» ارتودنسی » بهترین سن ارتودنسی دندان چه سنی است؟
بهترین سن ارتودنسی دندان چه سنی است؟
ارتودنسی - زیبایی دندان ها

بهترین سن ارتودنسی دندان چه سنی است؟

اسفند 21, 1402 150220

یکی از روش های درمانی برای درمان و زیبایی دندان نها انجام عمل ارتودنسی است. موضوع مهم در انجام این عمل بهترین سن ارتودنسی است. تشخیص این موضوع با توجه به نوع فک و دندان و روند درمانی و همچنین هدف درمانی بر عهده پزشک معالج است. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که با توجه به انتخاب نوع مناسب آن برای بیمار متخصص ارتودنسی بهترین سن ارتودنسی مناسب را برای فرد تعیین خواهد کرد. البته که ارتودنسی فقط به شکل معمول که همه ما افرادی را با ارتودنسی دندان دیده ایم، نیست. این روند درمانی دارای انواع وسایل است که ممکن است با تشخیص پزشک استفاده از آن برای کودکان زیر شش سال توصیه می شود. این روند درمانی برای همه سنین کاربرد دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. اما بهترین سن ارتودنسی چه سنی است؟ شرایط بهترین سن ارتودنسی کدام است؟ در متن زیر به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

بهترین سن ارتودنسی

شرایط بهترین سن ارتودنسی دندان

همانطور که گفته شد برای تعیین بهترین سن ارتودنسی دندان لازم است تا با پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه نمود. پارامتر های مختلفی از جمله وجود دندان های شیری، تکمیل دندان های رشد، طرح لبخند، طرح و زاویه فک همچنین موارد دیگر در تعیین دقیق بهترین سن ارتودنسی مهم است. متخصصین به این موضوع اشاره دارند که بهترین سن ارتودنسی زمانی است فرد تمام دندان های اولیه خود را از دست داده است و دندان های دائمی او به طور کامل رشد کرده و یا اکثر دندان های دائمی او رشد کرده باشند. علاوه بر آن انجام نوع ارتودنسی نیز در تعیین سن دقیق مهم است. حتی بسیاری از کودکان که دندان های شیری او هنوز پابرجاست عمل ارتودنسی بر روی دندان های او انجام خواهد شد. البته که بیشتر منظور استفاده از وسایل ارتودنسی است.

بخوانید  ارتودنسی نامرئی چیست؟

مثلا برخی از کودکان زودتر از موعد مقرر دندان های شیری خود را از دست می دهند و یا مشکلی در فک و دندان های آنان وجود دارد که جویدن غذا با درد در ناحیه فک آنها همراه است. همچنین برخی از کودکان دندان های انباشته و نامناسبی دارند که مانع از رش مناسب سایر دندان ها شده است. یا ایجاد صدا در زمان باز و بسته شدن دهان و فک تماما مواردی هستند که ممکن است کودکان در سنین پایین حتی به درمان ارتودنسی دندان احتیاج پیدا نمایند.

بهترین سن ارتودنسی دندان

وجود هر مشکل و نافرمی در دندان ها و فک والدین و یا خود افراد را بر این موضوع وا می دارد که عمل ارتودنسی را انجام دهند. برای تعیین بهترین سن ارتودنسی شرایطی لازم است که در متن فوق به آنها پرداختیم. پس به طور کلی و در شرایط عادی تر می توان گفت بهترین سن ارتودنسی را زمانی که کودک دندان های شیری خود را از دست داده است و اکثر دندان های دائم او رشد کرده است. پس با این وجود می توان گفت بهترین سن ارتودنسی بین سن ۱۴ تا ۱۸ سال می باشد. پس از سن ۱۸ سالگی نیز امکان استفاده از این درمان وجود دارد و افراد بسیاری در سن بزرگسالی برای ارتودنسی اقدام می کنند. بدهی است برای درمان موفق فک و دندان لازم است افراد در سنین پایین اقدام به ارتودنسی دندان نمایند زیرا فک افراد در سنین پایین هنوز کاملا سفت نشده است.

بخوانید  بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

رشد کامل دندان ها نیز در تعیین سن و زمان دقیق ارتودنسی مهم است. اگر این درمان در سنین بسیار پایین صورت بگیرد ممکن است باعث رشد دندان های دائمی شود. در این صورت لازم است که افراد برای داشتن روند درمانی عالی و همچنین تعیین بهترین سن ارتودنسی به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند. پس افراد برای داشتن دندان های زیبا تر و فک سالم تر به روند درمانی ارتودنسی روی می آورند. البته که این روند طولانی مدت است و ممکن دو تا سه سال به طور میانگین طول بکشد. پس از انجام این عمل درمانی لازم است افراد به توصیه پزشکان در خصوص ارتودنسی و نحوه مراقبت توجه نمایند تا نتیجه مطلوبی را برای آنان داشته باشد.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

سن ارتودنسی

لبخند زیبا و دندان های زیبا تر شاید آرزوی بسیاری از ما باشد. مسلما برای به دست آوردن این مهم باید هزینه های متحمل شد. علاوه بر اهمیت موارد فوق الذکر در خصوص بهترین سن ارتودنسی برای مراجعه کنندگان تعیین هزینه دقیق یا احتمالی این عمل بسیار مهم می باشد. هزینه ارتودنسی نیز مانند بهترین سن ارتودنسی متغیر است و عوامل مختلف و متعددی در تعیین نرخ قیمت و هزینه ارتودنسی مهم است. نوع  ارتودنسی استفاده شده مثلا ارتودنسی ثابت یا متحرک و یا استفاده از روش های نوین مانند ارتودنسی نامرئی و یا دستگاه هایرکس در تعیین قیمت مهم می باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×