» دانستنی های بارداری » ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟
ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟
دانستنی های بارداری - سبک زندگی

ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟

مرداد 6, 1402 260375

لمینت ناخن در دوران بارداری علاوه بر وجود مواد شیمیایی مضر در مواد اطراف ناخن را درگیر می کند که برای زنان حامله خطرناک می باشد. البته از عوارض بارز لمینت عفونی شدن اطراف ناخن و حساس شدن خود ناخن و پوست به مواد شیمیایی است که جنین نیز در معرض خطر قرار می گیرد. همچنین هنگام لمینت دست یا پا بوی آزاردهنده و بدی در فضا می پیچد که علاوه بر زنان باردار برای افراد دیگر ناخوشایند می باشد. پزشکان شرایط عمومی بدن را از طریق ناخن بررسی می کنند و در بی هوشی ها وضعیت ناخن ها بیشتر کاربرد را دارند. درنتیجه هنگام زایمان از لمینت یا پوشاندن ناخن های طبیعی با لاک یا هر ماده دیگر خودداری نمایید.

عوارض لمینت ناخن در بارداری

هر ماده شیمیایی می تواند بر فرآیند رشد و تکامل هر کدام از سلول ها تاثیر بگذارد و نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد. درنتیجه با توجه به اولویت قرار دادن سلامت جنین و مادر که در زمان بارداری و در هر موردی الزامی است تمام موارد احتیاطی را باید مدنظر قرار داد. همچنین قرار گرفتن در محیطی که مقدار تراکم استون بالا است می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. البته تا به امروز مدرک کافی درباره غلظت این ماده آسیب رسان در زمان حاملگی در دسترس نمی باشد. طبق گفته های تئوری اگر شخص باردار به تعداد دفعات بالا در معرض حلال های به کار برده در لمینت دست یا پا قرار گیرد بر رشد جنین تاثیر می گذار د. سپس ناتوانی در یادگیری و تاخیر در رشد جنین را به دنبال دارد.

بخوانید  بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار چیست؟ 9 روش سه سوته

نکاتی در مورد لمینت ناخن در بارداری

نکاتی در مورد لمینت ناخن در بارداری
زنان بارداری که قصد دارند در دوران حاملگی لمینت ناخن انجام دهند موظف به رعایت نکاتی می باشند تا احتمال بروز عوارض جانبی را به کمترین حد ممکن برسانند.

شخص باردار باید به یاد داشته باشد که احتمال دارد در دوران حاملگی بدن او نسبت به برخی ترکیبات مورد استفاده در لمینت ناخن حساس باشد. حتی اگر پیش از بارداری ناخن های لمینت کرده و مشکلی وجود نداشته باشد.

بارداری بدن شخص را آسیب پذیر کرده و سیستم ایمنی او را نسبت به قبل تضعیف می نماید. بنابراین قبل از انجام لمینت دست های خود را شسته و از استنشاق گازی تولیده شده در زمان لمینت خوداری نمایید. زیرا موجب بیماری و ایجاد حالت تهوع در شخص باردار می شود.

زنان باردار باید در نظافت ناخن های خود خیلی حساس باشند. زیرا در دوران بارداری آنها بیشتر در معرض بیماری هایی همچون عفونت های باکتریایی و قارچی در ناخن قرار می گیرند. همچنین بعد از ریمو کردن لمینت از تکرار آن در زمان بارداری خودداری شود.

ماندگاری لمینت ناخن در دوران بارداری چقدر است؟

انجام لمینت ناخن در دوران بارداری زمان بر نبوده و با یک سوهان کشی ساده و در عرض ۳۰ دقیقه به اتمام می رسد.همچنین ماندگاری این روش کاور ناخن حدودا ۲۵ روز بوده و با گذشت این زمان باید پوشش ناخن ها را دوباره ترمیم کرد. در نتیجه ماندگاری ناخن نسبت به قبل افزایش می یابد.البته ترمیم لمینت در ناخن فقط ۳ بار ممکن بوده و مجددا به انجام کاور ناخن نیاز پیدا می کند. حال با وجود تمام موارد ذکر شده بهتر است در دوران بارداری از لمینت برای ناخن های دست استفاده نشود.

بخوانید  چگونه بدنی سالم داشته باشیم ؟

ریمو لمینت ناخن در دوران بارداری

شاید شخص باردار بعد از مدتی بخواهد لمینت در ناخن ها را بردارد که باید به یکی از سالن های تخصصی مراجعه و آن را ناخن کار مجرب بسپارد. زیرا ریمو کردن لمینت به صورت اصولی و بدون تخریب صدف ناخن باید توسط ناخن کار صورت گیرد. اما اگر ریمو ناخن با لمینت در خانه صورت گیرد باید از فویل، پنبه و استون ۱۰۰% استفاده کرد و مراحل زیر را خیلی دقیق به اتمام رساند.

چند تک فویل برداشته و به اندازه ای که دور انگشتان را بگیرد باید برش داده شود.

مقدار مشخص از استون را روی پنبه ریخته و دور انگشتان را با ان بپوشانید.. سپس پنبه را با فویل های از قبل آمده شده کاملا پوشش دهید.

برای تاثیرگذاری بیشتر استون باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به آن وقت داد.

با گذشت زمان مدنظر ناخن ها را بررسی کرده که اگر لمینت کنده شود یعنی کار تمام شده به حساب می آید. اما در صورت مشاهده تکه های لمینت روی ناخن بهتر است چند دقیقه بیشتر به آن زمان دهید.

هنگامی که مواد لمینت کاملا از روی ناخن ها کنده شد می توان پنبه و فویل را برداشته و دست ها را با آب تقریبا ولرم شست و شو داد.

بخوانید  9 مدل سقف کاذب موجود در بازار

لمینت ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

زنانی که در سطح ناخن های خود ترک، ضربه، زده یا ناهمواری دارند با انجام لمینت می توانند ناخن های صاف تر و براق تری داشته باشند.

افرادی که علاقه ای به کاشت ناخن ندارند و یا از کاشت خسته شده اند. لمینت گزینه مناسبی است. همچنین زنانی که نسبت به لیکوئید حساس هستند بهترین انتخاب لمینت یا کاور ناخن است.

زنانی که کاشت پودر را نمی خواهند و از عدم دوام لاک ژۀ ها روی ناخن شاکی هستند باید از لمینت استفاده کنند.

افرادی که کارهای خاصی مانند تایپ کردن دارند و نباید ناخن را کاشت کنند با لمینت می توانند ناخن هایی مرتب و زیبا داشته باشند.

افرادی که با ریموو کردن کاشت ناخن را برداشته اند و این ناخن ها ضعیف و نازک شده اند، بایستی برای استحکام ناخن ها از لمینت یا کاور استفاده کنند.

زنانی که پروسه بارداری را گذرانده و نوزاد دارند جهت پیشگیری از آسیب بچه با ناخن های بلند بهتر است لمینت انجام دهند. افرادی که دارای ناخن هایی هستند که به شدت آسیب پذیر می باشند.

بخوانید  با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید

قیمت لمینت ناخن در دوران بارداری

هزینه و قیمت لمینت در دوران بارداری به مرکز مراجعه و ناخن کار بستگی دارد. مسلما یک ناخن کار حرفه ای، مجرب و معتبر قیمت بالاتری را به مشتریان پیشنهاد می دهد. همچنین نسبت مرغوبیت و کیفیت مواد مصرفی در لمینت قیمت را تحت تاثیر خود می گذارد تا جایی که تعیین کننده قیمت همین مواد مصرفی می باشد. ناگفته نماند که قیمت ترمیم در لمینت پایین تر از لمینت در مرحله اول است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×