» اخبار » انواع درب حیاط
انواع درب حیاط
اخبار

انواع درب حیاط

آذر 11, 1402 170324

درب حیاط  نقش مهمی در زیبایی ظاهر منزل و ساختمان دارد. دقت در انتخاب کردن  مدل و نوع درب حیاط در هنگام خرید خیلی مهم است و نقش تاثیرگذاری در زیباتر کردن ساختمان دارد چرا که هر نمایی در ساختمان باشد با یک نوع درب خاص زیباتر می­شود.

درب حیاط را باید به شکل دقیق و اصولی انتخاب کرد و به نکات مهمی که در این رابطه وجود دارد دقت نمود، چرا که زیبایی و امنیت درب حیاط خیلی مهم است و در واقع اولین چیزی که بیننده آن را می بیند و بقیه ساختمان را ندیده به آن قیاس می کند درب ورودی حیاط است. در این مقاله با انواع درب حیاط بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع درب حیاط چیست

درب حیاط به شکل کلی از نظر باز شو به چند نوع تقسیم می‌شود.

نوع اول این درب ها، درب حیاط تک لنگه لولایی

نوع دوم درب دو لنگه لولایی که به آن درب ماشین رو هم می‌گویند.

نوع سوم درب حیاط با باز شو ریلی است.

بخوانید  خرید لپ تاپ استوک قسطی

نوع چهارم درب حیاط تلفیقی است که به صورت درب تو درب می‌باشد.

نوع پنجم درب حیاط تاشو است که به آن درب آکاردئونی هم می‌گویند

البته این تقسیم تنها از نظر نوع بازشو است و میتوان درب را به شکل های گوناگونی مثل انواع طرح درب، نوع متریالی که در درب استفاده شده و … هم دسته بندی نمود.

درب حیاط شیک

یکی از اصلی‌ترین   عوامل در زیباتر شدن ساختمان درب حیاط است به همین خاطر زیبا بودن درب حیاط  و شیک بودن آن تاثیر فراوانی در زیباتر کردن ساختمان دارند .

تیم طراحی شرکت ما همواره با توجه جدی به رضایتمندی مصرف کنندگان دنبال طرح‌ها جدید و زیبا بوده‌اند  و بعد از تحقیقات میدانی طرح ایجاد شده را به قسمت تولید می‌برند. همین طور استفاده کردن از یراق آلات جدید و لوکس و قرار دادن آن‌ها روی درب های تاثیر فراوانی در زیبایی درب منزل دارند .

درب حیاط شیک

مسئله دیگری که باید به آن توجه جدی داشت سبک رنگ آمیزی و کیفیت رنگی است  که در تولید درب حیاط  اهمیت فراوانی دارد و در رضایتمندی خریدار در طولانی مدت تاثیرگذار است. خیلی سال‌ها قبل درب های حیاط بدون رنگ و به شکل خام درست می‌شد و در محل مورد نظر نصب می‌شد و به کمک رنگ‌های روغنی، درب حیاط را رنگ آمیزی می‌کردند. قطعا این مدل رنگ کاری مورد تایید نبود و برای درب حیاط خیلی گزینه جالبی  نبود و زیبایی که برازنده یک منزل است را نداشت.

بخوانید  ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

درب حیاط که در مجموع ما عرضه می‌شود، علاوه بر این که همه نکات فنی مربوط به امنیت و مقاومت را دارد پوشش رنگ الکترواستاتیک دارد که عمر این نوع رنگ به شدت بالا و مفید است و با گذشت زمان رنگ آن هم تغییر نمی‌کند. این نوع رنگ به شدت مقاومت زیادی دارد و حتی در مواجه به ضربه و خراشیدن هم دوام قابل قبولی دارد.

مدل درب حیاط

نوع درب حیاط یک قضیه‌ای   است که عموما همه مشتریان به آن دقت می‌کنند و در هنگام خرید از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد. انتخاب کردن نوع درب حیاط با کیفیت و زیبا که همخوان و سازگار با ساختمان و نمای آن باشد نکته خیلی مهمی می‌باشد.

با توجه به انواع معماری های گوناگون و نما های متفاوتی که ساختمان‌ها دارد انتخاب کردن مدل درب حیاط از بین انواع متفاوتی که دارد باید با توجه زیاد انجام شود زیرا که درب حیاط نخستین جای ورود به ساختمان است و انتخاب کردن آن برای خانه در ظاهر و زیبایی آن به شدت تاثیر گذار می‌باشد.

انواع درب حیاط

رنگ درب حیاط

انتخاب رنگ درب از دو ناحیه باید مورد توجه باشد:

بخوانید  با توجه به گرانی مسکن آیا میتوان کانکس ها را جایگزین کرد؟

۱- اینکه چه رنگی برای درب در نظر گرفته شود باید به رنگ بیرونی ساختمان و رنگ حاشیه‌ها و قاب‌ها دقت نمود. در ساختمان‌هایی ک دارای نمای با رنگ روشن است انتخاب کردن رنگ مشکی و قهوه‌ای    سوخته و به طور کلی انتخاب کردن درب با رنگ های تیره گزینه بهتری است. برای نماهایی که دارای رنگ تیره هستند هم انتخاب کردن رنگ های روشن مثل رنگ سفید و کرم برای درب حیاط گزینه بهتری است.

۲-مدل و کیفیت رنگ درب با در نظر گرفتن هزینه های آن باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب کردن رنگ الکترو استاتیک سبب زیباتر شدن و از همه مهم‌تر  دوام و عمر مفید بیشتر این زیبایی خواهد شد.

انواع درب حیاط

همچنین بخوانید : قیمت درب فرفورژه

درب حیاط تک لنگه لولایی

درب لولایی تک لنگه یکی از انواع درب است که از آن برای ورودی حیاط استفاده می‌شود و به شدت هم پرکاربرد است. نام دیگر این درب، درب نفر رو ‌است.برای ورودی حیاط هر خانه‌ای    حداقل یک درب نفر رو وجود دارد که عمدتا از درب تک لنگه برای آن استفاده می‌کنند. درب حیاط نفر رو معمولا از جنس آهن و آلومینیوم و یا چوبی و … است. هر یک از این انواع درب دارای یکسری ویژگی‌ها و عیب های خاص خود هستند و برای این که یک انتخاب خوب داشته باشید باید از دربی که کاملا سازگار با کاربری مد نظر شما استفاده شود. ظاهر درب و نوع رنگ آن و همچنین طرح درب هم طبق سلیقه و نظر مشتری و همخوان با نمای ساختمان انتخاب می‌شود.

بخوانید  هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل

درب حیاط دولنگه لولایی

درب حیاط دولنگه در جایی که برای ورود و خروج ماشین در نظر گرفته می‌شود نصب خواهد شد. این درب کاملا بستگی به این دارد ساختمان جنوبی است یا شمالی، و بسته به این فرق‌هایی دارد. درب دو لنگه حیاط عمدتا از جنس فلز تولید می‌شود. این درب از سه بخش درست شده است. بخش اول چهار چوب ان است و بخش دوم و سوم لنگه های آن هستند. بیشتر درب‌هایی که به صورت دولنگه هستند یک جک برقی هم با خود دارند تا عبور و مرور به راحتی ‌ انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع درب حیاط آشنا شدیم. درب های حیاط از جنبه های مختلف دارای انواعی است. برای هر نما و هر ساختمانی باید درب حیاطی که مناسب آن است را انتخاب کرد. در هنگام خرید باید به کیفیت جنس درب، رنگ آن و نیازی که شما دارید توجه کنید و دربی را انتخاب کنید که با موقعیت و شرایط شما تناسب دارد.

اگر قصد خرید درب حیاط دارید با مجموعه ما در ارتباط باشید و بعد از مشورت محصول نهایی را با قیمت مناسب از ما خرید کنید.

بخوانید  چرا چرخ خیاطی نخ پاره می کند؟

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×