» ایمپلنت » ایمپلنت All On 4 و تفاوت آن با ایمپلنت معمولی در چیست؟
ایمپلنت All On 4 و تفاوت آن با ایمپلنت معمولی در چیست؟
ایمپلنت - زیبایی دندان ها

ایمپلنت All On 4 و تفاوت آن با ایمپلنت معمولی در چیست؟

فروردین 20, 1403 150305

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در دندانپزشکی و استفاده از ایمپلنت All On 4 افراد می توانند برای داشتن دندان در دو فک بالا و پایین خود در مدت زمان کوتاهی با پروتز های دندانی صاحب دندان شوند. این روش کاربردی و جدید در کاشت دندان بیشتر برای بیمارانی استفاده می شود که همه دندان های فک بالا و پایین یا همه دندان های فک بالا یا پایین را از دست داده اند.

در نتیجه بدون نیاز به پیوند کردن استخوان با استفاده از ایمپلنت مجددا می توانید دندان های زیبا و منظمی در دهان خود داشته باشید. حایز اهمیت است این رویکرد نوین دندانپزشکی گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی است که قادر به ایمپلنت معمولی نبوده یا استخوان فک ندارند. اگر تمایل دارید بیشتر با این رویکرد نوین آشنا شوید و تفاوت آن را با ایمپلنت معمولی بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

بخوانید  ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت All On4 چیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران
روش ایمپلنت All On4 روش نوین در کاشت دندان است. زمانی که فردی همه دندان های خود را از دست می دهد ابتدایی ترین روش ساخت دندان مصنوعی متحرک است. اما دندان مصنوعی برای افرادی که استخوان فک آنها تحلیل رفته باشند قالب آن در دهان آزار دهنده و لق است. به عبارت بهتر دندان مصنوعی برای این افراد عملا بلا استفاده خواهد بود. برای این افراد کاشت دندان یا ایمپلنت پیشنهاد می شود.

روش ایمپلنت تمام دندان های از بین رفته را بر روی ۴ پایه ایمپلنت در فک سوار می کند. به این صورت که ابتدا ۴ پایه ایمپلنت در بخش هایی از استخوان فک تحتانی یا فوقانی که بیشترین تراکم و ارتفاع را دارند کاشته می شوند. بعد از کاشت ۴ پایه ایمپلنت پروتز های دندان روی آنها سوار می شوند.

در این روش می توان در مدت کمتر از ۲۴ ساعت بر روی ۴ پایه ایمپلنت بیش از ۱۰ تا ۱۴ عدد پروتز دندانی را سوار و نصب کرد. برای کاشت دندان در دو فک بالا و پایین نیز می توان در زمانی کمتر از یک روز مراحل ایمپلنت All On4 را انجام داد. البته گاهی تکنیک های این روش در یک روز انجام نمی شود. گاهی امکان دارد با توجه به شرایط بیمار طی چند روز یا چند نوبت طول بکشد.

بخوانید  عوارض ریمو یا برداشتن کامپوزیت دندان چیست؟

ایمپلنت all on 4 چه فرقی با ایمپلنت معمولی دارد؟

· در روش ایمپلنت All On 4 تنها نیاز به چهار پایه ایمپلنت است. در حالی که در روش ایمپلنت معمولی برای جایگزینی دندان ها نیاز به تعداد زیادی ایمپلنت دندان آن هم در استخوان فک است.

· در روش ایمپلنت معمولی به دلیل وجود تعداد زیاد ایمپلنت زمان بهبود حدود ۶ تا ۹ ماه طول می کشد. در حالی که در روش نوین زمان بهبود بسیار کوتاه است.

· در روش نوین همزمان با کاشت ایمپلنت می توان دندان های مصنوعی را به صورت موقت در دهان قرار داد تا پروتز دندانی آماده شود.

· در روش نوین با وجود ۴ پایه ایمپلنت به آسانی دندانپزشک می تواند قوسی دندان را شکل دهد. در صورتی که در ایمپلنت معمولی برای قوسی دندان، حداقل ۸ ایمپلنت لازم است کاشته شود.

· مدت زمان انجام عمل در روش نوین نسبت به روش ایمپلنت معمولی بسیار کوتاه مدت است. در روش نوین همزمان با انجام پایه ایمپلنت دندان، مراحل قالب گیری نیز انجام میشود. در نتیجه با فاصله زمانی دو روز تا یک هفته روکش دندان به بیمار تحویل داده می شود. در صورتی که در روش ایمپلنت معمولی با کاشت ایمپلنت دندان نیاز است ۲ تا ۳ ماه زمان سپری شود. تا ایمپلنت های کاشته شده با استخوان فک جوش بخورد. در این مدت پروتز در دهان بیمار گذاشته نمی شود و قالب گیری انجام نمی شود.

بخوانید  حقایق جذاب ایمپلنت دیجیتال؛ تحولی عظیم در کاشت دندان

· در روش ایمپلنت معمولی کیفیت و تراکم استخوان فک بالا و پایین اهمیت دارد و گاهی بیماران نیاز است عمل پیوند استخوان انجام دهند که انجام عمل علاوه بر طولانی شدن روش ایمپلنت مخارج زیادی را به فرد یا بیمار متحمل کند. در مقابل، روش نوین دیگر نیاز به پیوند استخوان نیست. فرد میتواند به آسانی بدون هزینه مازاد تعداد زیادی ایمپلنت دندان داشته باشد.

مزایای روش ایمپلنت all on 4

· یکی از مزیت های اصلی روش ایمپلنت all on 4 این است که دیگر لازم نیست برای کاشت هر دندان یک ایمپلنت به عنوان پایه یا ریشه بکارد. بلکه هر یک از ۴ پایه ایمپلنت می تواند به تنهایی ۱۲ دندان را نگهداری کند و آنها را به هم متصل نماید.

· بیمارانی که بیشتر دندان های فک پایین و بالا خود را از دست داده اند، بیماری لثه دارند یا در حال حاضر از دندان مصنوعی متحرک استفاده می کنند این روش گزینه بسیار مناسب است. بویژه این روش برای افرادی که تراکم استخوانی بسیار کمی دارند بسیار ایده آل است.

· بیمارانی که دارای مشکلات پوکی استخوان، دیابت و نمی توانند عمل پیوند استخوان را انجام دهند. به وسیله این روش نوظهور نیاز به عمل جراحی نیست و با ۴ ایمپلنت می توان به بیماران دندان های زیبا و کاربردی را هدیه داد.

بخوانید  آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟【سال2023】

· این روش به نحوی انجام می شود که فرد احساس می کند که دندان واقعی خود است و بسیار طبیعی به نظر می رسد.

· بهبود تمام دندان ها در یک روز تنها به مسئله زیبایی آن بر می گردد. بلکه برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند توانایی تلفظ کلمات و جویدن دوباره را به او هدیه می بخشد.

قبل از انجام ایمپلنت All On 4 چکاری انجام دهیم؟

 ایمپلنت All On 4 و تفاوت آن با ایمپلنت معمولی در چیست؟

اگر تمام یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و تصمیم به انجام ایمپلنت All On 4 دارید. برای اطمینان از تصمیم خود بهتر است یک جلسه مشاوره برای کاشت دندان های از دست رفته خود داشته باشید.

در این جلسه پزشک معالج شما، معاینات کاملی از دهان شما را انجام می دهد. سپس انتخاب های درمانی را برای شما معلوم می نماید. پزشک با معاینه دهان و فک شما می تواند تعیین کند آیا این روش نوین می تواند برای شما مناسب باشد. در واقع با انجام مشاوره می توانید تمام سوالات و نگرانی های خود را برطرف کنید.

بخوانید  بهترین روش برای سفید کردن دندان در منزل

هزینه ایمپلنت All On 4

هزینه روش ایمپلنت All On 4 بر اساس مواد اولیه مورد استفاده و اینکه چه تعداد دندان نیاز دارید متفاوت می باشد.

مدت زمان انجام ایمپلنت All On 4

در حقیقت مدت زمان ۳ تا ۴ ساعت‌ برای انجام ایمپلنت All On 4 تخمین زده شده است.

نکات ارزشمند بعد از انجام ایمپلنت All On 4

· بعد انجام‌ روش ایمپلنت All On 4 اگر دچار تورم شدید بهتر است به مدت ۱۲ ساعت از کمپرسی سرد استفاده کنید. کمبودی حاصل بعد از عمل امری طبیعی است و در مدت چند روز آینده از بین می رود.

· توصیه می شود به مدت ۳ ماه از غذاهای نرم برای تغذیه استفاده کنید.

· از کشیدن سیگار تا ۲ هفته اول بعد از عمل و از انجام ورزش های سنگین تا یک هفته بعد از عمل خودداری کنید.

· از بهداشت و مسواک دندان های بعد از ایمپلنت با مشورت متخصص خود، غافل نباشد.

عمر مفید ایمپلنت All On 4 چقدر است؟

استفاده از ایمپلنت All On 4 با رعایت بهداشت دندان ها و دهان خود تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود.

بخوانید  آیا جرم گیری دندان را خراب می‌کند؟

ایمپلنت

سخن آخر

در روش ایمپلنت All on 4 برای کاشت دندان، دیگر نیاز به پیوند استخوان نیست. به عبارت دیگر لیفت سینوس لازم نیست. شما می توانید در یک روز دهانی که خالی از دندان بوده است را با دندان های زیبا به خود هدیه دهید. این روش بهترین گزینه برای دندان های از دست رفته شما است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×