» زیبایی و پزشکی » آیا پلاسما جت بینی خوب است؟
آیا پلاسما جت بینی خوب است؟
زیبایی و پزشکی

آیا پلاسما جت بینی خوب است؟

شهریور 17, 1402 90224

پلاسما جت بینی یکی از روش های زیبایی است که امروزه اسم آن را در بسیاری از بیلبورد های تبلیغاتی کلینیک های زیبایی می بینیم. اگر تاکنون فکر می کردید تنها روش کوچک کردن بینی عمل جراحی است حتماً با این روش آشنایی نداشته اید.

پلاسما جت بینی در سال های اخیر به واسطه ویژگی های خود توانسته است نظر بسیاری از زیبا جویان را جلب کند. روش پلاسما را می توان آمدن ترین و مطمئن ترین روش برای کوچک کردن بینی دانست. اگر در مورد این روش حرف های زیادی شنیده اید اما به دنبال اطلاعات دقیق هستید، ما در ادامه به این اطلاعات پرداخته ایم. امیدواریم با مطالعه این مقاله از دندان لند بتوانید در مورد پلاسما جت بینی به آگاهی جامعی دست یابید.

بخوانید  چگونه بهترین جراح سینه در مشهد را پیدا کنیم؟

پلاسما جت چیست و چگونه عمل می کند؟

پلاسما جت بینی یکی از روش های پزشکی است که برای کوچک کردن بینی های گوشتی، غضروفی و استخوانی به کار می رود. با استفاده از روش پلاسما جت بینی می توان قوزهای کوچک، فرورفتگی ها، برآمدگی ها و گردی بینی را درمان کرد. روش پلاسما می تواند فرم بینی را اصلاح کند و آن را به اصطلاح جمع نماید.

پلاسما گازی است که در حوزه پزشکی از آن استفاده های زیادی می شود. التیام دادن به زخم، ضد عفونی کردن و بهبود جای آکنه و جوش از کاربردهای مختلف آن است. به همین دلیل از این گاز برای رفع افتادگی پلک، افتادگی شکم و افتادگی سینه نیز استفاده می شود. در روش پلاسما جت، گاز پلاسما به وسیله دستگاه مخصوصی به لایه زیرین پوست بینی تابانده می شود. این گاز باعث سوخته شدن پوست در آن نقطه می شود. در نتیجه پوست تلاش می کند که خود را جمع کند. بدین صورت بینی کوچک تر می شود.

پلاسما جت بینی چگونه انجام می شود؟

پلاسما جت بینی

روش پلاسما جت بینی به صورت نقطه نقطه انجام می شود. این نقطه ها با فواصل مشخصی از هم قرار می گیرند. انجام روش پلاسما برای کوچک کردن بینی بدون بیهوشی انجام می شود. تنها پزشک ناحیه مورد نظر را به صورت موضعی بی حس می کند.

بخوانید  هایفوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟

بنابراین می توان روش پلاسما جت بینی را بدون درد و خونریزی نامید. تابانده شدن پلاسما باعث کلاژن سازی هر چه بیشتر پوست می شود. بنابراین نگران سوختن پوست خود نباشید. زیرا پوست در حال بازسازی است. پلاسما جت بینی در محیطی کاملاً استریل و توسط ابزارهای یکبار مصرف انجام می شود. در نتیجه اصلاً نگران مبتلا شدن به عفونت و بیماری نباشید.

پلاسما جت توسط چه دستگاهی انجام می شود؟

دستگاه انجام پلاسما جت بینی یک دستگاه مخصوص است که گاز پلاسما را به کمک سر سوزن مانندی به لایه زیرین پوست می رساند. این دستگاه کاملاً مخصوص این کار ساخته شده است. بنابراین می توانید از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید. همچنین سر سوزن مانند این دستگاه یکبار مصرف است و تنها برای شما استفاده می شود. دستگاه های پلاسما توسط شرکت ها و کشورهای سازنده مختلفی تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

روند انجام پلاسما جت بینی چگونه است؟

قبل از آنکه روش پلاسما جت بینی را انجام دهید، باید جلسه مشاوره ای با پزشک متخصص داشته باشید. پزشک در این جلسه فرم بینی، پوست بینی و بیماری های زمینه ای را بررسی می کند. در این جلسه شما باید انتظارات خود را از نتیجه عمل پلاسما به دکتر بگویید و در مورد هزینه نهایی از او سؤال کنید. در این جلسه پزشک تاریخ انجام عمل و جلسات آن را برای شما تعین می کند. روند انجام پلاسما جت بینی بسیار سریع و راحت است.

بخوانید  بهترین درمان قطعی منافذ باز پوست صورت چیست؟

اگر آدم پر استرسی هستید پیشنهاد می کنیم قبل از انجام پلاسما جت بینی یک قرص آرام بخش مصرف نمایید. این گونه آرامش شما در حین انجام پلاسما بیشتر خواهد بود. روند انجام پلاسما جت به این صورت است که ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را به وسیله مواد مخصوص بی حس می کند. بی حسی ممکن است سی دقیقه طول بکشد. سپس ناحیه موردنظر برای پیشگیری از بروز هر گونه عفونتی کاملاً ضدعفونی می شود.

پزشک انجام عمل پلاسما را شروع می کند. انجام پلاسما ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. برخی از افراد در همان جلسه اول نتیجه رضایت بخشی دریافت می کنند. اما برخی دیگر ممکن است نیاز داشته باشند دو تا سه جلسه این کار را انجام دهند. تعداد جلسات کاملاً به بینی شخص بستگی دارد. مسلماً بینی های بزرگ‌تر به جلسات بیشتری احتیاج دارند. بین جلسات باید یک تا دو ماه فاصله باشد تا پوست کاملاً ترمیم شود.

درمان پلاسما جت تا چه مدت ماندگاری دارد؟

درمان پلاسما جت تا چه مدت ماندگاری دارد؟

بسیاری از داوطلبان این روش در مورد مدت ماندگاری این روش سؤال دارند و در مورد آن نگران هستند. میزان ماندگاری پلاسما جت به عوامل زیادی بستگی دارد. هر چه فرد نکات مراقبتی بعد از انجام پلاسما را بیشتر رعایت کند، میزان ماندگاری نتایج برای او بیشتر می شود. تکنولوژی دستگاه پلاسما نیز بسیار مهم است. دستگاه های پیشرفته نتایج طولانی تر و بهتری ایجاد می کنند.

بخوانید  همه چیز درباره درمان رشد فک

اگر پزشک مهارت و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد ماندگاری نتایج نیز بیشتر می شوند. همچنین ماندگاری این روش در بینی های استخوانی بسیار بیشتر از بینی های گوشتی است. به صورت میانگین میزان ماندگاری عمل پلاسما بین ۲ تا ۳ سال است. بعد از این مدت فرد باید جهت ترمیم پلاسمای خود اقدام کند. بعد از انجام ترمیم فرم بینی فرد همانند قبل می شود.

مزیت های پلاسما جت بینی نسبت به رینوپلاستی

مزیت ها و ویژگی های قابل توجه روش پلاسما جت باعث شده اند که این روش محبوبیت زیادی نسبت به جراحی بینی داشته باشد. این مزایا باعث شده اند افرادی که از جراحی می ترسند و یا به دلیل مشکلاتی قادر به عمل نیستند، از این روش بهره ببرند. در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های روش پلاسما می پردازیم.

  • این روش بدون درد و خونریزی انجام می شود و زمان انجام آن بسیار کوتاه است. در حالی که رینوپلاستی با درد و خونریزی زیادی همراه است و ممکن است دو تا سه ساعت نیز طول بکشد.
  • این روش نیازی به مراقبت های بسیار سخت بعد از عمل و استراحت ندارد. بعد از انجام آن بلافاصله می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید. اما در رینوپلاستی فرد باید حداقل ۱۰ روز استراحت کند.
  • هزینه این روش نسبت به رینوپلاستی بسیار کمتر و مناسب تر است.
  • روش پلاسما جت برای بینی های گوشتی بیشتر از رینوپلاستی جوابگو است.
  • این روش برخلاف عمل جراحی بینی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.
  • این روش همانند عمل جراحی ریسک پذیر نیست و قابل بازگشت است. اگر در عمل جراحی فرم بینی نامناسب شود دیگر راه برگشتی وجود ندارد.
بخوانید  5 شوینده صورت خانگی را بشناسید!

عوارض احتمالی پلاسما جت بینی کدم‌اند؟

 

قبل از آنکه به عوارض روش پلاسما جت بینی بپردازیم بهتر است این نکته را یادآور شویم که عوارض کاملاً احتمالی هستند. یعنی ممکن است اصلاً رخ ندهند. شایع ترین عوارض بعد از انجام این عمل التهاب، کبودی، قرمزی است. این علائم کاملاً طبیعی بوده و طی یک الی دو روز بعد به صورت کامل از بین می روند.

مسئله دیگری که زیبا جویان را نگران می کند سوختگی پوست و ماندن جای زخم و لک بر روی بینی است. توجه کنید به وجود آمدن این عوارض کاملاً به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارند. اگر مراقبت های لازم را به صورت کامل رعایت کنید این عوارض اصلاً رخ نمی دهند. البته شایان ذکر است که انجام این عمل نزد پزشک غیرحرفه ای و توسط دستگاه غیرحرفه ای احتمال بروز این عوارض را بیشتر می کند.

چه افرادی می توانند پلاسما جت بینی انجام دهند؟

افرادی که دارای مشکلات ظاهری در بینی خود هستند کاندیدای مناسبی برای انجام پلاسما جت بینی هستند. زیرا روش پلاسما می تواند قوزهای کوچک و بزرگی نوک بینی را رفع کند. همچنین افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند می توانند این عمل را انجام دهند.

  • افرادی که دارای باتری در قبل خود هستند گزینه خوبی برای انجام پلاسما جت نیستند.
  • زنان باردار و مادرانی که در دوران شیردهی هستند نمی توانند روش پلاسما را انجام دهند.
  • افرادی که دارای بیماری های پوستی، اگزما و یا سرطان پوست هستند نباید روش پلاسمای بینی را انجام دهند.
  • افرادی که برای بهبود فرم بینی خود فیلر بینی انجام داده اند نباید از این روش استفاده کنند.
  • ایمپلنت بینی ممکن است مانع از انجام این روش شود. کسانی که دچار شکستگی بینی شده اند ممکن است در بینی خود ایمپلنت داشته باشند.
  • کسانی که به بیماری صرع دچار هستند مجاز به استفاده از این روش نیستند.
  • اگر پوستتان به مواد ضد عفونی کننده و یا مواد بی حسی حساس است حتماً از انجام پلاسما جت خودداری کنید.
بخوانید  چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی یا جوش سرسیاه خلاص شویم

هزینه انجام پلاسما جت بینی چقدر است؟

هزینه انجام پلاسما جت بینی به عوامل متعددی بستگی دارد و این هزینه در کلینیک های زیبایی مختلف بسیار متفاوت است. مهارت پزشک، پیشرفته بودن دستگاه، موقعیت مطب، انجام آزمایش قبل از انجام پلاسما و تعداد جلسات در هزینه نهایی مؤثر هستند. موقعیت کلینیک نیز تأثیر مستقیم در هزینه ها دارد.

هر چه کلینیک پیشرفته تر باشد و پزشک دارای مهارت بیشتری باشد، هزینه جلسات نیز بیشتر می شود. ممکن است قبل از انجام پلاسمای بینی پزشک از شما بخواهد برخی از آزمایش ها را انجام دهید. هزینه این آزمایش ها را باید به هزینه نهایی اضافه کنید. به صورت میانگین هزینه هر جلسه انجام پلاسما جت بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان است.

پلاسما جت بینی باید توسط چه شخصی انجام شود؟

برای آنکه وقوع عوارض احتمالی پلاسما جت کمتر شوند حتماً لازم است که این روش توسط پزشک متخصص صورت گیرد. متأسفانه برخی از سالن های زیبایی که مجوزها و دانش لازم در این زمینه را ندارند اقدام به انجام این روش می کنند. توجه داشته باشید که این روش باید توسط پزشک باتجربه در این زمینه صورت گیرد.

بخوانید  حجيم كردن لب با ويتامين e

در غیر این صورت ممکن است با عوارضی همانند سوختگی بینی، تغیر رنگ پوست بینی و … مواجه شوید. همچنین اپراتورهایی تحت نظر پزشکان در کلینیک ها این روش را انجام می دهند که آن ها نیز انتخاب خوبی هستند. قبل از انجام این عمل حتماً در مورد مهارت و تجربه پزشک مربوطه تحقیق کنید.

توصیه های قبل از انجام پلاسما جت بینی

توصیه های مهم قبل از انجام پلاسما جت بینی به شما کمک می کنند تا نتیجه فوق العاده ای از این روش بگیرید. پس حتماً به تمامی توصیه های ذکر شده در این بخش توجه کنید تا عملی بی خطر و ایمن داشته باشید.

  1. قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام این روش حتماً پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید.
  2. از هیچ لوسیون، مرطوب کننده، آب‌رسان و کرمی قبل از انجام عمل پلاسما جت استفاده نکنید.
  3. اگر مشکل پزشکی خاصی یا بیماری خاصی دارید حتماً در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان بگذارید.
  4. در مورد انتظارات خود از نتیجه انجام این عمل با پزشک خود صحبت کنید تا بهتر راهنمایی شوید.
  5. اگر قبلاً عمل پلیپ بینی یا شکستگی داشته اید با پزشک خود در میان بگذارید.
  6. دو هفته قبل از انجام پلاسما جت از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات پرهیز کنید.
  7. اگر به برخی از داروها، پمادها و مواد بی حس کننده حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.
  8. اگر در ناحیه پوست بینی خود دارای اگزما هستید به پزشک اطلاع دهید.
بخوانید  نحوه استحکام سازی ناخن

مراقبت های مهم بعد از انجام پلاسما جت بینی

مراقبت های بعد از انجام پلاسما جت بینی به اندازه خود عمل مهم و تاثیرگذار هستند. پس حتماً در رعایت نکات مراقبتی نهایت تلاش خود را انجام دهید. اگر این مراقبت ها به صورت دقیق رعایت نشوند ممکن است دچار عوارض مختلف این روش شوید.

حداقل باید تا یک هفته در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. نور خورشید می تواند زخم های شما را به لکه های دائمی روی بینی تبدیل کند. تغیر رنگ بینی نیز یکی از خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

اگر به ناچار از منزل بیرون رفتید و در معرض نور خورشید قرار گرفتید حتماً از ضد آفتاب بی رنگ قوی استفاده کنید. پوست بینی خود را با ضد آفتاب کاملاً بپوشانید و از کلاه لبه دار نیز استفاده کنید.

تا یک هفته هیچ گونه مواد آرایشی معطر و لایه برداری روی پوست بینی استفاده نکنید. استفاده از پمادهایی که پزشک تجویز می کند برای بهبود زخم ها کافی است.
اگر ممکن است تا سه روز اصلاً به حمام نروید. بعد از آن نیز سعی کنید زیاد صورت خود را خیس نکنید. تا دو هفته نباید از استخر، انواع سونا، جکوزی، دوش با فشار آب زیاد و داغ استفاده کنید.

بخوانید  آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد

از دست زدن به زخم های پوست بینی و کندن آن ها جدا خودداری کنید. زیرا این گونه زخم ها دیر التیام پیدا کرده و تبدیل به لکه می شوند.

تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و مکان های آلوده خودداری کنید.

پزشک ممکن است داروهایی برای عدم ابتلا به عفونت برای شما تجویز کند. داروها را سر ساعت و به صورت مرتب بخورید.

چه مدت بعد از انجام پلاسما جت نتیجه مشخص می شود؟

پلاسما جت بینی روشی سریع و آسان است. به همین دلیل نتایج ممکن است بلافاصله بعد از انجام عمل مشخص باشند. اما تورم و کبودی ممکن است مانع از دیدن نتایج شوند. نتایج قطعی روش پلاسما بعد از سه روز تا یک هفته به صورت کامل قابل مشاهده هستند.

البته ممکن است در جلسه اول تغیر زیادی را احساس نکنید. اصولاً تغییرات زیاد بعد از سه جلسه انجام پلاسما اتفاق می افتند. پس اگر پزشکتان چندین جلسه انجام این روش را برای شما در نظر گرفته است، حتماً جلسات خود را به صورت کامل انجام دهید. این گونه می توانید نتایج فوق العاده مؤثر و زیبای این روش را مشاهده نمایید.

بخوانید  بهترین درمان قطعی منافذ باز پوست صورت چیست؟

آیا انجام پلاسما جت بینی محدودیت سنی دارد؟

انجام پلاسما جت بینی همانند سایر روش های زیبایی دیگر دارای محدودیت سنی خاصی است. افراد زیر ۱۸ سال به هیچ وجه کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. زیرا تا قبل از ۱۸ سالکی بینی فرم نهایی خود را پیدا نکرده است. همچنین تغییرات هورمونی که در این سنین اتفاق می افتند انجام این روش را بی فایده کرده اند. زیرا تغییرات هورمونی می توانند بینی را بزرگ یا کوچک کنند.

همچنین افرادی که بالای ۸۰ سال سن دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. زیرا در این سن کلاژن سازی پوست به حداقل رسیده است و پوست انعطاف بسیار کمی دارد. بنابراین انجام این روش برای این افراد عملاً بی فایده است.

چه مراکزی برای انجام پلاسما جت بینی مناسب هستند؟

امروزه کلینیک ها و مراکز مختلفی روش پلاسما جت را برای زیبا جویان عزیز انجام می دهند. توجه داشته باشید که هر کلینیکی برای انجام این روش مناسب نیست. کلینیک زیبایی باید دارای پزشکان بسیار ماهر و باتجربه باشد. تا شما بتوانید با خیال راحت کارهای زیبایی خود را به آن ها بسپارید. همچنین کلینیک باید محیطی آرام و کاملاً تمیز و استریل داشته باشد. تا این گونه خطر مبتلا شدن افراد به بیماری ها و عفونت های مختلف کمتر شود.

کلینیکی برای انجام کارهای زیبایی مناسب است که دارای بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های زیبایی باشد. این گونه مراجعان با آسودگی خاطر بیشتری برای انجام کارهای زیبایی به کلینیک مراجعه می کنند.

آیا واقعا پلاسما برای بینی موثر است؟

فیبروبلاست پلاسما یک روش غیر تهاجمی سفت کردن پوست است که می تواند شکل حباب بینی و سوراخ های بینی شما را تغییر دهد. هنگامی که از این فناوری بر روی بینی استفاده می شود، در رنگ کردن و حجیم کردن پوست و در عین حال کاهش اندازه منافذ موثر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×