» روابط زناشویی » هر آنچه که باید در مورد رابطه دهانی یا اورال سکس باید بدانید
هر آنچه که باید در مورد رابطه دهانی یا اورال سکس باید بدانید
روابط زناشویی

هر آنچه که باید در مورد رابطه دهانی یا اورال سکس باید بدانید

مهر 16, 1402 110234

رابطه دهانی یا اورال سکس چیست؟

رابطه دهانی نوعی رابطه جنسی است که شخص از طریق دهان، حلق و زبان شریک خود را می تواند به اوج لذت جنسی می‌رساند. اورال سکس نوعی رابطه رایج بین افراد بزرگسال است که طبق تحقیقات مشخص شده است که اکثر بزرگسالان در طول روابط جنسی خود حداقل یک بار آمیزش جنسی دهانی را امتحان کردند، در چنین رابطه‌ای دو طرف سعی می‌کنند با لیسیدن و مکیدن نقاط جنسی، همدیگر را تحریک کنند.

رابطه جنسی دهانی زمان مشخصی ندارد و ممکن است قبل از نزدیکی جنسی، بعد از رابطه یا در حین رابطه انجام شود واین بستگی به تمایل طرفین دارد. افراد با هر گرایش جنسی مشتاق این نوع از رابطه جنسی هستند، زیرا تصور می‌کنند سکس دهانی عوارضی ندارد؛ در صورتی که کاملا در اشتباه است.

بخوانید  کاهش استرش دندانپزشکی با 8 روش تضمینی

امروزه نوجوانان و جوانان زیادی به چنین روابط جنسی روی آوردند، زیرا آنها رابطه جنسی غیر دخولی را ترجیح می‌دهند اما از عوارض این نوع رابطه هیچ اطلاعاتی ندارند. تازه عروس و داماد‌ها نیز برای پرهیز از رابطه دخولی به رابطه جنسی دهانی روی می‌آورند.

سکس دهانی می‌تواند رابطه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد و هر دو نفر را به اوج لذت جنسی برساند. این رابطه با این که بسیار پرطرفدار است، ولی افرادی نیز هستند که از انجام آن سر باز می‌زنند و تمایلی به انجام چنین کاری ندارند. با این حال داشتن سکس دهانی کاملا اختیاری است و نباید افراد را به انجام این رابطه‌ مجبور کرد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خوردن و بلع مایع منی و مایع واژن زن فواید زیادی دارد؛ اما باز هم این باور اشتباهی است که دارند و علاوه بر آن ممکن است در انتقال بیماری‌های مقاربتی موثر باشد.

رابطه جنسی دهانی چند نوع دارد؟

اورال سکس انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلاشیو: در این نوع رابطه، آلت تناسلی آقایان با استفاده از دهان شریک جنسی از طریق مکیدن و لیسیدن تحریک می‌شود. در ابتدای اورال سکس نیازی نیست که حتما مرد شما آماده باشد. بنابراین برای آماده کردن او عجله نکنید، چرا که آلت مردان حساسیت بالایی دارد. پس در ابتدا به آرامی شروع کنید و کم‌کم به سرعت خود بیافزایید. شما می‌توانید از حرکات دهان، زبان و سر خود استفاده کنید تا ببینید کدام یک، بهترین تحریک را برای مرد ایجاد می‌کند.
  • کونیلینگوس: به رابطه دهانی که در آن واژن زن با استفاده از زبان و لب‌های شریک جنسی تحریک می‌شود، کونیلینگوس می‌گویند. اکثر زنان قبل از انجام رابطه جنسی دهانی از اینکه شما آنها را ببوسید و نوازش کنید و جملات عاشقانه به آنها بگویید لذت می‌برند. همچنین انجام موارد گفته شده به زنان کمک می‌کند تا تحریک شوند و برای رابطه دهانی آماده شوند.
بخوانید  بهترین قرص تاخیری و حجم دهنده موجود در داروخانه

درخصوص آلت تناسلی خانم های باید دانست که تمام ناحیه تناسلی زنان تحریک‌پذیر است، اما برای اکثر آنها کلیتوریس (که حدودا ۸ هزار پایانه‌ی عصبی دارد) حساس‌‎ترین قسمت است. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر به واکنش‌های همسر خود دقت کنید.

  • آنالینگوس: در این رابطه دهانی، مقعد با استفاده از دهان، زبان و لب‌های شریک جنسی تحریک می‌شود. در صورتی که نگران مسائل بهداشتی هستید، می‌توانید از شریک جنسی خود بخواهید که ابتدا آن ناحیه را بشوید؛ همچنین می‌توانید به عنوان بخشی از پیش نوازی دونفره به حمام بروید. دقت داشته باشید که نباید با زبان از سمت مقعد به واژن حرکت کنید، چرا که امکان دارد باکتری‌های بیماری‌زایی که در مقعد وجود دارند به داخل واژن راه پیدا کنند و باعث بروز بیماری‌های مختلفی شوند.

رابطه جنسی دهانی چند نوع دارد؟

اورال سکس می‌تواند خودش به تنهایی انجام شود و لذت ایجاد کند؛ همچنین می‌تواند همراه یا قبل از انواع دیگر روابط مانند سکس مقعدی یا واژینال انجام شود. علاوه براین، از رابطه جنسی دهانی به عنوان قسمتی از پیش‌نوازی که از مراحل رابطه جنسی است، هم استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که تمام مراحل رابطه جنسی دهانی باید با رضایت و علاقه طرفین صورت بگیرد. برای داشتن رابطه جنسی خوب، لازم است همسر خود را بشناسید و به علاقه و نیاز او احترام بگذارید.

رابطه دهانی چه ملزوماتی را دارد؟

در صورتی که تمایل به انجام رابطه دهانی دارید باید نکات بهداشتی بسیار زیادی را رعایت کنید تا به بیماری‌های مختلفی دچار نشوید که از این راه انتقال پیدا می‌کنند.

  1. یکی از ملزومات رابطه دهانی استفاده از کاندوم است. برای انجام این رابطه باید از کاندوم‌های نازکی استفاده شود که مناسب رابطه سکس دهانی هستند. از جمله این کاندوم‌ها می‌توان به انواع طعم‌دار و معمولی اشاره کرد.همانطورکه می دانید کاندوم ها انواع مختلفی دارند اما استفاده از کاندوم‌های تاخیری، تحریک‌کننده و انواع مشابه پیشنهاد نمی‌شود، زیرا این کاندوم‌ها برای برقراری رابطه جنسی دخولی مناسب هستند.
  2. قبل از انجام سکس دهانی باید نقاط جنسی خود را به‌خوبی با آب و صابون‌های ضد باکتریال شستشو دهید. در صورتی که زن در نواحی واژن خود احساس خارش یا سوزش می‌کند نباید رابطه دهانی انجام شود.
  3. انجام رابطه دهانی در روزهایی که به دوران قاعدگی (‌پریود) نزدیک هستند نیز توصیه نمی‌شود چرا که در این روزها دهانه رحم باز می‌شود و احتمال بروز عفونت و بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  4. در صورتی که روی آلت تناسلی شریک جنسی هر نوع زخم یا ترشحات غیر معمول مشاهده شد، نباید چنین رابطه‌ای برقرار شود.
  5. و در آخر قبل از سکس دهانی دندان‌های خود را مسواک نزنید، زیرا با زدن مسواک روی لثه‌ها زخم‌های کوچکی به وجود می‌آید که انتقال بیماری‌های عفونی و مقاربتی را افزایش می‌دهد.
بخوانید  عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی

چه بیماری هایی از طریق اورال سکس منتقل می شود؟

برخی از افراد به اشتباه معتقدند که انتشار عفونت‌های مقاربتی از طریق رابطه دهانی به ندرت یا غیرممکن است. با این حال، ابتلا به عفونت مقاربتی (STI) از طریق رابطه دهانی ممکن است. در حقیقت برخی از بیماری‌های مقاربتی، مانند تبخال دستگاه تناسلی و سوزاک، از طریق رابطه جنسی دهانی بیشتر منتشر می‌شوند.

۱ – تبخال تناسلی

دو نوع از ویروس هرپس سیمپلکس باعث تبخال تناسلی می شود: HSV-1 ( معمولا باعث زخم های دهانی می شود.) و HSV-2 (که معمولا باعث تبخال تناسلی می شود). ویروس این بیماری از طریق غشای مخاطی وارد بدن می شوند. پس از آنکه ویروس ها به بدن نفوذ کردند، در سلول های عصبی لگن قرار می گیرند. این ویروس ها به راحتی تکثیر شده و قابل انطباق با محیط هستند. ویروس هرپس سیمپلکس را می توان در مایعات بدن انسان از جمله این موارد یافت :

  • بزاق
  • اسپرم
  • ترشحات واژن

کاندوم‌ها و سایر روش‌های محافظت در برابر موانع ممکن است مانع از گسترش ویروس نشوند. افرادی که تبخال دهانی دارند نیز ممکن است از طریق رابطه دهانی عفونت تبخال را به اندام تناسلی شریک جنسی خود منتقل کنند. ممکن است فرد سال‌ها بدون شیوع زخم به تبخال مبتلا بوده باشد. حتی افرادی که فقط یکبار شیوع داشته‌اند یا حتی هیچ‌گاه علائمی نداشته‌اند و هرگز آزمایش نشده‌اند، ممکن است تبخال داشته باشند. تبخال تناسلی قابل درمان نیست اما داروها می‌توانند علائم را کنترل کنند.

بخوانید  با همسر غرغرو چه کنیم و چطور زن غرغرو را ساکت کنیم ؟

چه بیماری هایی از طریق اورال سکس منتقل می شود؟

۲ – سوزاک

سوزاک یکی از بیماری‌هایی است که فقط از طریق رابطه‌های جنسی منتقل می‌شود. این بیماری عفونی در اثر باکتری نایسریا گونوره‌آ به وجود می‌آید. باکتری نایسریا گونوره‌آ روی نواحی مرطوب و گرم بدن تاثیر می گذارد. از جمله این نواحی می‌توان به گلو، واژن، مقعد و چشم اشاره کرد. بسیاری از افرادی که به سوزاک مبتلا هستند، هیچ علائمی ندارند. هنگامی که علائم ظاهر می‌شوند، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترشحات دستگاه تناسلی
  • حرکات روده‌ای دردناک
  • خارش یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • ترشحات سفید، سبز یا زرد از آلت تناسلی مرد
  • خونریزی در فواصل پریود

سوزاک قابل درمان است اما در صورت عدم درمان می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند. در زنان، سوزاک درمان نشده می‌تواند باعث ایجاد بیماری به نام بیماری التهاب لگن شود که این سندرم ممکن است منجر به ناباروری شود. در خصوص مردان نیز سوزاک ممکن است باعث ناباروری در مردان نیز شود.

۳ – سیفلیس

سیفلیس یکی از انواع مختلف بیماری‌های مقاربتی است که از طریق سکس دهانی نیز منتقل می‌شود. این بیماری از طریق باکتری به نام ترپونا پالیدوم به وجود می‌آید و از اولین نشانه‌های بروز آن می‌توان به ایجاد زخم درون دهان اشاره کرد. در مراحل ابتدایی این بیماری، سفلیس به شکل زخم‌های کوچک تاول مانند ظاهر می‌شود. این زخم‌ها در محلی که سفلیس وارد بدن می‌شود ظاهر می‌شوند، بنابراین افرادی که از طریق رابطه دهانی به سفلیس مبتلا می‌شوند ممکن است در دستگاه تناسلی یا نزدیک دهان خود زخم داشته باشند.

بخوانید  14 خصوصیت و نشانه مردانی که قصد ازدواج ندارند

سفلیس قابل درمان است، اما اگر درمان نشود، می‌تواند باعث نارسایی عضو، زوال عقل و سایر مشکلات جدی سلامتی شود.

آیا بین رابطه جنسی دهانی و ابتلا به سرطان دهان و گلو ارتباطی وجود دارد ؟

سکس دهانی می تواند منجر به بروز سرطان گلو شود. البته این نوع ارتباط جنسی به خودی خود موجب سرطان نمی شود، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV که عامل ایجاد زگیل تناسلی است، می تواند در حین ارتباط جنسی دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

به عقیده پزشکان درمان موارد سرطان گلو در اثر ویروس پاپیلوما آسان تر از مواردی است که در اثر مصرف سیگار و الکل ایجاد شده است. بهترین روش جلوگیری از انتقال این ویروس مشخص نیست، اما استفاده از واکسن HPV می تواند به عنوان یکی از روش های محافظتی در مقابل ابتلا به سرطان گلو در نظر گرفته شود.

آیا ایدز HIV با اورال سکس منتقل می شود ؟

بیماری ایدز در خون، شیر مادر، مایعات واژن، مایعات مقعدی، منی و حتی در پیشاب وجود دارد. در مبتلا شدن به این بیماری کافی است که مایعات بدنی که حاوی عفونت است با جریان خون شخص دیگری تماس پیدا کنند.

بخوانید  با بی میلی شوهرم چه کنم؟

این می‌تواند به سه روش رخ دهد:

  • از طریق تماس با یک زخم باز، حتی یک زخم کوچک
  • از طریق تماس با غشای مخاطی، مانند واژن
  • از طریق تماس مستقیم با جریان خون، مانند سوزن‌های مشترک

رابطه جنسی دهانی ارتباط مستقیمی با جریان خون ایجاد نمی‌کند. برای ابتلا به اچ آی وی از طریق رابطه جنسی دهانی، مایعات بدن فرد مبتلا باید در تماس با پارگی غشای مخاطی یا زخم شریک جنسی خود باشد. همچنین هنگامی که فردی که رابطه جنسی دهانی برقرار می‌کند، زخم باز در دهان یا ناحیه دیگری از بدن دارد که با غشای مخاطی گیرنده یا زخم باز تماس می‌گیرد، انتقال ویروس نیز ممکن است.

آیا ایدز HIV با اورال سکس منتقل می شود ؟

چه چیزی احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی را از طریق رابطه جنسی دهانی افزایش می دهد؟

  • داشتن سلامت دهان و دندان ضعیف که می‌تواند شامل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا خونریزی لثه و سرطان دهان باشد.
  • داشتن زخم در دهان یا دستگاه تناسلی.
  • قرار گرفتن در معرض “پیشاب” یا “منی” (همچنین به عنوان مایع قبل از انزال یا منی در حال انزال شناخته می‌شود) شریک جنسی آلوده

دلیل علاقه مردان به اورال سکس چیست؟

دلیل علاقه مردان به اورال سکس به لذت جنسی و ذهنیت آن ها بر می گردد. در اینجا به برخی از دلایل آن می پردازیم:

حس لذت و انزال در اورال سکس برای مرد

این موضوع مشخص است که اصلی ترین علت علاقه مردان به رابطه دهانی حس لذت ناشی از آن است زیرا انزال در مردان با رابطه حنسی دهانی امکان پذیر بوده و در مواقعی منجر به ارگاسم آنها نیز می شود در حالی که بسیاری زنان با رابطه دهانی ممکن است ارگاسم را تجربه نکنند.

بخوانید  آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟

احساس قدرت در مرد

مردان همیشه به دنبال کسب قدرت و نشان دادن مردانگی خود هستند. یکی دیگر از دلایل مهم علاقه مردان به اورال سکس حس قدرتی است که به آن ها دست می دهد، هنگامی که زن برای همسر خود رابطه دهانی انجام می دهد مرد حس سلطه گری و قدرت طلبی نسبت به زن داشته و علاقه مندی او نسبت به خود را احساس می کند.

حس اعتماد در مرد

زمانی که زن برای مرد اورال سکس انجام دهد مرد این را نشانه اعتماد زن به وی و حس تعهد او می داند زیرا برای زنان انجام این عمل معمولا لذت بخش نبوده اما برای ابراز حس جنسی خود به همسر و اعتماد و تعهد به وی سکس دهانی را انجام می دهند.

بیماری مقاربتی و ارتباط آن با رابطه جنسی دهانی چیست؟

رابطه جنسی واژینال و مقعدی تنها راه انتقال بیماری های مقاربتی نیستند. این بیماری ها ممکن است از طریق رابطه جنسی دهانی نیز گرفته شده یا انتقال یابند. به عبارت دیگر، بیماری های مقاربتی می توانند از دستگاه تناسلی یک شخص به دهان یا گلو شخص دیگر و بالعکس انتقال یابند. بیماری های مقاربتی دهانی همیشه قابل توجه و دید نیستند. در صورت بروز علائم، این موارد اغلب شامل گلودرد یا زخم هایی در اطراف دهان یا گلو است.

درمان انواع بیماری های مقاربتی

بیماری مقاربتی باکتریایی

معمولاً آنتی بیوتیک ها به راحتی می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند.

بخوانید  تاثیر تماشای فیلم پورن و مستهجن یا مبتزل بر روح و روان و جسم زنان و مردان چیست ؟ (+18)

مصرف تمام آنتی بیوتیک ها طبق تجویز ضروری است. حتی با وجود حصول حس بهتر پیش از اتمام مصرف همه آن ها، به مصرف آن ها ادامه دهید. پس از مصرف تمام داروهای تجویز شده، عدم رفع علائم یا شدت آن ها را با پزشک در میان بگذارید.

بیماری مقاربتی ویروسی

آنتی بیوتیک ها قادر به درمان بیماری های مقاربتی نیستند. با اینکه بیشتر عفونت های ویروسی هیچ درمانی ندارند، اما برخی از آنها می توانند به خودی خود از بین بروند و در بسیاری از موارد، گزینه های درمانی برای تسکین علائم و کاهش خطر انتقال وجود دارد. به عنوان مثال، داروهایی برای کاهش عدت و شدت شیوع تبخال در دسترس است. به همین ترتیب، درمان می تواند به جلوگیری از پیشرفت HIV کمک کند. علاوه بر این، داروهای ضد ویروسی می توانند خطر انتقال ویروس HIV به شخص دیگری را کاهش دهند.

درمان انواع بیماری های مقاربتی

علائم شروع یک بیماری مقاربتی (STD) چیست ؟

فرد در صورت ابتلا به بیماری مقاربتی احتمالا یکی یا چند یک از علائم زیر را احساس خواهد نمود:

  • احساس درد و ناراحتی در حین انجام فعالیت‌های جنسی و یا در زمان ادرار.
  • مواجه شدن با زخم و یا برجستگی‌های نامتعارف بر روی واژن، آلت تناسلی، مقعد، ران و دهان.
  • خون‌ریزی‌های غیر معمول از ناحیه آلت تناسلی
  • احساس ناراحتی و درد در ناحیه کیسه بیضه و رو‌به‌رو شدن با بیضه‌های متورم و همراه با درد.
  • احساس خارش در نواحی بیرونی یا داخلی واژن.
  • شروع دوران قاعدگی در زمان‌های نامتعارف، نامشخص، غیر منتظره و مواجه شدن با خونریزی بعد از رابطه جنسی.

به این نکته دقت داشته باشید که تمامی بیماری‌های مقاربتی دارای علائم فوق نبوده و ممکن است فرد بیمار، هیچ یک از علائم بالا را نداشته باشد.

بخوانید  چه چیزهایی باعث پارگی بکارت می شود و نحوه تشخیص سلامت پرده بکارت

علائم اصلی بیماری های مقاربتی چیست؟

بعضی از افراد در صورت آلوده شدن به عوامل زمینه ساز بیماری های مقاربتی، علائم مختلفی را از خود نشان می دهند. این علائم را باید جدی گرفت و آن ها را به عنوان زنگ خطری برای سلامتی فرد در نظر داشت.

۱ – ترشحات غیر عادی

در صورت مشاهده هر گونه ترشحات غیر عادی (میزان ترشح، رنگ و بو) از آلت تناسلی خود باید متخصص را در جریان بگذارید. در بسیاری از موارد این ترشحات عادی هستند اما در برخی موارد هم می توانند نشانه ای از ابتلا به بیماری های مقاربتی مثل کلامیدیا، سوزاک و … باشد.

۲ – سوزش ادرار

ممکن است دلیل احساس سوزش در هنگام دفع ادرار، ابتلا به بیماری های مراقبتی نباشد .با این حال، در برخی موارد، در صورتی که فرد به بیماری های مقاربتی خاصی مبتلا شده باشد، ممکن است این مشکل خود را با سوزش ادرار نشان دهد.

۳ – احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی

احساس درد و ناراحتی در هنگام برقراری رابطه جنسی می تواند به دلایل متفاوتی رخ دهد؛ که یکی از آن ها تاثیر گذاری بیماری های مقاربتی است. البته مشکلات دیگری مانند واژینیسموس نیز می توانند دلیل بروز این احساس بد شوند.

۴ – دردهای لگنی

دردهای ناگهانی ایجاد شده در ناحیه واژن و لگن نیز می توانند علامت وجود بیماری باشند. البته در صورت پیشرفت بیماری های مقاربتی چنین علامتی ایجاد می شود. اما به هر حال در صورت احساس درد در این نواحی به متخصص مراجعه کنید تا علت مورد بررسی قرار گیرد.

۵ – بروز و نمایان شدن زخم و ضایعه

برخی از بیماری های مقاربتی مثل HPV می توانند باعث ایجاد ضایعات پوستی مثل زگیل شوند. به همین دلیل در صورت مشاهده هر گونه بر آمدگی، زخم یا فرو رفتگی در ناحیه تناسلی باید به پزشک مراجعه کنید تا قبل از پیشرفت بیماری درمان شوید.

بخوانید  بهترین قرص تاخیری و حجم دهنده موجود در داروخانه

آزمایش بیماری های مقاربتی چگونه است ؟

انجام تست های مختلف برای تشخیص و در نتیجه درمان درست بیماری های مقاربتی الزامی است. در صورتی که عارضه ای جدید را تجربه می کنید، باید پزشک خود را از این موضوع مطلع سازید تا با تجویز درست به درمان مشکلتان بپردازد.

پیشگیری از بیماری های مقاربتی چگونه است؟

خودداری و پرهیز از تماس جنسی، تنها راه مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی است. اما در صورت برقراری رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی، راه هایی برای ایمن تر کردن آن وجود دارد؛ که یکی از آن راه ها کاندوم است. استفاده درست و صحیح از کاندوم های مناسب حفاظت مؤثری در برابر بسیاری از بیماری های مقاربتی ایجاد می کند.

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی برای ایجاد محافظت بهینه ضروری است. محافظ های دندان نیز می توانند در هنگام اورال سکس از دهان محافظت کنند. کاندوم نه تنها در برابر بیماری های مقاربتی، بلکه در برابر بارداری ناخواسته نیز حفاظت ایجاد می کند.

آیا رابطه دهانی باعث بارداری می شود؟

رابطه جنسی دهانی منجر به بارداری نمی‌شود. هنگامی‌که فرد مایع منی را قورت می‌دهد، مانند هر چیزی که شخص می‌خورد یا می‌نوشد، از طریق دستگاه گوارش بررسی می شود.این مسیر راهی برای اندام‌های باروری ندارد و منجر به بارداری نخواهد شد چرا که مایع منی بلعیده شده با واژن تماس پیدا نمی‌کند و امکان بارداری وجود ندارد.

ارتباط بین اورال سکس و رابطه آن با مشکلات دهان و دندان چیست ؟

ارتباط بین اورال سکس و رابطه آن با مشکلات دهان و دندان چیست ؟

اگر موضوع رابطه جنسی و مشکلات دهان و دندان برایتان اهمیت دارد، بنابراین روی سلامت دهان و دندان‌هایتان حساس باشید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید. مشکلات التهاب مزمن دهان و لثه‌ها می‌تواند یک مشکل بزرگ در بدن شما باشد که شاید از نگاهتان پنهان بماند. این التهاب می‌تواند دلیل اصلی برای از دست دادن دندان‌ها باشد.

در صورتی که بخواهید سلامت جنسی بدنتان را تضمین کنید، یکی از نکاتی که از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه کردن به سلامت دهان و دندان است. در این بین، شاید بهترین روش برایتان مراجعه مداوم و با برنامه به دندانپزشک و توجه به استفاده از مسواک باشد. از این مسئله غافل نشوید که رابطه جنسی می‌تواند به صورت مستقیم روی پوسیدگی دندان‌ها و التهاب لثه‌ها تاثیرگذار باشد بنابراین برای حفظ سلامت دهان و دندان خود و رعایت سلامت جنسی باید به این نکات در بدن خود و شریک جنسیتان دقت نمایید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×