» سلامت پوست و مو » برای درمان فوری آفتاب سوختگی صورت چی خوبه؟
آفتاب سوختگی صورت
سلامت پوست و مو - سلامت و پزشکی

برای درمان فوری آفتاب سوختگی صورت چی خوبه؟

بهمن 18, 1402 170314

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از اتفاقات رایجی که برای افراد در تابستان می افتد آفتاب سوختگی پوست آن ها است توجه داشته باشید که معمولا به خاطر این که پوست صورت افراد از سایر ناحیه های بدن نازک تر و حساس تر است. خیلی زودتر از سایر نقاط بدن دچار آفتاب سوختگی می شود و معمولا میزان درد و مدت زمان بهبود آن نیز خیلی بیشتر است. به همین خاطر افراد همواره به دنبال یافتن راهی هستند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن سوختگی پوست صورت خود را به خاطر قرار گرفتن در معرض آفتاب درمان کنند. معمولا راه های زیادیی یرای در مان این گونه از سوختگی اعم از راه های خانگی و پزشکی وجود دارد که می تواند بسیار موثر باشد. فراموش نکنید که صورت یکی از اعضای بدن است که باید همیشه از آن مواظبت کنید چون اگر کوچکترین مشکلی برای هر کدام از اعضای صورت اتفاق بیفتد می تواند تا حد بسیار زیادی زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین بهتر است بدانید که پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارد و اگر زیاد دچار آفتاب سوختگی شود ممکن است لک ها و آکنه هایی در آن ایجاد شود که برای همیشه ماندگار باشد بنابراین بهتر است که حتما در فصل تابستان از ضد آفتاب های معتبر استفاده کنید تا دچار این مشکل نشوید. ما امروز می خواهیم در مورد این که برای درمان فوری آفتاب سوختگی صورت چی خوبه صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بخوانید  راهکارهای جلوگیری از رشد سایز پا

 

عوامل موثر بر آفتاب سوختگی صورت

عوامل متعددی وجود دارد که احتمال آفتاب سوختگی صورت را افزایش می دهد، از جمله موارد زیر:

ماهیت پوست: افراد با پوست روشن بیشتر از دیگران مستعد آفتاب سوختگی صورت هستند.
سن: افراد کمتر از شش سال و بالای شصت سال بیشتر از دیگران در معرض نور خورشید قرار می گیرند.
وقت روز: معلوم است زمانی که تابش خورشید به اوج خود می رسد از ده صبح تا چهار بعد از ظهر است و احتمال آفتاب سوختگی هم در روزهای آفتابی و هم در روزهای ابری است. این به دلیل توانایی اشعه ماوراء بنفش است.
نزدیکی به سطوح بازتابنده: این سطوح قابلیت بازتاب نور خورشید را دارند و نمونه هایی از این سطوح آب، برف و ماسه سفید است.
فصل سال: احتمال آفتاب سوختگی در تابستان افزایش می یابد. این به دلیل موقعیت خورشید در آسمان در این دوره است.
نزدیکی به استوا: با نزدیک شدن به استوا میزان نفوذ خورشید به جو افزایش می یابد.

درمان فوری آفتاب سوختگی صورت با راه حل های خانگی

نور خورشید از ۳ سطح تشعشع تشکیل شده است که پرتوهای مادون قرمز، مرئی و فرابنفش هستند. دومی باعث آفتاب سوختگی می شود و می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند. وقتی اشعه ماوراء بنفش به پوست صورت برخورد می کند، رنگدانه هایی به نام ملانین آن را جذب می کند و از DNA در برابر آسیب محافظت می کند. ملانین به پوست رنگ میدهد وقتی پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، تولید ملانین تسریع می شود. به همین دلیل است که وقتی برای مدتی زیر نور خورشید می ایستید، رنگ پوست شما تغییر می کند. متأسفانه، دفاع ملانین بی‌خطر نیست و برخی از اشعه‌های فرابنفش می‌توانند به DNA نفوذ کرده و به DNA آسیب برسانند و تولید رادیکال‌های آزاد آغاز می‌شود. پس از آسیب، سلول ها سیگنال های هشدار دهنده ای تولید می کنند که بدن را تحریک می کند تا پاسخ التهابی ایجاد کند. انواع مختلفی از سلول های خونی به ناحیه سوختگی فرستاده می شود و به همین دلیل پوست قرمز می شود که به آن آفتاب سوختگی می گویند. اگر پوست شما در اثر آفتاب سوختگی قرمز شد، باید فوراً سوختگی را تسکین دهید، و برخی از درمان‌های خانگی وجود دارد که ممکن است به شما در این امر کمک کند.

بخوانید  روش استفاده جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

کمپرس سرد برای درمان آفتاب سوختگی

اولین درمان کلاسیکی که می توان برای آفتاب سوختگی پوست صورت به آن متوسل شد کمپرس سرد است که می تواند گرما را جذب کند و احساس تسکین فوری از سوزش دردناک را بدهد. اما مراقب باشید که یخ را مستقیماً روی پوست صورت قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث سوختگی ناشی از آفتاب سوختگی شود و وضعیت حتی بدتر شود. اگر بسته ای آماده ندارید، می توانید به راحتی از یک حوله کوچک استفاده کنید و آن را دور یک بطری پر از یخ بپیچید و سپس از آن به عنوان کمپرس استفاده کنید.

آلوئه ورا معجزه ای برای درمان سوختگی

گیاه آلوئه ورا هزاران سال است که برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود و آکادمی پوست آمریکا کرم های موضعی حاوی آلوئه ورا را برای کمک به کاهش علائم آفتاب سوختگی توصیه می کند. بسیاری از محصولات موضعی حاوی آلوئه ورا هستند، اما می توانید یک برگ آلوئه ورا را نیز باز کنید و ژل چسبنده داخل آن را بردارید. شروع به جمع آوری این ژل کنید و آن را نگه دارید. و هر وقت پوست صورت شما دچار آفتاب سوختگی شد از آن استفاده کنید.

بخوانید  با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید

جوش شیرین در آب حمام

حمام کردن در آب پس از سوختگی ضروری است، اما دوش آب سرد می تواند برای تسکین آفتاب سوختگی معجزه کند. یک فنجان جوش شیرین به آب حمام خود اضافه کنید تا مقداری تسکین دهنده بیشتر شود. جوش شیرین می تواند با بازگشت به سطح متعادل اسیدی و قلیایی به بهبود پوست آفتاب سوخته کمک کند. اما از ماندن بیش از ۱۵ دقیقه در وان پر از جوش شیرین خودداری کنید. همچنین مراقب باشید آثار جوش شیرین را با حوله از روی بدن خود پاک نکنید. برای اینکه پوست کنده نشود و وضعیت بیشتر بدتر نشود.

درمان فوری آفتاب سوختگی

چای سیاه و سبز

مطالعات نشان می دهد که چای سیاه ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد و توانایی آن در کاهش التهاب ثابت شده است که تسکین دهنده پوست سوخته صورت است. با استفاده از یک حوله تمیز، چای سیاه تازه (اما خنک) را روی پوست سوخته بمالید، زیرا اسید تانیک گرما را از بین می برد. کمپرس چای سبز همچنین به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند، زیرا حاوی پلی فنول های ضد التهابی است. پس از تهیه یک فنجان چای سبز، برگ های آن را جدا کرده، بگذارید در یخچال خنک شود و سپس از یک پارچه تمیز برای تهیه کمپرس چای سبز استفاده کنید.

سرکه سیب و سرکه سفید

سرکه سیب را می توان برای تکمیل درمان آفتاب سوختگی صورت استفاده کرد، زیرا سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که گردش خون را تحریک می کند و روند بهبود را تسریع می کند. سرکه سیب همچنین به خنثی کردن PH پوست کمک می کند، بنابراین بین اسیدیته و قلیاییت متعادل می شود که باعث کاهش پوسته پوسته شدن و جوش می شود. سرکه سیب همچنین ضد باکتری و یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به جلوگیری از عفونت در بافت آسیب دیده پوست کمک می کند. سرکه سفید همچنین می تواند به تسکین خارش، درد و التهاب کمک کند، اگر در اثر آفتاب سوختگی احساس خارش کردید، می توانید دو فنجان سرکه سفید را در وان بریزید تا آن را از بین ببرید.

بخوانید  پماد کالامین برای چیست ؟ عوارض و نحوه مصرف آن چگونه است ؟

آب بهترین درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی رگ های خونی را وادار به گشاد شدن می کند که باعث می شود پوست با سرعت بیشتری رطوبت خود را از دست بدهد. این باعث خستگی، کم آبی بدن و در برخی موارد گرمازدگی می شود. بنابراین، در چند روز اول پس از آفتاب سوختگی صورت ، مصرف آب و سایر نوشیدنی های بدون کافئین را افزایش دهید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

اسانس ها

روغن‌های ضروری یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند آفتاب سوختگی صورت را تسکین دهند، از جمله:

روغن اسطوخودوس: دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است و می تواند به تسکین آفتاب سوختگی های دردناک کمک کند.
روغن چوب صندل: روغن چوب صندل را می توان برای کاهش التهاب در حین خنک کردن سوختگی استفاده کرد و همچنین می تواند میکروب هایی را که ممکن است باعث عفونت شوند را از بین ببرد.
روغن اکالیپتوس: روغن اکالیپتوس می‌تواند اثر بی‌حسی، با خواص آرام بخش، و توانایی مبارزه با باکتری‌ها و جلوگیری از عفونت داشته باشد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در واقع می تواند یک درمان خانگی موثر برای تسکین آفتاب سوختگی پوست صورت باشد. بلغور جو دوسر سنتی را به جای جو دوسر فوری انتخاب کنید و طبق دستور بپزید، اما کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز آب اضافه کنید. این تضمین می کند که به راحتی روی پوست اعمال شود. جو دوسر را بگذارید تا کاملا خنک شود سپس آن را روی پوست بمالید. از آنجایی که بلغور جو دوسر می تواند دانه ای باشد، ممکن است اثر لایه برداری بر روی پوست داشته باشد، اما می توان آن را شسته تا پوست سوخته بیشتر آسیب نبیند.

بخوانید  نایت گارد چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

درمان آفتاب سوختگی صورت با ماست

ماست سرد را می توان روی پوست سوخته مالید، زیرا به تسکین آسان سوختگی کمک می کند، اگرچه خاصیت درمانی ندارد، اما احساس آرامش می دهد.

کاهش احتمال التهاب آفتاب سوختگی با دارو

شما می توانید در اولین علائم آفتاب سوختگی از یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن یا آسپرین استفاده کنید تا به کاهش تحریک و التهاب کمک کند. می توانید تا زمانی که سوختگی بهتر شود، به استفاده از NSAID ها طبق دستورالعمل روی برچسب ادامه دهید. همچنین می‌توانید از کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد به مدت چند روز برای کمک به رفع قرمزی، تورم و خارش استفاده کنید، اما با توجه به ماهیت حساس پوست صورت، پس از مشورت با پزشک و تجویز نسخه پزشک.

مراقبت از پوست آفتاب سوخته در دوران نقاهت را حفظ کنید

برای محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید که می تواند باعث سوختگی بیشتر صورت شود، از کلاهی استفاده کنید که پوست شما را در بیرون بپوشاند. اگر چه آفتاب سوختگی ممکن است موقتی به نظر برسد، اما می تواند باعث آسیب طولانی مدت پوست در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید شود.

درمان آفتاب سوختگی صورت با سیب زمینی

یکی از بهترین ماسکهای طبیعی صورت سیب زمینی می باشد که به خاطر داشتن نشاسته و قدرت جذب آب بسیار مفید برای درمان آفتاب سوختگی صورت نیز می توانید از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید زیرا سیب زمینی می تواند به خوبی التهاب را کاهش دهد و علائم سوختگی را تا حد ممکن کم کند.

چگونه آفتاب سوختگی را با طب سنتی درمان کنیم

همانگونه که میدانید طب سنتی یکی از با قدمت ترین روش های درمانی دنیا می باشد که معمولا برای درمان هر بیماری یک راه حل دارد. درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی نیز دارای راه های گوناگونی می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به درمان خانگی اشاره کرد.

بخوانید  انسولین چیست و چه غذاهایی باعث ترشح انسولین میشود؟

مصرف کدام دارو ها باعث می شود که پوست صورت بیشتر مستعد آفتاب سوختگی شود؟

داروها و آفتاب سوختگی

برخی داروها، به ویژه تتراسایکلین ها (داکسی سایکلین، مینوسیکلین)، دسته ای از آنتی بیوتیک ها که اغلب در مشکلات آکنه استفاده می شوند ، می توانند با حساس تر کردن پوست به آکنه، آفتاب سوختگی را افزایش دهند. سپس ما از یک محصول حساس کننده به نور صحبت می کنیم. با تتراسایکلین ها، توصیه می شود قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید یا با فاکتور حفاظتی (IP) بیشتر از ۲۵ از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

داروهای دیگر می توانند پوست را مستعد آفتاب سوختگی کنند، اما این عوارض نادر هستند، به عنوان مثال NSAID ها (به عنوان مثال. ایبوپروفن )، کینولون ها، فوروزماید، آمیودارون هیدروکلروتیازید (HCTZ) یا فنوتیازین ها. همچنین به توصیه های مربوط به ارتباط بین خورشید و پوست (شاخص UV، ضد آفتاب) مراجعه کنید.

برای درمان فوری آفتاب سوختگی صورت در پزشکی چی خوبه

استفاده از ضد آفتاب ها: قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مهم است که پوست صورت را با کرم ضد آفتاب بپوشانید (با شاخص محافظت بالاتر برای افراد در معرض خطر). همچنین از ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی ( زینک اکسید به انگلیسی) یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. همچنین ضد آفتاب شما باید دارای موادی از جمله مولکول‌های شیمیایی مانند آووبنزون، اکسی بنزون اکتوکریلن، همه سوالات، اکتی سالات و اکتینوکسات باشد.زیرا این ۶ عاملی که گفته شد به‌طور گسترده در کرم‌ها یا محافظ‌های آفتاب استفاده می‌شوند، می توانند در صورت امکان کامل خطرات سلامتی را افزایش دهند (مثلاً اختلالات هورمونی، خطرات برای جنین در زنان باردار).
استفاده از ضد آفتاب باید تقریباً هر دو ساعت یکبار تجدید شود. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در شدیدترین ساعات خودداری کنید (بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر، برخی منابع در مورد اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر صحبت می کنند. زیرا در این زمان است که پرتوهای فرابنفش خورشید شدیدترین هستند.
اگر با وجود احتیاط های انجام شده در نکات ۱٫ و ۲٫، آفتاب سوختگی ظاهر شد، باید از کرم هایی که بر اساس هیدروکورتیزون ۱٪ (یا ۰٫۵٪) ساخته شده اند استفاده کنید. هیدروکورتیزون یک ضد التهاب است. بتامتازون مصنوعی و وازلین،نیز می تواند به صورت خارجی در برابر آفتاب سوختگی استفاده شود.
مسکن ها: اگر درد خیلی شدید است، مصرف مسکن ها ( پاراستامول ) یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین یا ایبوپروفن توصیه می شود. با توجه به ماهیت التهابی آفتاب سوختگی مصرف NSAID ها به ویژه توصیه می شود. کودکان هرگز نباید از آسپرین استفاده کنند.
توصیه های مفید دیگر: – از آنجایی که آفتاب سوختگی پوست را بسیار خشک می کند، همچنین توصیه می شود هر شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید (به عنوان مثال کرم های مبتنی بر اوره، یک مولکول آبرسانی مجدد) البته ناگفته نماند که این پماد ها برای افراد بزرگسال می باشند.

بخوانید  آیا لمینت ناخن ترمیم دارد؟ تفاوت کاشت ناخن و لمینت ناخن چیست ؟

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید ۲۵ درصد برای برای چیست؟

پماد اکساید ۲۵ درصد با تشکیل یک لایه عایق بین پوست و عوامل بیرونی مانند آفتاب و هر عامل خارجی عمل می کند و هم برای پیشگیری و هم برای درمان استفاده می شود و همچنین خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد عفونت های جزئی پوست را کاهش می دهد و رشد باکتری ها را محدود می کند.

پماد زینک اکساید باید چه مدت زمان روی پوست بماند؟

شما برای استفاده از پماد زینک اکساید باید ابتدا صورت و یا آن ناحیه از پوست خود را که قصد مالیدن پماد بر روی آن ارید به خوبی تمیز کنید و سپس پماد را بمالید.همچنین توجه داشته باشید که حتما باید هر ۸ ساعت یکبار این پماد را پاک کرده و دوباره بمالید.

درمان آفتاب سوختگی صورت با آلوئه ورا ،عسل و گلاب

یکی از راه های درمان آفتاب سوختگی صورت به روش خانگی استفاده از ماسک آلوئه ورا ،عسل و گلاب است. برای درست کردن این ماسک بسیار خوب شما باید ابتدا ژل آلوئه ورا را خارج کرده سپس با عسل و گلاب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید. این معجون به عنوان بهترین ماسک برای آفتاب سوختگی صورت شناخته شده است.

بخوانید  چرا باید فقط خبر خوب بخوانیم؟ پیگیر خبر خوب و امیدبخش باشید

پس از آفتاب سوختگی از چه اشتباهاتی اجتناب کنیم؟

نپوشیدن لباس های تنگ بعد از آفتاب سوختگی

پس از آفتاب سوختگی، باید اجازه دهید پوست خود نفس بکشد. بدن سعی می کند آسیب را با افزایش جریان خون در ناحیه تحت درمان ترمیم کند. نتیجه: پوست قرمز، داغ و ملتهب. پوشیدن لباس های تنگ ممکن است این واکنش را افزایش دهد و پوست را بیشتر نشان دهد.

آبرسانی بعد از آفتاب سوختگی را فراموش نکنید

آفتاب سوختگی فقط باعث درد نمی شود ، بلکه پوست را خشک می کند. برای بازگرداندن سطح مناسب هیدراتاسیون، به یاد داشته باشید که آب بنوشید ، میوه ها و سبزیجات غنی از آب ( هندوانه ، خیار، گوجه فرنگی، خربزه و غیره) مصرف کنید، بسته به آب و هوا، عرقیات، چای سرد بنوشید یا آبگوشت تهیه کنید. در هر صورت برای کمک به بدن برای تسکین علائم سوختگی مفید است.

عدم استفاده از آرایش بعد از آفتاب سوختگی

ممکن است وسوسه شوید که قرمزی را با لایه ای سنگین از زیرسازی پنهان کنید، اما برای التیام آفتاب سوختگی، بهتر است پوست خود را به حال خود رها کنید. استفاده از لوازم آرایشی با اسفنج، برس یا انگشتان دست می تواند خطر عفونت و واکنش آلرژیک را افزایش دهد.

پوست در حال لایه برداری را بعد از آفتاب سوختگی خراش ندهید یا پاره نکنید

هنگامی که پوست شروع به کنده شدن می کند، به احتمال زیاد میل شدیدی برای خراشیدن و کندن آن احساس خواهید کرد. با این حال، بهتر است به آن دست نزنید. مشاهدات مشابه برای تاول هایی که می توانند تشکیل شوند. پوست را با یک آبرسانی کنید کرم بدون عطر و الکل برای کمک به تجدید سریعتر خود.

بخوانید  بهترین درمان قطعی منافذ باز پوست صورت چیست؟

پوست در حال لایه برداری

بعد از آفتاب سوختگی پوست را لایه برداری نکنید و از محصولات مبتنی بر الکل استفاده نکنید.

 

وقتی از آفتاب سوختگی رنج می برید، روال زیبایی شما نمی تواند ثابت بماند. از اسکراب ها و محصولات لایه بردار و همچنین کرم های الکلی که ممکن است به پوست شما آسیب بیشتری وارد کنند، خودداری کنید.

چه زمانی آفتاب سوختگی صورت یک اورژانس پزشکی محسوب می شود؟

اگر هر یک از علائم زیر ظاهر شد، باید فورا به اورژانس مراجعه کنید:

تورم پوست و شروع چرک و تشکیل آبسه در ناحیه سوختگی.
سردرد همراه با اسپاسم عضلانی عجیب.
احساس خستگی شدید همراه با سرگیجه.
افزایش شدید دما همراه با لرز.
همچنین در صورتی که صورت کودک شما دچار آفتاب سوختگی شد، لازم است سریعاً بدون معطلی با پزشک مشورت شود، ترجیحاً از مصرف هر یک از دستورهای فوق بر روی پوست کودک خودداری شود، بلکه بدون در نظر گرفتن شرایط، فوراً به پزشک مراجعه شود.

حقایق مهم دیگر درباره آفتاب سوختگی صورت

پوست صورت ممکن است پس از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت کوتاهی که ممکن است بیش از ۱۵ دقیقه نباشد دچار آفتاب سوختگی شود.
آفتاب سوختگی نه تنها نواحی در معرض پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه ممکن است نواحی پوشیده از لباس را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
آفتاب سوختگی می تواند ناحیه چشم را تحت تاثیر قرار دهد و در اینجا چشم خشک و قرمز می شود و می توان برای رفع سوزش از کمپرس چای کیسه ای سرد روی پلک ها استفاده کرد.

 

روند درمان آفتاب سوختگی صورت چه مدت زمانی طول می کشد؟

آفتاب سوختگی آسیبی است که به پوست صورت در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد می شود. علائم آفتاب سوختگی صورت در عرض دو ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ظاهر می شود، اما ممکن است ۲۴ ساعت طول بکشد تا عارضه جانبی حاد کامل ظاهر شود، در حالی که آسیب طولانی مدت یا مزمن – مانند افزایش خطر سرطان پوست – ممکن است سال ها طول بکشد تا ظاهر شود. . مدت زمان طولانی شدن علائم آفتاب سوختگی به شدت آن بستگی دارد.

بخوانید  قیمت دستگاه پلاسما جت

آفتاب سوختگی خفیف

علائم آفتاب سوختگی خفیف صورت قرمزی و کمی درد است و ۳ تا ۵ روز طول می کشد. همچنین ممکن است در چند روز گذشته پوست صورت کمی پوسته پوسته شود، زیرا پوست بازسازی می شود.

آفتاب سوختگی متوسط

آفتاب سوختگی متوسط از آفتاب سوختگی خفیف معمولاً دردناک تر است. پوست قرمز، متورم و داغ است. یک آفتاب سوختگی متوسط ​​حدود یک هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد و لایه برداری پوست ممکن است چند روز بیشتر طول بکشد.

آفتاب سوختگی شدید

آفتاب سوختگی شدید یکی از بدترین نوع سوختگی پوست می باشد که گاهی حتی بیمار مجبور به بستری شدن در بیمارستان می شود این گونه از آفتاب سوختگی معمولا به مدت زمان حداقل دو هفته نیاز دارد برای بهبودی.

قرمزی آفتاب سوختگی صورت چقدر طول می کشد؟

قرمزی معمولاً ۲ تا ۶ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب شروع می شود. قرمزی پس از ۲۴ ساعت به اوج خود می رسد و سپس طی دو روز آینده فروکش می کند.قرمزی ناشی از سوختگی شدید ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا فروکش کند.

درد آفتاب سوختگی چقدر طول می کشد؟

درد ناشی از آفتاب سوختگی معمولاً در عرض ۶ ساعت شروع می شود و در عرض ۲۴ ساعت به اوج خود می رسد. درد را می توان با مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا آسپرین تسکین داد. استفاده از کمپرس سرد روی پوست نیز ممکن است راحت باشد.

تورم ناشی از آفتاب سوختگی صورت چقدر طول می کشد؟

تورم ممکن است تا دو روز یا بیشتر در سوختگی‌های شدید ادامه داشته باشد. داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن یا کورتیکواستروئیدهای موضعی ممکن است به کاهش تورم کمک کنند.

وزیکولو ناشی از آفتاب سوختگی

وزیکولو ناشی از آفتاب سوختگی صورت چقدر طول می کشد؟

وزیکول های سوختگی متوسط ​​تا شدید در عرض ۲۴-۶ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ظاهر می شوند، اما گاهی اوقات ممکن است چند روز طول بکشد تا روی پوست ظاهر شوند. از آنجایی که وزیکول ها معمولاً نشانه سوختگی متوسط ​​یا شدید هستند. ممکن است تا یک هفته طول بکشد. از آسیب به وزیکول های تشکیل شده باید اجتناب شود، زیرا آنها از پوست محافظت می کنند و اجازه می دهند تا بهبود یابد، بنابراین آسیب به آنها روند بهبود را کند می کند و خطر عفونت را افزایش می دهد. اگر وزیکول ها به طور خود به خود ترک کردند، محل را با آب و صابون تمیز کنید و ناحیه را با یک پد مرطوب بپوشانید. برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبودی، ناحیه را از نور خورشید محافظت کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×