» زیبایی و پزشکی » از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب، پیاز و سیر و روش های دیگر چقدر طول می کشد؟
روش های از بین بردن خال گوشتی
زیبایی و پزشکی

از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب، پیاز و سیر و روش های دیگر چقدر طول می کشد؟

مهر 7, 1402 180345

زگیل و خال مهمان های ناخوانده ای هستند که بر روی صورت برخی از افراد ظاهر می شوند و زیبایی صورت آن ها را زیر سوال می برد. روش های بسیاری برای از بین بردن خال گوشتی وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

بخوانید  آموزش لیفت مژه در خانه

خال گوشتی چیست؟

به جزء در موارد استثنایی که خال به زیبایی فرد می افزاید، در بیشتر موارد آزار دهنده است. خال ها حاصل تجمع سلول های رنگدانه ای به اسم ملانوسیت هستند. در داخل سلول ملانوسیت ماده ای رنگی به اسم ملانین تولید خواهد شد که موجب می شود سلول های ملانوسیت نیز رنگی شوند. اگر تعداد زیادی از ملانوسیت ها در قسمت کوچکی از پوست تجمع داشته باشند، یک خال بر روی صورت ایجاد می شود. گاهی تجمع این سلول ها تنها به تغییر رنگ پوست بسنده نخواهند کرد و باعث بالا آمدن پوست نیز خواهند شد.

روش های از بین بردن خال گوشتی

از بین بردن خال گوشتی با لیزر به عنوان سریع ترین روش از بین بردن خال به حساب می آید. این روش هیچ گونه عوارضی ندارد و جوابگویی صددرصدی دارد. پس از تابش امواج لیزر، محل خال در ابتدا کمی قرمز و سپس صورتی می شود. با گذشت ۳ الی ۴ هفته، رنگ صورتی به تدریج کم رنگ و محو خواهد شد و اثری از آن نخواهد ماند.

فرد بلافاصله بعد از لیزر می تواند به زندگی عادی برگردد، اما توصیه می کنیم که از ضدآفتاب استفاده شود و فرد تا ۴۸ ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد. از بین بردن خال گوشتی با لیزر بهترین روش برای حذف آنهاست. خال قهوه ای در ناحیه تناسلی زنان به راحتی با لیزر امکان پذیر است.

بخوانید  قرص فیفول برای پوست صورت

درمان خانگی نیز برای از بین بردن خال گوشتی وجود دارد که در ادامه آن ها را نام برده و به اختصار توضیح خواهیم داد.

از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب، یکی از روش های از بین بردن خال گوشتی است. این یک روش خانگی، مؤثر و کم هزینه به حساب می آید. نکته مثبتی که در مورد سرکه سیب وجود دارد این است که به عنوان یک درمان خانگی خال گوشتی در ناحیه تناسلی، خال قهوه ای در ناحیه تناسلی زنان و خال های روی صورت شناخته می شود. علاوه بر این، طریقه استفاده از آن برای برداشتن خال گوشتی بسیار آسان است. با استفاده از پنبه، مقداری سرکه سیب را بر روی خال روی صورتتان بمالید و اجازه دهید که سرکه سیب تا صبح بر روی خال بماند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از بین بردن خال با سرکه سیب چقدر طول می کشد؟ برای آن که در زمان کوتاه تری نتیجه بگیرید، باید به مدت ۱۰ شب متوالی، از سرکه سیب استفاده کنید تا نتیجه های اولیه را برای از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب دریافت نمایید.

بخوانید  چرا لمینت ناخن ترک میخورد/4 علت ترک خوردن لمینت ناخن چیست ؟

از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب

از بین بردن خال گوشتی با پیاز

آب پیاز به دلیل خواص اسیدی که دارد به از بین بردن خال گوشتی کمک می کند. برای اینکار باید در ابتدا آب پیاز را تهیه نمایید و با استفاده از پنبه آن را بر روی خال قرار دهید. اجازه دهید آب پیاز به مدت ۳۰ دقیقه یا کمی بیشتر بر روی خال بماند و سپس آن را بشوئید. این کار را ۲ یا ۳ بار در طول روز و به مدت حداقل ۳ هفته انجام دهید.

از بین بردن خال گوشتی با سیر

سیر یکی دیگر از مهم ترین داروهای خانگی برای از بین بردن خال گوشتی است. برای این کار باید یک حبه سیر را بریده و آن را بر روی خال خود قرار دهید. سپس آن را با باند پانسمان کنید و اجازه دهید یک شب یا حداقل ۴ ساعت سیر بر روی پوستتان بماند. این کار را چند روز متوالی انجام دهید، بعد از آن خال گوشتی از بین خواهد رفت. گفته می شود که نتایج مثبت با روش بعد از ۵ روش ظاهر می شود.

از بین بردن خال گوشتی با عسل چقدر طول می کشد؟

یکی از روش های خانگی برای از بین بردن خال گوشتی عسل بوده و سوال مهم این است که از بین بردن خال گوشتی با عسل چقدر طول می کشد؟ باید بدانید که روش های خانگی برای از بین بردن خال گوشتی با سرکه سیب، عسل و دیگر موارد نسبت به از بین بردن خال گوشتی با لیزر بیشتر طول می کشد.

بخوانید  مقایسه رشته پزشکی و دندانپزشکی، کدام بهتر است؟ + تفاوت ها و مزیت ها

برای حذف خال گوشتی با عسل باید صبح بر روی خال خود عسل بمالید و سپس دوباره شب بر روی آن عسل بمالید. به شما توصیه می کنیم هر روز این کار را انجام دهید تا دوره درمان شما کامل شود.

از بین بردن خال گوشتی با عسل

از بین بردن خال گوشتی با شیره انجیر

از بین بردن خال گوشتی با شیره انجیر یکی از روش های متداول در میان مردم است. برای از بین بردن خال گوشتی با شیره انجیر باید از ساقه میوه انجیر شیره آن را گرفته و بر روی خال خود بمالید. به مدت چند هفته اینکار را تکرار کنید تا برای همیشه خال های شما حذف شوند.

از بین بردن خال گوشتی با نخ

برای از بین بردن خال گوشتی با نخ می توانید از یک شخص دیگری کمک بگیرید. برای این کار باید رگ خال گوشتی را به خوبی ببندید تا جریان خون در آن قطع شود. با اینکار خال گوشتی بعد از خشک شدن از جا کنده شده و می افتد. برای از بین بردن خال گوشتی با نخ باید هر روز نخ را محکم تر نمایید تا خال گوشتی هرچه سریع تر خشک شود. حذف خال با نخ، سریع ترین روش از بین بردن خال در میان روش های خانگی است. استفاده از یکی از روش های درمان خانگی خال گوشتی در ناحیه تناسلی به حساب می آید.

بخوانید  آیا لمینت ناخن ترمیم دارد؟ تفاوت کاشت ناخن و لمینت ناخن چیست ؟

از بین بردن خال با آبلیمو چقدر طول میکشد؟

آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند به از بین بردن خال شما کمک کند. اما افراد بسیاری کنجکاو هستند و می خواهند بدانند که از بین بردن خال با آبلیمو چقدر طول می کشد؟

همه ما می دانیم که از لیمو می توان برای ساخت ماسک های خانگی استفاده نمود. آبلیمو برای از بین بردن خال بر روی صورت بسیار تاثیرگذار است. برای این کار کافی است که آبلیمو را با مقدار آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه، این ترکیب را بر روی خال خود بمالید. برای جواب دادن به سوال “از بین بردن خال با آبلیمو چقد طول می کشید” باید بگوییم که آبلیمو یکی از موثرترین روش های حذف خال به حساب می آید و با استفاده مدوام و مرتب از آن به مدت یک هفته تغییرات چشم گیری را مشاهده خواهید کرد.

از بین بردن خال با جوش شیرین

برای از بین بردن خال با جوش شیرین، باید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. این مایع خمیری را چند ساعت یا یک شب کامل بر روی خال خود بگذارید و آن را پانسمان کنید یا بر روی آن چسب قرار دهید. برای اینکه نتیجه مطلوب بگیرید باید چند شب متوالی اینکار را انجام دهید.

بخوانید  چند مدت بعد از عمل بینی میتوان فین کرد؟

از بین بردن خال با جوش شیرین

از بین بردن خال گوشتی با لاک

ممکن است این برای شما کمی عجیب باشد، اما امکان از بین بردن خال گوشتی با لاک وجود دارد و به عنوان یک روش خانگی به حساب می آید. برای از بین بردن خال گوشتی با لاک باید بر روی خال خود به مقدار لازم لاک بمالید و اجازه دهید لاک خشک شده و روی آن را با باند بپوشانید. اجازه دهید لاک تا صبح بر روی خال بماند و بعد آن را با لاک پاک کن، پاک نمایید. تا زمانی که خال گوشتی از بین می رود این کار را روزانه انجام دهید.

از بین بردن خال با روغن سیاهدانه

این روغن به دلیل خواص ضد باکتریایی و خواص درمانی که دارد، در میان مردم بسیار شناخته شده است. به همین دلیل از بین بردن خال با روغن سیاهدانه به راحتی امکان پذیر بوده و افراد زیادی از این روش استفاده می کنند. روغن سیاه دانه را می توانید با عسل مخلوط کرده و بر روی محل مورد نظر قرار دهید. مصرف خوراکی این دو ترکیب نیز برای حذف زگیل و خال ها موثر خواهد بود. استفاده روغن سیاهدانه و عسل بر روی صورت، تمام جوش های ریز را نیز از بین می برد.

بخوانید  معرفی 4 تا از بهترین کرم های سفت کننده سینه

از بین بردن خال گوشتی با خمیر دندان

باید بگوییم که از بین بردن خال گوشتی با خمیر دندان به تنهایی امکان پذیر نیست. اما می توانید خمیر دندان را با موادی همچون لیموترش و زردچوبه ترکیب کرده و این ترکیب را بر روی خال خود قرار دهید. این ترکیب ممکن است مقداری قوی تر باشد و در صورت استفاده، اگر بدن شما دچار سوزش یا حساسیتی پوستی شد، باید مصرف آن را قطع نمایید.

بهترین خمیر دندان های ایرانی و خارجی

از بین بردن خال گوشتی با اسید

پوست صورت انسان از بافت های نازک و حساسی تشکیل شده است و مراقبت های خاصی لازم دارد. برخی از افراد از بین بردن خال گوشتی با اسید را امتحان می کنند. باید بدانید که این کار بسیار خطرناک بوده و به شما اخطار می دهیم تحت هیچ شرایطی از این روش استفاده نکنید. شما بجای این روش می توانید به پزشک متخصص مراجعه یا یکی از روش های خانگی گفته شده را امتحان کنید.

از بین بردن خال گوشتی با روغن کرچک

از بین بردن خال گوشتی با روغن کرچک به دو روش امکان پذیر است. شما می توانید روغن کرچک را با مقداری جوش شیرین مخلوط کرده و سپس آن را بر روی خال خود قرار دهید و پانسمان کنید. توصیه می کنیم این ترکیب از شب تا صبح بر روی خال بماند و به آن دست نزنید. تا حذف کامل خال ها این کار را ادامه دهید.

بخوانید  راهکارهایی برای درمان افتادگی ابرو که شاید خبر نداشته باشید

در روش دوم شما می توانید برای از بین خال گوشتی با روغن کرچک، این روغن را صبح و شب بر روی خال های خود بمالید و از شستن آن خوداری کنید.

محلول از بین بردن خال صورت

برای خرید و استفاده از محلول از بین بردن خال صورت باید توجه داشته باشید که به داروخانه ها و عطاری های مورد اعتماد خود مراجعه نمایید و از اصل بودن محلول خریداری شده اطمینان کامل را داشته باشید. چراکه برخی از این محلول ها اسیدی هستند و ممکن است به پوست شما آسیب وارد کنند.

پماد برای از بین بردن خال گوشتی

کرم های سفید کننده مانند یک پماد برای از بین بردن خال گوشتی استفاده می شوند. این کرم ها را می توانید بدون نیاز به نسخه دکتر تهیه نمایید. با استفاده از این کرم ها می توانید خال هایی که بر روی صورتتان ظاهر شده را کم رنگ کنید، مخصوصا آن خال هایی که برجستگی ندارند. فقط باید توجه داشته باشید هنگام استفاده از این پماد برای از بین بردن خال گوشتی، پماد را فقط بر روی خال بمالید.

بخوانید  بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟

تمام روش هایی که در بالا برای شما نام بردیم شامل روش های از بین بردن خال گوشتی در طب اسلامی می شود. استفاده از پوست موز، حنا، ید و… روش های دیگر از بین بردن خال گوشتی هستند.

خال گوشتی بر روی بیضه نشانه چیست؟

همانطور که می دانید خال های گوشتی بر روی کل بدن ظاهر می شود. ممکن است بر روی بیضه برخی از مردان خال گوشتی ایجاد شود و برای آن ها سوال شود که خال گوشتی بر روی بیضه نشانه چیست؟ خال گوشتی یک لکه تیره و کوچک بر روی بیضه است که معمولا خطری ندارد. بیشتر آقایان در صورت مشاهده خال گوشی بر روی آلت تناسی خود دچاره دلهره می شوند؛ اما خال های گوشتی در اکثر اوقات خوش خیم هستند و باعث ایجاد مشکلات درباره سلامتی فرد نمی شوند. اما توصیه می کنیم که از دستکاری کردن آن پرهیز نمایید.

جمع بندی

برای از بین بردن خال گوشتی دو راه پیش رو دارید. یا می توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و خال ها را لیزر یا حراجی کنید و یا از روش های از بین خال گوشتی در طب اسلامی استفاده کنید. سریع ترین و راحت ترین رو ش برای حذف خال ها، لیزر کردن آن هاست. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.

بخوانید  طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت با بهترین روش ها

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×