» اعتیاد » بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار چیست؟ ۹ روش سه سوته
از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار
اعتیاد - بیماریهای تنفسی - سبک زندگی

بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار چیست؟ ۹ روش سه سوته

شهریور 1, 1402 200347

یکی از ناخوشایندترین بوهایی که همه‌ی ما از بیزار هستیم بوی بد قلیان و سیگار است که متأسفانه ماندگاری بالایی هم دارد. قطعاً شما هم راهکارهای مختلفی برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار را امتحان کرده اید و موقتاً از شر این بو خلاص شده اید. ماندگاری بوی بد دخانیات روی لوازم مختلف متفاوت است و برای از بین هر کدام یک سری راهکار رایج و کاربردی وجود دارد.

ماندگاری بوی سیگار و قلیان علاوه بر ناخوشایندی برای سلامت انسان بخصوص کودکان مضر است چون این بو و دود حاوی مواد شیمیایی فعال است و ممکن است مشکلاتی را برای سلامت انسان به وجود بیاورد.

اگر در منزل خود افراد سیگاری دارید و یا میهمانان شما افراد سیگاری بوده اند و خانه و لوازم با بوی بد سیگار آغشته شده اند بهتر است سریعاً برای رفع بو اقدام کنید. خود افراد سیگاری قطعاً به این بو عادت کرده اند اما افراد غیر سیگاری به هیچ‌وجه تحمل چنین بوی زننده ای را ندارند و سریعاً می خواهند دود سیگار و قلیان را حذف کنند. با ما همراه باشید تا راهکارهای درست برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار را با هم مرور کنیم.

بخوانید  معرفی 7 گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما که همه جا را زیبا می کنند

از بین بردن بوی بد قلیان

اهمیت از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار

از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار نه صرفاً به خاطر بوی ناخوشایند بلکه برای سلامتی هم مفید است. همه‌ی ما به این مسئله واقف هستیم که مصرف دخانیات برای خود فرد و اطرافیان مضر است. دود حاصل از مصرف سیگار و قلیان و بوی نامطبوع آن ها می تواند زمینه‌ساز بیماری‌های ریوی، سرطان و … شود. در نتیجه بهتر است بوی قلیان و سیگار از لباس، لوازم شخصی، بدن خود شخص و … زدوده شود.

گاها افرادی که به تازگی سیگار و قلیان را ترک کرده اند می خواهند که بوی این دخانیات را کامل از زندگی خود حذف کنند تا مبادا وسوسه‌ی مصرف دوباره به سراغ آن ها بیاید.

یا برخی از افراد به تازگی اتومبیل یا خانه ای خریده اند که صاحب قبلی سیگاری بوده و لوازم کاملاً بوی سیگار و قلیان را گرفته اند و این مسئله برای افراد سیگاری خوشایند نیست می خواهند کاملاً این مسئله را رفع کنند. چگونگی رفع این بو با راهکارهای اصولی کمک می کند که این بوها برای همیشه از بین برود و تهدیدی برای سلامتی شما نباشد.

بخوانید  با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید

راهکارهای حذف بوی بد قلیان و سیگار از بدن

از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از بدن به مراتب راحت تر از حذف این بو بر روی لوازم و اثاثیه منزل است. دود سیگار و قلیان بر روی تنفس، پوست، مو و بدن تأثیر می گذارد. از بین بردن اثرات دود و بو کمک می کند تا نیکوتین این دخانیات توسط پوست جذب نشود. جذب نیکوتین از طریق پوست باعث می شود که شما بیشتر عرق کنید و بوی نامطبوعی داشته باشید.

راهکارهای زیر برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از بدن کمک می کند:

شستن دست ها

یکی از راهکارهای مهم برای از بین بردن بوی قلیان و سیگار شستن دست ها است. بوی قلیان و سیگار روی دست افراد سیگاری می ماند. اما با شستن دست ها به راحتی می توان این بو را از بین برد. با مخلوط مقداری جوش شیرین و صابون می توانید بو را کاملاً از روی دست ها حذف کنید. اگر نمی خواهید بو به بدن نفوذ کند می توانید بیشتر بدن خود را بپوشانید. شستن صورت و استفاده از پدهای تمیزکننده کمک می کند تا بوی بد از بین برود.

محلول ضدعفونی دست ها هم کمک شایانی به از بین بردن بو از بدن می کند. البته این محلول برای پوست های حساس ممکن است گزینه‌ی درستی نباشد و باعث تحریک و سوزش پوست شود. محلول ضد عفونی نباید در اطراف چشم و دهان زده شود.

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

از بین بردن سه سوته بوی بد قلیان

استحمام کردن

بهترین راهکار برای رفع بوی دخانیات، دوش گرفتن است. این راهکار کمک می کند تا دود و بوی غلیظ قلیان و سیگار بعد از یک روز طولانی از بدن شما زدوده شود. برای حذف بوی سیگار از روی موها و ریش و سبیل بهترین گزینه شامپو زدن است. این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید تا بوی نامطبوع کاملاً حذف شود.

از آنجا که نمی توانید بعد از هر بار سیگار کشیدن موهای خود را بشویید در نتیجه بهتر است از ورق های خشک کن مو استفاده کنید و یا اینکه مقداری اسپری را روی موهای خود بزنید تا بوی نامطبوع کمی کاهش پیدا کند. اما در کنار همه این ها حذف بوی سیگار و قلیان از تنفس کمی مشکل است و افراد سیگاری همیشه با این مشکل مواجه هستند.

از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از تنفس با شستشو رفع نمی شود. افراد که به صورت مداوم قلیان و سیگار می کشند تنفس آن ها همیشه بو دار است. برای کاهش بوی می توانید بعد از هر بار مصرف قلیان و سیگار مسواک بزنید از نخ دندان و دهانشویه و پاک کننده های زبان استفاده کنید تا بوی سیگار کاهش پیدا کند. این کار هم بو را کاهش می دهد و هم اینکه نیکوتین روی دندان های شما لک ایجاد نمی کند.

شما می توانید از خوراکی های خوشبوکننده دهان مانند آدامس، قرص نعنا، آب نبات های طعم دار و … استفاده کنید. از آنجا که سیگار تأثیر زیادی روی تنفس دارد پس بهتر است با مصرف این خوراکی ها بو را تا حد زیادی کاهش دهید.

بخوانید  آیا قرص سرماخوردگی تست اعتیاد را مثبت میکند؟

درمان فوری سردرد و سرگیجه ناشی گاز زغال و قلیان

راهکارهای مؤثر برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از پوشاک

ترفندهای مؤثری برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از روی لباس های افراد سیگاری و غیرسیگاری وجود دارد که به راحتی به شما در حذف این بوی ناخوشایند کمک می کند. بیشتر افراد غیر سیگاری چون در معرض افراد سیگاری قرار می گیرند کاملاً لباس های آن ها بوی دود سیگار را جذب می کند. ا

ین مسئله ممکن است هر روز برای افراد در محیط های کاری و خانوادگی پیش بیایید و آن ها را آزار دهد. برای رفع این مشکل می توانید به محض رسیدن به منزل لباس های خود را عوض کنید تا از انتقال بو به داخل منزل و لوازم جلوگیری کنید.

شستن لباس ها با پودر لباسشویی دستی و ماشینی به همراه جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با پودر مخلوط کنید و لباس ها را چند مرتبه بشویید و سپس خشک کنید. بوی قلیان غلیظ تر و ماندگارتر از بوی سیگار است از این رو اگر با یک بار شستشو بو از بین نرفت حتماً چند مرتبه این کار تکرار کنید و پس از آن لباس ها را خشک کنید.

بخوانید  غدد لنفاوی چیست و در کجای بدن قرار دارند و چه علائمی دارد؟

اگر لباس های ظریف شما بوی سیگار و قلیان گرفته اند به جای پودر از مخلوط صابون و جوش شیرین استفاده کنید. اگر فرصت کافی برای شستن هر روزه لباس ها را ندارید ورق خشک کن می تواند تأثیر فوق العاده ای داشته باشد. این ورق را روی تمام لباس های خود بگذارید و صبر کنید تا بوی ناخوشایند دخانیات از روی آن ها پاک شود.

می توانید از اسپری های خوشبوکننده لباس و بدن استفاده کنید تا بوی قلیان و سیگار محو شود. برای پوشاندن بوی سیگار از برخی از رایحه ها مانند بوی پرتقال، گریپ فروت، اکالیپتوس، اسطوخودوس استفاده کنید.

بوی بد قلیان و سیگار از پوشاک

راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از خودرو

برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از ماشین بهتر است در وهله‌ی اول اگر سیگاری هستید داخل خودرو سیگار نکشید و یا اینکه هنگام سیگار کشیدن شیشه خودرو را پایین بزنید. بوگیرهای ماشین و اسپری های رفع بوی بد ماشین کمک می کند تا حدودی بوی سیگار و قلیان ماندگارتر نشود. گذاشتن ته سیگار داخل خودرو به ماندگاری بوی خودرو کمک می کند پس بهتر است این کار را ترک کنید.

اولین راهکار برای اینکه بوی سیگار و قلیان را از خودرو پاک کنید قرار دادن مقداری سرکه در اتومبیل است. می توانید شب این کار انجام دهید و صبح شاهد از بین رفتن بوی قلیان و سیگار از اتومبیل خود باشید.

بخوانید  نیاز محصولات برقی

استفاده از قهوه هم کمک کننده است. بوی قهوه نسبت به سیگار غالب است و می تواند به حذف بوی نامطبوع دخانیات کمک کند. شب هنگام پارک خودرو مقداری قهوه را در خودرو قرار دهید و صبح شاهد از بین رفتن بوی خودرو و جایگزینی بوی مطبوع قهوه باشید.
زغال هم می تواند تأثیر فوق العاده ای در جذب بوی نامطبوع دخانیات داشته باشد برای این کار می توانید مقداری زغال را در صندوق عقب خودرو بگذارید و بعد از گذشت چند روز شاهد رفع بوی بد باشید.

با قرار دادن پوست مرکبات مانند پرتغال و نارنگی می توانید داخل خودرو را معطر کنید و بوی سیگار و قلیان را از بین ببرید.
دارچین هم یکی از خوراکی های خوشبویی است که تأثیر شگفت انگیزی روی از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار در خودرو دارد. مقداری دارچین را با آب بجوشانید و داخل خودرو قرار دهید تا کم کم سرد شود و بوی دارچین فضای اتومبیل را پر کند.

می توانید مقداری جوش شیرین را روی صندلی های خشک اتومبیل بپاشید و بعد از چند دقیقه آن را جارو کنید تا شاهد از بین رفتن بو باشید.
در نهایت اگر با تمام این روش ها نتوانستید بوی نامطبوع سیگار و قلیان را حذف کنید و این بو ماندگار شده است می توانید روپوش صندلی ها و کف پوش ها را عوض کنید تا بو کاملاً از بین برود.

راهکارهای کاربردی برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از خانه

از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از خانه ای که صاحب قبلی آن سیگاری بوده و یا اخیراً مهمان سیگاری داشته اید و حالا می خواهید بوی نامطبوع را حذف کنید با چند راهکار ساده امکان پذیر است.

بخوانید  علت پف نکردن کیک چیست ؟ 7 دلیل که باعث می شود کیک شما پف نکند

بوی قلیان و سیگار اگر مدت زیادی در یک محیط مصرف شده باشند ماندگار می شود و ممکن است کمی سخت حذف شوند. اگر بوی دود سیگار و قلیان کم باشد می توان از سیب برای جذب بو استفاده کرد. به این صورت که یک سیب را نصف کنید و در دو قسمت منزل قرار دهید تا بوی سیگار از بین برود.

روش بعدی استفاده از سرکه است. می توانید به شوینده های منزل سرکه بزنید و تمام لوازم خانه را با سرکه پاک کنید. بوی سرکه باعث خنثی کردن بوی سیگار و قلیان می شود. شما می توانید ابتدا تمامی درها و پنجره ها را باز کنید سپس در یک قابلمه مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و روی اتاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بخار حاصل از آب و سرکه می تواند به از بین بردن بو کمک می کند.

اگر پرده ها و رومبلی ها هم بو گرفته اند می توانید آن ها را با پودر شستشو دهید و در پایان به جای نرم کننده از سرکه استفاده کنید. اگر بوی سیگار و قلیان زننده و طولانی مدت شده است و راهکارهای ملایم باعث حذف بو نشد می توانید سراغ استفاده از آمونیاک بروید. اگر بوی دود سیگار به در و دیوارها نشسته است آمونیاک می تواند خیلی سریع بو را ناپدید کند و خانه را خوشبو کند.

بخوانید  اپل واچ برای چه سنی مناسب است ؟

هنگام استفاده از آمونیاک با احتیاط کنید و زمانی را برای این کار اختصاص دهید که اعضای خانواده بیرون باشند. قبل از استفاده دهان و بینی خود را ببندید و یک فنجان امونیک را با ۴ لیتر آب ترکیب کنید. از این مخلوط برای پاک کردن دیوارها و سقف خانه استفاده کنید.

اگر بعد تمیز کاری خواستید که بوی آمونیاک را هم حذف کنید مقداری جوش شیرین را اطراف اتاق بپاشید و بعد از چند دقیقه آن را جارو کنید تا کاملاً بوی آمونیاک جذب شود.

قهوه هم تأثیر خوبی روی از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار دارد. تفاله های خشک قهوه را می توانید در چند قسمت مختلف خانه بگذارید تا بوی خوب قهوه در هوا پخش شود و جایگزین بوی سیگار شود. می توانید هر روز تفاله های قهوه را عوض کنید.

اگر فرش ها و مبل های منزل بوی دود سیگار و قلیان را گرفته اند بهترین کار این است که مقداری جوش شیرین را روی آن ها بپاشید و بعد از چند دقیقه با جارو آن را جمع کنید. می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا جوش شیرین بو و رطوبت را جذب کند.

بخوانید  راهکار های حفاظت از چشم ها در استفاده از مانیتور با 7 راهکار طلایی

ترفندهای فوری برای از بین بوی بد قلیان و سیگار

همانطور که همه‌ی ما می دانیم بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار حذف دائمی مصرف است. شما هر راهکاری را که استفاده کنید موقتی است و بعد از کشیدن سیگار دو بار همه جا از بوی ناخوشایند دخانیات پر می شود. یک سری ترفندها هستند که به شما کمک می کند تا سریعاً بوی سیگار را از بین ببرید.

اگر میهمان سیگاری داشته اید بعد از رفتن میهمان یا هم‌زمان با حضور او چند عدد شمع را در چند قسمت مختلف خانه روشن کنید تا بوی دود خنثی شود.

روش بعد مخلوط کردن مقداری سرکه و آب است. البته در این روش می توانید پارچه ای حوله ای را با این محلول آغشته کنید و سپس پارچه را چند بار در هوا بچرخانید تا دود و بوی باقیمانده از سیگار کاملاً حذف شود.

در روش بعدی می توانید چند عدد زغال را در چند قسمت خانه روشن کنید و اجازه دهید تا بوی سیگار کاملاً از بین برود.

برای حذف فوری بوی سیگار از دهان می توانید از آدامس های نعنایی استفاده کنید. آدامس های بدون قند ترشح بزاق را زیاد می کنند و بعد از سیگار کشیدن سریعاً باکتری های موجود در دهان را از بین می برند در نتیجه بوی بد هم از بین می رود.

سیر و پیاز هم می تواند بوی سیگار و قلیان را از بین ببرد. استفاده از اسپری های خوشبوکننده و کم کردن فواصل سیگار کشیدن می تواند ماندگاری بوی سیگار را کاهش دهد.

بخوانید  اثر ترامادول تا چند روز در بدن میماند؟

بوهای ماندگار و قدیمی سیگار و قلیان

روش های از بین بردن بوهای ماندگار و قدیمی سیگار و قلیان

اگر به تازگی نقل مکان کرده اید و بوی بد دخانیات شما را کلافه کرده است بهتر است سریعاً برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار اقدام کنید تا تهدیدی برای سلامتی شما نباشد.

راه حل های زیادی هستند که هر کدام می تواند به رفع بوی بد کمک می کند اما ممکن است به طور کامل قادر به حذف آن نباشد. اگر می خواهید این بوها را سریعاً و کاملاً از بین ببرید روش های زیر را امتحان کنید.

پاک‌سازی کل خانه می تواند یک قدم مهم و اساسی باشد. درب و پنجره ها را باز کنید و فن ها را روشن کنید. سپس دیوارهای منزل را با پاک کننده های قوی از قبیل تری سدیم فسفات تمیز کنید. سپس رنگ آمیزی دیوارها را شروع کنید از رنگ هایی استفاده کنید که حاوی درزگیر معطر هستند.

فرش ها و تابلو فرش ها را کاملاً تمیز کنید و بگذارید چند ساعتی بیرون از خانه و جلوی نور آفتاب باشند. اگر کف منزل سرامیک و کاشی کاری است از محلول آب و سفید کننده و یا آب و سرکه برای تمیز کاری آن استفاده کنید برای کف های چوبی از جلا دهنده استفاده کنید. اگر در منزل سیستم تهویه دارید حتماً فیلترهای آن را تعویض و مجرای هوا را کاملاً تمیز کنید.

جمع بندی

برای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار از بدن، لباس، منزل، خودرو و … راهکارهای زیادی عنوان شده است که بسته به میزان ماندگاری بو می توانید روش مناسب را استفاده کنید. هر روشی می تواند موقتاً بو را از بین ببرد و اگر مجدد استعمال دخانیات انجام شود باید راهکار رفع بو هم مجدداً استفاده شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×