» اخبار » ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک
ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک
اخبار

ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

آبان 30, 1402 181347

اگر شما نیز همانند اغلب مردم جامعه می خواهید اقدام به ترک خودارضایی برای افزایش لذت ترک آن کنید, مطالعه و خواندن این مقاله می تواند کمک زیادی به شما عزیزان کند. لطفا در پایان این محتوا انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب کامنت برای ما قرار دهید.

ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

همانطور که می دانید; مبحث خودارضایی بستگی به این دارد که چقدر به این موضوع عادت کرده اید چرا که از قدیم گفته اند ترک عادت یک بیماری بوده و این بدان معنی است که روند ترک می تواند دشوار باشد، اما غیرممکن نیست.

چرا باید خودارضایی را کنار بگذارم؟

این سوال ممکن است ساده باشد، اما اگر پاسخ های آن را روی کاغذ بنویسید یا روی قسمتی از تلفن همراه خود یادداشت کنید، مغز شما آگاهانه این سوال را درک می کند و چیز بسیار جالب و مفیدی در آن وجود دارد. با خواندن پاسخ این سوال تصمیم گیری در مورد زمان خودارضایی را برای شما آسان تر می کند. چون وقتی میل به خودارضایی پیدا می‌شود، مغز شما روی این تمرکز می‌کند که چرا من باید این کار را انجام دهم؟ و خب، چند دلیل ساده (مثل اینکه فشار زیادی به من وارد می شود) باعث می شود که تصمیم به خودارضایی بگیرید، در حالی که همه می دانیم که آن دلایل منطقی و درست نیستند. دلیل علمی این رفتار این است که مغز شما به این فرآیند عادت کرده است، زمانی که چیزی به عادت تبدیل شود (هر چیزی که می خواهد باشد، خواه عادت خوب یا بد)، برای مغز سخت است که آن را به راحتی ترک کند.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

راه های ترک خودارضایی

به گفته پایگاه خبری پارسی نیوز, روش های ترک خودارضایی بسیار زیاد می باشند که در ادامه به بایان این روش ها خواهیم پرداخت.

  • بعد از خودارضایی دلیل آن را بنویسید

این موضوع به شما کمک می کند تا کاملاً بفهمید که دلیل واقعی این رفتار شما از خودارضایی چیست. شاید در نگاه اول فکر کنید همه چیز را می دانید، اما علم روانشناسی می گوید که نمی دانید و در واقع شما باید مشکل را از اساس ریشه یابی کرده تا بتوانید آن را حل کنید. مثلا در قدم اول شاید با دیدن فیلم تحریک آمیز اقدام به خودارضایی می کنی که در این مواقع باید این دلیل را حذف کنی و فیلم پورن نبینی.

ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

  • خیال پردازی نکنید و به جای آن ذهن خود را تغییر دهید

من از شما می خواهم که به مرغ سیاه فکر نکنید!!! به محض اینکه نام مرغ سیاه به میان آمد، ناخودآگاه به آن فکر کردید و هر چه بیشتر سعی کنید که به آن فکر نکنید، مغز شما لجبازتر می شود و بیشتر به آن فکر می کند. قطعا صدها فکر دیگر در ذهن شما وجود دارد که هوس خودارضایی را به سراغتان می آورد که در این مواقع  باید چیز جالبی برای فکر کردن به آن پیدا کنید و به سراغ جاهای شلوغ بروید. این ترفند برای ترک خودارضایی فوق العاده موثر است چرا که همه مشکلات ناشی از خودارضایی از افکار نشات می گیرد. بنابراین اگر واقعاً می خواهید خودارضایی را ترک کنید، با در این مواقع که ذهن به موارد منفی روی می آورد, آن را به موارد بهتر و خواسته هایتان متمرکز کنید.

  • ترک خودارضایی با برنامه غذایی
بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی از  مبتدی تا پیشرفته با معرفی بهترین متد های  روز

در سایت لذت ترک با جزئیات بیشتر توضیح داده شده که برای جبران عوارض خودارضایی از چه ماده غذایی مصرف شود. همانطور که می دانید; برنامه غذایی شما در این زمینه تاثیر بسیار خوبی به همراه دار و  این بحث کمی گسترده است اما خلاصه سعی کنید سبزیجات بیشتری مصرف کنید، از پرخوری خودداری کنید، شیرینی های مصنوعی را خیلی کم مصرف کنید. همیشه وقتی هوس خودارضایی به شما دست می دهد، یک لیوان آبلیمو ترش بنوشید و سپس با ترفند فوق خیلی راحت ذهن خود را منحرف کنید.

  • دوش آب سرد برای ترک هوس خودارضایی

این مورد به چند دلیل علمی تاثیر بسیار خوبی در ترک خودارضایی دارد که اولین تاثیر آن روی روحیه شما و تاثیر دوم مربوط به تخلیه فشار ذهنی است. اگرچه کمی به خود شما بستگی دارد که دیدگاهی به خودارضایی دارید اما زمانی که ذهنتان بهم ریخته یا فشار خودارضایی روی شماست، فقط یک دوش آب سرد می تواند ذهنتان را به موضوعات دیگر ببرد.

  • به پیاده روی یا ورزش بروید

بیرون رفتن و پیاده روی خلق و خوی شما را تغییر می دهد، حس خوبی به شما داده و برای بدن شما بسیار مفید می باشد. اگر نمی توانید بیرون بروید، فقط در اتاق خود طناب بزنید یا ورزش هایی که حال شما را بهتر می کند را انجام دهید. توجه داشته باشید که حتی در این زمینه می توانید حرکات یوگا را انجام دهید که تأثیر بسیار مثبتی برای آرام کردن ذهن و بدن شما دارد.

  • به روند ترک خودارضایی متعهد شوید
بخوانید  ایا زگیل تناسلی بدخیم درمان دارد

به خودتان قول ندهید که این بار از خودارضایی دست می کشم بلکه به خود قول دهید که هرگز تسلیم نخواهم شد. این موضوع قطعا باعث می شود که شما بخواهید خودارضایی را ترک کنید اما یک چیز را به خاطر بسپارید و آن این است که خودارضایی با تداوم برنامه ریزی ترک داده می شود.

ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

یکی از وبسایت های فوق الغاده که به طور تخصصی در رابطه با مباحث خودارضایی و ترک خودارضایی تحقیقات ارزشمندی را جمع آوری کرده است, کلینیک لذت ترک به آدرس اینترنتی https://lezatetark.ir/ می باشد. در این وبسایت شما عزیزانی که درگیر خودارضایی هستید, می توانید به راحتی اقدام به رزرو مشاوره و راهنمایی خواستن از آن ها کنید.

منبع: کلینیک مشاوره ترک خودارضایی لذت ترک lezateTark.ir

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 1

  1. آواتار محمدجواد قاسم لو
    محمدجواد قاسم لو

    سلام ممنون از مطلب عالیتون
    من الان درگیر این معضلم واقعا سخته اگر کسی بخواد ترکش کنه جالبه که از هرکی در مورد راه حلش میپرسی در رابطه با لذت ترک میگن.
    بهرحال ترک خودارضایی زمانبره و به این آسونیا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×