» ایمپلنت » بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران
بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران
ایمپلنت - بهداشت و سلامت دندان - دندانپزشکی - زیبایی دندان ها

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

بهمن 11, 1402 180332

یافتن یک متخصص ایمپلنت در تهران که بتوانید به او اطمینان داشته باشید می‌تواند برایتان یک چالش باشد. کارآمدترین روش جستجو در فهرست ملی دندانپزشک ماهر ایمپلنت در نزدیکی منطقه‌ی خودتان است. ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه به لیستی از دندانپزشکان ماهر ایمپلنت در منطقه خود دسترسی داشته باشید. همچنین موارد دیگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام جستجوی یک دندانپزشک ایمپلنت معتبر در نظر بگیرید که اکثر مردم به آنها فکر نمی‌کنند.

سامانه‌ی جستجوی اعضای دندانپزشکی در تهران

همه دندانپزشکان در دندانپزشکی ایمپلنت ماهر نیستند. این همان چیزی است که یافتن سامانه‌ی فهرست دندانپزشکان ایمپلنت را به یک چالش تبدیل می‌کند.

اما یک سامانه‌ی فهرست دندانپزشکان می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. چه در تهران، چه در اصفهان و چه در سمت جنوب، اگر به سادگی در این فهرست جستجو کنید، چندین دندانپزشک را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد. نمایه‌های آن‌ها را بررسی کنید، یک ایمیل بفرستید یا با دفتر آن‌ها تماس بگیرید تا در مورد خدماتشان پرس و جو کنید. این منبع به شما کمک می‌کند بدون تلاش زیاد یک دندانپزشک باتجربه ایمپلنت در منطقه خود پیدا کنید.

بیش از ۲۵۰ دندانپزشک در این سامانه فهرست شده‌اند. هر دندانپزشکی برای روش ایمپلنت دندانی گواهینامه دریافت کرده است. روش کاشت دندان محبوب است چرا که به متخصصان دندانپزشکی این امکان را می‌دهد که چندین دندان از دست رفته را جایگزین کنند و یک لبخند زیبای جدید را در کمتر از یک روز ارائه دهند.

متخصصان ماهر ایمپلنت می‌دانند که چگونه بیماران را در فرآیند جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های دندان راهنمایی کنند. بسیاری از آنها خدمات دندانپزشکی آرام بخش را ارائه می‌دهند تا بتوانید بدون درد در طول عمل خود آرام بمانید یا حتی بخوابید.

بخوانید  عوارض ریمو یا برداشتن کامپوزیت دندان چیست؟

در مورد متخصص ایمپلنت از اطرافیان خود پرس و جو کنید

استفاده از دایره‌ی نفوذ خود برای یافتن ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معتبر، همیشه یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود. اگر دندانپزشک عمومی دارید که از او راضی هستید، از آنجا شروع کنید.

ممکن است معلوم شود که دندانپزشک عمومی شما اطلاعات گسترده‌ای در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت دارد و به طور کامل قادر است نیازهای درمان ایمپلنت شما را برآورده کند. اگر نه، مطمئناً می‌توانند یک متخصص ماهر ایمپلنت در تهران را پیشنهاد کنند.

سعی کنید سوال خود را اینگونه بیان کنید: «اگر به ایمپلنت دندان نیاز داشتید، چه کسی را در این زمینه برای درمان خود انتخاب می‌کردید؟» اینکار تقریباً یک پیشنهاد یک دندانپزشک عالی را تضمین می‌کند.

اگر دندانپزشک ندارید، سعی کنید با خانواده، دوستان و اطرافیان خود صحبت کنید. درمان ایمپلنت دندان به استاندارد مراقبت برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته تبدیل شده است. این به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که فردی را بشناسید که ایمپلنت دندان دریافت کرده و از خدمات و نتیجه‌ی نهایی کاملا راضی بوده است. بنابراین، از آن‌ها مشورت بگیرید.

اغلب اوقات متوجه می‌شوید که نزدیک‌ترین افراد خانواده و دوستانتان خوشحال می‌شوند که داستان موفقیت ایمپلنت خود را با شما به اشتراک می‌گذارند.

چه یک دندانپزشک ایمپلنت را از سامانه‌ی دندانپزشکی پیدا کنید یا از طریق توصیه خانواده یا دوستان، همیشه سعی کنید در مورد آموزش و تجربه‌ی ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

می‌توانید با مراجعه به وب سایت دندانپزشک شروع کنید. اکثر دندانپزشکان یک بیوگرافی حرفه‌ای را در وب سایت مطب خود قرار می‌دهند. اگر پزشک آموزش‌های گسترده‌ای برای کاشت ایمپلنت دندانی دیده باشد، به راحتی این جزئیات را به اشتراک می‌گذارد.

هشدار: انتخاب دندانپزشک ایمپلنت را صرفاً بر اساس قیمت ارزان‌تر قرار ندهید.

بخوانید  بهترین کلینیک دندانپزشکی در شیراز + معرفی خدمات تخصصی

«ایمپلنت‌های دندانی ارزان» اصطلاحی است که کاربران معمولاً از طریق گوگل جستجو می‌کنند. این یک روش اشتباه برای انتخاب دندانپزشک است. شما سلامتی خود را به این فرد می‌سپارید. این مسئله با خرید یک کالای دور ریختنی بسیار متفاوت است. این موضوع بقدری مهم است که یک مقاله‌ی وبلاگ کامل نوشتیم و دقیقاً دلیل بد بودن آن را توضیح دادیم.

چه نیاز به جایگزینی یک دندان از دست رفته داشته باشید و چه علاقه مند به جایگزینی پروتز لق با روش ایمپلنت دهان کامل هستید، توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن قیمت آن، اعتبار متخصص ایمپلنت را در تصمیم گیری خود در اولویت قرار دهید. دلیل این مسئله چیست؟

یک دندانپزشک معتبر ایمپلنت استفاده از تولیدکنندگان ایمپلنت ممتاز را برای توانایی‌های اثبات شده‌شان انتخاب می‌کند، نه ایمپلنت ارزان قیمت یا ناکارآمد و یا موادی که ممکن است زودتر از حد انتظار خراب شوند.

به جای جستجوی ارزان‌ترین قیمت، راه‌های متعددی را در نظر بگیرید که می‌توانید مراقبت از ایمپلنت دندانی با کیفیت را مقرون به صرفه کنید. تعرفه‌ی هزینه ایمپلنت‌های دندانی چندین روش رایج را ارائه می‌دهد که بیماران برای مقرون به صرفه ساختن ایمپلنت دندان انتخاب می‌کنند.

 

انتخاب محدوده قیمت متوسط ایمپلنت دندان

طبق گفته آکادمی ایمپلنت دندانپزشکی آمریکا، هزینه متوسط برای یک ایمپلنت دندان بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار است. این محدوده قیمت متوسط شامل قرار دادن بدنه ایمپلنت، اباتمنت و تاج است. عوامل متعددی در هزینه ایمپلنت نقش دارند، از جمله موقعیت جغرافیایی دندانپزشک، ساختار هزینه و هزینه های اضافی. تعداد ایمپلنت‌هایی که بیمار دریافت می‌کند نیز متفاوت هستند.

کاشت ایمپلنت یک روش جراحی است. کل فرآیند جراحی ایمپلنت مراحل متعددی را طی می‌کند که می‌تواند از چند ماه تا یک سال طول بکشد. این فرآیند شامل مشاوره اولیه، قرار دادن ایمپلنت و قرار دادن تاج است.

دندانپزشکی در ایران، مانند بسیاری از بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، در دهه‌های گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر بوده است. سالانه هزاران نفر در ایران درجات مختلفی از بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان را تجربه می‌کنند.

بخوانید  لمینت کنم یا کامپوزیت؟ کدوم رو انجام بدم؟

با جمعیتی که هم در حال رشد و هم پیری است، تعداد زیادی از مردم تحت تأثیر از دست دادن دندان قرار می‌گیرند. برخلاف گذشته، درمان‌هایی غیر از بریج و پروتز در دسترس است و این درمان‌ها شامل ایمپلنت‌های دیجیتالی واقعی و طولانی‌مدت است.

از دست دادن دندان‌هایمان علاوه بر عملکردهای مکانیکی، می‌تواند پیامدهای دیگری نیز داشته باشد که واضح‌ترین آنها زیبایی است. آثار روانی و اجتماعی را باید جدی گرفت، زیرا نوع نگاه ما بر احساس ما تأثیر می‌گذارد!

سایر مشکلات سلامتی نیز می‌تواند ناشی از از دست دادن قابل توجه دندان باشند. به عنوان مثال، اگر برخی از دندان‌های آسیاب خود را از دست داده‌اید، دندان‌های جلویی ممکن است فشرده شوند و گاهی اوقات به سمت جلو کشیده می‌شوند زیرا برای حمایت از ارتفاع صورت و جویدن غذا طراحی نشده‌اند. در موارد شدید، لب‌ها می‌توانند آویزان شوند و ظاهری پیر پیدا کنند، زیرا لب‌ها و گونه‌ها توسط دندان‌ها و بافت‌های لثه حمایت نمی‌شوند. از دست دادن استخوان ممکن است رخ دهد، لثه های شما کوچک شده و ظاهر شما پیرتر شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران
ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی، دندان‌های شما را در جای خود نگه می‌دارند، اساساً مانند ریشه‌های دندان‌های طبیعی. ایمپلنت‌ها پایه‌های تیتانیومی زیست سازگار کوچکی هستند که از طریق جراحی در فک شما قرار می‌گیرند تا دندان، پل یا پروتز جایگزین را نگه دارند.

هنگامی که ایمپلنت دندانی در استخوان فک شما جاسازی می شود، استئواینتگراسیون آغاز می‌شود. استخوان اطراف ایمپلنت شروع به بافتن الیاف در اطراف پست تیتانیوم می‌کند و یک پیوند بسیار قوی برای نگه داشتن آن در جای خود ایجاد می کند.

ایمپلنت‌ها به استخوان فک شما می‌پیوندند و از دندان‌های مصنوعی حمایت می‌کنند. هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار گرفتند و محل بهبود یافت، متخصص شما می تواند دندان های مصنوعی جایگزین شما را روی آنها نصب کند.

سیستم ایمپلنت‌های دندانی DIO از تکنولوژی مدرن بهره می برد تا امکان سیستم ایمپلنت کاملا دیجیتال را فراهم کند. از اسکن گرفته تا برنامه ریزی و ساخت، سیستم دیجیتالی امکان تجزیه و تحلیل دقیق هر یک از جنبه‌های فرآیند برنامه‌ریزی شده را فراهم می‌کند.

بخوانید  بلیچینگ دندان چیست ؟ و چقدر دوام دارد

فناوری ایمپلنت دیجیتال از مدل‌های کامپیوتری سه بعدی استخوان فک شما استفاده می‌کند تا امکان قرارگیری دقیق را فراهم کند. فرآیند ایمپلنت های دندانی DIO این روش را ساده می‌کند و می‌تواند زمان شما را در صندلی دندانپزشکی به طور چشمگیری کوتاه کند. کاهش زمان صرف شده در جراحی خطر عفونت را کاهش می‌دهد و منجر به بهبودی سریعتر پس از جراحی می شود.

آیا جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال دردناکتر از ایمپلنت‌های معمولی است؟

تصویربرداری CT سه بعدی مورد استفاده در جراحی دیجیتال اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت استخوان و موقعیت عصب ارائه می‌دهد. با استفاده از جراحی سنتی کاشت دندان، دندانپزشک باید یک برش بزرگ در امتداد خط لثه شما تا استخوان ایجاد کند.

با استفاده از فناوری ایمپلنت دیجیتالی با هدایت کامپیوتری، ایمپلنت بدون بالا بردن فلپ لثه قرار می‌گیرد، بنابراین آسیب کمتری به محل وارد می‌شود و نیازی به بخیه ندارد و باعث کاهش خونریزی، تورم و زمان بهبودی می‌شود.

از آنجا که فناوری ایمپلنت دیجیتال منجر به خونریزی و تورم کمتر پس از جراحی دندان می شود، بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت ممکن است کاندیدای مناسبی برای درمان باشند.

راه حل دائمی با ایمپلنت و کاشت دندان

هنگامی که دندان‌ها در اثر پوسیدگی یا آسیب دیدگی آسیب می‌بینند، ایمپلنت های دیجیتال دندان می‌توانند عملکرد و زیبایی لبخند شما را بازگردانند. پس از کاشت ایمپلنت های دندانی، می توان آن ها را دائمی در نظر گرفت زیرا به گونه ای طراحی شده اند که بدون تَرک برداشتن یا شکستگی دوام بیاورند.

ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد، از جمله:

مزایای ایمپلنت دندان

  • بازیابی عملکرد دندان های خود با بهترین گزینه بعد از دندان‌های طبیعی.
  • بهبود زیبایی‌شناسی کلی لبخند شما.
  • آن‌ها می‌توانند گفتار شما را بهبود بخشند زیرا به دندان‌های طبیعی بسیار نزدیک‌تر هستند و راحت‌تر از دندان مصنوعی سنتی صحبت می‌کنند.
  • آن‌ها با حمایت از استخوان فک و سایر ویژگی‌های صورت به حفظ ساختار صورت شما کمک می‌کنند.
  • خوردن آنها نسبت به پروتزهای سنتی راحت‌تر است و به اندازه کافی قوی هستند که در برابر گاز گرفتن همه غذاها مقاومت کنند.
  • با ایمپلنت‌های دندانی، دیگر لازم نیست نگران حفره‌ها باشید، اگرچه همچنان باید با دندانپزشک خود معاینات منظم داشته باشید تا مطمئن شوید که ایمپلنت‌ها و لثه‌های شما تا حد امکان تمیز و سالم هستند.
  • ایمپلنت‌های دیجیتال دندان می‌توانند به نگه داشتن سایر دندان‌های شما در موقعیت صحیح خود کمک کنند و اجازه ایجاد فشاری که باعث جابجایی دندان‌ها می شود را نمی‌دهند.
  • ایمپلنت های دیجیتالی دندان هنگام خنده، عطسه، غذا خوردن یا سرفه مانند بسیاری از پروتزهای سنتی نمی‌افتند و شما را از شرمندگی نجات می‌دهند.
  • ایمپلنت های دیجیتال دندان بسیار بیشتر از پروتزهای مصنوعی و بریج های ثابت دوام می‌آورند. اگرچه تاج ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، اما اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، می‌توانند یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.
  • در مقایسه با روش‌های سنتی ایمپلنت، چندین مزیت دیگر برای ایمپلنت دندان دیجیتال وجود دارد. به دلیل پیشرفت‌های مدرن در تصویربرداری، اسکن، و محاسبات، کل فرآیند را می‌توان ساده کرد و در نتیجه بازدیدهای کمتری مورد نیاز بوده و دقت بسیار بیشتری خواهیم داشت.
  • به دلیل اینکه جراحی بدون برش یا بخیه انجام می شود، اختلال کمتری در بافت حساس لثه ایجاد می‌شود. همچنین این روش منجر به یک روش کوتاه‌تر می‌شود.
  • فرآیند ایمپلنت های دندانی DIO باعث درد و ناراحتی کمتر و رضایت بیشتر بیمار می‌شوند.
بخوانید  ایا لمینت به دندان و مینای دندان اسیب میزند ؟

چرا ایمپلنت‌های دیجیتالی دندان به بریج یا پروتز ترجیح داده می‌شوند؟

بسیاری از بیماران ما به دلیل راحتی، زیبایی و کیفیت زندگی، ایمپلنت‌های دندانی را به پروتزهای متحرک سنتی یا بریج ثابت ترجیح می‌دهند. قرار دادن یک بریج متداول با تکیه‌گاه دندان معمولاً نیازمند ساییدن دندان‌های سالم مجاور در دو طرف شکاف برای حمایت از دندان مصنوعی است.

اغلب، بریج‌ها و پروتزهای معمولی می‌توانند احساس ناراحتی ایجاد کنند. در برخی موارد، آنها می‌توانند رفلکس تهوع را تحریک کنند. بیماران به احتمال بیشتری نسبت به اجزای فلزی مورد استفاده در پروتزهای مصنوعی معمولی آلرژی پیدا می‌کنند و همچنین ممکن است نسبت به اکریلیک که معمولاً در ساخت آنها استفاده می‌شود واکنش نشان دهند.

بریج و پروتزهای دندانی نیاز به نگهداری دارند و به دلیل ساییدگی و تغییر شکل لثه‌ها به دلیل از دست دادن استخوان و افزایش سن، هر چند سال یک بار باید تعویض شوند. برخلاف پروتزهای معمولی یا بریج، ایمپلنت‌های دندانی جابه‌جا نمی‌شوند و نمی‌لغزند که این مزیت قابل توجهی است، به خصوص در هنگام صحبت کردن یا غذا خوردن، و احساس راحتی و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

 

بخوانید  دهانشویه را چند بار در هفته و قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنیم ؟

عوارض ایمپلنت دندان چیست ؟

 

مانند هر عمل جراحی، جراحی ایمپلنت دندان خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، این مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می‌دهند معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از:

  • عفونت در محل ایمپلنت
  • آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان‌ها یا رگ‌های خونی
  • آسیب عصبی، که می‌تواند باعث درد، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها یا چانه طبیعی شما شود.
  • مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت‌های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره‌های سینوس شما وارد شده است.

مراحل ایمپلنت دندان چیست ؟

مراحل ایمپلنت دندان

فرآیند برنامه‌ریزی برای ایمپلنت‌های دندانی ممکن است شامل متخصصین متفاوتی باشد، از جمله پزشک متخصص دهان، فک و صورت (جراح دهان و فک و صورت)، دندانپزشک متخصص در درمان ساختارهایی که از دندان‌ها حمایت می کنند، مانند لثه و استخوان. (پریودنتیست)، دندانپزشکی که دندان‌های مصنوعی را طراحی و برازش می‌کند (متخصص پروتز)، یا گاهی متخصص گوش، حلق و بینی.

از آنجا که ایمپلنت‌های دندانی به یک یا چند روش جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید، از جمله:

معاینه جامع دندانپزشکی. ممکن است عکس‌های اشعه ایکس و سه بعدی دندان گرفته شود و مدل‌هایی از دندان و فک شما ساخته شده باشد.
بررسی سابقه پزشکی شما. در مورد هر گونه بیماری و هر دارویی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل‌ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت‌های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک برای کمک به جلوگیری از عفونت تجویز کند.
طرح درمان متناسب با شرایط شما. این طرح عواملی مانند تعداد دندان‌هایی که نیاز به تعویض دارید و وضعیت استخوان فک و دندان‌های باقی مانده را در نظر می گیرد.
برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی شما، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما آموزش می‌دهد. اگر آرام بخش یا بیهوشی عمومی دارید، برنامه‌ریزی کنید که بعد از جراحی از شخصی بخواهید که شما را به خانه برساند و بقیه روز را استراحت کنید.

بخوانید  راهنمای کامل دندانپزشک کودکان و اطفال: نکاتی برای بهبود سلامت دهان و دندان فرزندان شما

آنچه که باید از ایمپلنت دندان انتظار داشته باشید

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و زمان بهبودی بین دو عمل وجود دارد. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از:

برداشتن دندان آسیب دیده

  • آماده‌سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت نیاز
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • رشد و بهبود استخوان
  • قرار دادن تکیه گاه
  • قرار دادن دندان مصنوعی

کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. این زمان بیشتر به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به موقعیت شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می‌توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

زمانی که پیوند استخوان مورد نیاز است

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نیست یا خیلی نرم است، ممکن است قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این به این دلیل است که عمل جویدن قدرتمند دهان شما فشار زیادی بر استخوان شما وارد می‌کند و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، جراحی احتمالا با شکست مواجه می‌شود. پیوند استخوان می‌تواند پایه محکم‌تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

بخوانید  هزینه کاشت دندان جلو (ایمپلنت دندان جلو)

چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. این گزینه‌ها می‌تواند شامل یک پیوند استخوان طبیعی، مانند یک مکان دیگر در بدن شما، یا یک پیوند استخوان مصنوعی، مانند مواد جایگزین استخوان باشد که می‌تواند ساختارهای حمایتی را برای رشد استخوان جدید فراهم کند. با پزشک خود در مورد گزینه‌هایی که بهترین تاثیر را برای شما دارند صحبت کنید.

 

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان رشد کند. در برخی موارد، ممکن است فقط به پیوند استخوان جزئی نیاز داشته باشید که می‌تواند همزمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت استخوان فک تعیین می‌کند که چگونه ادامه دهید.

قرار دادن ایمپلنت دندان

در طول جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان، جراح دهان شما برشی ایجاد می‌کند تا لثه شما باز شود و استخوان نمایان شود. سوراخ‌هایی در استخوان که در آن پست فلزی ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد سوراخ می‌شود. از آنجا که پست به عنوان ریشه دندان عمل می‌کند، در عمق استخوان کاشته می‌شود.

در این مرحله، شما همچنان یک شکاف در جایی که دندان خود را از دست داده است خواهید داشت. در صورت نیاز می‌توان نوعی پروتز جزئی و موقت را برای ظاهر قرار داد. شما می توانید این دندان مصنوعی را برای تمیز کردن و هنگام خواب بردارید.

انتظار برای رشد استخوان

هنگامی که پست فلزی ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می گیرد، استئواینتگراسیون آغاز می‌شود. در طی این فرآیند، استخوان فک رشد کرده و با سطح ایمپلنت دندانی متحد می‌شود. این فرآیند، که می‌تواند چندین ماه طول بکشد، به ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می‌کند – درست همانطور که ریشه‌ها برای دندان‌های طبیعی شما انجام می‌دهند.

بخوانید  هزینه ارتودنسی نامرئی

قرار دادن تکیه‌گاه

هنگامی که استئواینتگراسیون کامل شد، ممکن است برای قرار دادن اباتمنت به جراحی اضافی نیاز داشته باشید یعنی قطعه‌ای که در نهایت تاج در آن قرار می‌گیرد. این جراحی جزئی معمولا با بی‌حسی موضعی در یک محیط سرپایی انجام می‌شود.

برای قرار دادن یک تکیه گاه:

جراح دهان شما لثه شما را مجددا باز می کند تا ایمپلنت دندانی نمایان شود
اباتمنت به ایمپلنت دندان متصل می شود
سپس بافت لثه در اطراف اباتمنت بسته می‌شود.
در برخی موارد، اباتمنت به ستون فلزی ایمپلنت دندان در هنگام کاشت پست متصل می‌شود. این بدان معناست که نیازی به یک مرحله جراحی اضافی نخواهید داشت. با این حال، از آنجا که اباتمنت از خط لثه می‌گذرد، هنگامی که دهان خود را باز می کنید قابل مشاهده است – و تا زمانی که دندانپزشک شما پروتز دندان را کامل نکند، همینطور خواهد بود. برخی از افراد ظاهر آن را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند اباتمنت را در یک روش جداگانه قرار دهند.

پس از قرار دادن اباتمنت، لثه‌های شما باید حدود دو هفته قبل از اینکه دندان مصنوعی را بچسبانید، التیام یابد.

دندان مصنوعی جدید خود را انتخاب کنید

هنگامی که لثه های شما بهبود یابد، آثار بیشتری از دهان و دندان های باقی مانده خواهید داشت. از این قالب‌ها برای ساختن روکش استفاده می‌شود – دندان مصنوعی با ظاهر واقعی. تاج دندان را نمی‌توان تا زمانی که استخوان فک شما به اندازه کافی قوی باشد برای استفاده از دندان جدید قرار داد.

هم شما و هم متخصص دندانپزشکی‌ می‌توانید دندان‌های مصنوعی را انتخاب کنید که متحرک، ثابت یا ترکیبی از هر دو باشند:

قابل جابجایی. این نوع مشابه پروتز متحرک معمولی است و می‌تواند پروتز جزئی یا کامل باشد. این نوع شامل دندان‌های سفید مصنوعی است که توسط آدامس پلاستیکی صورتی احاطه شده است. روی یک قاب فلزی که به اباتمنت ایمپلنت متصل است، نصب می‌شود و به طور ایمن در جای خود می‌چسبد. برای تعمیر یا تمیز کردن روزانه به راحتی می‌توان آن را جدا کرد.

بخوانید  مینی ایمپلنت چیست ؟

ثابت. در این نوع، یک دندان مصنوعی به طور دائمی روی یک اباتمنت ایمپلنت فردی پیچ یا چسبیده می‌شود. شما نمی‌توانید دندان را برای تمیز کردن یا هنگام خواب درآورید. بیشتر اوقات، هر روکش به ایمپلنت دندانی خود متصل می‌شود. با این حال، از آنجا که ایمپلنت‌ها بسیار قوی هستند، اگر چندین دندان به هم متصل شوند، می‌توان آن‌ها را با یک ایمپلنت جایگزین کرد.

بعد از جراحی ایمپلنت دندان

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از ناراحتی‌های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید، مانند:

تورم لثه و صورت
کبودی پوست و لثه
درد در محل ایمپلنت
خونریزی جزئی
ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، با جراح دندانپزشک خود تماس بگیرید.

پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم در حین بهبودی محل جراحی داشته باشید. به طور معمول، جراح شما از بخیه‌هایی استفاده می‌کند که خود به خود حل می‌شوند. اگر بخیه‌های شما خود به خود حل نمی‌شوند، پزشک آنها را برمیدارد.

نتایج

اکثر ایمپلنت‌های دندانی موفق هستند. با این حال، گاهی اوقات، استخوان به اندازه کافی با ایمپلنت فلزی ترکیب نمی‌شود. برای مثال سیگار کشیدن ممکن است به شکست ایمپلنت و عوارض آن منجر شود.

اگر استخوان به اندازه کافی جوش نخورد، ایمپلنت برداشته می‌شود، استخوان تمیز می‌شود، و شما می‌توانید این روش را حدود سه ماه دیگر دوباره امتحان کنید.

می‌توانید به کار دندانپزشکی و باقی ماندن دندان‌های طبیعی کمک کنید اگر:

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. درست مانند دندان های طبیعی خود، ایمپلنت ها، دندان های مصنوعی و بافت لثه را تمیز نگه دارید. برس‌های طراحی شده خاص، مانند یک برس بین دندانی که بین دندان‌ها می‌لغزند، می‌توانند به تمیز کردن گوشه‌ها و شکاف‌های اطراف دندان‌ها، لثه‌ها و پایه‌های فلزی کمک کنند.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامت و عملکرد مناسب ایمپلنت‌های خود، معاینات دندانپزشکی را برنامه‌ریزی کنید و توصیه‌های مربوط به تمیز کردن حرفه‌ای دندان‌های ایمپلنت را دنبال کنید.

از عادت‌های مضر خودداری کنید. اقلام سفت مانند یخ و آب نبات‌های سفت را نجوید که می‌توانند تاج یا دندان‌های طبیعی شما را بشکنند. از سیگار و محصولات کافئین‌دار که موجب لک شدن دندان می‌شوند خودداری کنید. اگر دندان قروچه دارید حتما تحت درمان قرار بگیرید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

  • ×