» ایمپلنت » روشهای انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری
روش های انجام ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری
ایمپلنت - دندانپزشکی

روشهای انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری

بهمن 6, 1402 192334

یکی از عادت های بدی که در بین بیشتر افراد رایج شده است سیگار کشیدن است که تاثیرات مخربی بر روی سلامت عمومی بدن بخصوص سلامت دهان و دندان دارد. از این رو افراد سیگاری ناچار به انجام ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت برای افراد روشی مطمئن برای بازیابی سلامت دهان و دندان است البته به شرطی که بتوانند سیگار را ترک کنند. چون با کشیدن سیگار فرآیند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک ضعیف می شود.

موفقیت ایمپلنت برای افراد سیگاری در گرو رعایت بهداشت دهان و دندان و کم کردن میزان سیگار در طول روز است.

ایمپلنت کامل دندان چگونه است؟

آیا ایمپلنت برای افراد سیگاری تفاوتی با کاشت دندان برای افراد عادی دارد؟ افرادی که در اثر مصرف مداوم سیگار یا مواد مخدر تمام دندان های خود را از دست داده اند و نیاز به بازسازی کامل دندان ها دارند. ایمپلنت کامل دندان به ۸ پایه در فک بالا و ۸ پایه در فک پایین نیاز دارد. با انجام ایمپلنت کامل دندان می توان به مزایایی از قبیل حفظ حالت استخوان فک و صورت، افزایش اعتماد به نفس بیمار و بهبود دائمی دندان ها دست پیدا کرد.

بخوانید  علائم دندان در آوردن نوزاد

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری کمی چالش برانگیز است. این فرآیند برای تمام افراد سیگاری یکسان نیست و روند بهبود متفاوتی دارد. بعد از کاشت دندان اگر فرد همچنان سیگار یا قلیان بکشد بافت های دهان و دندان آسیب می بیند و ممکن است ایمپلنت ها پایداری طبیعی خود را از دست بدهند و از لثه جدا شوند.

سیگار کشیدن یکی از محدودیت مهم سر راه ایمپلنت است؛ و بیشتر متخصصان و دندانپزشکان قبل از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری هشدارهای لازم را به آن ها می دهند. چون موفقیت این عمل تنها به ترک سیگار بستگی دارد.

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

  • موفقیت ایمپلنت برای افراد سیگاری بسیار پایین است. وجود نیکوتین موجود در سیگار و قلیان باعث کند شدن جریان خون می شود و همین عامل سبب کند شدن روند بهبودی جراحی های دهان و دندان می شود. جوش نخوردن ایمپلنت با بافت های استخوان باعث می شود که پس از مدتی لق شود و از لثه خارج شود.
  • سیگار کشیدن بعد از جراحی فک و بعد از کاشت دندان امکان ابتلا به بیماری های دهان، دندان و التهاب لثه را بیشتر می کند.
  • به طور معمول انجام ایمپلنت برای افراد غیر سیگاری موفقیت آمیزتر است و ماندگاری بیشتری دارد. اگر بعد از انجام ایمپلنت همچنان سیگار می کشید و هیچ برنامه ای برای ترک ندارید تعویض ایمپلنت در شما زودتر است و ممکن است بعد از ۵ سال یا کمتر به تعویض نیاز داشته باشید.
بخوانید  لکه دندان | علت و درمان | سفید، قهوه‌ای، زرد و خال سیاه

همچنین بخوانید: ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

ایمپلنت برای افراد سیگاری

تا چند روز بعد از انجام ایمپلنت نباید سیگار کشید؟

اگر سیگاری باشید قطعا این دغدغه را خواهید داشت که تا چند روز بعد از انجام ایمپلنت نباید سیگار کشید؟ به دلیل خطرات احتمالی که سیگار کشیدن بر روی ایمپلنت دندان دارد پزشکان متخصص بعد از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری توصیه می کنند که سیگار را به طور کامل ترک کنند؛ اما اگر ترک سیگار برای شما غیر ممکن است بهتر است برای حداقل یک تا دو ماه این عادت را کنار بگذارید و بعدا هم میزان مصرف خود را به حداقل برسانید. با کم کردن میزان مصرف سیگار فرآیند جوش خوردن ایمپلنت سریع تر می شود. در واقع زمان بعد از جراحی یک زمان حساس و طلایی است.

چند روز بعد از ایمپلنت نباید قلیان کشید؟

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری و افرادی که قلیان می کشند عوارض مشابهی دارد. برخی از متقاضیان ایمپلنت می خواهند بدانند که چند روز بعد از ایمپلنت نباید قلیان کشید؟ عوارض قلیان برای افرادی که جراحی های دهان و دندان انجام می دهند به مراتب بیشتر است. نیکوتین موجود در قلیان بیشتر از سیگار است و اگر بلافاصله بعد از کاشت دندان قلیان کشیدن شروع شود جوش ایمپلنت به مشکل بر میخورد و عوارضی از قبیل عفونت دهان و لثه، ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن و … بیشتر از قبل خواهد بود.

بخوانید  متخصص ارتودنسی

موفقیت ایمپلنت دندان در افراد سیگاری

بعد از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری، کمی متفاوت تر باشد. بعد از انجام کاشت دندان در بدن تغییرات طبیعی بدن ممکن است لخته های خون ایجاد شود. لخته شدن خون از ورود مواد غذایی و باکتری ها به محل جراحی جلوگیری می کند. زمانی که شما سیگار یا قلیان می کشید عمل مکیدن باعث شل شدن لخته های خون و خشک شدن آن ها می شود. خطر پریودنتیت در افرادی که قبل از جراحی سیگاری بوده اند کمتر است و اگر فرد سیگار را کرد کرده باشد سلامت پریودنتال بیشتر است و شانس بیماران برای بهبود بیشتر است.

ایمپلنت برای افراد سیگاری

تاثیر تریاک بر روی ایمپلنت های دندان

آیا دود تریاک برای ایمپلنت مضر است؟ ایمپلنت برای افراد سیگاری و افرادی که به مواد مخدری چون تریاک اعتیاد دارند باعث آسیب به بافت های دندانی و دهانی می شود. مشکلات دهان و دندان در افراد معتاد نسبت به سایر افراد بیشتر است و ممکن است لثه ها توانایی ایمپلنت را نداشته باشند. با توجه به اینکه تریاک تاثیر مواد بی حسی را کم می کند.

پزشک قبل از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری یا افراد معتاد شرح حال کاملی از بیمار گرفته می شود. تا بتوان داروی مناسب برای بی حسی بیمار براساس میزان تحمل پذیری بیمار انتخاب کرد. دود تریاک بعد از انجام ایمپلنت باعث کم شدن خون رسانی به بافت های استخوانی و لثه های دندان می شود. لذا استخوان هایی که از ایمپلنت ها حمایت می کنند به شدت ضعیف می شوند و ممکن است روکش ها از لثه جدا شوند.

بخوانید  راهنمای خرید فرز دندانپزشکی

من ایمپلنت یا کاشت دندان کردم سیگاری هستم چطوری سیگار ترک بکنم؟

قبل از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری با شرح حالی از بیمار سابقه بیماری ها بررسی می شود. در شرح حال بعضی از بیماران نوشته می شود که من ایمپلنت یا کاشت دندان کردم سیگاری هستم چطوری سیگار ترک بکنم؟ ترک سیگار یک ضرورت است و حتما باید انجام شود. اگر نمی توانید به صورت دائمی سیگار را ترک کنید باید حداقل بعد از جراحی فک و کاشت دندان برای کاهش عفونت ها سیگار را ترک کنید. مصرف مجدد سیگار به هیچ وجه توصیه نمی شود اما اگر در ترک سیگار مشکل دارید سه هفته تا دوماه این عمل را به تعویق بیندازید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 2

  1. آواتار فردین قاسمی
    فردین قاسمی

    من ایمپلنت یا کاشت دندان کردم سیگاری هستم چطوری سیگار ترک بکنم؟

    • آواتار shafiee
      shafiee

      پژشکان و مراکز زیادی برای ترک سیگار وجود دارد توصیه می شود که حتما اقدام به ترک سیگار نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×