» دندانپزشکی » دندان چه زمانی نیاز به عصب کشی دارد؟
دندان چه زمانی نیاز به عصب کشی دارد؟
دندانپزشکی

دندان چه زمانی نیاز به عصب کشی دارد؟

مرداد 25, 1402 250339

سوالی که امکان دارد برای هر کسی پیش بیاید این است که چه زمانی برای عصب کشی دندان بایستی به دندانپزشک مراجعه کرد؟ اکثر اوقات یک دندان فرسوده و پوسیده نشانی از خود به جا نمی گذارد جز اینکه این فرسودگی به ریشه دندان رسیده باشد و آن را نیز درگیر کرده باشد. یا به بیانی ساده تر به عصب رسیده و نیازمند عصب کشی باشد. با بالا رفتن مقدار پوسیدگی ریشه دندان و افزایش عفونت درد هم بیشتر شده تا حدی که درد همیشگی شده و با مصرف مسکن هم درد آن کم نمی شود. ولی لازم است درمان ریشه پیش از رسیدن به این مرحله که با عوارضی نظیر عفونت لثه همراه است شروع شود.

عصب کشی دندان موقعی اثر بخش و مفید است که لثه و دندان عاری از عفونت باشد. در این صورت ضروری است درمان ریشه را به تعویق نیندازید و خیلی زود به یک دندانپزشک کاربلد و متخصص در این حیطه رجوع نمایید. در حقیقت بهترین درمان ریشه به وقت ترین عصب کشی است که زیر نظر یک دندانپزشک ماهر و با تجربه صورت گرفته باشد. ولی لازم است بدانید حتی در مناسب ترین موقعیت جهت عصب کشی امکان دارد درمان ریشه جواب ندهد و شما ناچار به کشیدن دندان شوید پس لازم است با مراجعه مرتب به دندانپزشک اجازه ندهید کار به عصب برسد.

بخوانید  علت لق شدن ایمپلنت و روکش ایمپلنت دندان چیست ؟

مراحل عصبی کشی دندان

بعد از رجوع به کلینیک معتبر دندانپزشکی دندان لند برای انجام ایمپلنت و عصب کشی دندان، دندان پزشک متخصص در آغاز شروع به برطرف نمودن عفونت و درمان ریشه می کنند. در خلال مراحل درمان ریشه، عصب از دندان خارج می شود و بعد از آن محل مدنظر با مواد مخصوصی ضد عفونی می شود و چنانچه فرم دندان خیلی بهم ریخته شده باشد می توان به وسیله پر کردن یا روکش ان را مجدد بازسازی و ترمیم نمود. ترس و تشویش مراجعین از درد عصب کشی دندان خیلی زیاد است ولی با توجه به مواد بی حسی این درد به کمترین حد خود می رسد.

آیا امکان حرکت دندان عصب کشی شده طی ارتودنسی وجود دارد؟

درمان انواع ارتودنسی (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی) به حرکت دندان ها احتیاج دارد. اکنون این پرسش موردتوجه است که آیا احتمال حرکت دندان عصب کشی شده هم نظیر دیگر دندان ها در خلال درمان ارتودنسی مقدور است؟ جواب این پرسش این است که دندان های عصب کشی شده در حقیقت با دندان های سالم و طبیعی تفاوت دارند. عصب دندان های خراب جهت درمان خارج شده و دندان توسط موادی متناسب پر شده که احتمال شکستن آن هم وجود دارد. ولی حرکت دادن این نوع دندان ها معمولا ناممکن نیست و به تبحر، تخصص و مهارت دندانپزشک ارتودنسی بستگی دارد. اگر دندان پزشک متبحر چنانچه بتواند با استفاده از دستگاه های ارتودنسی نیروهای ارتودنتیک را در اشکال و جهت های مناسب به دندان عصب کشی شده ایجاد کند دندان ها بدون هیچ مسئله ای تکان خورده در محل مناسب خود واقع می شوند.

بخوانید  راهنمایی بهترین دندانپزشکان زیبایی در کرج:

مسلما بایستی به این موضوع هم توجه کنید که کار متخصصی که ریشه دندان را درمان می کند هم دارای اهمیتی ویژه می باشد. دندان بایستی به صورت صحیح و کاملی از ریشه درمان شود و با مواد و روش درستی پر شود. چنانچه این نکات به صورت مطلوبی رعایت شوند می توان بیان کرد که حرکت این دندان ها هم امکان پذیر است و هیچ محدودیتی جهت رفع ناهنجاری های دندان و فک وجود ندارد.

همچنین بخوانید: چرا دندان عصب کشی شده درد می کند؟

نیاز به عصب کشی

اگر درمان ریشه دندان به صورت مطلوبی انجام گرفته باشد اما متخصص ارتودنسی با بررسی های لازم باز هم تشخیص دهد که امکان دارد براکت های موجود بر روی دندان های عصب ‌کشی شده سبب شکستن آنها شود در عوض براکت، حلقه هایی به اسم بند بکار می برند که این نوع دندان ها را در برمی گیرد و سبب حرکت دادن و مرتب کردن دندان ها می شود.

معالجه با بند گونه ای درمان ارتودنسی می باشد که بدون بکارگیری از براکت صورت می گیرد. فراموش نکنید که تشخیص اینکه این عمل با بند یا براکت صورت گیرد کار دندانپزشک متخصص و کاربلدی است. در این صورت جهت انجام این کار بایستی به یک متخصص در کلینیک های درمانی مثل دندان لند رجوع کرد.

بخوانید  کیست دندان

هزینه عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان مطابق مشکل دندان و معالجه آن کاملا متفاوت است. معالجه ریشه دندان آسیا می تواند در قیاس با سایر دندان ها دشوارتر و پیچیده تر باشد بدین جهت هزینه بیشتری هم برای درمان ان لازم است.

هزینه عصب کشی دندان معمولا نسبت به کشیدن آن به صرفه تر و ارزان تر است، زمانی کخ دندان را می کشید به شما توصیه می شود که با ایمپلنت دندان و بریج، دندان را بکارید. بدین صورت درمان مربوط به کشیدن دندان خیلی بیشتر از درمان ریشه می باشد.

پس از اینکه عفونت دندان را دیدید باید به کلینیک معتبر همچون کلینیک پزشکی دندان لند رجوع نمایید. این کلینیک هزینه درمان ریشه حتی هزینه ایمپلنت و هزینه ارتودنسی را در اختیار شما می گذارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×