» بیماریها » برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی ۴ قرص برای درمان اسهال
برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی 4 قرص برای درمان اسهال
بیماریها - معرفی دارو و قرص

برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی ۴ قرص برای درمان اسهال

فروردین 7, 1403 200342

با وجود این که اسهال مکرر یکی از نشانه‌های بیماری های مختلفی مانند کرون است، اما گاهی اوقات افراد با خوردن برخی از مواد غذایی ممکن است با این بیماری مواجه شوند. درمان اسهال با چندین قرص امکان پذیر است که در ادامه این مطلب برخی از این قرص ها را به شما معرفی خواهیم کرد. البته توجه داشته باشید که در صورت طولانی شده و درمان نشدن اسهال شما، توصیه می شود به یک پزشک مراجعه کنید. زیرا ادامه دار شدن آن باعث می شود آب بدن شما بسیار کم شود. بنابراین بهتر است سریعا این بیماری را درمان کنید تا با کمبود آب مواجه نشوید.

درمان اسهال با قرص اسهال

معرفی انواع قرص ها برای درمان اسهال

همانطور که گفته شد قرص ها و روش های درمانی متعددی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید اسهال خود را در منزل درمان کنید. برخی از این قرص‌ ها شامل دیفنوکسیلات و دی سیکلومین می شوند. در ادامه این بخش با برخی از این قرص ها آشنا می شوید.

بخوانید  از بین بردن بوی بد پا و کفش با 7 راهکار تضمینی خانگی

قرص دی سیکلومین برای درمان اسهال

یکی از قرص هایی که می توانید برای درمان دل پیچه و اسهال خود استفاده کنید، دی سیکلومین نام دارد. این قرص برای دردهای روده ای استفاده می شود. همچنین این قرص را خانم ها برای کم کردن درد دوران قاعدگی خود استفاده می کنند. البته این دارو خواص دیگری دارد که از آن می توان به مهار گیرنده های استیل کولین اشاره کرد، این گیرنده ها سبب رفع انقباض عضلات دیواره روده می شوند. استفاده از قرص دی سیکلومین به عنوان بی حس کننده موضعی نیز ممکن است.

قرص دی سیکلومین برای درمان اسهال

قرص دیفنوکسیلات برای اسهال

یکی دیگر از داروهایی که می توانید برای درمان اسهال و دلپیچه از آن استفاده کنید، می توان به دیفنوکسیلات اشاره کرد. این قرص را می توان به صورت درمان کمکی در اسهال های مختلف مانند اسهال ویروسی استفاده کرد. دیفنوکسیلات عوارض کمی دارند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از عوارض های قرص دیفنوکسیلات تاری دید مصرف کننده است
  • ایجاد مشکل در دفع ادرار برای برخی از افراد
  • ممکن است باعث خشک شدن پوست یا دهان شما شود
بخوانید  آندوسکوپی معده چیست و چقدر طول میکشد؟

توجه داشته باشید که کودکان زیر دو سال نباید از داروی دیفنوکسیلات استفاده کنند، همچنین برای کودکانی که سن بیشتری دارند، باید به دستور پزشک مصرف شود. زنان نیز باید بدانند در صورتی که باردار یا شیرده هستند، باید با مشورت پزشک این دارو را مصرف نمایند.

قرص اسهال برای درمان اسهال

لوپرامید؛ از دیگر قرص های درمان اسهال

لوپرامید از دیگر قرص هایی است که به عنوان قرص مناسب اسهال شناخته می شود. این نوع داروی ضد اسهال توسط بیمارانی نیز استفاده می شود، که عمل کرده اند و به کاهش میزان مدفوع کمک می کند. برخی از عوارض این قرص شامل موارد زیر می شوند:

  • ممکن است باعث خواب آلودگی شود
  • سرگیجه نیز در برخی از افراد ممکن است رخ دهد
  • خشکی دهان نیز از دیگر عوارض قرص لوپرامید است
  • تهوع نیز ممکن است در برخی از مصرف کنندگان رخ دهد
  • استفراغ از عارضه های رایج قرص لوپرامید است

درمان اسهال با قرص هیوسین

قرص هیوسین از انواع بهترین قرص اسهال است که برای تسکین درد های روده ای استفاده می شود. مصرف این دارو بیشتر به افرادی توصیه می شود، که قصد دارند برای درمان استفاده کنند. داروی هیوسین همچنین به افرادی توصیه می شود که می خواهند پس از عمل جراحی دچار تهوع و استفراغ نشوند. در صورتی که دچار یبوست شدید، در ادرار کردن دچار اختلال شدید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید.

بخوانید  فواید قرص سفیکسیم 400 برای دندان درد

با توجه به موارد گفته شده، قرص هیوسین یک قرص ضد اسهال می باشد که بیشتر برای برطرف کردن ناراحتی های گوارشی استفاده می شود. در صورتی که هر کدام از عوارض گفته شده را بیشتر از دو سه روز تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

  • افراد ممکن است پس از خوردن قرص هیوسین با حالت تهوع همراه شوند
  • افراد ممکن است با تورم دست و پا نیز روبرو شوند
  • افراد ممکن است مشکلات تنفسی روبرو شوند
  • از دیگر عوارض قرص هیوسین افزایش ضربان قلب است

درمان اسهال با قرص هیوسین

اسهال خود را با قرص های گفته شده درمان کنید

یکی از بیماری هایی که بسیار آزار دهنده است و معمولا با درد معده مواجه می شود، اسهال است. شما می توانید با استفاده از روش های درمانی مختلف مانند مصرف داروهای مخصوص اسهال خود را درمان کنید. این قرص ها ممکن است با عوارضی همراه شوند که اگر بیشتر از یک یا دو روز بمانند، باید به یک پزشک مراجعه کنید. از این قرص ها می توان به دی سیکلومین، هیوسین و لوپرامید اشاره کرد. درمان اسهال با قرص های گفته شده امکان پذیر است.

بخوانید  قرص هیوتکس برای چیست ؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×