» ویژه خبری » اقتصاد » از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنید
از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنید
اقتصاد

از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنید

مهر 11, 1402 111302

به طور خلاصه، مشاغل تجارت الکترونیک در حال رونق هستند. علاوه بر این، تجارت الکترونیک یکی از راه‌های آسان‌تر برای ورود به دنیای تجارت برای کارآفرینان جدید است. همچنین، یک شرکت تجارت الکترونیک را می توان از خانه با هزینه راه اندازی بسیار کمتر اداره کرد. اما، برای جدا کردن خود از رقابت و افزایش رشد تجارت الکترونیک، به یک آمار تقویم رومیزی و بازاریابی نیاز دارید.

تقویم بازاریابی چیست؟

به زبان ساده، تقویم‌های بازاریابی نشان می‌دهند که یک کسب‌وکار چه برنامه‌ای برای انجام در یک دوره زمانی معین دارد. این می تواند ۶ ماه، یا کل سال تقویمی باشد. تقویم بازاریابی شما اغلب کمپین هایی را که قصد دارید اجرا کنید، تبلیغات و فروش هایی را که انتظار دارید داشته باشید فهرست می کند. همچنین می توانید از آن برای معرفی محصولات و تعطیلات استفاده کنید. تقویم های بازاریابی برای شرکت های بزرگ ممکن است شامل رسانه های اجتماعی، سرمقاله و محصولات باشد. از سوی دیگر، یک تقویم بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک ممکن است تمام فعالیت های بازاریابی را ترکیب کند. ( تقویم رومیزی ۱۴۰۲ )

چرا تقویم بازاریابی مهم است؟

بخوانید  موتور لباسشویی ال جی _ هرمس پارت

داشتن یک تقویم بازاریابی به شما این امکان را می دهد که به جای تلاش برای حل آنها در آخرین لحظه، روی مسائل بزرگ تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر چندین کمپین به طور همزمان اجرا شوند، ممکن است به راحتی دچار سردرگمی شوند. با این حال، یک تقویم بازاریابی تضمین می کند که یک کمپین سازمان یافته و منسجم داشته باشید. به طور خاص، تقویم بازاریابی به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی در شبکه‌های اجتماعی پست کنید، چه زمانی ایمیل ارسال کنید، و غیره. و، شما قادر خواهید بود استراتژی های بازاریابی خود را با یک مرور کلی از کمپین خود هماهنگ کنید.

همچنین، تقویم های بازاریابی، کمپین های خلاقانه و استراتژیک تری را ارائه می دهند. این به شما زمان می‌دهد تا استخدام کنید، برون‌سپاری کنید و محصولات را برای اینفلوئنسرها ارسال کنید. و امکان برنامه ریزی برای همکاری های بلندمدت وجود دارد. همچنین می توانید با استفاده از تقویم بازاریابی دیجیتال برند خود را ثابت نگه دارید. داشتن یک تقویم بازاریابی راهی عالی برای اطمینان از اینکه در هر کمپین در صدر قرار می گیرید است. و با سازگاری با بازاریابی خود، نام تجاری شما راحت تر به خاطر سپرده می شود.ما در آریس با یک سایت با طراحی جدید با سئو سایت و بهینه سازی شده سعی نمودیم که مشتریان خود را برای رسیدن به سفارش سررسید و تقویم آنها با یک قیف کلیک هدایت کرده تا تجربه وب گردی خوبی بر روی وب سایت ما تجربه کنند.

بخوانید  معرفی رشته های بین المللی برای مهاجرت

نحوه برنامه ریزی یک تقویم بازاریابی برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک

  1. تصمیم بگیرید که تقویم شما در کجا میزبانی شود.

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید در کجا تقویم بازاریابی خود را تنظیم کنید. شما می توانید از یک تقویم کاغذی یا تقویم آنلاین استفاده کنید، در تقویم آنلاین برای اولین بار، می توانید از یک الگو برای سرعت بخشیدن به ایجاد تقویم بازاریابی خود استفاده کنید. این امر مخصوصاً اگر از Excel یا Google Sheets استفاده می کنید صادق است. و مهمتر از همه، شما همچنین می توانید تقویم خود را با دیگران به اشتراک بگذارید . به عنوان مثال، برای اینکه تیم های فروش و بازاریابی خود را در یک صفحه نگه دارید، می توانید این تقویم را با آنها به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، اشتراک‌گذاری تقویم‌ها، همکاری را بدون مشکل می‌کند. و زمانی که نیاز دارید برای جلسات طوفان فکری یا به‌روزرسانی‌ها ملاقات داشته باشید، تقویم‌های آنلاین می‌توانند برنامه‌ریزی را آسان کنند.

  1. اهداف تقویم بازاریابی خود را مشخص کنید.

هنگامی که تقویم خود را دریافت کردید، باید اهداف تقویم بازاریابی خود را مشخص کنید. به گفته الکس گریفلد، کارشناس تجارت الکترونیک، که از سال ۲۰۱۱ وارد این صنعت شده است، بهتر است به جای کوچک شروع کنید. به بیان دیگر، به جای شروع مرحله سوم دستور غذا، تعیین کنید که چه نوع غذایی می خواهید درست کنید.

بخوانید  8 تا بهترین صرافی های آنلاین برای فارکس مزایا معایب هرکدام

از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنید

الکس می نویسد: «بسیاری از بازاریابان دیجیتال و متخصصان الکترونیک از یک هدف مبهم به سمت تاکتیک ها می گذرند . ما سال را با یک هدف فروش شروع می کنیم و سپس لیستی از بهینه سازی ها یا فناوری های جدیدی که فکر می کنیم ما را به آن جا خواهد رساند، می نویسیم.

یک تقویم بازاریابی که بر اساس اهداف شما طراحی شده باشد، احتمال اینکه چیزهای تصادفی را به دیوار پرتاب کنید و امیدوار باشید که بچسبد، بسیار کمتر می شود. در نتیجه، می توانید پول و زمان خود را به طور مؤثرتری برای انجام حرکات بزرگ در زمان رسیدن به آن اختصاص دهید.

این سوالات را در نظر بگیرید:

  • آیا کسی هست که با او شریک باشم؟
  • آیا رویدادها یا تبلیغاتی از قبل برنامه ریزی شده است؟
  • چه کمپین هایی را می توان جابه جا کرد و کدام یک رفع می شوند؟
  • چگونه می توانم فضا را برای فرصت های جدیدی که ممکن است به وجود بیاید باز کنم؟
  • چگونه باید پیام مرکزی را تکرار کنم؟

پاسخ به سوالات بالا می تواند به شما در تعیین اهداف تقویم بازاریابی کمک کند. و پس از انجام این کار، حتی می توانید از تقویم خود برای پیگیری پیشرفت این اهداف استفاده کنید.

  1. استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید.
بخوانید  خرید فالوور اینستاگرام دست اول از مای ممبر

در مرحله بعد، استراتژی های بازاریابی خود را برای کمک به ایجاد یک تقویم بازاریابی شناسایی کنید. به هر حال، دانستن اینکه از چه استراتژی هایی برای ایجاد یک تقویم بازاریابی استفاده می کنید، ضروری است. با توجه به آنچه گفته شد، تقویم های بازاریابی تجارت الکترونیک معمولاً شامل استراتژی های زیر است:

بازاریابی محتوا. بازاریابی محتوا بر توسعه و به اشتراک گذاری محتوای جذاب با مخاطبان تمرکز دارد. شما می توانید انواع محتوا و زمان ارسال آنها را با یک تقویم بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی کنید.

بازاریابی ایمیلی. بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان می دهد ایمیل های شخصی سازی شده را مستقیماً برای مشترکین ارسال کنید. ارسال ایمیل در زمان مناسب می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود، از عرضه محصول جدید تا فروش، دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC). تبلیغی که در بالای لیست های ارگانیک در نتایج جستجو ظاهر می شود، یک تبلیغ PPC است. این ایده خوبی است که این استراتژی را در تقویم بازاریابی خود قرار دهید تا بتوانید زمان اجرای تبلیغات برای خدمات یا محصولات خاص را برنامه ریزی کنید.

بخوانید  خرید سابسکرایب یوتیوب ارزان و بدون ریزش با تحویل فوری

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی. این زمانی است که محتوا می سازید و آن را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید. یک تقویم بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تا پست های رسانه های اجتماعی را برنامه ریزی کنید و آنها را با سایر تلاش های بازاریابی هماهنگ کنید.

زمانی که استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید، تقویم بازاریابی شما مشخص خواهد شد. علاوه بر این، استراتژی شما باید روی یک سری پیام‌ها حول یک موضوع مرکزی متمرکز باشد. این نه تنها ثبات را بهبود می بخشد، بلکه برنامه ریزی کمپین را بسیار روان تر می کند.

از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنید

برخی از پیشنهادات:

کمپین های محتوا محور ایمیل و محتوای اجتماعی خود را روی یک موضوع اصلی متمرکز کنید.

هدایا و مسابقات. برای دریافت ایمیل یا فالوورهای بیشتر یک جایزه یا مسابقه بدهید.

کمپین های تعطیلات برای تعطیلات بزرگ، کوچک یا مبهم پیام ارسال کنید .

راه اندازی محصول. محتوای قبل از راه اندازی، مانند ایمیل ها و پست های رسانه های اجتماعی.

فروش و تبلیغات. هنگامی که موجودی در فروش است، به مشتریان احتمالی ایمیل بفرستید یا یک کد تخفیف برای تشویق آنها به خرید ارائه دهید.

  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
بخوانید  10 تا از بهترین شغل ها در ایران برای پولدار شدن که جوانان باید بدانند

اگر هنوز به موارد بالا پایبند هستید، فقط بدانید که مخاطبان هدف شما به شما در تعیین استراتژی‌هایتان کمک می‌کنند. از این گذشته، برای استفاده مؤثر از استراتژی خود، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. اگر هنوز مشتری ندارید، مشتری معمولی شما مخاطب هدف شماست.

در نظر بگیرید که چه کسی از فروشگاه شما بازدید می کند یا از فروشگاه شما خرید می کند. این مشتریان احتمالاً دارای ویژگی های زیر هستند:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت اجتماعی و اقتصادی
  • عادات خرید
  • سرگرمی ها و علایق

اگر این ویژگی‌ها را تعریف کنید، می‌توانید تعیین کنید چه کسی معمولاً از شرکت شما خرید می‌کند. سپس می‌توانید از استراتژی‌هایی استفاده کنید که به شما در برقراری ارتباط با آنها کمک می‌کند.

  1. تعیین کنید برای چه مدت برنامه ریزی خواهید کرد.

ایجاد یک تقویم بازاریابی یک سال قبل برای برخی از مشاغل تجارت الکترونیک منطقی است. به عنوان مثال، اگر در یک رویداد بزرگ با چندین فروشنده هماهنگ کنید، ممکن است به این زمان نیاز داشته باشید. ‌علاوه بر این، ایده بهتری در مورد نوع کمپین‌هایی که درازمدت اجرا می‌کنید به دست می‌آورید. و این همچنین تضمین می کند که شما همیشه آماده خواهید بود. به عنوان مثال، شما ممکن است دو تبلیغ بزرگ را در سال اجرا کنید. می توانید یکی را در طول تعطیلات، به ویژه در حوالی جمعه سیاه، و دیگری را در طول سال داشته باشید. برنامه‌ریزی سالانه طولانی‌ترین زمان را به شما می‌دهد، اما بیشترین انعطاف‌پذیری را نیز دارد. برنامه‌ریزی برای رویدادها در سراسر جهان و تغییرات یا روندهای فرهنگی دشوار است، بنابراین زمانی که اوضاع ناگهان تغییر می‌کند باید کمی تغییر را تجربه کنید.

بخوانید  راهنمای خرید ویلا در شمال

به عنوان مثال، اگر سالگرد فروشگاه تجارت الکترونیک شما در ماه سپتامبر است، می توانید یک کمپین بازاریابی راه اندازی کنید که به مشترکین ایمیل خود به عنوان تشکر تخفیف می دهد.

  1. ایجاد انعطاف پذیری.

الیز داپسون در یکی از پست ها می نویسد: «هدف یک برنامه بازاریابی، ایجاد یک کتابچه راهنمای گام به گام و بدون شکست نیست  داشتن یک نقشه راه برای کمک به شما در انجام بهترین سناریو، در عین حال واقع بین بودن در انتظارات و داشتن برنامه های پشتیبان در صورت عدم موفقیت. الیز می‌افزاید: «روندهای مصرف‌کننده تغییر می‌کند، شرایط تغییر می‌کند و آزمایش‌های اولیه همیشه طبق برنامه پیش نمی‌روند. یک تقویم بازاریابی تفاوتی با یک نقشه راه عالی ندارد. تقویم بازاریابی تفاوتی با تقویم فروش ندارد. این در هنگام استفاده از رویدادهای بلادرنگ یا نیاز به چرخش درست است. به عنوان مثال، شما یک تقویم رسانه های اجتماعی برای فصل تابستان ترسیم کرده بودید. اما در اواسط سال، این کمپین فروش مورد انتظار شما را افزایش نداد. به این ترتیب، شما باید از این موضوع درس بگیرید و تنظیمات مناسب را برای تقویم های بازاریابی آینده انجام دهید.

بخوانید  برند ماهپار: یک نام پیشرو در دنیای مد زنانه

ما در چاپ آریس | arischap.com سعی می کنیم با تولید سررسید و تقویم به سازمان ها و شرکت ها و همچنین افراد کمک کنیم تا  از تقویم خود برای افزایش فروش برای تجارت الکترونیک استفاده کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 1

  1. آواتار محاسبه آنلاین قیمت سررسید 1403
    محاسبه آنلاین قیمت سررسید 1403

    محاسبه آنلاین قیمت سررسید ۱۴۰۳

    از طریق فرم محاسبه آنلاین قیمت سررسید ۱۴۰۳ میتوانید در لحظه و بصورت آنی بدون منتظر ماندن رایج در زمینه محاسبه قیمت سفارش سررسید ۱۴۰۳ خود . از هزینه تولید سفارش سررسید خود مطلع گردید.
    برای مشاهده فرم محاسبه قیمت روی لینک زیر کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×