» سلامت پوست و مو » بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه
بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه
سلامت پوست و مو - زیبایی و پزشکی

بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه

دی 22, 1402 110310

یکی از مشکلاتی که افراد با ان مواجه هستند، ایجاد جوش سرسیاه روی بینی است. برای رفع مشکل جوش سرسیاه بینی استفاده از چسب بینی برای جوش سرسیاه بهترین انتخاب است. جوش های سرسیاه بینی با مراقبت های خانگی قابل درمان است. مراقبت های خانگی برای این درمان شامل تمیز کردن ناحیه ، استفاده از یخ و بنزوئیل پراکسید است. اما در مواردی برای درمان باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد.

برای پاک کردن آلودگی های سطحی پوست از آکنه و جوش سرسیاه چسب های پاک کننده برای هر ناحیه کاربرد دارند. جوش ها به شکل غدد چربی کوچک روی پوست یا در بیرون از منافذ پوست به رنگ سیاه ظاهر می شوند که به آنها جوش های سرسیاه گفته می شود.

بخوانید  رفع چین و چروک های صورت با کلاژن درمانی و 6 روش کلاژن سازی پوست در خانه

چسب بینی برای جوش سرسیاه

استفاده از چسب بینی برای درمان جوش سرسیاه یکی از موارد درمانی تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست است. با چسباندن چسب بینی جوش های سرسیاه کاملا رفع نمی شود، زیرا پوست ناحیه جوش سرسیاه عمیقا تمیز نمی شوند. در حالیکه در مورد استفاده از چسب بینی برای رفع جوش سرسیاه ضرری گزارش نشده است اما مواد مصنوعی چسبنده در این نوع چسب بینی باعث خشکی پوست ناحیه بینی می شود. در صورتی که برای مدت طولانی از چسب بینی استفاده شود، می تواند برای پوست ضرر داشته باشد.

چسب بینی برای جوش سرسیاه

دلایل اصلی ایجاد جوش سر سیاه روی بینی

از چسب بینی برای جوش سرسیاه بینی برای باز کردن منافذ از آلودگی ها، سلول های مرده و چربی های اضافی پوست است. عامل اصلی ایجاد جوش سرسیاه چربی ها، الودگی و سلول های مرده پوست هستند.

زمانی که سلول های مرده و چربی ها منافذ پوست را مسدود میکنند، محتویات منافذ پوست به وسیله هوا اکسید شده و باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود. انتخاب بهترین چسب بینی برای جوش سرسیاه منافذ مسدود پوست ناحیه بینی را تمیز کرده و باعث کوچکتر شدن منافذ باز پوست می شود.

بخوانید  تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!

چسب پاک کننده بینی برای درمان آکنه

یکی از نکات مهمی در هنگام استفاده از چسب بینی پاک کننده جوش سرسیاه باید مورد توجه قرار گیرد این است که قسمتی از پوست آلودگی و چربی اضافه وجود نداشته باشد. بنابراین بهترین زمان برای استفاده از چسب بینی برای جوش سرسیاه بعد از حمام است. زیرا بعد از استحمام پوست کاملا پاک شده و آلودگی وجود ندارد و جوش های سرسیاه به راحتی از روی پوست ناحیه مورداستفاده تمیز می شوند.

همچنین قبل از استفاده از این نوع چسب ها باید ناحیه مورد استفاده مرطوب شود تا چسب کاملا چسبیده شود. بعد از خشک شدن احساس می شود که گچ روی بینی قرار دارد. در این مرحله چسب را به آرامی از روی پوست بردارید و مراقب باشید اسبی به پوست وارد نشود.

چسب پاک کننده بینی برای درمان آکنه

نحوه استفاده از چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه

برای استفاده از چسب بینی برای جوش سرسیاه باید ناحیه جوش کاملا تمیز شود. ابتدا باید صورت کاملا شسته شود تا چربی ها و سلول های مرده و آلوده پوست پاک شود. این کار باعث نرم شدن جوش سرسیاه می شود.قبل از شستن صورت به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از بخار آب داغ استفاده شود. زیرا بخار آلودگی های داخل منافذ باز پوست را پاک می کند. سپس از بهترین مارک چسب بینی برای درمان جوش سرسیاه استفاده شود.

بخوانید  آیا لمینت ناخن ترمیم دارد؟ تفاوت کاشت ناخن و لمینت ناخن چیست ؟

ساخت بهترین چسب بینی خانگی برای جوش سرسیاه

استفاده از چسب بینی خانگی یکی از موارد درمان جوش سرسیاه بینی است. زیرا مواد ساخته شده برای چسب بینی خانگی مواد شیمیایی مصنوعی ندارد و برای انواع پوست ها مناسب است. چسب های خانگی ساخته شده دارای مواد غنی برای رفع آلودگی ها ، چربی ها و ناخالصی های پوست هستند که از منافذ باز پوست خارج می شوند. در انتخاب بهترین مارک چسب بینی برای جوش سرسیاه باید تنوع ، تعداد و مواد تشکیل دهنده چسب توجه شود.

پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه بینی متشکل از سفیده تخم مرغ

چسب پاک کننده جوش های سرسیاه یکی از اجزای اصلی در مراقبت های پوستی روزانه است. از سفیده تخم مرغ می توان برای ساخت چسب بینی برای از بین بردن جوش سرسیاه استفاده کرد. در بعضی موارد ممکن است استفاده از سفیده تخم مرغ باعث عفونت و حساسیت آلرژیک پوست شود. سفیده تخم مرغ به عنوان لایه بردار پوست در ماسک های صورت خانگی کاربرد دارد.

چسب بینی ساخته شده از سفیده تخم مرغ سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای ساخت چسب بینی با سفیده تخم مرغ، سفیده را در داخل کاسه ای ریخته و حوله کاغذی را به شکل نوارهای نازک برش زده و در داخل کاسه سفیده تخم مرغ زده و روی ناحیه پوست دارای جوش سرسیاه قرار دهید.بعد از ۲۰ دقیقه و سفت شدن حوله های کاغذی را به آرامی از روی پوست بردارید.

بخوانید  تزریق ژل لب و مراقبت هاب بعد از آن

ساخت چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه با شکر و عسل

عسل یکی از مواد با خاصیت ضدعفونی کنندگی است و زمانیکه با شکر مخلوط شود به عنوان نوعی لایه بردار طبیعی پوست می توان مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ترکیب عسل و شکر یکی از بهترین چسب پاک کننده جوش های سرسیاه بینی است. مقداری عسل و شکر را در ظرفی گرم و بعد از خنک شدن روی ناحیه پوست جوش سرسیاه قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه نوارهای کاغذی را بعد از سفت شدن روی جوش سرسیاه بردارید. سپس صورت کاملا شسته شود.

چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه با شکر و عسل

چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه متشکل از ماست و ژلاتین

ماست دارای خاصیت ضد التهابی به دلیل داشت پروبیوتیک های طبیعی و ایجاد رطوبت برای پوست است. از ژلاتین در چسب های پاک کننده جوش سرسیاه استفاده می شود. ژلاتین ترکیبی از ژلاتین و ماست لبنی ساده است. همچنین در ساخت چسب بینی برای جوش سرسیاه می توانید به جای ماست از شیر استفاده شود.

مواد ژلاتین و ماست را جوشانده بعد از خنک شدن لایه نازکی روی چانه یا بینی قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه سفت شدن مواد نوارهای کاغذی را از روی پوست به آرامی بردارید. در صورتی که پوست حساس دارید، احتیاط کنید. زیرا بعد از برداشتن زلاتین باعث تحریک پوست می شود. از چسب بینی تشکیل شده از مواد ژلاتین و ماست فقط برای پیشانی و بینی استفاده شود.

بخوانید  صورتم با خمیر دندان سوخته چه کنم ؟

موادی که نباید برای چسب بینی برای جوش سرسیاه استفاده شود.

در درمان جوش سرسیاه می توان از ژلاتین و ماست، سفیده تخم مرغ، عسل و شکر استفاده کرد. اما از هر نوع مواد خانگی نمی توان برای پاک کردن جوش سرسیاه استفاده کرد. از مواد خانگی ذیل به عنوان چسب بینی برای جوش سرسیاه خودداری شود:

  • چسب: از چسب برای پوست نباید استفاده کرد. زیرا استفاده از چسب باعث مسدود شدن بیشتر منافذ پوست می شود.
  • خمیر دندان: در بعضی موارد افراد از خمیر دندان برای درمان جوش سرسیاه استفاده می کنند. اما خمیر دندان باعث خشک شدن پوست می شود. بنابراین از خمیردندان برای پاک کردن جوش سرسیاه خودداری شود.
  • جوش شیرین:در بعضی از دستورالعمل ها از جوش شیرین برای درمان آکنه و خشک کردن لکه های استفاده می شود. اما نباید برای درمان جوش سرسیاه از جوش شیرین استفاده کرد. زیرا باعث خشک شدن پوست و افزایش چربی پوست می شود. همچنین استفاده از جوش شیرین برای جوش سرسیاه باعث تحریک پوست و مشکلات بثورات پوستی می شود.

بهترین چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه

برای درمان جوش سرسیاه بینی از نسخه های پیش ساخته سنتی استفاده شود. این مواد با چسبیدن به ناحیه جوش سرسیاه باعث پاکسازی منافذ مسدود شده پوست می شود.در بهترین چسب بینی برای جوش سرسیاه ترکیباتی وجود دارد که باعث رفع جوش سرسیاه می شود. ترکیبات موجود در چسب بینی پاک کننده جوش سرسیاه شامل موارد ذیل است:

بخوانید  با ابعاد حقوقی قرارداد مشارکت کلینیک آشنا شوید!

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یکی از موادی است که در ترکیبات بهترین چسب بینی برای جوش سرسیاه وجود دارد. اسید سالیسیلیک یکی از محبوب ترین مواد برای درمان جوش سرسیاه پوست است. اسید سالیسیلیک با خشک کردن چربی های اضافه پوست و لایه برداری سلول های مرده پوست می شود. حداقل هفته ای چند بار از این اسید استفاده شود. در صورتی که میزان جوش سرسیاه زیاد باشد، بهتر است روزانه از اسید سالیسیلیک استفاده شود. همچنین تونرها ، شوینده های صورت یا محصولات پوستی دارای اسید سالیسیلیک مصرف شود.

اسید سالیسیلیک

آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

آلفا هیدروکسی اسید نیز یکی از مواد موثر برای درمان جوش سرسیاه استفاده شده در چسب بینی است. آلفا هیدروکسی اسید چربی های اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ پوست را باز می کند.

همچنین از آلفا هیدروکسی اسید برای درمان چین و چروک، لکه های پیری و درمان منافذ بزرگ پوست استفاده می شود. اسید سیتریک برای درمان پوست های مستعد آکنه کاربرد دارد. اما اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک برای افزایش گردش سلولی پوست مفید هستند. از سرم یا تونر حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) روزانه استفاده شود.

بخوانید  انحراف بینی چیست ؟ علت , تشخیص , عوارض و جراحی

زغال فعال

یکی از موادی که در چسب های پاک کننده جوش سرسیاه بینی وجود دارد، زغال فعال است. زغال فعال باعث خارج شدن جوش های سرسیاه از منافذ پوست می شود. بنابراین یکی از بهترین چسب های پاک کننده جوش سرسیاه استفاده از ماسک زغال فعال است. از ماسک زغال هفته ای یکبار استفاده شود. زیرا استفاده بیشتر از یک بار در هفته باعث خشک شدن پوست صورت می شود.

چسب بینی جوش سرسیاه لانبنا

لانینا یکی از بهترین چسب های پاک کننده جوش سرسیاه است. در لانبنا موادی مانند سدیم، آلوئه ورا، عصاره های گیاهی، هیالورونیک اسید و زغال فعال وجود دارد . ترکیبات موجود در چسب لانبنا چربی پوست را کنترل کرده و به عنوان مرطوب کننده، ترمیم کننده، پاک کننده منافذ پوست، کاهش التهاب و کاهش آکنه پوستی کاربرد دارد.

به دلیل ترکیبات خاصی که در چسب بینی لانبنا وجود دارد ، تاثیر زیادی در درمان جوش سرسیاه دارد و برای هر نوع پوستی مناسب است. علاوه بر مواد ذکر شده، از مواد برگ گل مریم، آلوئه ورا، فندق، آلانتوئین، روغن درخت چای، عصاره چای سبز، روغن شاهدانه و دی اکسید تیتانیوم استفاده نمود.

بخوانید  راهنمایی بهترین دندانپزشکان زیبایی در کرج:

چسب بینی جوش سرسیاه لانبنا

نحوه انتخاب بهترین چسب پاک کننده بینی برای جوش سر سیاه

برای انتخاب بهترین چسب پاک کننده برای جوش سرسیاه ابتدا برچسب چسب را بررسی کنید. چسب بینی انتخاب شود که در ترکیبات آن موادی مانند اسید سالیسیلیک، زغال فعال، آلوئه ورا، روغن درخت چای، فندق و آلانتوئین وجود داشته باشد. این مواد ناخالصی ها و آلودگی های پوست را خارج می کنند. در صورتی که پوست مستعد حساسیت است ، از نوارهای دارای رنگ های مصنوعی و عطرها استفاده نشود.

تعداد نوارهای چسب بینی جوش سرسیاه

محصولات چسب بینی در بسته های ۸ الی ۶ یا ۳۰ الی ۴۰ عددی در بازار وجود دارند. در صورتی که داری پوست مستعد چربی زیاد و آکنه هستید، بهترین انتخاب استفاده از بسته های چسب بینی با تعداد بیشتر است.

تنوع نوارهای چسب بینی جوش سرسیاه

چسب پاک کننده بینی برای جوش سرسیاه برای چانه، پیشانی و بینی کاربرد دارد. برای هر قسمت صورت چسب های پاک کننده متفاوت استفاده می شود. برخی از برندهای چسب پاک کننده جوش سرسیاه برای کل صورت طراحی شده است.

چطور از چسب پاک کننده بینی استفاده کنیم؟

استفاده از چسب بینی برای پاک کردن جوش سرسیاه راحت است. ابتدا ناحیه مورد نظر روی پوست را تمیز کرده ، سپس محافظ چسب برداشته و نوار چسب را باید در عرض بینی قرار داده و چسب را به آرامی مالش دادن تا به پوست بینی چسبیده شود.بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه چسب را بردارید و صورت شسته شود.

بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

توصیه در استفاده از بهترین پاک کننده بینی برای جوش های سر سیاه

در استفاده از بهترین پاک کننده چسب بینی برای رفع جوش سرسیاه باید مواردی رعایت شود تا بهترین نتیجه به دست آید. در صورتیکه به مواد موجود در چسب بینی حساسیت دارید، از آن استفاده نشود. برای جلوگیری از واکنش نامطلوب آلرژیک از پچ تست قبل از استفاده از چسب بینی استفاده شود. در صورتی که پوست بدن با پچ تست دچار التهاب و قرمزی شد، استفاده نشود. در زمان استفاده از چسب بینی برای جوش سرسیاه موارد ذیل رعایت شود:

  • در نزدیکی چشم ها از چسب بینی برای پاک کردن جوش سرسیاه استفاده نشود.
  • روی نواحی پوست آفتاب سوخته، پوست خشک، آکنه ملتهب و زخم باز از چسب بینی برای رفع جوش سرسیاه استفاده نشود.
  • در صورتی که از چسب بینی برای جوش سرسیاه استفاده کردید و پوست تحریک شد، از مصرف آن خودداری شود.
  • به آرامی چسب های سرسیاه را برداشته و در صورتی که سخت باشند، مقداری اب به ان اضافه شود.
  • بهترین درمان برای جوش سرسیاه مراجعه به پزشک متخصص پوست است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×