» زیبایی و پزشکی » بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟
بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟
زیبایی و پزشکی

بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟

شهریور 7, 1402 140330

عمل های زیبایی امروزه بسیار محبوب شده اند و تمامی افراد همیشه سعی در از بین بردن نواقص صورت خود دارند. طبق آمارهای جدید حدود ۳۸ درصد از بانوان و آقایان هر سال اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند، در این عمل شما پس از یک دوره نقاهت کوتاه مدت صاحب یک بینی زیبا و بی نقص می شوید. این عمل در ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر دنیا است و هم چنین توسط بهترین جراحان ایرانی انجام می گیرد.

مدت زمان دقیق طاق باز خوابیدن پس از عمل بینی

عمل بینی تقریبا یک جراحی ۲ الی ۲ و نیم ساعت است، که شما پس از اتمام آن باید نکاتی را رعایت کنید. پزشکان بر این باور هستند، که نتیجه جراحی بیشتر به نحوه نگهداری و مراقبت بیمار بستگی دارد. به طور مثال شما پس ازجراحی به مدت ۲ الی ۳ روز فقط باید غذاهای نرم مثل سوپ بخورید، تا بخیه های بینی در اثر فشار حاصل از فک جا به جا نشوند.

بخوانید  نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم

نحوه خوابیدن، نشستن و بلند شدن و حتی فین کردن بعد جراحی بینی شما نیز در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به گفته اغلب متخصصین زیبایی شما بعد از عمل به مدت یک هفته نباید سر خود را بیش از حد خم کنید و هم چنین خوابیدن به پهلوی چپ و راست کاملا اشتباه می باشد. بینی جراحی شده در یک ماه اول در حال شکل گیری و هم چنین فرم گیری است و شما با عدم رعایت این مسئله می توانید محل جراحی شده را خراب کنید.

به طور مثال خوابیدن به پهلوی چپ می تواند غضروف های پیوندی در محل جراحی را جا به جا کرده و حتی باعث بروز قوز در این ناحیه شود. همه پزشکان ایرانی و خارجی بر این باور هستند، که یک ماه طاق باز خوابیدن در این دوران کافی است و می تواند حتی نتیجه جراحی را بهتر کند.

برای کمتر کردن فشار وارد شده بر گردن هنگام خوابیدن به صورت طاق باز می توانید در این دوران از بالش های مخصوص گردنی و ارتوپدی استفاده کنید. طاق باز نخوابیدن یکی از علل بروز گرفتگی بینی در یک سمت پس از جراحی می باشد.

بخوانید  انحراف بینی چیست ؟ علت , تشخیص , عوارض و جراحی

این مدل خوابیدن پس از عمل بینی می تواند روند بهبودی شما را نیز تا حدود ۴۰ درصد افزایش دهد و این بسیار به نفع زیباجو می باشد. در برخی از مقاله های نامعتبر به مدت یک هفته طاق باز خوابیدن پس از عمل اشاره شده است، که کاملا اشتباه می باشد.

مدت زمان دقیق طاق باز خوابیدن پس از عمل بینی

نحوه طاق باز خوابیدن در دوران پس از عمل بینی:

همه ما اغلب دوست داریم، به پهلو بخوابیم و به این نوع از خوابیدن بسیار عادت کرده ایم. شاید شما پس از عمل هنگام خوابیدن این نکته را فراموش کنید و دوباره به پهلو بخوابید، برای این کار بهتر است، شما از دو عدد بالش نرم و سبک استفاده کنید. سپس بعد از طاق باز خوابیدن آن ها را در دو طرف خود قرار دهید، تا مانع به پهلو خوابیدن شما در هر حالتی شود.

روی شکم خوابیدن نیز کاملا اشتباه می باشد و حتی می توانند باعث خونریزی های شدید و حتی پارگی بخیه های جذبی نیز شود. یک مراقبت صحیح درست در این دوران طلایی می تواند باعث بهبودی هر چه سریع تر شما زیباجویان عزیز شود. هر انسان حدود ۶ الی ۸ ساعت می خوابد و این به معنی دقت بیشتر در دوران نقاهت عمل بینی است.

بخوانید  ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد ؟

شما با انجام این کار ساده می توانید از پرداخت هزینه های اضافی برای عمل های ترمیمی نیز جلوگیری کنید و هم چنین این کار باعث قرینگی هر دو طرف بینی می شود. طاق باز خوابیدن در این دوران می تواند ورم حاصل از جراحی و فشار وارد شده به اطراف بینی را تا حدود ۳۱ درصد به طور طبیعی کاهش دهد و این بسیار عالی می باشد‌.

ویژگی های مثبت طاق باز خوابیدن پس از جراحی بینی:

هر جراحی حتما پس از اتمام عمل بینی به بیمار توصیه می کند، که حتما به صورت طاق باز بخوابد. هر چند این نوع از خوابیدن برای عده زیادی از افراد بسیار ناخوشایند است و حتی می تواند باعث بدخوابی آن ها شود‌. اما به خاطر ویژگی های بسیار مثبتی که این روش مراقبتی درمانی دارد، به هیچ عنوان به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

به طور مثال این نوع از خوابیدن میزان کبودی های دور چشم و اطراف بینی را بسیار کمتر می کند و هم چنین از وارد شدن هرگونه فشار مضاعف به ناحیه های حساس پس از جراحی به راحتی می تواند جلوگیری کند. طاق باز خوابیدن رابطه کاملا مستقیمی با کاهش میزان خونریزی در ۳ روز اول جراحی دارد و حتی باعث کمتر شدن میزان خون از دست رفته می شود. یعنی به نوعی می تواند شرایط جسمانی شما را در این دوران بهتر کند.

بخوانید  آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد

به خاطر مسدود بودن سوراخ های بینی و سخت شدن نحوه تنفس این مدل خوابیدن می تواند باعث اکسیژن رسانی بیشتر به ریه ها و مغز شود و هم چنین مانع بروز سردردهای شدید می شود. طاق باز خوابیدن محل پیوند استخوان ها را به خطر نمی اندازند و هم چنین از میزان فشار وارد شده به بخیه های داخل و خارج از بینی می تواند جلوگیری کند.

خوابیدن بعد از عمل بینی

قطعا اگر هر کسی پس از عمل بینی نسبت به این نکات آگاه باشد، همیشه به صورت طاق باز خوابیدن را ترجیح خواهد داد. شما با رعایت این نکته ساده می توانید ظاهر بینی خود را زیباتر کنید و به گفته تمامی جراحان طاق باز خوابیدن از بروز قوز بینی و هم چنین تورم بیش از حد متعارف جلوگیری می کند.

بعد از گذشت دقیقا یک ماه شما می توانید به راحتی مثل قبل به هر صورتی که دوست دارید بخوابید. ولی بهتر است، تا ۶ ماه از روی شکم خوابیدن کمی پرهیز کنید، تا از جراحی بینی بتوانید نتیجه مطلوبی که مد نظرتان بود، را به راحتی کسب کنید.

یک مراقبت صحیح و به موقع در این دوران می تواند برای شما بهترین نتیجه ها را نیز به همراه داشته باشد، شما برای داشتن یک بینی بی نقص جذاب مستلزم رعایت این مسئله هستید. افرادی که همیشه پس از این جراحی بیشترین میزان از مراقبت را دارند، می توانند نتیجه های خیلی بهتری نسبت به افرادی که رعایت نمی کنند، را می توانند کسب کنند.

بخوانید  جراحی بینی در سه مرحله با دکتر زرین قلم

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×