» زیبایی و پزشکی » بوتاکس چشم گربه ای چیست و چگونه تزریق می شود
بوتاکس چشم گربه ای
زیبایی و پزشکی

بوتاکس چشم گربه ای چیست و چگونه تزریق می شود

آبان 24, 1402 100332

انسان ذاتا زیبا پسند است و دوست دارد همیشه زیبایی خود را حفظ کند. یکی از مواردی ک در زیباتر به نظر آمدن خیلی موثر است، صافی پوست است. بوتاکس برای همین کار توسط دانشمندان کشف شده است. بوتاکس می تواند خطوط اخم و چین و چروک پوست صورت را به راحتی درمان کند. خانم ها بیشترین استفاده از این ماده را دارند. البته گاهی وقت ها آقایان هم از بوتاکس استفاده می کند.

بوتاکس چشم گربه ای هم یکی از معروف ترین نوع تزریق بوتاکس است که بین خانم ها، طرفداران بسیاری دارد.. چشم گربه ای، یکی از زیباترین نوع چشم ها در انسان است که حالت کشیدگی خاصی دارد و خانم ها دوست دارند چشم گربه ای داشته باشند.

انسان با گذشت سال ها از عمر خود، در نهایت با خطوطی روی صورت و دور چشم مواجه خواهد شد. بوتاکس می تواند این خطوط را به راحتی از بین ببرد.

بخوانید  0 تا 100 درمان لبخند لثه‌ای (Gummy Smile) با بوتاکس! {سریع و بدون جراحی}

برخی از خانم ها و آقایان با اینکه چروکی روی گونه و اطراف چشم ها ندارند، اما دوست دارند از تزریق بوتاکس چشم گربه ای استفاده کنند تا زیباتر به نظر برسند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که بوتاکس چشم گربه ای چیست و تزریق آن چگونه صورت می گیرد، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید. ما در این مقاله به دنبال یافتن پاسخی روشن و واضح برای سوالات زیر هستیم:

۱٫ بوتاکس چشم گربه ای چیست؟ ۲٫ تزریق بوتاکس چشم گربه ای چگونه انجام می شود؟ ۳٫ هزینه بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟ ۴٫ محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای کجاست؟ ۵٫ مزایای بوتاکس چشم گربه ای، چیست؟ ۶٫ عوارض بوتاکس چشم گربه ای چیست؟ ۷٫ عمل چشم گربه ای چیست و قیمت آن چقدر است؟

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

شاید برخی از خانم ها یا آقایان را دیده باشید که چشم گربه ای طبیعی مردانه یا زنانه دارند یا با عمل چشم گربه ای، یک حالت کشیدگی زیبایی به چشم های خود داده اند. این مدل از چشم در بین خانم ها، طرفداران زیادی دارد و خیلی از خانم ها برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای، به پزشک زیبایی مراجعه می کنند.

بخوانید  آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد

بهتر است قبل از اینکه دقیقا بدانیم بوتاکس چشم گربه ای چیست، در مورد خود بوتاکس صحبت کنیم تا ببینیم تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست و چرا انقدر طرفدار دارد.

بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس نوعی سم ضعیف شده است که از کلاستریدیوم بوتولونیوم بدست می آید. با این سم ضعیف شده می توان از طریق تزریق زیر پوستی، خطوط اخم و چین و چروک صورت را از بین برد. این روزها اکثر خانم ها به دنبال راه و روشی هستند که میزان تهاجم و خونریزی در آن به شدت کم باشد ولی تاثیر خوبی به جا بگذارد.

بدن انسان به طور طبیعی دارای کلاژن فراوان زیر پوست است. کلاژن ها با گذشت زمان کم می شوند. هر چقدر میزان کلاژن کمتر باشد، چین و چروک و افتادگی پوست دور چشم ها بیشتر می شود. این افراد دوست ندارند که چنین اتفاقی بیفتد. جراحی و روش های تهاجمی می تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. برخی از جراحی ها همراه با بیهوشی کامل انجام می شود. برخی دیگر فقط یک کشیدگی ساده ی پوست است. اما در این بین خیلی از خانم ها ترجیح می دهند از بوتاکس و تزریق آن زیر نظر پزشک، استفاده کنند.

بخوانید  کرم دستساز معجزه شب اصلی

برخی از خانم ها با اینکه مشکل خاصی در دور چشم و پلک های خود ندارند، اما باز هم دوست دارند با تزریق بوتاکس، چشم های خود را به شکل چشم گربه ای کنند. درست است که بوتاکس یک نوع سم است و این سم کشنده است ولی چون تزریق زیر پوستی و عضله ای انجام می شود، مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. ورود این سم در خون می تواند خطرناک و کشنده باشد. اما اگر توسط یک پزشک متخصص انجام شود، به هیچ وجه وارد عروق خونی نمی شود و مشکلی ایجاد نمی کند.

بسیاری از پزشکان متخصص زیبایی، برای کم شدن چین و چروک های اطراف چشم و پوست صورت در ناحیه ی بالای گونه، اقام به تزریق بوتاکس چشم گربه ای می کنند تا شخص مراجعه کننده، مدتی از دست چین و چروک های گونه و دور چشم، خلاص شود. البته از حق نگذریم، چشم گربه ای، حالت زیبایی هم به صورت شخص، می دهد. اما این کار، موقت بوده و بعد از مدتی باید، دوباره تزریق شود.

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

اگر تصمیم دارید تزریق بوتاکس چشم گربه ای انجام دهید، حتما به یک پزشک متبحر و متخصص مراجعه کنید. پزشکان زیبایی، برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای، مناسب ترین گزینه هستند. مراجعه به کلینیک های نامعتبر یا آرایشگران، برای تزریق بوتاکس، کاری کاملا اشتباست و نباید انجام شود. محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای، حساس و اطراف چشم ها است. در صورتی که تزریق با کوچکترین اشتباه انجام شود، سلامتی عضلات اطراف چشم و خود چشم، به خطر می افتد.

بخوانید  پی آر پی چیست؟ و آیا PRP سرطان زاست ؟ مزایا و عوارض پی آر پی

وقتی پزشک خود را انتخاب کردید، حتما با او در مورد نحوه ی تزریق بوتاکس چشم گربه ای مشورت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، باید به پزشک، اطلاع دهید.

پیش از انجام تزریق بوتاکس چشم گربه ای، باید دوش بگیرید و صورت خود را کاملا بشویید. اصلا از مواد آرایشی استفاده نکنید و چیزی به صورت خود نزنید.

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ای به این شکل است که ابتدا پزشک به شما، کمی بوتاکس تزریق میکند تا واکنش بدن شما نسبت به بوتاکس، سنجیده شود. برخی از مواد اولیه ی بوتاکس، برای خانم ها، حساسیت ایجاد می کند. اگر پوست شما هیچ واکنشی به بوتاکس نشان ندهد، پزشک، اطراف چشم شما را ضد عفونی کرده و یک ماده ی بی حسی به محل مورد نظر، تزریق می کند.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای

البته در برخی از بوتاکس ها، ماده ی بی حسی، درون بوتاکس وجود دارد. سپس اقدام به تزریق ماده ی بوتاکس می کند. در این تزریق، پزشک سعی می کند که با بوتاکس، چشم ها را کمی به بالا بکشد تا چروک های اطراف چشم و گونه از بین بروند و در این حالت، چشم ها، حالت گربه ای به خود می گیرند.

بخوانید  با ابعاد حقوقی قرارداد مشارکت کلینیک آشنا شوید!

اگر به دنبال ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای هستید، بهتر است برای تزریق بوتاکس، پزشک مجربی را انتخاب کنید که از بوتاکس مرغوب برای شما استفاده کند. به علاوه اینکه هیچ وقت محل بوتاکس را دست کاری نکنید و این نکته را بدانید که تزریق بوتاکس، روشی کاملا موقت است. اگر به تازگی بوتاکس چشم گربه ای انجام داده اید، باید در حدود ۲ هفته صبر کنید تا نتیجه ی کار را بهتر مشاهده کنید. این بوتاکس بین ۳ الی ۶ ماه، ماندگار خواهد بود.میزان ماندگاری بوتاکس از نوع چشم گربه ای به کیفیت و نوع بوتاکس استفاده شده، سازگاری بدن شما، شیوه و کیفیت تزریق و عوامل دیگر بستگی دارد.

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

هزینه بوتاکس چشم گربه ای یا هر نوع بوتاکس دیگر، به عوامل متعددی بستگی دارد. بوتاکس، یک روش بدون تهاجم و تزریقی است. شاید در ابتدا تصور کنید که یک تزریق ساده نباید قیمت بالایی داشته باشد. اما باید بگوییم که این تزریق، یکی از تخصص های پزشک زیبایی است. اگر در هنگام تزریق، اشتباهی به جای عضله و پوست، این سم وارد خون شود، شخص به کام مرگ خواهد رفت.

بخوانید  راهکارهایی برای درمان افتادگی ابرو که شاید خبر نداشته باشید

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

پس باید پذیرفت که هزینه ی تزریق آن ممکن است کمی بالا به نظر برسد. البته افراد غیر متخصص در آرایشگاه ها اقدام به انجام این تزریق می کنند که بسیار کار اشتباهی است. اغلب این افراد دستمزد های پایینی را دریافت می کنند.

عوامل زیادی در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تاثیر دارند . برای مثال می توان موارد زیر را نام برد:

  1. محل تحت درمان
  2. شخص تزریق کننده
  3. برند و مارک بوتاکس
  4. عمق خطوط

اگر محل تحت درمان وسیع باشد، دوز های استفاده شده در هنگام تزریق، بیشتر است در نتیجه قیمت تزریق بالاتر می رود. اگر شخصی که این تزریق را انجام می دهد یک پزشک متخصص باشد، قیمت دستمزد آن با یک آرایشگر غیر حرفه ای بسیار متفاوت است. لازم به ذکر است که انجام دادن این تزریق بدون نظارت مستقیم پزشک، یعنی خودکشی.

اگر برند بوتاکس داخلی باشد ممکن است کمی ارزان تر باشد اما برندهای خارجی، قیمت بالایی دارند. همچنین عمق خطوط و چین و چروک های ایجاد شده در پوست، می تواند روی قیمت تزریق موثر باشد.

برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای، باید هزینه ها را کاملا آزاد پرداخت کنید زیرا هیچ بیمه ای، این هزینه ها را پوشش نمی دهد.

بخوانید  پنج چیز که‌ ای کاش قبل از جراحی بینی می‌دانستم!!

محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای

محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای، در گوشه ی چشم ها و روبه بالا است. این محل دارای عضلات خاصی است که می توان با تزریق بوتاکس و شکل دادن آن ها به سمت بالا، چشم ها را به شکل چشم گربه درآورد. عضلات این ناحیه با تزریق بوتاکس، فلج موقت پیدا می کنند و رو به بالا باقی می مانند. تفاوت چشم گربه ای و روباهی، دفیفا در همین محل تزریق و نحوه ی کشیدگی دم ابرو می باشد. در چشم گربه ای، بالا کشیدن گوشه چشم با بوتاکس، کمتر ولی در چشم روباهی، کشیدگی، زیادتر است.

این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود، زیرا این ناحیه بسیار حساس و خطرناک است. یک اشتباه کوچک، اولین و آخرین اشتباه است.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای

چشم گربه ای با بوتاکس،، می تواند مزایای زیر را در پی داشته باشد:

  • نیازی به جراحی و برش ندارد و کاملا با عمل کانتوپلاستی، متفاوت بوده ولی نتایج بدست آمده، تقریبا یکی است.
  • بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود.
  • دوره نقاهت طولانی ندارد و بعد از ۲ هفته، نتیجه ی اصلی، ظاهر می گردد.
  • برگشت پذیر و موقت است ولی کانتوپلاستی برگشت پذیر نیست.
  • معمولا نتیجه ی خوبی در پی دارد.
  • برای برطرف کردن افتادگی گوشه چشم ها، مناسب است.
  • افتادگی دم ابرو را از بین می برد.
  • چین و چروک دور چشم را برطرف می کند.
  • افتادگی پلک را کمتر می کند.
  • زیبایی خاصی به چهره می بخشد.
بخوانید  انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

عوارض بوتاکس چشم گربه ای

عوارض بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای، عوارض کمی دارد و امروزه به خاطر تولید بوتاکس های مرغوب و بهتر نسبت به گذشته، کیفیت کار و مواد قابل استفاده، بالاتر رفته است. اما هر روش درمانی ممکن است علاوه بر داشتن مزیت های فراوان، عوارضی هم در پی داشته باشد. برخی از عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه ای شامل موارد زیر است:

  • درد در ناحیه ی تزریق
  •  تورم و کبودی و التهاب
  •  سوزش در محل تزریق
  •  تهوع
  •  سرگیجه
  •  افتادگی پلک چشم
  •  تیک عصبی
  •  خونریزی
  •  عفونت
  • بی حس شدن چشم و مشکل در بستن پلک ها، که این موارد خیلی کم اتفاق می افتد.

اگر به یک پزشک متبحر و حرفه ای مراجعه کنید، بسیاری از این این عوارض اتفاق نمی افتد. اما برای اینکه مطمئن شوید، پزشک شما، در ابتدا تست بوتاکس روی پوست شما انجام می دهد که مطمئن شود شما به مواد بوتاکس یا مواد بی حسی، حساسیت نداشته باشید. سپس اقدام به تزریق بوتاکس می کند.

عمل چشم گربه ای و قیمت آن

کانتوپلاستی یا جراحی چشم گربه ای، نوعی جراحی کاملا تهاجمی است که در آن، پزشک زیبایی، با بیهوش کردن شخص، برش هایی را در اطراف و گوشه ی چشم ایجاد می کند و تاندون کانتال خارجی چشم را از استخوان جدا می کند. سپس، پلک پایین چشم را به سمت تاندون ها می کشد و به این ناحیه متصل می کند. با این کار، چشم ها حالت کشیدگی به خود می گیرند. پس از اتصال این دو قسمت، پوست اضافه حذف می شود و با کمک بخیه برش ها بسته می شوند. در طی عمل کانتوپلاستی چشم ها از حالت خماری و خستگی خارج شده و حالت هوشیاری به خود می گیرند.

بخوانید  نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم

ماندگاری این جراحی، به طور همیشگی است. اما باید در نظر داشت که عوارض جراحی و اقدامات تهاجمی، کم نیست. با اینکه بسیاری از افراد از نتایج دائمی بودن این جراحی راضی هستند اما تقاضا برای انجام بوتاکس، چشم گربه ای، بیشتر از جراحی کانتوپلاستی است.

کلام آخر

بوتاکس چشم گربه ای و تزریق آن برای افرادی که به دنبال زیباتر شدن هستند، امری بسیار معمول است و می تواند به راحتی و کمترین عوارض ممکن انجام شود اما به شرطی که پزشک متخصص و با تجربه، این اقدام را انجام دهد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×