» ارتودنسی » آیا ارتودنسی دندان شامل بیمه تکمیلی میشود
آیا ارتودنسی دندان شامل بیمه تکمیلی میشود
ارتودنسی - دندانپزشکی - مقالات

آیا ارتودنسی دندان شامل بیمه تکمیلی میشود

دی 19, 1402 160311

ارتودنسی دندان یکی از راه های درمانی برای داشتن دندان ها و فک سالم و بی عیب و نقص است. هزینه های ارتودنسی دندان بسیار بالا بوده و بالا بودن هزینه باعث شده است تا افراد در خصوص تقبل بیمه تکمیلی سوالاتی را داشته باشند. ارتودنسی دندان و ساپورت هزینه های ناشی از آن توسط بیمه تکمیلی عموما به صورت گروهی است. به این معنی نهاد یا سازمانی با بیمه مد نظر قرارداد های مشارکتی را امضا خواهند کرد که هزینه های درمانی دهان و دندان از جمله ارتودنسی دندان نیز شامل آن خواهد شد.

در حال حاضر پوشش درمان تکمیلی برای درمان های بخش دندان پزشکی برای خدمات روتین است. هزینه های بالا ارتودنسی را عموما شامل نمی شود. مگر اینکه بیمار شامل گروه های خاصی از نهاد یا سازمانی باشد که ارائه خدمات بیمه برای آنها با توجه به توافقات بیمه با آن نهاد یا سازمان بدون سقف می باشد. در بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمانی سقف مشخصی دارد به این دلیل معمولا هزینه ارتودنسی به دلیل هزینه بالا بیشتر از سقف تعیین شده می باشد.

بخوانید  تصاویری از ارتودنسی دندان قبل و بعد که هرگز ندیده اید

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی برای ارتودنسی دندان

البته که ارتودنسی دندان شامل بیمه تکمیلی نخواهد شد اما با استفاده از این بیمه می توان از سایر خدمات دندانپزشکی استفاده کرد. بیمه های تکمیلی در شرکت های بیمه دارای سقف متفاوتی هستند همچنین تعیین سقف بیمه بستگی به پرداخت حق بیمه می باشد. پس برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های دندان پزشکی لازم است تا بیشترین سقف پرداختی را انتخاب نمایید. برای داشتن بیمه تکمیلی و بیمه دندان پزشکی باید ثبت نام کرد و بیمه دندان پزشکی را خریداری نمود.

پس در جواب سوال نحوه استفاده از بیمه تکمیلی برای ارتودنسی دندان بایستی اذعان داشت در صورتی که فرد دارای بیمه تکمیلی فردی است امکان حمایت بیمه از ارتودنسی دندان وجود ندارد؛ اما در صورت وجود قرارداد بیمه با شرکت و یا نهادی که فرد در آن فعالیت می کند و در صورتی که در قرارداد سقف تحت پوشش بیمه مشخص نشده باشد امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای ارتودنسی دندان وجود دارد. این سوال ممکن است برای افراد به وجود بیایید که بیمه تکمیلی شامل چه مواردی خواهد بود؟

بخوانید  درمان ریشه‌ دندان

بیمه تکمیلی ارتودنسی دندان و دندان پزشکی به چه صورت است؟

ممکن است برخی از شرکت های بیمه با برخی از مراکز درمانی قرارداد داشته باشند که در این صورت با مراجعه به این مراکز می توان اقدام به ارتودنسی دندان کرد. البته در صورتی که سقف بیمه پوششی محدود باشد و هزینه ارتودنسی دندان یا سایر درمان های دندان پزشکی بیشتر از سقف مجاز باشد، شرکت بیمه فقط تا سقف تعیین شده هزینه دندان پزشکی و ارتودنسی دندان را پرداخت می کند. باقی هزینه را خود فرد باید متحمل شود.

در حالت دیگر فرد پس از انجام معالجات و درمان های دندان پزشکی از جمله ارتودنسی دندان و پرداخت هزینه با داشتن مدارک و فاکتور و نسخه پزشکی برای دریافت هزینه به شرکت بیمه مراجعه نماید؛ که برای دریافت هزینه باید تمامی مدارک و تایید پزشک معتمد نیز صورت بگیرد. بیمه تکمیلی دندانپزشکی شامل خدمات زیبایی فک، دندان، ایمپلنت و سایر خدمات درمانی کشیدن دندان و پر کردن و جرم گیری نیز می باشد.

خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح و تامین اجتماعی چگونه است؟

تحت پوشش قرار گرفتن برخی از خدمات دندانپزشکی مانند ارتودنسی دندان به شرط و شروط هایی که در ابتدای متن گفته شد بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از پایگاه های بیمه تامین اجتماعی خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان انجام می دهند. البته که این خدمات محدود می باشد و نیاز به بودن در صف های طولانی و ساعت ها انتظار می باشد. همه بیمه های یکسری خدمات پایه دندانپزشکی را با تعرفه های بسیار ناچیز ارائه می دهند. بیمه نیروی مسلح نیز با برخی از نهاد های درمانی قرارداد هایی دارد که ممکن است هزینه ارتودنسی دندان را نیز شامل شود.

بخوانید  مراحل سیم کشی دندان چیست؟

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دیمون

به هر حال؛ برای تحت پوشش قرار گرفتن ارتودنسی دندان در بیمه های تکمیلی نیاز در وهله اول خرید بیمه دندان پزشکی و حداکثر قرار دادن بیمه پرداختی است. این حالت برای بیمه تکمیلی فردی صدق می کند. یا اینکه بیمار از عضو گروه یا نهادی باشد که با بیمه تکمیلی قرارداد داشته باشند. در این صورت ارتودنسی دندان شامل بیمه تکمیلی خواهد شد. به هر حال در بسیاری از مواقع استفاده از بیمه و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه ها محدود است و در نهایت افراد برای خدمات دندان پزشکی بایستی هزینه هایی را متحمل شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×