» سلامت دهان » بهترین خمیر دندان های ایرانی و خارجی موجود در بازار کدامند ؟
بهترین خمیر دندان های ایرانی و خارجی
سلامت دهان - بهداشت و سلامت دندان

بهترین خمیر دندان های ایرانی و خارجی موجود در بازار کدامند ؟

مهر 4, 1402 110304

مراقبت از دهان نه تنها باید منظم، بلکه صحیح و با بهترین خمبر دندان مناسب باشد. بنابراین، بسیاری از خود می‌پرسند که کدام خمیردندان به بهترین وجه از پوسیدگی، بیماری لثه و سایر مشکلات محافظت می‌کند، به مینای دندان آسیب نمی‌رساند و به نسبت قیمت مناسبی دارد. خمیردندان های درمانی با خمیردندان های پیشگیری کننده تفاوت دارند زیرا حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال هستند.

چنین خمیرهایی را می توان نه تنها برای پیشگیری از پوسیدگی، بلکه برای درمان کانون های دمینرالیزاسیون مینا، یعنی مرحله برگشت پذیر اولیه پوسیدگی، به طور موثر مورد استفاده قرار داد چنین کانون هایی مانند لکه های گچی سفید به نظر می رسند – با سطح ناهموار، بدون درخشش. در عین حال، ساختار مینا شکسته نمی شود (یعنی حفره پوسیدگی وجود ندارد).

مینای دندان غیر معدنی حاوی مواد معدنی بسیار کمی است (عمدتاً کلسیم و فسفات) و اگر از بین رفتن آنها ادامه پیدا کند، به مرور زمان یک نقص پوسیدگی به جای لکه گچی ایجاد می شود. برای درمان دمینرالیزاسیون کانونی، از خمیردندان های درمانی استفاده می شود که حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت (nHAP) یا تری کلسیم فسفات (TCP) و همچنین فلوراید، هم به صورت تک درمانی و هم در ترکیب با ترکیبات ذکر شده در بالا هستند.

مهم: به عنوان یک قاعده، ترکیبات خمیر دندان های درمانی به میزان مساوی نیست – هم محافظت ضد پوسیدگی و هم معدنی سازی مجدد کانون های دمینرالیزاسیون مینا. به عنوان مثال، در خمیردندان های حاوی فلوراید، این اثر ضد پوسیدگی است که به خوبی بیان می شود، اما اثر معدنی مجدد آنها نسبتا ضعیف است. بنابراین رویکرد انتخاب خمیر برای بیماران مختلف کاملاً یکسان نخواهد بود. برای برخی، ما فورا خمیر با فلوراید بالا را توصیه می کنیم، اما برای برخی دیگر، قبل از آن، باید مراکز دمینرالیزاسیون را با کلسیم و فسفات اشباع کنیم.

نحوه انتخاب مناسب ترین و بهترین خمیر دندان

قبل از اینکه برای جستجوی بهترین خمیر دندان و محصول مراقبت از دندان حالا چه ایرانی چه خارجی برای خود به فروشگاه بروید، باید بدانید که در حال حاضر دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید.

  • اگر در لثه‌ها ناراحتی دارید یا به وضوح ملتهب هستند، بهتر است خمیردندان های درمانی را به جای بهداشتی ترجیح دهید. همچنین می توانید روی برچسب “Active” یا “Fito” تمرکز کنید.
  • اگر ترکیب حاوی عصاره گیاهان دارویی – بلوط، بره موم و غیره باشد، خوب است.
  • برای از بین بردن سریع پلاک دندان با استفاده مکرر از چای، قهوه و سیگار، بهتر است از خمیر سفید کننده استفاده کنید.
  • اگر دندان های حساسی دارید، دندانی با برچسب حساس تهیه کنید.
بخوانید  علت خشکی دهان و تشنگی و ادرار زیاد چیست ؟

با توجه به ترکیب خمیر، با و بدون فلوئور، با سودا، با اجزای گیاهی موارد زیر در بهترین خمیر دندان قابل توجه است:

  • فلوراید محافظت در برابر پوسیدگی و اثر ضد باکتریایی دارد که برای حفظ سلامت دهان بسیار مهم است. اما این جزء به تخریب بافت استخوانی نیز کمک می کند، بنابراین حتی بهترین خمیردندان حاوی فلوراید گاهی اوقات نیاز به تغییر به خمیردندانی دارد که آن را در ترکیب خود نداشته باشد.
  • مواد حاوی سودا به از بین بردن سریع پلاک کمک می کند، اما نمی توان آنها را اغلب و برای مدت طولانی استفاده کرد، زیرا این جزء به مینای دندان و مخاط دهان آسیب می رساند.
  • مواد گیاهی به خودی خود خوب هستند، اگر درست و به اندازه مصرف شوند – این قطعا یک مزیت است.
  • اما باید کارایی نسبتاً کم آنها را در نظر بگیریم، اگر مثلاً نیاز دارید مینای دندان را به سرعت سفید کنید.
  • خمیر نباید بیش از ۲ درصد پارابن داشته باشد.

بهترین خمیر دندان از نظر دندانپزشکان

بهترین خمیر دندان از نظر دندانپزشکان

اگر در مورد محافظت از پوسیدگی صحبت می کنیم، پس قوی ترین اثر پیشگیری از پوسیدگی توسط خمیردندان های حاوی فلوراید ارائه می شود. علاوه بر این، رابطه واضحی بین غلظت فلوراید در خمیر دندان و میزان اثر پیشگیری از پوسیدگی وجود دارد. با این حال، حتی بالاترین دوزهای فلوراید، سطح معدنی شدن مجدد دندان را که می توان با خمیردندان های حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت و تری کلسیم فسفات (و به ویژه ترکیب آنها با غلظت های پایین فلوراید) به دست آورد، فراهم نمی کند.

مطالعات بالینی (غلظت فلوئور):

غلظت فلوراید ۵۰۰ ppm و کمتر اثر قابل توجهی ندارد. غلظت اولیه، که اثر کم و بیش مناسبی در پیشگیری از پوسیدگی نشان می دهد (رشد پوسیدگی را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد)، غلظت یون فلوراید ۱۰۰۰ ppm است. مطالعات نشان داده است که با افزایش بیشتر در محتوای فلوئور به ازای هر ۵۰۰ ppm – اثر ضد پوسیدگی حدود ۶٪ افزایش می یابد.

استاندارد خمیردندان پروفیلاکتیک غلظت فلوراید ۱۴۰۰-۱۴۵۰ ppm است (۳۰ درصد کاهش رشد پوسیدگی). اما چنین خمیری نمی تواند محافظت کامل را تضمین کند و باید برای بیمارانی که بهداشت دهان و دندان خوبی دارند و به طور مرتب از نخ دندان استفاده می کنند تجویز شود. یک خمیر دندان واقعاً درمانی باید حداقل ۵۰۰۰ ppm فلوراید داشته باشد و طبق محاسبات انجام شده خطر پوسیدگی را تا بیش از ۷۰ درصد کاهش می دهد و ما چنین خمیری را برای بیمارانی که بهداشت دهان و دندان آنها کافی نیست تجویز می کنیم.

بخوانید  آبسه یا عفونت دندان و درمان آن

بهترین خمیر دندان برای خونریزی لثه

خمیرهای ضد خونریزی لثه

پیشگیری از خونریزی لثه

خونریزی لثه مشکلی است که هر فردی حداقل یک بار با آن مواجه شده است. این علامت بیماری حفره دهان را نشان می دهد یا بیماری های بدن را به طور کلی نشان می دهد بنابراین زمانی که ظاهر می شود باید اقداماتی انجام شود.

چرا لثه ها خونریزی می کنند؟

خونریزی التهابی است که در شیار لثه، بین دندان و لثه رخ می دهد. اغلب منجر به مشکلات و تخریب بافت می شود. با التهاب خفیف، هنگام مسواک زدن بی احتیاطی، خون خواهید دید. کلید درمان موفقیت آمیز، تعیین درست علت خونریزی است. اغلب، لثه ها به دلیل نفوذپذیری عروقی ضعیف، شکنندگی و شکنندگی آنها خونریزی می کنند. این وضعیت اغلب با درد، افزایش حساسیت و بوی بد دهان همراه است.

دلایل دیگری برای خونریزی وجود دارد

۱٫ بهداشت نامناسب.

به دلیل تمیز نشدن نامناسب دندان ها، پلاک نرمی روی آن ها تشکیل می شود. با گذشت زمان سفت می شود و به تارتار تبدیل می شود. فشار سنگ روی لثه باعث تحریک آن شده و منجر به ایجاد محیطی برای التهاب و خونریزی می شود.

۲٫ بیماری های دندان.

استوماتیت التهاب مخاط دهان و ظهور وزیکول، فرسایش و زخم در سطح آن است.

ژنژیویت التهاب خط لثه (بخشی که در مجاورت دندان قرار دارد) است.

پریودنتیت التهاب پریودنتیوم است که در آن بافت های اطراف دندان آتروفی می شوند. این همچنین در مورد بافت استخوانی که دندان را در سوراخ نگه می دارد اتفاق می افتد.

بیماری پریودنتال یک بیماری غیر التهابی پریودنتیوم است که در طی آن گردن و ریشه دندان ها نمایان می شود.

۳٫ تروما.

گاهی اوقات به دلیل مسواک زدن تهاجمی دندان ها، استفاده از نخ دندان و خلال دندان، پس از نصب سیستم براکت و غیره ممکن است خون ظاهر شود. حتی اگر خونریزی بعد از یک خراش معمولی ظاهر شود، به ترمیم مناسب زخم نیاز است تا عفونت وارد آن نشود.

اگر خونریزی به طور مداوم رخ دهد، پزشک به تعیین علت دقیق کمک می کند. درمان خونریزی باید زمانی شروع شود که اولین علائم ظاهر شوند. هر درمانی که پزشک تجویز کند، به خمیری نیاز دارید که به تسکین خونریزی کمک کند.

بخوانید  9 دلیل و علت اصلی قهوه ای شدن زبان چیست ؟ رنگ های متفاوت زبان نشانه چیست ؟

خمیردندان های ضد خونریزی لثه

صرف نظر از علت خونریزی، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید خمیر دندان شما است. در هنگام تشدید، باید به حالتی تغییر یابد که غشای مخاطی را بهبود می بخشد و التهاب را تسکین می دهد. خمیرهای حاوی کلرهگزیدین، عصاره های گیاهی (پوست بلوط، مریم گلی، بابونه)، آلانتوئین، روغن های ضروری (منتول، تیمول) را انتخاب کنید. همراه با خمیر، یک برس با موهای نرم بردارید و فراموش نکنید که هر ۳ ماه یکبار آن را عوض کنید. مراقبت را با شستشوی لثه های حساس کامل کنید.

خمیر دندان با کلرهگزیدین

کلرهگزیدین یک ضد عفونی کننده جهانی است. در دندانپزشکی برای مبارزه با باکتری ها و ویروس های موجود در حفره دهان استفاده می شود. این التهاب و تورم را تسکین می دهد، به ترمیم بافت های نرم کمک می کند. اما کلرهگزیدین را نمی توان به طور مداوم استفاده کرد، به خصوص در شکل خالص آن – می تواند مینای دندان را لکه دار کند و حساسیت گیرنده های زبان را کسل کند.

خمیر دندان برای درمان بیماری پریودنتال لثه، کدام یک را انتخاب کنیم؟

بیماری لثه یک پدیده بسیار شایع در دندانپزشکی است که اغلب به طور ناشایست توجه کمی به آن می شود به عنوان یک قاعده، مردم بیشتر نگران وضعیت دندان های خود هستند. در بافت های سخت، حتی یک تغییر جزئی زودتر تشخیص داده می شود. با لثه‌ها، رباط‌ها و استخوانی که اطراف دندان را احاطه کرده‌اند، افراد معمولاً زمانی درمان می‌کنند که فرآیند پاتولوژیک در حال حاضر در وضعیت نسبتاً پیشرفته‌ای قرار داشته باشد.

آخرین نقش در چنین وضعیتی با خود درمانی ناکافی درمان نمی شود. در مورد التهاب بافت نرم، معمولاً بیمار قبل از کمک، تمام روش‌های طب سنتی را طی می‌کند و گاهی بدون درک، با این اقدامات اوضاع را تشدید می‌کند. خمیر دندان برای بیماری پریودنتال در این شرایط مستثنی نیست، اگر انتخاب آن صحیح نباشد و مناسبترین و بهترین خمیردندان را پیدا نکنید

پارودنتوز یک بیماری است که اغلب از نظر ژنتیکی تعیین می شود و با تغییراتی در دیواره رگ های خونی که استخوان و بافت های نرم را تغذیه می کنند، همراه است. پریودنتیت بسیار شایع تر است – التهاب لثه ناشی از میکروارگانیسم های بیماری زا خاص در پس زمینه بهداشت نامناسب دهان. با این حال، تمیز کردن دندان با کیفیت به کاهش شدت بیماری و تسریع درمان هر گونه بیماری لثه و بافت های اطراف کمک می کند.

بنابراین، پس از اقدامات درمانی، پزشک توصیه هایی را برای مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. یکی از سوالات رایج این سوال است که “چه نوع خمیری برای بیماری پریودنتال برای دندان و لثه بهتر است؟” انجام چنین انتخابی بسیار دشوار است، زیرا انتخاب بسیار زیادی از خمیر دندان در فروشگاه ها و داروخانه ها وجود دارد و تبلیغات نوید انواع اثرات غیرممکن را می دهد.

بخوانید  مواد تشکیل دهنده خمیر دندان

نحوه انتخاب خمیر دندان برای بیماری پریودنتال

نحوه انتخاب بهترین خمیر دندان برای بیماری پریودنتال

خمیر دندان برای بیماری پریودنتال، که باید به کلاس درمانی و پیشگیری کننده با اثر ضد التهابی تعلق داشته باشد. آنها برای استفاده دائمی مناسب نیستند. برخی از آنها حاوی مواد ضد عفونی کننده هستند. برای اینکه عادت به میکرو فلورا ایجاد نشود، لازم است برای مدتی از استفاده از آنها خودداری کنید.

انواع خمیرهای ضد التهاب (بسته به ماده موثره):

  • خمیرهای حاوی لاکتات آلومینیوم؛
  • خمیرهای ضد عفونی کننده: تریکلوزان، هگزیتیدین، کلرهگزیدین، بیوسول؛
  • نمک؛
  • حاوی کلروفیل؛
  • حاوی آنزیم؛
  • با عصاره های گیاهی

بررسی های خوبی در مورد اثر ضد میکروبی خمیرهای حاوی تریکلوزان وجود دارد. تریکلوزان نه تنها علیه باکتری ها، بلکه در برابر قارچ ها، مخمرها و ویروس ها نیز فعالیت دارد.

خمیردندان درمانی بیماری پریودنتال نباید حاوی تمام اجزای فوق باشد، حتی یک مورد نیز کافی است. قبل از خرید یک خمیر، توصیه می شود بدانید با چه نوع علائمی مبارزه می کند. اگر خیلی نگران خونریزی هستید، لاکتات آلومینیوم باید جزء اجباری بهترین خمیردندان باشد. لاکتات آلومینیوم خاصیت قابض دارد و خونریزی ممکن است حتی پس از اولین استفاده کاهش یابد. عصاره برخی از گیاهان، به عنوان مثال، پوست بلوط نیز همین اثر را دارد.

اگر اول از همه، لازم است علائم التهابی از بین برود، باید به خمیرهایی با ضد عفونی کننده ها، ترکیبات نمکی اولویت داده شود. ضد عفونی کننده ها میکرو فلورایی را که باعث التهاب می شود از بین می برند و ترکیبات نمکی به کاهش تورم کمک می کنند.

خمیرهای نمکی. مایع التهابی انباشته شده در بافت های نرم و پاکت های پریودنتال به سمت غلظت بالاتر نمک، یک محیط هیپرتونیک حرکت می کند.

وقتی خمیر حاوی ترکیبی از اجزای ضد التهابی و هموستاتیک باشد بسیار خوب است. لطفا توجه داشته باشید که اگر ترکیب حاوی تریکلوزان، کلرهگزیدین یا داروی ضد باکتری دیگری باشد، پس از این خمیرها نمی توان بیش از دو هفته استفاده کرد، در غیر این صورت میکرو فلور بیماری زا اعتیاد آور می شود و شرایط برای بروز بیماری های قارچی ایجاد می شود. خمیر دندان حاوی کلروفیل برای درمان بیماری پریودنتال در مرحله بهبودی خوب است.

کلروفیل باعث اپیتلیال شدن ضایعات می شود و بهبودی لثه ها را تسریع می کند. آنزیم‌ها مهم‌ترین جزء خمیردندان نیستند، اما می‌توانند با تجزیه سموم تولید شده توسط باکتری‌ها و بافت‌های مرده، روند التهاب را به میزان قابل توجهی تسریع کنند و همچنین نفوذپذیری عروق را کاهش دهند. آنزیم ها منشا گیاهی دارند. با توجه به یک جزء، تأثیرگذاری بر روند التهابی در بافت ها بسیار دشوار است. اثربخشی خمیر با ترکیب بهینه چندین جزء تعیین می شود.

بخوانید  معرفی بهترین قرص های درمان دندان درد عصبی

قیمت خمیر دندان چقدر است؟

یک سوال بسیار هیجان انگیز، به ویژه در اینترنت، پرس و جو “قیمت بهترین خمیر دندان برای بیماری پریودنتال” است. هزینه خمیردندان ها به کشور مبدا و ترکیب مواد دارویی موجود در این خمیرها بستگی دارد. خمیر دندان های وارداتی حدود ۴ برابر بیشتر از خمیر دندان های داخلی یا خارجی قیمت دارند. هر چه خمیر دندان از نظر مواد موثره تنوع بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

بهترین خمیر دندان های خارجی برای پوسیدگی( رتبه بندی ۲۰۲۲)

مواد بهترین خمیر دندان ها و ژل ها شامل موارد زیر هستند، مانند:

نانو هیدروکسی آپاتیت (nHAP) – با اندازه ذرات تا ۵۰ نانومتر، تا ۱۰۰ نانومتر،

تری کلسیم فسفات (TCP)

فسفات کلسیم آمورف مرتبط با فسفوپپتیدهای کازئین (CPP-ACP)،

دوزهای بالای فلوراید، + محصولات ترکیبی

۱٫ خمیر دندان APADENT Total Care

نکته مهم: این خمیردندان دارای اثر معدنی سازی سریع و قوی است، اما به عنوان محافظ در برابر پوسیدگی، تنها برای گروه خاصی از بیماران بهترین انتخاب خواهد بود. به عنوان مثال، اگر روی دندان‌های خود کانون‌های دمینرالیزاسیون دارید (پوسیدگی در مرحله لکه سفید)، یا به طور دوره‌ای نگران افزایش حساسیت دندان هستید، یا در مورد نوجوانانی صحبت می‌کنیم که مینای دندان با مواد معدنی پایینی دارند.

خمیر دندان APADENT Total Care

در این موارد، ما آن را به عنوان مرحله اول درمان برای یک دوره ۲-۳ ماهه توصیه می کنیم – اما برای بیمارانی که این علائم را ندارند، بهتر است فوراً به خمیرهایی که رتبه پایین تری دارند، مثلاً Colgate Duraphat 5000 ppm توجه کنند.

خمیر دندان “Apadent Total Care” برای فضانوردان ساخته شده است و اکنون توسط شرکت ژاپنی “Sangi Co” – تحت پتنت آژانس هوافضای ناسا – تولید می شود. این خمیردندان بهترین خمیر دندان برای ترمیم دندان ها یعنی برای رمینرالیزاسیون آنهاست و می تواند حتی پوسیدگی های اولیه را در مرحله لکه سفید معکوس کند. در مورد سطح محافظت در برابر پوسیدگی، می توان آن را به عنوان “متوسط” ارزیابی کرد (یعنی خوب، اما نه بالاترین). این خمیر حاوی ذرات نانو هیدروکسی آپاتیت در اندازه های ۸ تا ۴۰ نانومتر است که یک آنالوگ مصنوعی از مینای دندان طبیعی است.

ذرات با این اندازه به راحتی بین منشورهای مینا نفوذ می کنند – این جزء ساختاری است که مینای دندان را می سازد. فاصله بین منشورها ۵۰ نانومتر است و بنابراین ذرات نانو هیدروکسی آپاتیت با اندازه های ۸ تا ۴۰ نانومتر به راحتی مستقیماً به عمق مینای معدنی زدایی شده نفوذ می کنند و آن را با مواد معدنی اشباع می کنند و تمام ریزترک ها را پر می کنند. اکثر خمیردندان های دیگر حاوی ذرات نانو هیدروکسی آپاتیت از ۵۰ تا ۱۰۰ نانومتر هستند (این بیشتر از فاصله بین منشورهای مینای دندان است) و آنها فقط یک لایه روی سطح مینای دندان تشکیل می دهند.

بخوانید  نایت گارد چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

ویژگی های این خمیر دندان APADENT Total Care

  • تولید کننده : “Sangi Co” (ژاپن)،
  • حاوی : نانو هیدروکسی آپاتیت (nano-mHAP®)، اسید گلیسیریزیک، کلرید ستیل پیریدینیم، ویتامین B6، و همچنین عصاره برگ های چای سبز، بابونه و مریم گلی،
  • RDA: مشخص نشده است،
  • بدون فلوئور و پارابن.
  •  خمیر دندان ۶۰ گرمی ، خمیر دندان ۱۲۰ گرمی.

نظرات در مورد خمیر دندان APADENT Total Care

به لطف نانو هیدروکسی آپاتیت از ۸ تا ۴۰ نانومتر – این خمیردندان بلافاصله به عمق کانون های دمینرالیزاسیون مینا نفوذ می کند و نه تنها یک لایه روی سطح آن تشکیل می دهد همچنین نشان می دهد که هنگام استفاده از نانو هیدروکسی آپاتیت با اندازه ذرات ۲۰ نانومتر، نه تنها لایه سطحی مینا، بلکه لایه های زیر سطحی آن نیز دوباره معدنی می شوند. این برای درمان پوسیدگی در مرحله لکه سفید بسیار مهم است، زیرا این لایه‌های زیرسطحی مینای دندان است که در ناحیه لکه‌آلودگی دچار دمینرالیزاسیون اصلی می‌شوند.

اثربخشی این خمیر دندان توسط وزارت بهداشت ژاپن و همچنین مطالعات بالینی اروپایی مورد تحقیق و تایید قرار گرفته است. با توجه به مطالعه علمی “ارزیابی اثربخشی استفاده طولانی مدت از خمیر دندان Apadent Total Care حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت پزشکی، استفاده از خمیر آپادنت منجر به معدنی سازی کامل کانون های غیر معدنی ایجاد شده فقط در ۱-۳ روز می شود.

پوسیدگی در مرحله لکه سفید در مدت زمان کوتاهی از بین نرود. طول دوره مورد نظر ۲-۳ ماه است. مدت زمان مسواک زدن با این خمیر حداقل ۳ دقیقه است و توصیه می کنیم پس از مسواک زدن بلافاصله خمیر دندان را تف نکنید و ۱ تا ۲ دقیقه دیگر در دهان نگه دارید. پس از بیرون ریختن خمیر، نیازی نیست دهان خود را با آب بشویید. همه این توصیه ها باعث افزایش اثر معدنی و ضد پوسیدگی می شود.

خلاصه: بعد از دوره خمیر “Apadent Total Care” اگر نتیجه حاصل شده باشد، برای تثبیت آن، توصیه می کنیم از خمیر دندان استفاده کنید، که در زیر به آن خواهیم پرداخت – “Colgate Duraphat” (2-3 بار در روز به مدت ۲-۴ هفته). اگر بهبودی دریافت کرده اید، اما اثر مینرالیزاسیون مجدد هنوز کافی نیست، پس ما یک دوره معدنی سازی مجدد با ژل های دندانی – “موس دندان GC” یا به ویژه “GC MI Paste Plus” را توصیه می کنیم.

بخوانید  علت تغییر صدا با افزایش سن چیست ؟

۲٫ خمیر دندان COLGATE ® DURAPHAT 5000 ppm

اگر خمیردندان قبلی از نظر رمینرالیزاسیون بهترین بود، پس Colgate Duraphat بهترین خمیر دندان برای پوسیدگی است (و حتی در بیمارانی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند نیز موثر خواهد بود). باید گفت که کولگیت نه تنها در بخش بازار انبوه، بلکه خطی از محصولات حرفه ای تولید می کند که از قطعات با کیفیت بالاتر و گرانتر استفاده می کنند. ما در مورد خمیرهای درمانی “Colgate DURAPHAT” و همچنین خمیرهای پیشگیری کننده از سری “Colgate ELMEX” صحبت می کنیم.

  • مواد فعال : سدیم فلوراید، پیروفسفات ها،
  • محتوای فلوراید : ۵۰۰۰ پی پی ام،
  • برای بیماران بالای ۱۶ سال،
  • سایندگی : RDA 50.

نظرات در مورد خمیردندان Colgate DURAPHAT

یکی از بهترین خمیردندان , همچنین موثرترین و پرطرفدارترین محصولات پیشگیری از پوسیدگی دندان در جهان و بهترین خمیردندان است. دندانپزشکان از این دارو به صورت لاک استفاده می کنند، اما به عنوان خمیر دندان دارویی که برای مصارف خانگی در دسترس است نیز موجود است. این خمیر حاوی دوز بالایی از فلوراید سدیم – ۵۰۰۰ ppm (5 میلی گرم فلوراید در هر ۱ گرم خمیر) است و بنابراین فقط در بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۶ سال قابل استفاده است. همچنین حاوی پیروفسفات برای جلوگیری از تشکیل تارتار است.

هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، باید از یک نوار خمیر دندان – حداقل به طول ۲٫۰ سانتی متر استفاده کنید، و این بسیار مهم است، زیرا یک وعده خمیر دندان باید حاوی مقدار کافی یون فلوراید فعال باشد. مسواک زدن دندان های خود – حداقل ۲ و بهینه – ۳ بار در روز (بعد از هر وعده غذایی) ضروری است. مدت زمان مسواک زدن باید حداقل ۳ دقیقه باشد و به شما توصیه می کنیم بعد از مسواک زدن تا ۱ دقیقه دیگر خمیردندان را تف نکنید و فقط آن را در دهان نگه دارید و بعد از تف کردن، دهان خود را با آب نشویید. دوره درخواست حداقل ۱ ماه و حداقل ۴ دوره در سال است.

نتیجه گیری: استفاده از خمیردندان Colgate Duraphate 5000 ppm در هزاران مقاله علمی مورد بررسی قرار گرفته است. در مقایسه با خمیردندان های فلوراید ۱۱۰۰ تا ۱۴۵۰ پی پی ام، اثر ضد پوسیدگی چندین برابر بیشتر است. این دارو برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی قرار دارند نشان داده شده است (اگر سالانه ۲ تا ۳ یا بیشتر پوسیدگی داشته باشید، در معرض خطر بالایی قرار دارید)، و همچنین برای دندان های حساس موثر است. لطفا توجه داشته باشید که پس از مسواک زدن با این خمیر ممکن است کمی زبری دندان های خود را احساس کنید.

بخوانید  ترمیم های زیبایی دندان با روکش های زیرکونیا کودکان و بزرگسالان

این به دلیل تشکیل یک لایه محافظ از فلوراید کلسیم بر روی سطح مینای دندان است. این به اصطلاح “لایه قربانی” است که از دندان های شما در برابر حملات اسیدی محافظت می کند. علاوه بر این، تحت تأثیر اسید، لایه فلوراید کلسیم (CaF 2) به آرامی حل می شود – یون های فعال کلسیم و فلوئور آزاد می شود که به داخل مینا نفوذ کرده و آن را تقویت می کند. آن ها همچنین دارای یک فرآیند معدنی سازی مجدد هستند. با این حال، استفاده از این خمیر دندان را در صورت وجود پوسیدگی در مرحله لکه سفید (به عنوان یک درمان اساسی) توصیه نمی کنیم، چرا – مقاله را در لینک بالا بخوانید.

۳٫ خمیر دندان ELMEX Gelée

  • سازنده : آلمان،
  • مواد فعال : سدیم فلوراید، آمینو فلوراید (اولافلور و دکافلور)،
  • محتوای فلوراید : ۱۲۵۰۰ ppm،
  • خمیر دندان ۲۵ گرمی.

توضیحات: ژل دندان Elmex Gelée برای مسواک زدن یک بار در هفته در نظر گرفته شده است. حاوی غلظت بالایی از ۱۲۵۰۰ ppm فلوراید است که ۱۰۰۰۰ ppm فلوراید سدیم و ۲۵۰۰ ppm آمینو فلوراید است. سری Elmex خط حرفه ای خمیردندان های Colgate است که حاوی مواد گران تر و با کیفیت تری است. غلظت فلوراید موجود در این محصول ۱۲۵۰۰ ppm است که نصف غلظت مصرفی در محصولات حرفه ای فلورایداسیون (۲۲۶۰۰ppm) می باشد که فقط توسط دندانپزشک قابل استفاده است.

برای مسواک زدن از یک نوار ژل به طول ۱ سانتی متر استفاده کنید. دندان ها باید حداقل ۳ دقیقه – ۱ بار در هفته (با توافق با دندانپزشک و در بالاترین خطر پوسیدگی – ۲ بار در هفته) مسواک زده شوند. توصیه می کنیم پس از مسواک زدن، فورا فوم را از ژل دندان بیرون نریزید و چند دقیقه دیگر دهان خود را با آن “شستشوید” (اما به طوری که کل زمان بیش از ۵ دقیقه نباشد). اگر خطر ابتلا به پوسیدگی زیاد است، به طور مرتب از ژل استفاده کنید و بقیه زمان دندان های خود را مسواک بزنید، به عنوان مثال، خمیر دندان Elmex با آمینو فلوراید ۱۴۵۰ ppm یا خمیر دندان Biorepair PLUS Total Protection.

۴٫ کرم دندان Clinpro

  • تولید کننده خمیر دندان : Clinpro Tooth Creme – “3M” (ایالات متحده)،
  • مواد فعال : تری کلسیم فسفات، سدیم فلوراید،
  • محتوای فلوراید : ۹۵۰ ppm،
  • سایندگی : RDA 59،
  • خمیر دندان ۱۱۲ گرمی.

توضیحات : خمیر دندان Clinpro Tooth Creme محصولی از شرکت آمریکایی ۳M می باشد که یکی از معروف ترین تولید کنندگان مواد دندانی می باشد. این خمیردندان حاوی ترکیبی قدرتمند از کلسیم و فسفات، تری کلسیم فسفات محافظت شده (fTCP) و همچنین سدیم فلوراید با دوز ۹۵۰ ppm است. اصطلاح “محافظت شده” مهم است زیرا معمولاً تا ۵۰٪ فلوئور و کلسیم (که در یک لوله خمیر دندان قرار می گیرد) – به یکدیگر متصل می شوند و به یک ترکیب غیرفعال تبدیل می شوند که برای دندان های ما بی فایده است.

بخوانید  علت خشکی دهان چیست ؟ 7 درمان خانگی خشکی دهان

بنابراین، ۳M فناوری تثبیت فسفات تری کلسیم را اختراع و ثبت کرد که مولکول های آن از هر طرف با پوسته محافظ فوماریک اسید پوشیده شده است. این پوسته از برهمکنش اجزای داخل لوله خمیردندان جلوگیری می کند، اما در اثر تعامل با بزاق به سرعت تجزیه می شود. استفاده از آن در کودکان از ۲ سال مجاز است (حجم خمیر به اندازه یک نخود است) و در کودکان از ۶ سال و بزرگسالان – یک نوار خمیر به طول ۱٫۵-۲٫۰ سانتی متر. این واقعا یک خمیر دندان شفابخش مناسب برای پوسیدگی است که به خوبی دندان ها را معدنی می کند. یک مزیت بزرگ حجم زیاد لوله است و در نوع خود از بهترین خمیردندان هاست.

خلاصه: خمیر کرم دندان کلینپرو راه خوبی برای جلوگیری از پوسیدگی و حساسیت دندان است. البته نسبت به Apadent، GC Tooth Mousse و GC MI Paste Plus اثر رمینرالیزاسیون کمتری دارد. البته نسبت به کلگیت دورافات ۵۰۰۰ ppm اثر ضد پوسیدگی کمتری دارد. اما مزیت این خمیر دندان این است که به طور همزمان هم معدنی سازی مجدد و هم از پوسیدگی جلوگیری می کند (و این اثرات در مقایسه با خمیردندان های پیشگیرانه خوب “Elmex 1450 ppm” و “Biorepair PLUS Total Protection” بارزتر است). آن ها این خمیر دندان یک “وسط” عالی برای همه چیز به طور همزمان است.

 خمیر دندان سیگنال پوسیدگی ۷۵ میلی لیتری

به جرعت میتوان گفت خیر دندان سیگنال یکی از بهترین خمیر دندان های موجود در بازار ایران است

  • روش استفاده: روزی دو بار دندان های خود را کاملا مسواک بزنید. همچنین می توانید با مسواک برقی تمیز کنید. حفاظت سیگنال در برابر پوسیدگی با اثر ۳ در ۱: ۱٫ محافظت طولانی مدت در برابر پوسیدگی; ۲٫ محافظت در برابر اسیدهای قند پنهان. ۳٫ تقویت و محافظت از مینای دندان. دندان های تمیز و نفس تازه.
  • تجزیه و تحلیل اجزاء: بدون پارابن. بدون انتشار فرمالدئید؛ بدون طعم اصلی؛ بدون سیلیکون؛ بدون فنوکسی اتانول؛ بدون تریکلوزان؛ بدون ستریمونیوم بروماید؛ بدون متیل ایزوتیازولینون؛ بدون نمک آلومینیوم
  • طرز استفاده: لطفاً حداقل دو بار در روز از مقداری به اندازه یک نخود از خمیر دندان سیگنال استفاده کنید و دندان های خود را به مدت تقریباً سه دقیقه مسواک بزنید تا مواد مراقبتی با کیفیت بالا به طور کامل عمل کنند. پس از مسواک زدن، دهان خود را با آب بشویید، قورت ندهید. برای کودکان زیر ۶ سال فقط از خمیر دندان به اندازه نخود استفاده کنید. کودکان فقط تحت نظارت بزرگسالان از خمیر دندان استفاده می کنند. در مورد استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید با دندانپزشک یا پزشک خود صحبت کنید.
  • کشور وارد کننده: آلمان
بخوانید  خرید گوتا و سایر مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا

خمیر دندان Sensodyne Complex Protection، برای دندان های حساس، ۷۵ میلی لیتر

مزایا:

۱) واقعا حساسیت را کاهش می دهد

۲) دندان ها را به خوبی تمیز می کند

۳) نرم، دلپذیر در کام، پس از طعم طراوت باقی می گذارد

۴) تقریباً بدون بو

۵) حاوی غلظت بالایی از فلوئور (۱۴۵۰ppm) برای تقویت مینای دندان

نظرات :

یک خمیردندان عالی و جز بهترین خمیردندان ها، مخصوصاً برای کسانی که به دلیل فرونشست، یعنی به اصطلاح تحلیل لثه، مشکلی در مواجهه با ریشه دارند – در این قسمت بسیار سریع و کارآمد عمل می کند و احساس درد را در یک روز از بین می برد (حداقل به طور قابل توجهی کاهش می دهد).

در عین حال، آن را در ترکیب با یک خمیر دندان دیگر از یک مارک معروف داخلی، همچنین متخصص در حساسیت دندان استفاده کردم و تأثیر آن فراتر از همه انتظارات بود. به طور کلی ، در ابتدا خمیر مشخص شده مارک ایرانی با یک فاجعه مقابله کرد ، اما معلوم شد که در برابر درد ناشی از قرار گرفتن در معرض ریشه ها ناتوان است – اینجاست که Sensodyne وارد نبرد شد! من دیگر نمی دانم دندان های حساس چیست! از کلمه “مطمئنا”! من هرگز تعجب نمی کنم، زیرا تضاد بین آنچه بود و آنچه شده است را نمی توان با هیچ کلمه ای توصیف کرد.

 خمیر دندان Sensodyne Deep cleansing برای دندان های حساس ۷۵ میلی لیتر

مزایا

یکی از بهترین خمیر دندان ها برای دندان های حساس واقعا به مشکل حساسیت دندان هنگام غذا خوردن کمک می کند! قوام خمیر نرمال است، کف می کند و به خوبی تمیز می شود. حفره دهان را بیش از حد تازه و خوش بو می کند! توصیه شده توسط دندانپزشکان برجسته برای چندین سال! بخاطر همین یکی از بهترین خمیردندان ها هست.

بهترین خمیر دندان های ایرانی از نظر مصرف کنندگان

برندهای داخلی ایرانی به دلیل اصل رقابت و ارایه کیفیت مرغوب به مصرف کنندگان ایرانی همیشه در تلاشند و در چندین سال اخیر با بهبود و اضافه نمودن ترکیبات و تولید محصولات بهداشت دهان و دندان به حفظ و بالا بردن بهداشت جامعه کمک شایانی کرده و بهترین خمیر دندان ایرانی را تولید کنند. علاوه بر این موضوعات با قیمت مناسب و کیفیت مرغوب خود در تلاشند که با برند های خارجی با در نظر گرفتن خواسته های مصرف کنندگان داخلی رقابت کنند. در زیر به نمونه هایی از بهترین خمیر دندان های داخلی اشاذه شده است:

  1. وی وان
  2. مریدنت
  3. نسیم
  4. بس
  5. پونه مدل لمینت فلوراید

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×