» سبک زندگی » انواع رقص معروف دنیا را بشناسیم
انواع رقص معروف دنیا
سبک زندگی - تناسب اندام - سرگرمی

انواع رقص معروف دنیا را بشناسیم

آبان 18, 1402 194367

رقص، این یک کلمه، در واقع حاوی معانی بسیار عمیقی است. تا آنجا که رقص یکی از میراث های فرهنگی است که در طول تاریخ بشریت وجود داشته و مردم از آن به عنوان ابزاری برای انعکاس احساسات خود استفاده می کنند. وقتی از این منظر به آن نگاه می کنیم، در واقع می توانیم رقص را به عنوان “زبان بدن ما” تعریف کنیم. البته، مانند هر زبانی، می دانیم که رقص به ژانرهای مختلفی تقسیم می شود و انواع مختلف رقص فرهنگ های مختلف را منعکس می کند.

برای درک بهتر جایگاه رقص در تاریخ بشریت و صراحتاً، برای تفسیر بهتر دیدگاه رقص از فرهنگ های مختلف، لازم است انواع رقص و نقاط شروع آنها به طور جداگانه ارزیابی شود.

 

بخوانید  چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 12 راهکار عملی + بررسی نظرات دانشمندان

پس منتظر چی هستیم؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به این میراث فرهنگی بیندازیم و بپرسیم که انواع رقص‌ها چیست؟ “، “نقاط شروع رقص در فرهنگ های مختلف چه بوده است؟” بیایید پاسخ سوالات شما را پیدا کنیم.

بیایید در مورد جالب ترین انواع رقص ها صحبت کنیم. بنابراین، دید بهتری از گستردگی فرهنگ رقص در واقع خواهید داشت.

رقص آذربایجانی رقص ظرافت و قهرمانی

رقص آذری

وقتی سخن از معروفترین و بی نظرین ترین رقص های دنیا می آید در ابتدای لیست به رقص آذری یا درست تر بگوییم رقص آذربایجانی می رسیم.رقص آذربایجانی از آن نوع رقص هایی است که در تنوع و زیبایی بی همتاست و با ملودی های متفاوت و در موقعیت های مختلف به روش هایی خاص انجام می شود.

 

رقص آذربایجانی رقص محلی مردم جمهوری آذربایجان و منطقه آذربایجان ایران است. رقص آذربایجانی نشان از خصوصیات مردم آذربایجان است. این رقص با سایر رقص ها متفاوت است و نسبت به انواع دیگر سرعت بیشتری دارد. وقتی رقص آذربایجانی با لباس محلی آذری اجرا می شود زیبایی آن دو چندان می شود.

انواع رقص آذربایجانی

رقص آذربایجانی رقص ظرافت و قهرمانی

۴۸۰ نوع رقص آذربایجانی وجود دارد که مهم ترین این رقص ها عبارتند از:

بخوانید  چطور یک گیمر حرفه ای شویم و از این راه کسب درآمد کنیم؟

Abay، ​​Ağır Karadağ، Alçagülü، Asta Garabagi، Avari، Ay Bari Bah، Birilliant، Kaval، Halay، Maral، Misri، Uç Nümre، Dort Nümre، Bes Nümre، Altı. Nümre، Sarıbaş، Sheki، Terekeme و Hanchobani.

رقص تانگو

رقص تانگو

تانگو که منشا آن آرژانتین است. این رقص به عنوان یک رقص شهوانی، دلربا و پرانرژی شناخته می شود. آن را رقص دو عاشق نیز می دانند. کار با پا یک رقص آتشین و دراماتیک است که با موقعیت‌های نمادین بدن که در آن شانه‌ها و باسن در جهت مخالف می‌چرخند، برجسته می‌شود.

اگرچه نقطه شروع آرژانتین است، اما تغییرات متفاوتی در طول زمان ظاهر شده است. انواع مختلفی مانند تانگو اروگوئه، تانگو فنلاندی، تانگو سالنی وجود دارد.

رقص والس

رقص والس

والس که یکی از رقص‌های جاودانه محسوب می‌شود، با موسیقی یوهان اشتراوس در سراسر جهان محبوب شد. این یکی از محبوب ترین رقص های سالن رقص است. در قرن ۱۶ منتشر شد.

والس که به عنوان اوج ظرافت و زیبایی نیز تعریف می شود. این رقصی است که در آن زوج‌ها با حالت‌های مستقیم، حرکات نرم، گرد و روان نشان می‌دهند. سرعت آهسته آن به زوج ها این آزادی را می دهد تا با یکدیگر ارتباط نزدیک تری داشته باشند.

بخوانید  من زشتم؛ آیا این حقیقتی واقعی است یا نگرانی زیبایی بیش از حد؟

والس وین

والس وین

والس وین که ضربات بسیار سریع تری نسبت به رقص آهسته والس دارد، با ۱۸۰ ضربه در دقیقه نیز یک رقص سریع و شیک است. این یکی از رقص هایی است که به سرعت در مناطق اتریش و آلمان گسترش یافت و در واقع الهام بخش بسیاری از سبک های رقص بود.

والس وین که به استقامت بالایی نیاز دارد و با حرکات سریع خود برجسته می شود، در برخی ارقام تا ۴ برابر سریعتر است. این یکی از قدیمی ترین انواع رقص است.

رقص مامبو

رقص مامبو

مامبو که در آن صدا، حرکت و ریتم در بدن جریان دارد، یکی از انواع رقص است که در کوبا پدید آمده است. این رقص که در دهه ۱۹۴۰ پدیدار شد، با گذشت زمان شروع به تبدیل شدن به چهره های سالسا و چا چا کرد.

این رقص که با حرکات اغراق آمیز باسن و حرکات لگد زدن خود به خود برجسته می شود نیز یکی از انواع رقص با ریتم تند است.

رقص کیزومبا

رقص کیزومبا

کیزومبا ، رقصی با منشأ غرب آفریقا ، همچنین به عنوان تانگو آفریقایی شناخته می شود. در حالی که حرکات روان باسن از نوع رقص که دارای فیگورهای متاثر از بسیاری از رقص‌های دیگر است، توجه را به خود جلب می‌کند، هیچ گام و تمپوی اساسی در رقص وجود ندارد.

بخوانید  4 روش علمی برای خوابیدن سریع و راحت

رقص سامبا

رقص سامبا

سامبا که در برزیل و سرزمین های آفریقایی شهرت دارد، یکی از معروف ترین رقص هاست. این رقص که توسط ریتم ها اداره می شود، رقص ملی برزیل نیز محسوب می شود. کارناوال برزیلی معروف جهانی هر ساله برگزار می شود و گروه های رقص سامبا را گرد هم می آورد.

این رقص که با ریتم های پر جنب و جوش، حرکات باسن و پا جلب توجه می کند، از کلمه “semba” به معنای کلمه گرفته شده است. معنای این کلمه “دعوت به رقص” ارزیابی می شود.

رقص چا چا

رقص چا چا

این رقص به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین رقص های لاتین شناخته می شود. یکی از رقص های موزون است که با حرکات پر انرژی جلب توجه می کند. رقصنده‌ها پاهای خود را نزدیک‌تر به زمین نگه می‌دارند و به باسن خود اجازه می‌دهند آزادانه‌تر حرکت کنند.

حرکات تند و سریع پا، رقص چا چا را به یکی از سخت ترین انواع رقص تبدیل کرده است. دوباره یادآوری می کنیم که این رقص در اصل یکی از رقص های آمریکای لاتین است.

رقص رومبا

رقص رومبا

رومبا، یک رقص کوبایی، یکی از رقص‌های حسی و عشوه‌انگیز است که در دهه ۱۹۳۰ پدیدار شد و به خاطر حرکات حسی باسنش مورد توجه قرار گرفت. دشوارترین جنبش جنبش کوبا است که به نام خود مشهور است. در این حرکت لازم است یک پا خم و پای دیگر صاف شود.

بخوانید  تکنیک های رایج فیزیوتراپی و مزایای آن

رقص باله

رقص باله

باله، که در قرن پانزدهم رنسانس ایتالیا ظهور کرد، به سرعت در روسیه و فرانسه محبوبیت یافت و بر بسیاری از رقص‌ها از نظر فرهنگی تأثیر گذاشت. باله که یکی از تکنیکی ترین رقص ها محسوب می شود، به عنوان یکی از رقص های معاصر نیز شناخته می شود.

رقص فاکستروت

رقص فاکستروت

Foxtrot که یکی از رقص هایی است که زنان در آن بیشتر به چشم می آیند، یکی از قابل توجه ترین انواع رقص با این جنبه است. نوع رقصی که در ریتم های بلوز و جاز اجرا می شود به خاطر حرکات چالش برانگیزش نیز معروف است. رقصی که بر اساس کلیت بازی با شریک است، از جمله انواع رقصی است که به ویژه بر حرکات مچ و پا تأکید دارد.

چابکی و روانی از مولفه های اساسی این رقص است. وقتی به تاریخچه آن نگاه می کنیم می بینیم که مخصوصاً بعد از دهه ۱۹۳۰ فراگیر شد و با خوانندگان مشهوری مانند تونی بنت و فرانک سیناترا به شهرت رسید.

رقص سوینگ

رقص سوینگ

سوینگ، یکی از معروف ترین سبک های رقص دوره خود، به عنوان یکی از رقص های سنتی جاز شناخته می شود. این رقص که بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ بسیار محبوب بود، همراه با موسیقی جازی که از آن نام گرفته شده است اجرا می شود.

بخوانید  نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

در نوع رقصی که مردان در آن غالب هستند، مرد باید زن را با ریتم تطبیق دهد. می دانیم که رقصی که باید با ریتم نواختن موسیقی انجام شود، این روزها چندان طرفدار ندارد.

رقص زوک

رقص زوک

Zouk، که در اواخر دهه ۱۹۰۰ (پس از دهه ۱۹۹۰) ظهور کرد، یکی از ژانرهای رقص است که در آن حرکات آزادانه توجه را به خود جلب می کند. شرکا از تمام بدن خود برای ایجاد حرکات صاف و صمیمی استفاده می کنند.

در رقص زوک، رقصندگان باید موسیقی را با دقت دنبال کنند و تفسیر خود را از رقص به روش های مختلف شخصی سازی کنند.

رقص باچاتا

رقص باچاتا

این رقص که پس از دهه ۱۹۶۰ ظهور کرد، به عنوان یکی از رقص های جمهوری دومینیکن شناخته می شود. پس از پذیرفتن مفهوم رها کردن و بازتاب عشق نفسانی به زندگی، این رقص با موسیقی پان آمریکایی معروف شد.

همچنین باید تاکید کرد که رقص باچاتا که تصور می شود فضایی دارد که طبیعت منطقه را با چهره های سرزنده و رمانتیک خود منعکس می کند، به ویژه با حرکات قوی هیپ خود را نشان می دهد.

بخوانید  علت خستگی و کوفتگی بدن و خواب آلودگی در طول روز چیست ؟

رقص مدرن

رقص مدرن

رقص مدرن که می توان آن را سبک رقص دوره جدیدتر دانست، یکی از ژانرهای رقصی است که در برابر رقص باله کلاسیک پدید آمد. ژانر رقص که باعث شد بسیاری از عادات رقص در آغاز قرن بیستم و در پایان قرن نوزدهم تغییر کند، در سبک‌های مختلف تغییرات زیادی کرد و در نهایت به سبک رقص آزاد تبدیل شد . حتی می توان آن را دوره ای برای رقص در نظر گرفت.

بریک رقص

بریک رقص

بریک دنس که یکی از ژانرهای رقصی است که در تاریخ معاصر ظهور کرده است در دهه ۱۹۷۰ به عنوان رقص خیابانی نیویورک معروف شد. Breakdance که یکی از ورزشی‌ترین رقص‌های جهان به حساب می‌آید، منجر به ظهور رقصندگان با استعداد بسیاری شده است.

رقص که همراه با موسیقی هیپ هاپ و فانک اجرا می شود، با گذشت زمان از نظر سبک های آزاد گسترش یافته و در بسیاری از ژانرهای موسیقی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رقص پاپینگ

رقص پاپینگ

یک رقص خیابانی با تم فانک، در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بسیار محبوب بود. رقصنده ها برای رقصیدن صحیح باید به آن تسلط داشته باشند. رقص پاپ که در آن تکنیک و کنترل بسیار مهم است، نیاز به تمرکز جدی دارد.

بخوانید  کمبود تستوسترون و علائم آن

رقص بالیوود

رقص بالیوود

رقص بالیوود ، یکی از متفاوت ترین انواع رقص ، در جنوب آسیا و هند سرچشمه گرفته است. پس از رشد صنعت فیلم بالیوود، ژانر رقص که فراگیرتر شده است، همراه با موسیقی هندی اجرا می شود. این رقص که با طراحی دقیق و حرکات پرانرژی خود جلب توجه می کند، در ساخت بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی معروف نیز استفاده شده است.

رقص معاصر

رقص معاصر

در واقع یکی از ژانرهای رقص است که می توانیم آن را دوره ای بدانیم . ژانر رقص که در اواسط قرن بیستم پدیدار شد و به عنوان جایگزینی برای سبک های رقص کلاسیک نشان داده شد، یکی از انواع رقص اجرای مدرن است که در آن به طور کلی چهره های کاملا پیچیده ای وجود دارد.

 

رقص معاصر که عموماً با سبک های رقص مبتنی بر رقص اجرا می شود، به سبک های رقص آزاد معروف است. باید گفت ژانر رقص معاصر را در بسیاری از نمایش های صحنه ای دیده ایم.

ما سعی کردیم انواع رقص ها و نقطه شروع آنها را که فکر می کنیم ممکن است مورد توجه شما باشد را پوشش دهیم. البته باید گفت که گونه های زیادی هستند که هنوز نمی توانیم آنها را بشماریم.

بخوانید  چگونه مانتو و روسری خود را ست کنیم؟ | فوت و فن ست کردن رنگ مانتو و روسری

در واقع می توان اضافه کرد که اخیراً سبک های رقص آزاد بیشتری مطرح شده است و رقصندگان اکنون سبک مستقل خود را شکل می دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 4

  1. آواتار زهرا ترکی
    زهرا ترکی

    خیلی کامل بودد مچکرم از سایت خوبتونن خیلی کمکم کرد برای پرزنتم.

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      خوشحالیم که این محتوا تونسته کمکتون کنه

  2. آواتار علیرضا عبادی
    علیرضا عبادی

    سلام
    واقعا. عرضه نداشتید توی گزارششنون بنویسید رقص بندری؟؟؟؟؟؟؟ واقعا کدوم چشنی رو دیدید که بدون رقص بندری وبلرزون سینه باشه. متاسفم برای همتون

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      سلام
      حتما رقص بندری یکی از زیباترین رقص های دنیا هستش ولی ملاک مقاله معروفیت رقص بود حتما در مقاله ای جداگانه در مورد رقص های ایرانی صحبت خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×