمین نمی شود، اما بهبود وضعیت پوست با چشم غیر مسلح قابل توجه خواهد بود. روغن درخت چای به درمان آکنه های بزرگ در پشت کمک می کند. با استفاده از یک سواب پنبه ای، باید روغن را به صورت موضعی روی جوش های کوچک بمالید و یک شب بگذارید. به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد، بثورات فورا ناپدید می شوند. همچنین، در برابر بثورات و رنگدانه ها، یک لیمو معمولی به یک درمان جهانی تبدیل می شود.

می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

– آب لیمو و آب را به نسبت ۱:۱ مخلوط کنید

– محلول را با استفاده از یک پد پنبه ای در مناطق مشکل دار بمالید.

– بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

این روش باید ۲ بار در هفته انجام شود.

حمام بلغور جو دوسر یک درمان موثر برای جوش پشت است. بلغور جو دوسر اثر ضد التهابی دارد، بثورات را از بین می برد. ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را در یک حمام گرم بریزید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و پس از آن حمام آماده استفاده است.

راهنمای کوتاهی در مورد لوازم آرایشی

به صاحبان پوست های چرب و مشکل دار توصیه می شود مراقبت ویژه ای داشته باشند. لوازم آرایشی باید ترشح چربی زیر پوست را کاهش دهد و اثر ضد التهابی داشته باشد.

درمان های رایج آکنه عبارتند از:

➤ کرم اکتیو سراسین لکه ای TM Libriderm / Librederm 20 میلی لیتر .

حاوی اسید سالیسیلیک است که خاصیت ضد باکتریایی دارد، به دلیل نفوذ عمیق به منافذ، لایه شاخی اپیدرم را لایه برداری می کند، جوش ها را خشک می کند و رنگدانه ها را از بین می برد.

اقدام انجام شده:

– منافذ را سفت می کند، ترشح چربی زیر پوست را عادی می کند

– بسیاری از جوش های سر سیاه پشت را از بین می برد

– پرخونی را کاهش می دهد.

➤ لوسیون موضعی برای پوست های چرب و مشکل دار Biotrade ACNE OUT 60 میلی لیتر .

درمان جوش و جوش با لوسیون موضعی انجام می شود. این ابزار برای صاحبان آکنه خفیف و اشکال پیچیده مناسب است. برای دستیابی به حداکثر اثر درمانی، استفاده نقطه ای از لوسیون توصیه می شود. مزیت محصول غیر کومدون زایی و عدم وجود مواد شیمیایی مضر در ترکیب است.

بخوانید  معرفی بهترین ماسک روشن کننده پوست خانگی با طرز تهیه 8 ماسک روشن کننده

اقدام انجام شده:

– فورا التهاب را تسکین می دهد.

– به وضوح منافذ را کوچک می کند

– فعالیت پروپیونی باکتریوم آکنه را کاهش می دهد

– از ایجاد جوش جلوگیری می کند

– پوست تحریک شده را تسکین می دهد.

اقدامات پیشگیرانه جوش روی بازو

برای اینکه برای همیشه مشکل بثورات در پشت را فراموش کنید، باید اقدامات پیشگیرانه زیر را رعایت کنید:

به طور مرتب پوست را با محصولات آرایشی ملایم تمیز کنید.

با اسکراب های ملایم از شر سلول های مرده پوست لایه های بالایی پوست خلاص شوید.

از منسوجات ساخته شده از پارچه های پنبه ای طبیعی استفاده کنید.

در طول عود، از رفتن به استخر و سولاریوم محافظت خودداری کنید.

در هوای گرم، قبل از بیرون رفتن، از محافظ spf استفاده کنید.

از وسایل بهداشت شخصی خود برای افراد غریبه استفاده نکنید.

از مصرف برخی داروها (مانند هورمون‌های آندروژنی که می‌توانند باعث جوش‌ها شوند) خودداری کنید.

از فرآورده های روغنی استفاده نکنید (بهتر است محصولاتی با خاصیت غیر کومدوژنیک انتخاب کنید.)

از شر اصطکاک پشت خلاص شوید (جوش های پشت می تواند باعث پوشیدن کوله پشتی، وسایل ورزشی شود)

از محصولات بدون نسخه بر پایه بنزوئیل، رزورسینول، اسید سالیسیلیک و گوگرد استفاده کنید.

بلافاصله پس از تمرین یا فعالیت بدنی دیگر دوش بگیرید. مهم است که به طور منظم کمر خود را تمیز کنید، زیرا گرما و تعریق بیش از حد باعث رشد باکتری ها می شود.

جوش ها را فشار ندهید. خلاص شدن از شر آکنه به این روش می تواند وضعیت را تشدید کند یا رنگدانه ها را ترک کند.

ملحفه تخت را مرتباً عوض کنید.

چگونه از شر آکنه بر روی پشت و بازو خلاص شویم؟

برای درمان جوش و آکنه تغذیه بسیار مهم است!

برای بهبود وضعیت پوست، رعایت رژیم غذایی ضروری است. رژیم غذایی فردی که از جوش های پشت رنج می برد باید با مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان ها غنی شود. این رویکرد نه تنها پوستی سالم می دهد، بلکه عملکرد دستگاه گوارش و سیستم ایمنی را نیز عادی می کند.

برای از بین بردن آکنه پشت، توصیه می شود محصولات زیر را وارد رژیم غذایی کنید:

فلز روی . این ریز عنصر وضعیت پوست را بهبود می بخشد، آکنه پشت را از بین می برد. غذاهای غنی از روی عبارتند از جگر، تخم کدو تنبل، صدف و آجیل کاج.

پروبیوتیک ها آنها به عادی سازی میکرو فلور روده کمک می کنند، روند التهابی را در بدن تسکین می دهند و از روند عادی گوارش حمایت می کنند.

بخوانید  روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت

اسیدهای چرب امگا ۳٫ کار غدد چربی را تنظیم می کند و اثر ضد التهابی دارد. مقدار زیادی امگا ۳ در ماهی های دریایی، کلم بروکلی، دانه های کتان یافت می شود.

چای سبز. به پاکسازی بدن کمک می کند، دارای اثر ضد باکتریایی است.

سبزیجات حاوی بتاکاروتن. قادر به عادی سازی کار غدد چربی و خلاص شدن از شر بثورات. بتاکاروتن در هویج، کرفس، جعفری یافت می شود.

جوش های پشت

تغذیه مناسب نقش مهمی در پیشگیری از آکنه دارد.

نشان داده شده است که محصولات لبنی و همچنین غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا باعث ترشح بیش از حد سبوم می شوند (گلوکز تولید انسولین را تحریک می کند که باعث افزایش تستوسترون می شود – یکی از دلایل آکنه).

غذاهایی که باعث آکنه می شوند:

شیرینی، شکلات، مصرف عسل به مقادیر زیاد

فست فودها، فست فودها (متشکل از چربی های ترانس که باعث فشرده شدن چربی زیر پوستی می شوند.)

محصولات لبنی (آنابولیک ها که بخشی از محصولات لبنی هستند باعث عدم تعادل هورمونی می شوند).

نوشابه، قهوه

آرد و محصولات نانوایی روی روغن نخل.

رابطه کبد چرب و جوش روی بازو و پشت

کبد چرب یک بیماری است که با تجمع بیش از حد چربی در سلول های کبد مشخص می شود. این بیماری چندین نام دارد – کبد چرب، استئاتوز، دژنراسیون چربی، اما هر یک از آنها فقط یک چیز دارند – نباید با آن شوخی کنید و تشخیص زودهنگام آن و همچنین درمان بعدی باید به موقع و جامع باشد.

آکنه و علائم خارجی مشکلات کبدی

آکنه همراه با بیماری کبد یک مشکل رایج و قابل درک است، اما گزینه های دیگری برای مشکلات پوستی وجود دارد. قرمزی روی صورت ناشی از کبد ممکن است منشا آلرژیک داشته باشد.

این زمانی اتفاق می افتد که بدن نمی تواند با پردازش کامل، به عنوان مثال، داروها کنار بیاید. زردی و خاکی بودن پوست معمولاً به دلیل بیلی روبین بیش از حد ایجاد می شود که معمولاً توسط کبد دفع می شود. اما این علائم معمولاً با مشکلات شدید سلامتی ظاهر می شوند. و آکنه، به عنوان اولین نشانگر مشکلات، با کوچکترین نقصی بیرون می ریزد.

آکنه ناشی از کبد همیشه نشانه آسیب شناسی جدی یا آسیب مزمن نیست. در عوض، برعکس، تعدادی از آکنه‌ها که در برابر لوسیون‌ها و پاک‌کننده‌ها مقاوم هستند، به سادگی به کبد می‌گویند که به حمایت نیاز دارد، مانند رژیم غذایی، یا ترک برخی عادت‌های بد. همچنین، آکنه روی صورت ناشی از کبد می تواند نشان دهد که داروهای مصرف شده برای بدن مناسب نیستند.

بخوانید  انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

آیا کبد مستقیماً روی پوست تأثیر می گذارد؟

نه، ارتباطات و مکانیسم اجرای آن بسیار پیچیده تر است. کبد، به عنوان یک فیلتر طبیعی بدن، باید تمام سموم، سموم را تبدیل، ببندد و حذف کند – یعنی هر چیزی که بدون پردازش اضافی قابل حذف نیست. از آنجایی که دمای داخل اندام همیشه بالاتر است، در آنجا بسیار سریعتر به اجزای تقریباً هر سمی که برای دفع مناسب است تجزیه می شود. اما یک هشدار وجود دارد: در فرآیند فیلتر کردن، خود کبد می تواند آسیب ببیند. یک مثال ساده این است که پردازش منظم دوزهای زیاد الکل فرآیندهای خود درمانی را مختل می کند و باعث تخریب اندام می شود.

یک کبد بیمار به دو صورت آکنه ایجاد می کند – یا بدن سعی می کند سموم را از طریق پوست حذف کند و این امر با تغییر pH به قلیایی تر، دفاع ایمنی را کاهش می دهد. یا چربی بیشتری از طریق پوست ترشح می شود – مقدار کمی چربی معمولاً از طریق منافذ دفع می شود که در مقادیر کم از پوست در برابر خشک شدن بیش از حد محافظت می کند و به حفظ خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

افزایش ترشح سبوم اغلب نشان دهنده مشکلات کبد است: زمانی که پوست ۲-۳ ساعت پس از شستشو شروع به “درخشش” می کند، زمان تماس با متخصص کبد است. آکنه در بیماری کبد با ترشح بیش از حد شدید غدد چربی یک مشکل ثانویه است. مقدار زیادی چربی محل رشد باکتری ها و قارچ ها است. و اگر هر دو مشکل با هم ترکیب شوند، کانون های آکنه با آکنه های زیادی ظاهر می شوند.

سوالات متداول

آیا می توان جوش های پشت را فشار داد؟

فشار دادن آکنه کاملاً غیرممکن است، این می تواند منجر به عفونت (سپسیس) و همچنین آسیب به پوست (اسکار و رنگدانه) شود.

چگونه آثار (اسکار) آکنه روی پشت را از بین ببریم؟

لکه های آکنه را می توان با لایه برداری های مختلف، مزوتراپی، لایه برداری با لیزر از بین برد. این روش ها رنگدانه ها را از بین می برند، پوست را صاف می کنند و رنگ چهره را بهبود می بخشند.

از آثار (اسکارها)، محصولات حاوی رتینوئید، بنزوئیل پراکسید، آزلائیک اسید موثر خواهند بود. علاوه بر این، ماسک های حاوی لیمو و خاک رس سفید می توانند پوست را روشن کرده و میکروسیرکولاسیون را در خانه بهبود بخشند.

همچنین یک ابزار موثر ژل برای بازسازی اسکار Kelokod / Kelokod، ۳۰ میلی لیتر است. استفاده از ژل در ناحیه آسیب دیده بافت های پوست را بهبود می بخشد و بازسازی می کند، تبادل هوا را بهبود می بخشد، فرآیندهای کراتولیتیک را عادی می کند، رنگدانه ها را کاهش می دهد، پوست را تغذیه می کند، آن را نرم و لطیف می کند.

چه هورمون هایی باعث ایجاد آکنه می شوند؟

تا حد زیادی، آکنه با افزایش مقدار هورمون های جنسی مردانه (آندروژن – تستوسترون، دهیدروتستوسترون) در بدن رخ می دهد. در دوره پس از زایمان، تولید چربی زیر جلدی در نتیجه عدم تعادل پروژسترون و استروژن افزایش می یابد. هورمون های تیروئید و کورتیزول (هورمون استرس) نیز در ایجاد آکنه نقش دارند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×