» سلامت پوست و مو » با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید
روغن و کرم جوانه گندم
سلامت پوست و مو - سبک زندگی

با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید

شهریور 28, 1402 170334

گندم یکی از رایج ترین غلات است که نه تنها به دلیل تنوع محصولات غذایی به دست آمده از آن، بلکه به دلیل خواص مفید روغن های طبیعی مبتنی بر آن شناخته شده است. روغن و کرم جوانه گندم از جوانه های ریز این غلات تولید می شود که استفاده از آن برای حفظ لطافت کلی بدن، زیبایی و شادابی مفید است. در چین باستان از این روغن برای جلوگیری از التهاب در نواحی مختلف استفاده می شد و امروزه در زیبایی، زنان و درمان عروق رایج است.

در زنان، میزان متوسط ​​پالمیتولئیک اسید در ترکیب سبوم حدود ۲۰ درصد است. حداکثر غلظت آن در سن حدود ۲۰ سالگی ثابت می شود و در ۵۰ سالگی مقدار آن تقریبا به نصف می رسد. کمبود پالمیتولئیک اسید با خشکی و زبری پوست همراه است.

عصاره buckthorn دریایی یک روغن با محتوای منحصر به فرد اسید پالمیتولئیک – ۳۹٫۵٪ است. عصاره buckthorn دریایی یک افزودنی آنتی اکسیدانی طبیعی حاوی کاروتنوئید در هر لوازم آرایشی است. از آن به عنوان یک افزودنی در لوازم آرایشی روزانه در طول دوره آماده سازی برای تابش خورشیدی استفاده می شود تا یک “انبار آنتی اکسیدان” در پوست ایجاد کند. به عنوان منبع ویتامین ها (از جمله ویتامین C، گروه B (B1، B2، B6، B12)، E، K، و همچنین کاروتنوئیدها – پروویتامین A) عمل می کند.

این ماده به عنوان یک جزء که دارای اثر ضد التهابی، بازسازی کننده، ترمیم کننده زخم، آنتی اکسیدان، ضد میکروبی، تحریک زیستی است استفاده می شود. با خواص بیوشیمیایی خود به خواص پوست نزدیک است، بنابراین قادر است به عمق لایه های ساختاری نفوذ کند، به طور فعال مواد شفابخش را منتقل و آزاد کند، پوست را تغذیه و نرم می کند، در حالی که تنفس سلول های پوست مختل نمی شود و منافذ و غدد مسدود نمی شوند.

بخوانید  کریسمس چه روزی است و چیست + تاریخ 1402 در ایران

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد، وضعیت پیری پوست صورت را بهبود می بخشد. در برابر اثرات منفی محیطی و رادیکال های آزاد محافظت می کند. به طور موثر التهاب و قرمزی را از بین می برد، تحریک و پوسته پوسته شدن را از بین می برد. در عین حال تنفس سلول های پوست مختل نمی شود و منافذ و غدد مسدود نمی شوند.

ترکیب شگفت انگیز روغن و کرم جوانه گندم

روغن جوانه گندم برای صورت به طرز جادویی روی پوست تأثیر می گذارد. دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به طور موثری از ظاهر تغییرات مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند، اثر ضد پیری قوی دارد و فرآیندهای متابولیک را تحریک می کند.

اسید چرب

ترمیم بافت های آسیب دیده، محافظت قوی در برابر عوامل منفی، بهبود فرآیندهای گردش خون، بهبود زخم های مختلف پوستی (بریدگی، ساییدگی، زخم)

آمینو اسید

افزایش تشکیل الاستین، کلاژن، صاف کردن اپیدرم، رفع چین و چروک، لایه برداری، حذف ذرات مرده و غیر ضروری پوست.

ویتامین ها

بازسازی کننده، سفید کننده، ضد پیری، خاصیت ضد التهابی درمانی، رفع پف کردگی، تورور پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

آلانتوئین

از بین بردن فرآیندهای التهابی، خواص آنتی اکسیدانی، افزایش خاصیت ارتجاعی، لحن عمومی، بهبود رنگ اپیدرم

مواد معدنی

پاکسازی عمیق، مرطوب کننده، اکسیژن رسانی، تسکین دهنده، خاصیت باکتری کشی، دفع سموم، اثر ضد سلولیت

روغن جوانه گندم بر روی پوست صورت در سطح سلولی و عمیق‌ترین سطح روی اپیدرم تاثیر خود را می‌گذارد و به داخل ساختار پوست رخنه می‌کند. نتیجه استفاده از این عصاره جوانه گندم پس از اولین مراحل قابل مشاهده است.

بخوانید  در شب یلدا چله بهترین فیلم های کمدی ایرانی و خارجی که می‌توانید ببنید

ترکیبات مفید کرم جوانه گندم

روغن یا کرم جوانه گندم حاوی بسیاری از ویتامین های مفید – A، E، PP، F و B است که زیبایی پوست را افزایش می دهد و از سلامت آن مراقبت می کند. ویتامین PP خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و با پیری زودرس مبارزه می کند. ویتامین A از ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری می کند، وضعیت مو را بهبود می بخشد. ویتامین F همچنین فعالیت هورمون های بدن را تنظیم می کند.

بیشتر از همه، روغن جوانه گندم حاوی ویتامین E است – روند پیری را “آهسته” می کند، متابولیسم چربی را عادی می کند و عملکرد غده تیروئید را بهبود می بخشد. این روغن همچنین حاوی فسفولیپید، تری گلیسیرید، آهن، سلنیوم و روی است. دومی، به هر حال، یک آنتی اکسیدان طبیعی است.

استفاده از روغن جوانه گندم

موراد استفاده از روغن جوانه گندم

  1. روغن جوانه گندم برای صورت بهتر است به صورت رقیق استفاده شود. به این دلیل که روغن جوانه گندم بافت سنگینی دارد باید با روغن های سبکتر دیگری رقیق شود. برای پوست های خشک، مخلوط هایی مناسب هستند و برای پوست های چرب هم می توانید استفاده کنید. لازم است روغن ها را به نسبت ۱: ۳ مخلوط کنید، جایی که ماده با مقدار کمتر روغن جوانه گندم است. می توانید از مخلوط به عنوان یک ماسک مغذی استفاده کنید – “کرم” حاصل را روی صورت خود بمالید، حدود نیم ساعت نگه دارید و سپس به سادگی با آب گرم بشویید.
  2. کرم یا روغن جوانه گندم برای مژه بهتر است رقیق نشده استفاده شود. اگر هر روز از ریمل و روغن استفاده می کنید، باید آرایش چشم را پاک کنید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید، چند قطره روغن را روی انگشتان خود بریزید و آن را به مژه های خود بمالید. بعد از ۳-۴ روز مژه ها ضخیم تر و قوی تر می شوند و بعد از چند هفته بلندتر می شوند و رنگ روشنی پیدا می کنند.
  3. کرم جوانه گندم برای چین و چروک نه تنها برای کسانی که پوست مشکل دار یا افتاده دارند، بلکه در زمستان که نیاز به آبرسانی و تغذیه اضافی است نیز قابل استفاده است. می توانید روغن را با نعناع، ​​کره شی و به نسبت ۱: ۳ (یک قطره از هر روغن و سه قطره جوانه گندم) مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی یک پارچه نازک یا ورقه هایی که برای ماسک ها استفاده می شوند، بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید.
  4. کرم جوانه گندم برای لب ها را می توان بدون رقیق استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر لب های شما ترک خورده است، روغن را با انگشتان خود بمالید، مثل اینکه دارید رژ لب می زنید. این عصاره جوانه گندم که به عنوان کرم برای لب ها استفاده می شود خاصیت محافظت از لب های شما را دارد.
  5. روغن جوانه گندم یک محصول فوق العاده برای استفاده به عنوان کرم دور چشم است. به یاد داشته باشید که پوست دور چشم بسیار ظریف و نازک است، بنابراین نباید از روغن به صورت خالص استفاده کنید، بهتر است از مخلوطی با نسبت ۳: ۲ (سه قطره جوانه گندم و دو قطره صورتی) استفاده کنید. ). مقداری از این مخلوط را به انگشتان خود بمالید و با حرکات ملایم کرم را گرم کنید سپس به پوست اطراف چشم بزنید.
  6. روغن جوانه گندم برای مو را می توان به صورت خالص به عنوان ماسکی استفاده کرد که باعث تقویت و درخشندگی موها می شود. برای این کار لازم است روغن را روی پوست سر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از شستشو بمالید. همچنین می توانید از افزودنی های ضروری – اکالیپتوس، یا (برای ۲ قطره روغن جوانه گندم، یک قطره روغن دیگر) استفاده کنید.
  7. محصولات مراقبت از مو (غنی از ویتامین B، روغن جوانه گندم رشد مو را تحریک می کند، خون رسانی به فولیکول مو را بهبود می بخشد، از سفیدی زودرس جلوگیری می کند، ترشح غدد چربی پوست سر را عادی می کند، ساختار کوتیکول مو را بازسازی می کند، به مو درخشش می بخشد. به همین دلیل است که روغن جوانه گندم به طور گسترده در زیبایی برای ریزش مو استفاده می شود، در درمان پیچیده سبوره استفاده می شود و همچنین یک ابزار عالی برای مراقبت از انتهای آسیب دیده، ضعیف، شکننده و شکافته است).
بخوانید  فروش نایلون عریض ، نایلون گلخانه ای و کشاورزی

تغذیه کننده ابرو مغذی

مواد لازم: ۵ گرم روغن کرچک، ۱۰ گرم روغن جوانه گندم و روغن هلو.

دستورالعمل. روغن ها را در یک آب گرم کنید و کاملا مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی پوست تمیز ابروها بمالید.

کمپرس روغن برای ابرو و مژه

مواد لازم: ۱ قاشق چایخوری روغن کرچک و هلو.

دستورالعمل. تاژک های نازک پشم را با مخلوط روغن داغ خیس کنید، روی ابروها و مژه ها بمالید، با نوارهای کاغذ روغنی بپوشانید و با بانداژ محکم کنید. ۱۰-۱۵ دقیقه نگه دارید. سپس مواد روغن اضافی را که به اطراف مالیده شده است را با دستمال پاک کنید.

از روغن جوانه گندم  در چه محصولاتی استفاده می شود ؟

  • در لوازم آرایشی خانگی، روغن جوانه گندم برای غنی‌سازی ویتامین و مواد معدنی محصولات آرایشی تمام شده کارخانه (کرم‌ها، بالم لب، ماسک‌ها، شامپوها و غیره) استفاده می‌شود و همچنین اغلب به عنوان موارد زیر استفاده می‌شود:
  • جزء جدایی ناپذیر کرم های آرایشی خانگی، ماسک ها، برنامه های کاربردی، محصولات آرایشی برای پاکسازی پوست و پاک کردن آرایش؛
  • جزء جدایی ناپذیر روغن های ماساژ و روغن های ماساژ ضد سلولیت؛
  • محصولات مراقبت از پوست ظریف و حساس کودک؛
  • روغن پایه در رایحه درمانی؛
  • وسیله ای برای تقویت ناخن ها؛
  • برای مراقبت از انواع پوست، تحریک گردش خون، عادی سازی فرآیندهای متابولیک و تغذیه پوست توصیه می شود.
بخوانید  سنگ نمای ساختمان و چه کاربردی دارد + انواع آن

نحوه استفاده از کرم جوانه گندم

*برای رشد مژه

آرایش را پاک کنید، صورت خود را با آب راحت و گرم بشویید. چند قطره روغن معجزه رقیق نشده را با برس به آرامی روی مژه ها بمالید. پس از چند روز، مژه ها به طور قابل توجهی ضخیم تر، بلندتر و درخشان تر می شوند.

*برای لب

یک لایه نازک از روغن جوانه گندم را روی لب ها بمالید. به طور موثر لایه های اضافی را از بین می برد، شکاف ها و ترک ها را التیام می بخشد. بستر گندم از لب ها در برابر سرما و باد شدید محافظت می کند.

کرم جوانه گندم برای لب

* به صورت کمپرس برای آبرسانی عمیق

۳ قطره روغن گندم را با اسانس های پرتقال، شی، نعناع، (هر کدام ۱ قطره) مخلوط کنید. یک دستمال نازک را به این مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید یک ربع روی صورت بماند. لازم به شستن صورت نیست اجازه دهید پوست تمام مواد را به خود جذب کند.

*برای روشن شدن (در برابر کک و مک، لکه های پیری)

مایع روغنی گندم (۱۵ میلی لیتر) را با استرهای لیمو، گریپ فروت یا ارس (هر کدام ۱ قطره) مخلوط کنید. یک گوش پاکن را به این مخلوط آغشته کنید و آن را بر روی لکه ها و یا کک و مک خود بمالید. این کار را دو بار در روز و هر بار به مدت نیم ساعت انجام دهید. تاثیررا پس از ۵ روز خواهد دید.

بخوانید  نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

*برای براق شدن پوست

برای درمان پوست های مشکل دار و چرب، روغن جوانه گندم را با اسطوخودوس یا سدر مخلوط کنید (از هر نوع ۲ قطره میل کنید). یک پنبه را به مخلوط مورد نظر آغشته کنید و بگذارید ۲۵ دقیقه روی پوست بماند.

* لایه برداری

برای لایه برداری محل مورد نظر را با مخلوطی از عصاره گندم روغنی (۷ میلی لیتر) با اسانس بادرنجبویه گل رز (هر کدام ۱ قطره) چرب کنید. برای مناطق مورد نظر، ترکیب را چندین بار در روز روغن کاری کنید.

*ترمیم کننده خستگی پوست

ماسک صورت با روغن جوانه گندم از بلغور جو دوسر آسیاب شده (۲۰ گرم)، شیر گرم (۱۵ میلی لیتر) و عصاره جوانه گندم (۷ میلی لیتر) به بازیابی سلامتی پوست خسته کمک می کند. مخلوط گفته شده را بگذارید ۲۵ دقیقه روی صورت بماند. عصاره معجزه آسای روغنی شگفت انگیز، هدیه شفابخش طبیعت، روغن گندم برای صورت، تنها با چند روش، چهره شما را به ظاهری جوان، درخشان، جوان و سالم باز می گرداند.

*ماسک مخصوص پوست های چرب و مشکل دار.

به عنوان ماسک برای پوست های چرب مخلوطی از روغن جوانه گندم (نصف قاشق چایخوری) و روغن انگور (یک و نیم قاشق چایخوری) ترکیب کنید. و این کار را تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید ماسک درست کنید.

بخوانید  معرفی 7 گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما که همه جا را زیبا می کنند

* ماسک برای انواع پوست.

یک قاشق غذاخوری تکه های بلغور جو دوسر خرد شده را با شیر گرم اضافه کنید و یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم تا زمانی که توده ای شبیه خامه ترش غیر مایع تشکیل شود. ترکیب را بیست دقیقه بگذارید، با آب گرم بشویید.

*ماسک برای پوست مختلط.

هلو را با روغن جوانه گندم به نسبت مساوی ترکیب کنید. به مدت بیست دقیقه بمالید، باقی مانده ها را می توان روی پوست ماساژ داد یا با دستمال پاک کرد.

در میان محصولات گیاهی، روغن جوانه گندم یک داروی منحصر به فرد برای حفظ سلامتی و حفظ زیبایی محسوب می شود. ترکیب آن با قوی ترین آنتی اکسیدان ها، به ویژه ویتامین E و بسیاری از مواد فعال غنی شده است که تأثیر مفیدی بر سلامت ما دارند و کیفیت پوست را بهبود می بخشند. این روغن با استفاده از روش پرس سرد از گندم جوانه زده، مستقیماً از جوانه های آن استخراج می شود. امروزه تقریباً در همه جا رایج است، در زمینه آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و برای اهداف دارویی استفاده می شود.

استفاده از روغن جوانه داخل در درمان بیماری های مختلف.

خواص مفید و ترکیب روغن جوانه گندم برای چاقی صورت.

روغن جوانه گندم (جوانه) وسیله ای برای تغلیظ توده ای از ویتامین های مختلف (به ویژه گروه های B، C، A، E، D و غیره)، آنتی اکسیدان ها (به ویژه اسکوالن، اکتاکوزانول) و مواد فعال است که خواص شگفت انگیز آن را تعیین می کند و کاربردهای شیوع در زمینه زیبایی به ویژه به دلیل جوان کننده خواص و احیا کننده آن بسیار ارزشمند است که به لطف آن می توانیم پوست را جوان و الاستیک نگه داریم و حالت سالم و پر آن را حفظ کنیم و پوست صورت چاق و سفتی داشته باشیم

بخوانید  مراقبت از انواع پوست و مراقبت در برابر انواع مشکلات پوستی

سایر خواص کرم جوانه گندم

  • روغن جوانه گندم حاوی بسیاری از اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری و ضروری (امگا ۳، ۶، ۹)، اسیدهای آمینه ضروری، لسیتین، آلانتوئین است که خواص ضد التهابی و باکتری کشی را برای محصول فراهم می کند.
  • عناصر موجود در کارهای پیچیده تأثیر مثبتی بر کار اندام ها و سیستم های بدن ما دارند. گنجاندن مداوم روغن جوانه گندم در غذا منجر به بهبود کار در اندام های گوارشی، غدد درون ریز، قلبی عروقی، تولید مثل و عصبی می شود، به تقویت سیستم دفاعی، بازگرداندن تعادل هورمونی، تنظیم متابولیسم چربی و همچنین تحریک پاکسازی عمومی بدن و فرآیندهای حذف سموم انباشته شده و سایر مواد مضر کمک می کند.
  • اثر متقابل اجزای خاصی در ترکیب روغن جوانه گندم هنگام استفاده به تقویت عروق خونی، عادی سازی فشار خون، حذف کلسترول بد، جلوگیری از تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک و تشکیل لخته های خون کمک می کند. مصرف سیستماتیک روغن جوانه گندم دارای اثر ضد التهابی است، به عنوان وسیله ای برای محافظت از قلب و رگ های خونی در برابر تاثیر رادیکال های آزاد خوب عمل می کند و از پیشرفت سرطان و درگیر کردن سایر اعضا جلوگیری می کند.
  • ترکیب یاد شده بسیاری از مواد مورد نیاز را برای سنتز هموگلوبین ترکیب می کند. همه این خواص با اطمینان برای اهداف درمانی و پیشگیری از بیماری ها (کم خونی، سکته مغزی، تصلب شرایین، فشار خون بالا، حمله قلبی، رتینوپاتی دیابتی، ایسکمی قلبی، رگ های واریسی، ترومبوفلبیت، هموروئید) استفاده می شود. روغن جوانه گندم را می توان در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده کرد، زیرا حاوی موادی است که در تولید انسولین نقش دارند.
  • این روغن برای حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها و مفاصل مفید است که به دلیل داشتن ویتامین D است، استفاده از روغن جوانه گندم برای مشکلات بینایی، اختلالات سیستم عصبی موثر است.
  • قرار دادن روغن جوانه گندم در رژیم غذایی بر سیستم تولید مثل نیز تأثیر می گذارد. به دلیل وجود فیتواسترول ها، روغن جوانه گندم سطوح هورمونی را بازیابی می کند، اسیدهای چرب اثر محافظتی روی سلول ها دارند و ویتامین ها میل جنسی و قدرت را تحریک می کنند. استفاده منظم از روغن جوانه گندم بر کیفیت و کمیت اسپرم را تاثیر می گذارد و بر اختلالات مختلف در مردان از جمله اختلالات جنسی تاثیر مثبتی دارد. در زنان، استفاده از روغن جوانه گندم چرخه تخمدان را تنظیم می کند و از ایجاد فرآیندهای التهابی در اندام های تناسلی جلوگیری می کند.
  • روغن جوانه گندم وسیله ای بسیار موثر برای پیشگیری و درمان ناباروری و بیماری های مختلف زنانه (واژینیت، ماستوپاتی، اندومتریوز، فرسایش دهانه رحم) است.
  • مصرف روغن جوانه گندم اثر محافظتی بر سلول های کبد دارد، دستگاه گوارش را ترمیم می کند، اسیدیته شیره معده را تنظیم می کند، خاصیت ضد التهابی و التیام زخم دارد. در برابر این پس زمینه، با سوزش سر دل، یبوست مبارزه می کند، میکرو فلور روده سالم را بازیابی می کند، یک عامل پیشگیرانه و درمانی برای زخم معده، کولیت، گاستریت، هپاتیت، دیس باکتریوز، انتروکولیت، کوله سیستیت و غیره است.
بخوانید  سینی مایکروفر _ هرمس پارت

روغن جوانه گندم برای موها

استفاده از روغن جوانه داخل در درمان بیماری های مختلف.

روغن جوانه گندم به طور موثر هم برای اهداف درمانی و هم برای اهداف پیشگیری در رابطه با اندام ها و سیستم های کل ارگانیسم (به ویژه عصبی، غدد درون ریز، جنسی، تولید مثلی و گوارشی) می توان استفاده کرد. در دوره پس از عمل های پیچیده، یک دوره شیمی درمانی، سیستم ایمنی را کاملاً تقویت می کند، بی خوابی، استرس را برطرف می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد،

به پاکسازی بدن و رهایی از وزن اضافی کمک می کند که به دلیل توانایی تنظیم کربوهیدرات و متابولیسم چربی این روغن برای ورزشکاران، افرادی که در شرایط نامساعد محیطی فعالیت و زندگی می کنند و همچنین مشغول به کار در صنایع خطرناک هستند، توصیه می شود. در صورت کمبود یا کمبود ویتامین E در بدن، استفاده از روغن جوانه گندم موثر است.

برای جلوگیری از پیری و جوانسازی پوست و صرفاً در مراقبت، روغن جوانه گندم با ارزش است، با آسیب ها، التهابات و بیماری های پوستی مختلف مبارزه می کند. برای بهبود سلامت عمومی، پیشگیری از بیماری ها و به عنوان مکمل درمان عمومی، روغن جوانه گندم به صورت خوراکی یک قاشق چایخوری صبح و عصر بیست دقیقه قبل از غذا مصرف شود.

بخوانید  نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد

بهتر است طول دوره درمان بیش از ۲ ماه نباشد. اگر به دلایلی نمی توانید روغن بنوشید، می توانید آن را با انواع سالاد سبزیجات، غلات مزه دار کنید، اما نمی توانید آن را گرم کنید یا برای سرخ کردن استفاده کنید، ارزش خود را از دست می دهد.

جوانه گندم برای عادی سازی تعادل هورمونی

ویتامین E و ویتامین B کمپلکس عملکرد دستگاه تناسلی را هماهنگ کرده و التهاب را تسکین می دهد. بنابراین مصرف جوانه گندم برای بی نظمی های قاعدگی، اختلالات هورمونی، یائسگی و تخمدان پلی کیستیک توصیه می شود.

جوانه گندم برای پیشگیری از دیس باکتریوز

فیبر طبیعی جوانه گندم بر عملکرد رکتوم و ترکیب مدفوع تاثیر موثری دارد و باعث افزایش توده مدفوع می شود.

میکرو فلور روده

متابولیسم فیبر در محیطی غیر اکسیژن زا و تنها فرآیند متابولیکی در بدن است که انرژی تولید شده در این مورد برای تولید مثل و حفظ فعالیت حیاتی باکتری ها در رکتوم ضروری است. بنابراین استفاده از جوانه گندم برای دیس باکتریوز روده توصیه می شود.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

افزایش توده های مدفوع و کاهش زمان عبور آنها، تماس کوتاه مدت بیشتری از محتویات روده بزرگ با مواد سرطان زا، رادیونوکلئیدها، فلزات سنگین و افزایش جذب مواد سرطان زا را فراهم می کند.

جوانه گندم برای تقویت فعالیت ذهنی

به لطف گاما آمینوبوتیریک اسید، که یک انتقال دهنده عصبی موجود در فیبر جوانه گندم است، فرآیندهای انرژی در مغز فعال می شوند، حافظه و تمرکز بهبود می یابند. بنابراین مصرف جوانه گندم پس از سکته مغزی، آسیب های مغزی و عادی سازی فرآیندهای عصبی توصیه می شود.

بخوانید  عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی

جوانه گندم برای عضله سازی

خوردن جوانه گندم به مجموعه سریع توده عضلانی، افزایش شاخص های قدرت و ریکاوری بعد از تمرینات سنگین کمک می کند. بنابراین برای تغذیه ورزشکاران درگیر در ورزش های سنگین بسیار مفید هستند. رشد عضلانی به مواد ساختمانی به شکل اسیدهای آمینه نیاز دارد و آنها فقط در جوانه گندم به وفور یافت می شوند.

۱۸ اسید آمینه که ۷ تای آنها غیرقابل جایگزین هستند. پروتئین‌های جوانه گندم از نظر خواص، ترکیب و ارزش غذایی با پروتئین‌های فعال فیزیولوژیکی با منشاء حیوانی قابل مقایسه هستند، به عنوان مثال پروتئین‌های پودر شیر، تخم مرغ، کازئین و گوشت گاو خشک.

موارد منع مصرف روغن جوانه گندم

در حوضه اهداف آرایشی، دارو ها را تحت عنوان آرایشی می توان بدون تجویز استفاده کرد. با این حال، باید افرادی که سابقه آلرژی به گندم و غلات دارند ابتدا آزمایش اولیه انجام دهند. این کار باعث می شود به موقع واکنش بدن را دریابید و از بروز عواقب نامطلوب بدن خود جلوگیری کنید.

برای انجام این ازمایش، مقداری از روغن را بر روی مچ دست یا قسمت داخلی آرنج بمالید و به مدت یک ساعت بگذارید روی پوست بماند. اگر پوست شما به عامل خارجی واکنش هایی از قبیل: بثورات پوستی، خارش یا لایه برداری، کرم و یا داروی مورد نظر را می توانید استفاده کنید. در صورت وجود زخم ها بر روی پوست و یا زخم های باز از این روغن استفاده نمی شود.

در موارد زیر از روغن جوانه گندم استفاده نکنید:

  • تشخیص پسوریازیس شما؛
  • پوست شما اگزما دارد؛
  • پوست صورت شما مستعد آکنه است.
  • اپیدرم شما درماتوز دارد.

کرم جوانه گندک دارای خواص وسیع  درمانی و زیبایی است،و برای موارد زیر استفاده می شود:

پژمرده شدن و شل شدن پوست؛

چین و چروک و تغییرات مربوط به سن روی آن ظاهر شد.

منافذ روی پوست صورت آلوده است، نفس نکشید.

تورم و کبودی، کیسه های زیر چشم و روی پلک ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

از داروی مورد نظر بر خلاف قوانین تجویز شده توسط سازندگان استفاده نکنید:

بهتر است از ظروف شیشه ای برای نگه داری و ذخیره سازی استفاده کنید.

دمای اتاقی که روغن در آن ذخیره می شود نباید از +۱۵ درجه سانتیگراد تجاوز کند.

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×