» بیماریها » احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟
احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟
بیماریها

احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟

مرداد 17, 1402 150332

نعمت شنیدن یکی از بزرگترین داشته های هر انسانی است، برخی از ما انسان ها از داشتن این نعمت محروم هستیم اما لطف خداوند همیشه بدرقه انسان ها بوده است، جهان در حال پیشرفت و گسترش روزافزون است و این حد پیشرفت در همه زمینه ها در هیچ برهه ای از تاریخ تکرار نشده است، برای داشتن نعمت شنوایی بهتر تولید سمعک راهی برای بهتر شنیدن صدها و بهره مند شدن از این نعمت بزرگ می باشد. یکی از این نوع سمعک ها ، سمعک نامرئی است.

احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟
سمعک نامرئی در داخل گوش شما قرار می گیرند به طوری که تقریباً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند. شاید چشمگیرترین این باشد که فناوری دیجیتال پیشرفته در این سمعک ها در چنین دستگاه کوچکی قرار می گیرد.
سمعک  نامرئی به طور سفارشی روی کانال گوش شما نصب می شوند و هیچ لوله و سیم خارجی ندارد.
این سمعک ها آنقدر کوچک هستند که در قسمت بیرونی گوش دیده نمی شوند. در عوض، آنها به طور منظم در کانال گوش قرار می گیرند و اغلب به طور سفارشی برای نیازهای شنوایی یا شکل گوش شما تنظیم می شوند. وزن سبکی دارند و شما در زمان پوشیدن آن اصلا احساس نمی کنید که آن را در گوش خود قرار داده اید.
سمعک نامرئی همراه با احتیاط، بسیار کارآمد هستند. از آنجایی که آن‌ها نسبت به سایر سمعک‌ها بسیار نزدیک‌تر به پرده گوش قرار می‌گیرند پس شما
به راحتی می توانید صدای اطرافیان و صدای گوشی خود را بشنوید.
سمعک های نامرئی به دو روش اصلی راحتی کاربران را فراهم می کنند. اولاً،
اینکه برعکس سایر سمعک های معمولی به طور عمیق در کانال گوش قرار نمی گیرند و از طرفی با صدای لرزش کمتری که دارند تاثیر اعوجاج غیر طبیعی صدا را به طرز قابل قبولی محدود می کنند.

بخوانید  برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی 4 قرص برای درمان اسهال

احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟

دوم، معمولاً سمعک‌های نامرئی که اکثرا کوتاه‌تر هستند، انتشار یا تخلیه امواج صوتی کم‌بلند به گوش خارجی را آسان‌تر می‌کنند و در نتیجه باعث تحریک کمتری در روز به گوش کاربران می‌شوند.

تعمیرات سمعک

تعمیرات سمعک یکی از موارد مهمی است که کاربران در دوره زمانی استفاده از این محصول به آن نیاز خواهند داشت. سمعک هم مانند هر وسیله ای دیگری در طول زمان استفاده با بروز مشکلاتی همراه خواهد بود به همین دلیل در صورت مواجه با هر گونه مشکل در شنیدن صدا در سمعک بهتر است آن را جهت تعمیر به افرادی که در زمینه تعمیر سمعک تخصص دارند بسپارید.

احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟

در صورت بروز مشکل در سمعک، شما باید خود سرانه آن را باز و بسته نکنید چراکه این وسیله از قطعات الکترونیکی ریز ساخته شده است. به این نکته دقت داشته باشید که تعمیرات سمعک خودتان را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید.
علاوه بر این از نمایندگی تعمیرات سمعک که معتبر هستند و گارانتی تعمیرات دارند کمک بگیرید و تعمیرات سمعک خود را به این مجموعه بسپارید.کلینیک جهان سمعک یکی از نمایندگی های معتبر سمعک های اتیکن و زیمنس می باشند که خدمات تعمیر و نگهداری سمعک را بر عهده دارند.

بخوانید  غدد لنفاوی چیست و در کجای بدن قرار دارند و چه علائمی دارد؟

سمعک ها دستگاه های نسبتاً پیچیده ای هستند. آنها برای هر کسی که با شنوایی خود مشکل دارد بسیار مهم است، و با این حال آنها به اندازه بسیاری از دستگاه های پزشکی دیگر قوی و بادوام ساخته نشده اند، به همین دلیل تعمیر سمعک یک اتفاق رایج است که باید آن را جدی گرفت.
طبیعتا هر چه سمعک ها قدیمی تر و از فناوری کمتری برخوردار باشد در طول زمان استفاده با مشکلات متعددی همراه خواهند بود که در نهایت منجر به عدم شنیدن صدا می شود.
در زمان استفاده از سمعک در صورت عدم مراقبت یا کیفیت سمعک احتمال بروز چندین مشکل در آن وجود دارد بنابراین در صورت مشاهده کردن کوچکترین مشکل در سمعک هم باید آن را به نمایندگی تعمیرات تخصصی سمعک بسپارید.
از میان بسیاری از مشکلاتی که ممکن است با سمعک رخ دهد، برخی از مشکلات رایج تری نیز وجود دارند. تعجب می کنید که اینها چیست؟ در زیر راهنمای چهار مورد از متداول‌ترین تعمیرات سمعک ارائه شده است؛

احساس می کنید شنوایتان کاهش پیدا کرده؟

آسیب قلاب سمعک

این یک مشکل ساده اما بسیار رایج است. گاهی اوقات، قلاب سمعک آسیب می بیند. این آسیب می تواند نتیجه ساییدگی و پارگی عمومی در آن باشد. این قسمت از سمعک هست که به خوبی در اطراف گوش شما قرار می گیرد. اگر این قسمت از سمعک دچار آسیب شود ، طبیعتا سمعک را نمی توان در جای خود نگه داشت. در صورت شکستن قاب سمعک تعمیر آن معمولا ساده تر است، در واقع با چسب زدن قاب آن می توان این مشکل را برطرف کرد البته در صورت شکستن زیاد قاب آن می توانید آن را سفارش دهید.

بخوانید  هزینه عمل لیزیک در بیمارستان چقدر است ؟

 

میکروفون آسیب دیده

یکی از مشکلاتی که در سمعک رخ می دهد و باید آن را جدی گرفت میکروفون آسیب دیده است. در صورت بروز این مشکل در شنیدن صدای اختلال به وجود می آید و شما به درستی صدای اطراف خود را نمی توانید به راحتی بشنویدبه همین خاطر توجه به رفع و تعمیر چنین مشکلی در سمعک از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

گرفتگی لوله اتصال

یکی از مسائل اصلی سمعک این است که این سمعک روند طبیعی خلاص شدن از ش موم گوش را متوقف می کند. این بدان معنی است که گاهی اوقات ممکن است موم گوش، چه در گوش و چه در لوله اتصال، ایجاد شود. این مشکل باعث گرفتگی لوله اتصال در سمعک می شود به همین دلیل قبل از استفاده از سمعک بهتر است گوش خود را از موم اضافی پاک و تمیز کنید.
با دانستن رایج ترین مشکلات در سمعک، می توانید آنها را به طور موثرتری مدیریت کنید. بهتر است هر گونه تعمیر سمعک خود را جدی بگیرید و از نمایندگی تعمیرات تخصصی معتبر سمعک کمک بگیرید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×