» سلامت پوست و مو » روش استفاده جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت
جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت
سلامت پوست و مو - زیبایی و پزشکی

روش استفاده جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

مهر 24, 1402 180217

جوش شیرین ماده ای شیمیایی است که از ترکیب یون بی کربنات و یون سدیم تولید می شود. از این محصول علاوه بر این که برای پخت و پز استفاده می شود از کاربردهای دیگری هم برخوردار است یکی از موارد استفاده از آن برای زیبایی پوست حتی استفاده از جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت می باشد.

جوش شیرین تیرگی پوست و جوش های صورت را از بین می برد و زیبایی، جوانی و تازگی را تقدیم پوست شما می کند. جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت به دلیل خاصیت ضد باکتری و پاک کنندگی آن می باشد که در ادامه محتوا قصد داریم فواید این نوع محصول برای سفیدی پوست را شرح دهیم.

ماسک جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

برای این که بتوانید یک ماسک جادویی برای صورت خود تهیه کنید، لازم است مقداری جوش شیرین خریداری نمایید.

برای تهیه ماسک جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت می توانید، این ماده شیمیایی و خوراکی را با دیگر مواد ترکیب کنید.

بخوانید  عوارض لیفت و لمینت ابرو

از انواع ماسک های جوش شیرین که برای سفید شدن پوست صورت تهیه می شود به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • جوش شیرین و آب پرتقال: برای تهیه این نوع ماسک کافی است یک قاشق جوش شیرین را با دو قاشق غذا خوری آب پرتقال تازه ترکیب کنید.

برای استفاده از این نوع ماسک باید صورت خود را بشویید؛ سپس به مدت یک ربع آن را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از این مدت با آب سرد صورت خود را بشویید.

جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

برای درخشان شدن پوست خود کافی است یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. PH پرتقال و جوش شیرین به ترتیب اسیدی و قلیایی است که این می تواند، تعادل پوست را حفظ کند. پرتقال به دلیل این که دارای ویتامین C فراوانی است، می تواند باعث افزایش کلاژن سازی پوست شود. جوش شیرین خاصیت لایه برداری و پاک کنندگی دارد که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.

  • جوش شیرین و گلاب: ترکیب گلاب و جوش شیرین برای پوست لطافت و خاصیت شفاف کنندگی اعجاب انگیزی ایجاد می کند. گلاب دارای انواع آنتی اکسیدان ها است به همین دلیل شادابی پوست را افزایش می دهد. این نوع ماسک ترمیم کننده ای قوی برای پوست محسوب می شود.
  • برای تیرگی پوست لب کافی است از ترکیب یک قاشق جوش شیرین و یک قاشق عسل استفاده کنید.
  • جوش شیرین و سرکه: هر دو خاصیت سفید کنندگی دارند و به عنوان یک لایه بردار قوی می توانید از ترکیب این دو ماده استفاده کنید.
بخوانید  معرفی بهترین متخصص جراحی پلاستیک صورت در شیراز

برای تهیه این نوع ماسک به سه قاشق غذا خوری سرکه سیب و دو قاشق غذا خوری جوش شیرین نیاز است. اگر پوست حساسی دارید، با مقداری آب می توانید، سرکه را رقیق کنید.برای سفید شدن پوست خود کافی است این ماسک را یک تا دو بار در هفته روی پوست صورت خود به مدت ۱ تا ۲ دقیقه قرار دهید؛ سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

  • جوش شیرین، روغن نارگیل و آب لیمو: ترکیب این سه نوع ماده باعث رفع تیرگی پوست و سفید شدن آن می شود. خاصیت سفید کنندگی جوش شیرین به دلیل این که آبلیمو ویتامین C دارد، تقویت می شود. روغن نارگیل از خشک شدن پوست جلوگیری می کند به همین دلیل افرادی که پوست خشکی دارند، می توانند به راحتی از این نوع ماسک استفاده کنند.

سه الی چهار قطره آبلیمو، یک چهارم قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین برای تهیه این نوع ماسک نیاز است. به صورت دورانی باید این ماسک را روی صورت خود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

  • جوش شیرین و گوجه فرنگی: گوجه فرنگی به جهت این که منبع آنتی اکسیدان است روی سفید شدن پوست نقش موثری دارد. برای تهیه این نوع ماسک به یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک عدد گوجه فرنگی نیاز است. آب یک عدد گوجه فرنگی تازه را باید بگیرید و با جوش شیرین ترکیب کنید.این ماسک را باید روی پوست خود قرار دهید و هنگامی که خشک شد با آب ولرم صورت خود را بشویید.
  • جوش شیرین، گلاب، زردچوبه و آرد ذرت: برای تهیه این ماسک باید چهار قاشق غذاخوری گلاب، چند قطره آبلیمو، یک قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذا خوری آرد ذرت و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم ترکیب و به روی پوست صورت خود قرار دهید.
  •  جوش شیرین، عسل و آب لیمو: جوش شیرین و آبلیمو پوست را لایه برداری می کنند، آبرسانی پوست توسط عسل صورت می گیرد. برای سفید شدن پوست باید یک قاشق چایخوری عسل، یک دوم لیمو ترش و دو قاشق چای خوری جوش شیرین را ترکیب و روی صورت خود قرار دهید.آب نصف یک لیمو ترش تازه را باید جدا و با عسل و جوش شیرین ترکیب کنید.این ماسک را باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و هنگامی که خشک شد، صورت خود را بشویید.
  • جوش شیرین و زردچوبه: زردچوبه همانند جوش شیرین خاصیت لایه برداری قوی دارد و استفاده از آن می تواند، تیرگی پوست را از بین ببرد.مواد لازم برای تهیه این نوع ماسک شامل سه قاشق چایخوری آب لیمو تازه، یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو قاشق غذا خوری جوش شیرین می شوند.این ماسک را باید به مدت ده دقیقه روی صورت خود قرار دهید و هنگامی که خشک شد با آب ولرم صورت خود را بشویید.
  •  جوش شیرین، خیار و سیب زمینی: ترکیب این سه ماده آسان ترین روش برای سفید شدن پوست است. خیار باعث آبرسانی پوست می شود، جوش شیرین و سیب زمینی لایه برداری پوست را انجام می دهند. برای تهیه این نوع ماسک به یک قاشق چایخوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری آب خیار و یک قاشق چایخوری آب سیب زمینی نیاز است.این ماسک را باید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.
بخوانید  کلینیک زیبایی دکتر بیوت آماده خدمات‌رسانی به زیباجویان با استفاده از تجهیزات نوین

این ماسک ها عوارض جانبی ایجاد نمی کنند؛ ولی افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است دچار خارش پوست و التهاب شوند.

ماسک جوش شیرین روی نقاط آسیب دیده، زخم و سوختگی نباید استفاده شود.

برای این که اطمینان یابید به ماسک جوش شیرین حساسیت ندارید ابتدا آن را روی قسمتی از پوست تست کنید.

برای استفاده از ماسک جوش شیرین باید از مرطوب کننده، استفاده شود تا پوست خشک نشود.

معجزه جوش شیرین و آبلیمو برای سفیدی پوست

معجزه جوش شیرین و آبلیمو برای سفیدی پوست

یکی از ماسک های که برای سفید کردن نقاط تیره بدن استفاده می شود ماسک جوش شیرین و آبلیمو است.برای تهیه ماسک جوش شیرین و آبلیمو برای سفیدی پوست به یک قاشق چایخوری آبلیمو، دو قاشق غذاخوری آب و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز است. برای تهیه این نوع ماسک کافی است آبلیمو، کمی آب و جوش شیرین را ترکیب و خمیر به دست آماده را بعد از تمیز کردن صورت به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

سپس با آب ولرم یا آب سرد صورت خود را بشویید. در هفته ۲ تا ۳ بار باید از این نوع ماسک استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

بخوانید  تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!

خواص جوش شیرین برای سفید شدن پوست صورت

جوش شیرین به دلیل خاصیت لایه برداری، سفید کنندگی و پاک کنندگی که دارد برای سفید کردن دست، پا و صورت استفاده می شود.برای این منظور می توانید جوش شیرین را با مواد مختلفی ترکیب و ماسک های گوناگونی تهیه کنید. از خواص جوش شیرین برای سفید شدن پوست به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • برای درمان آکنه: پاک سازی پوست با استفاده از جوش شیرین و آب به راحتی امکان پذیر است. این دو ماده ساده را می توانید با هم ترکیب و به وسیله آن آکنه، جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید پوست خود را از بین ببرید.از ترکیب جوش شیرین و آب می توانید پوست خود را سفید کنید برای این منظور باید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی صورت خود این نوع ماسک را قرار دهید و ماساژ دهید؛ سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.برای این منافذ پوست بسته شوند باید با آب سرد یکبار دیگر صورت خود را بشویید.

این نوع ماسک بهترین ماسک زیبایی محسوب می شود که می توانید هفته ای ۲ یا ۳ بار از آن استفاده کنید.

بخوانید  کاشت مو به روش سوپر ترکیبی چیست و چطور انجام می شود ؟

خواص جوش شیرین برای سفید شدن پوست صورت

  •  آرام شدن پوست ملتهب: برای درمان نواحی ملتهب و قرمزی پوست خود می توانید، یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب و روی صورت خود قرار دهید.به مدت پنج دقیقه باید این نوع ماسک را روی صورت خود بگذارید، بماند و در نهایت با آب سرد صورت خود را بشویید. تحریکات پوست با استفاده از جوش شیرین از بین می رود. روغن نارگیل و جوش شیرین به ترتیب خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارند.
  •  سم زدایی پوست: برای سم زدایی پوست باید صورت خود را ابتدا تمیز کنید و بشویید و با یک حوله ای تمیز خشک نمایید. در مرحله بعد روغن را روی صورت خود به مدت یک ربع ماساژ دهید؛ سپس با حوله صورت خود را تمیز کنید.در مرحله بعد یک قاشق آب را با یک قاشق جوش شیرین ترکیب کنید و روی صورت خود به مدت دو دقیقه بمالید و بعد از این مدت، پوست صورت خود را بشویید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×