» بیماریها » بهترین پماد برای عفونت ناخن پا کدام است؟
بهترین پماد برای عفونت ناخن پا کدام است؟
بیماریها - معرفی دارو و قرص

بهترین پماد برای عفونت ناخن پا کدام است؟

فروردین 10, 1403 351361

مصرف پماد برای عفونت ناخن پا، معجزه می‌کند! عفونت ناخن شست پا، از شایع ترین عارضه های پوستی در پا محسوب می‌شود که در صورت عدم رسیدگی صحیح، سبب بروز مشکلات شدید عفونتی می‌گردد. درمان های خانگی و صنعتی زیادی برای رفع عفونت ناخن ناشی از قارچ یا فرو رفتن ناخن در گوشت وجود دارند که به تناسب وخامت عفونت مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین، پلی میکسین، نئومایسین و داروهای ضد قارچی در درمان عفونت های ناخن پا مؤثر واقع می‌شوند. علاوه بر پمادهای صنعتی، می توان از روش‌های سنتی در منزل برای بهبود عفونت ناخن پا بهره گرفت. پمادهای خانگی چون پماد عسل و نمک در صورت استفاده ی مداوم، به راحتی عفونت را از بین می برند.

دارو برای عفونت پا

کدام پماد برای عفونت ناخن پا مناسب است؟

استفاده از دارو و پماد برای عفونت ناخن پا باید متناسب با نوع عفونت باشد. عفونت های قارچی و عفونت ناشی از فرورفتگی ناخن پا در گوشت، به کمک پمادهای آنتی بیوتیک موضعی و پمادهای ضد قارچ درمان می‌شوند. عفونت ناشی از ناخن فرو رفته در گوشت پا توسط پماد های موضعی چون تتراسایکلین، نئومایسین، پلی میکسین، ایکتیول و موپیروسین در بسیاری از مواقع درمان می‌شود. استفاده ی صحیح و تداوم در مصرف سبب کسب نتیجه مطلوب می‌گردد. پمادهای مذکور برای مصرف موضعی می باشند. برای رفع عفونت باید روزانه دو الی سه بار به مدت دو الی سه هفته به صورت مرتب از یک پماد استفاده نمود. در کنار مصرف پماد ها می‌توان از داروهای خوراکی مانند سفالکسین، آموکسی سیلین و لامیزیل جهت کاهش عفونت بهره گرفت.

بخوانید  چرک خشک کن مترونیدازول چیست و آیا شربت مترونیدازول برای عفونت دندان کودکان مناسب است ؟

پماد خانگی از انواع پماد برای عفونت ناخن پا

استفاده از درمان های خانگی به عنوان درمان و پماد برای عفونت ناخن پا نقش بسزایی در رفع عفونت و درمان عارضه ایفا می‌کند. پماد خانگی عسل و نمک با مصرف صحیح و اصولی در رفع عفونت ناشی از فرو رفتن ناخن در گوشت معجزه می‌کند. برای تهیه ی این پماد، ۵ واحد عسل و ۲ واحد نمک را به خوبی با هم ورز داده و بگذارید تا کمی استراحت کند. مقداری از پماد بدست آمده را روی قسمت حاوی عفونت قرار داده و انگشت باند پیچی شود. استفاده ی مداوم از این پماد در عرض دو الی سه هفته عفونت انگشت را خشک می نماید. محلول آب و صابون در درمان عفونت قارچی یا فرورفتگی ناخن در پا را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد. در مصرف تمام داروهای مذکور باید توجه داشت که اتمام دوره ی مصرف بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع پماد برای عفونت ناخن پا

پماد برای عفونت پا

انواع پماد برای عفونت ناخن پا بنا به نوع عفونت به دو دسته تقسیم می‌شوند. پماد های آنتی بیوتیک و پمادهای ضد قارچی در صورت عدم وخامت وضعیت ناخن، عفونت را درمان می کنند. عفونت ناخن پا به دو دلیل عمده اعم از فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت شست و رشد انواع قارچ زیر یا روی ناخن انگشتان پا ایجاد می‌شود. فرو رفتن ناخن در گوشت سبب آبسه و عفونت پوست میشود که با استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی برطرف می‌شود. آنتی بیوتیک هایی چون نئومایسین، پلی میکسین، ایکتیول، موپیروسین و کلیندامایسین کاربردی ترین و موثرترین پمادهای موضعی درمان عفونت ناخن پا می باشند. درمان قارچ های ناخن پا با بهره گیری از پمادهای موضعی با نام های ACM مدل تریگوپکس، پماد ضد قارچ گلوب، پماد ضد قارچ کلوتریمازول پارس، پماد ضد قارچ لوتریمین ای اف امکان پذیر می باشد. اغلب پزشکان به منظور کسب نتایج زودهنگام و تسریع پروسه ی درمان از داروهای خوراکی ضد قارچ در کنار پمادهای موضعی بهره می‌گیرند. استفاده از لاک طبی مخصوص ناخن برای رفع قارچ ناخن و جلوگیری از ایجاد قارچ نیز رایج می باشد. در مواردی که عفونت ناخن در گوشت و استخوان پیشروی کرده باشد، از روش های جراحی سرپایی برای درمان عارضه بهره می‌گیرند. کندن ناخن و یا خارج کردن آبسه از روش های متداول درمان عفونت ناخن پا هستند.

بخوانید  آیا معده درد باعث سرگیجه می شود؟+ علائم شایع معده درد و سرگیجه

علل ایجاد عفونت ناخن پا و استفاده از پماد برای عفونت ناخن پا

آگاهی به علل ایجاد عفونت ناخن پا، از ایجاد و پیشرفت عفونت و قارچ در سطح ناخن جلوگیری می‌کند. در واقع با رعایت نکات ایمنی بدون نیاز به پماد برای عفونت ناخن پا، می توان مشکلات اولیه ناخن پا را رفع نمود. علل ایجاد عفونت ناخن پا به شرح ذیل می باشند.

کندن ناخن به شیوه مورب و ورود گوشه های تیز ناخن به درون گوشت

  • استفاده از کفش تنگ و نامناسب
  • زیاده روی در کندن ناخن
  • عدم شستشو و رعایت بهداشت پاها
  • عدم مراجعه زودهنگام به پزشک
  •  علل ایجاد عفونت قارچی شامل موارد ذیل می باشند.
  • استفاده از کفش و جوراب نامناسب
  • عدم شستشوی جوراب و کفش آلوده
  • استفاده ی مداوم از کفش در طول روز
  • عدم رعایت بهداشت فردی
  • استفاده از کفش و جوراب اشخاص مستعد قارچ ناخن

رعایت بهداشت فردی جهت جلوگیری از انواع عفونت و عارضه های ناخن و پوست، الزامی می باشد. در صورت بروز عارضه های عفونی پوست و ناخن با مراجعه زودهنگام به کلینیک های درمانی، درمان مطلوب و مؤثر را دریافت نمایید.

بخوانید  قرص باکلوفن چیست و چه عوارضی دارد

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 1

  1. آواتار aa
    aa

    اگ نخون انگشت ت رفته توی گوشت و درگیر این بماری شدی حتما این پیام رو بخون…
    من قبلا نخون رفته بود توی گوشت انگشت و حدود دو سال درگیر این بماری بودم
    کل درمان های طب سنتی و دوا درمون و سرکه و قرص و دوا و… رو امتحان کردم و فایده نداشت و اخر رفتم دکتر جراح عمومی و ریشه ناخن رو سوزوند و دیگ خداروشکر بیماری کاملا درمان شد
    برو جراح عمومی بگو ریشه ناخن رو بسوزونه تا بیماری درمان بشه
    صبر کردن و دوا و درمون و این دکتر و اون دکتر و طب سنتی و … بی فایدس
    شمارمم میذارم اگ در این مورد راهنمایی خواستید زنگ بزنید من درخدمتم
    ******* اقای فالحی
    چون من خودم درگیر این بیماری بودم درکت میکنم چه زجری میکشی نگران نباش با این روش کاملا خوب میشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×