» دانستنی های بارداری » سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین
سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین
دانستنی های بارداری

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین

بهمن 20, 1402 140322

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین

شما هم جزء آن دسته آدم هایی هستید که منتظر ماندن تا رسیدن به زمان موعد برای تعیین جنسیت جنین، سخت است. از قدیم تا کنون روش های زیادی برای تشخیص اینکه جنسیت جنین شما دختر است یا پسر وجود داشته است. شاید این روش ها از نظر علمی تایید نشوند اما حس کنجکاوی را کاهش می دهند و انسان را راضی نگه می دارند. بهتر است با ما همراه شوید و بیشتر درباره این روش ها اطلاعات کسب کنید.

زمان تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین با رشد جنین دقیق تر می شود. از نظر علمی در ماه های اول باردار هرگز نمی توان جنسیت نوزاد را تشخیص داد. زمانی که جنین در سن ۱۲ هفته به سر می برد به احتمال ۹۰ درصد جواب آزمایش های انجام شده که بتواند جنسیت او را تعیین کند حقیقت دارد. اما اگر جنین در سن ۱۲ الی ۱۴ هفته به سر ببرد این احتمال افزایش می یابد اما همچنان ۱ درصد برای تشخیص اشتباه برای آن در نظر می گیرند. با رشد جنین و رد شدن از سن ۱۴ هفتگی دیگر با یقین تمام امکان تشخیص جنسیت وجود دارد.

بخوانید  سندرم پیش از قاعدگی یا دوره pms چیست و چه علایمی دارد؟ معرفی بهترین درمان های پی ام اس

زمان تعیین جنسیت جنین

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی

تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی یعنی هنگامی که عمل لقاح اسپرم و تخمک صورت می گیرد امکان دارد؟ هر چند مشخص شدن دختر یا پسر تنها از طریق دیدن آلت تناسلی جنین به کمک دستگاه سونوگرافی مقدور است. اما گاهی گفته شده است به کمک راه های زیر نیز امکان مشخص شدن پسر یا دختر بودن جنین وجود دارد. هر چند این راهکارها اعتبار علمی ندارند اما امتحان آنها خالی از لطف نیست.

  • شکل ظاهر پای یک مادر باردار

تجربه ثابت کرده است زمانی یک زن باردار دختر دار شده است پاهایش همیشه ورم داشته است. اما اگر پسر را در شکم داشته باشد در ماه های آخر این ورم خود را نشان می دهد.

  • چشم زن باردار

سعی کنید سفیدی دور مردمک چشم یک مادر را بررسی کنید. این روش با پایین آوردن پلک چشم و نمایان شدن رگ های چشم انجام می شود. اگر چشم چپ او رگ ها شکلی مانند وی انگلیسی داشته باشد او مادر یک دختر می شود. اما اگر در چشم راست او این حالت نمایان شود باید منتظر پسر باشید.

بخوانید  ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی

  • پوست

بیشتر مادرانی که صاحب یک دختر می شوند دوران بارداری با پوستی پر از لک و مک و کدر را تجربه می کنند. اما در تعیین جنسیت جنین داشتن یک پوست زیبا و با طراوت نشانه از پسر بودن است.

  • نفس کشیدن خانم باردار و تنگی آن

نفس کشیدن یک مادر باردار با جنین دختر بسیار آرام و نرمال است اما اگر پسر باشد تنگی نفس را تجربه خواهد کرد.

  • داشتن اشتهای افراطی

خوردن خوراکی های شیرین و شکلات نشانه از دختر دار بودن است و تمایل به خوردن ترشیجات می تواند نشانه از پسر دار شدن شما باشد.

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

در دو ماهگی تعیین جنسیت جنین به دلیل کامل نشدن قلب او هنوز امکان پذیر نیست. انجام آزمایش nt و cell free dba امکان تشخیص دقیق جنین امکان پذیر است. اما باید جنین در سن ۱۰ هفتگی خود به سر ببرد. اما وجود برخی از علائم در یک خانم باردار در سن دو ماهگی بارداری می تواند در تشخیص سریع جنسیت به والدین کمک کند. نمونه هایی از این نشانه ها عبارتند از:

  • رنگ ادرار

تغییر رنگ ادرار نشانه از پسر یا دختر بودن جنین است. اگر تغییر در رنگ احساس نکردید بدانید شما پسر دار خواهید شد. اما اگر رنگ ان تیره تر از گذشته شد به احتمال زیاد دختر دار خواهید شد.

  • دمای پا

مادران دارای نوزاد پسر همیشه پای یخ زده و سردی دارند اما زمانی که یک مادر دختر را باردار است دمای پای او تغییری نمی کند.

بخوانید  علت یبوست طولانی مدت + عوارض 5 راه درمان فوری خانگی و پزشکی

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

  • رشد سینه

زمانی که یک مادر دختر بدنیا می آورد اندازه سینه از دو ماهگی رشد می کند و بزرگ شدن ان توسط مادر احساس می شود. اما مادر پسر رشد سینه را احساس نمی کند.

  • مو های زائد

موهای زائد در قسمت پا در مادران پسر رشد آنها بیشتر از مادران دارای دختر است.

  • تغییر اشتها

مادرانی که به احتمال زیاد صاحب یک دختر زیبا خواهند شد تغییری در اشتهای آنها ایجاد نمی شود و همانند روز های قبل از حاملگی به خوردن غذا ادامه می دهند. اما مادرانی که قرار است پسر دار شوند میزان اشتهای آنها زیاد می شود و حجم و وعده غذایی آنها افزایش می یابد.

  • سردرد

مادران که دختر دار می شوند احتمالا کمتر دچار سردرد شوند. اما اگر در آینده پسر بدنیا بیاورند احتمالا سردرد های زیادی را در طول بارداری تجربه کنند.

سریع ترین روش تعیین جنسیت جنین در سه ماهگی یا قبل از انجام سونوگرافی

راه کار های زیر می توانند والدین را در جهت تعیین جنسیت جنین قبل از انجام سونوگرافی یاری رسانند از جمله:

  • تست با درانو

درانو یک ماده برای پاک کردن و گرفتگی لوله می باشد. برای این تست ابتدا یک شیشه را تهیه کنید به میزان ۲ قاشق از ماده درانو را داخل شیشه با ادرار خود ترکیب کنید. این تست را در صبحگاه بهتر است انجام دهید. حال منتظر تغییر و تحول شیمیایی این ترکیب باشید. اگر با رنگی شبیه به رنگ قهوه ای مواجه شدید بدانید که احتمالا نوزاد شما پسر شود. اما اگر هیچ واکنشی از ترکیب آن دو حاصل نشد احتمالا نوزاد شما دختر خواهد شد.

  • تعیین جنسیت جنین به کمک تست سیر

این راهکار شاید برای افرادی که از سیر خوششان نیاید راه کار جالبی نباشد. در نتیجه پیشنهاد می شود این افراد این تست را انجام ندهند. روش اجرای این تست با خوردن بوته سیر انجام می شود. اگر بوی سیر برای مدتی طولانی در بدن شما احساس شد منتظر تولد یک پسر باشید در غیر این صورت بچه دختر خواهد بود.

  • تست تعیین جنسیت جنین با جوش شیرین

به میزان ۲ قاشق از پودر جوش شیرین را در ظرفی شفاف بریزید‌ و آن را با ادرار خود ترکیب کنید. اگر این ترکیب سبب ایجاد گازهایی مانند گاز نوشابه شود به احتمال زیاد پسر دار خواهید شد. اما اگر هیچ فعل و انفعالی صورت نگرفت و ترکیب صاف و بی واکنش حاصل گردید جنین شما دختر است.

بخوانید  بهترین قرص اورژانسی چیست و کی و چگونه باید مصرف کرد + عوارض قرص اورژانسی

تست تعیین جنسیت جنین با جوش شیرین

  • آزمایش کلم قرمز

برای انجام این آزمایش باید کاسه ای از تکه های ریز ریز یک کلم قرمز را تهیه کنید و داخل آن آب جوش بریزید. باید آب جوش تمام سطح کلم را پوشش دهد. حال آب بدست آمده از این ترکیب را پس از طی شدن ۱۰ دقیقه جدا کنید و با مقداری از ادرار خود ترکیب کنید. اگر با ترکیب ادرار و آب کلم قرمز رنگ آن بنفش شد شما یک پسر خواهید داشت. در صورت ایجاد رنگ صورتی خوشرنگ باید منتظر یک دختر زیبا باشید.

  • تست تعیین جنسیت جنین به وسیله یک حلقه

تست حلقه در فال های زیادی کاربرد دارد جالب است بدانید برای مشخص شدن دختر یا پسر نیز این تست کاربرد دارد. شما می توانید به حالت خوابیده دراز بکشید و از همسر یا یک دوست کمک بخواهید که حلقه را به یک نخ آویزان کند. حال حلقه آویزان را رو به روی شکم زن حامله قرار دهید اگر حرکت حلقه حالت دایره ای شکل بود منتظر دختر باشید. اما حرکت آونگ حلقه نشانه از پسر بودن جنین است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×