» تغذیه و سلامت » صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟ صبحانه برای لاغری شکم و پهلو با ۵ ماده غدایی
صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟ صبحانه برای لاغری شکم و پهلو با 5 ماده غدایی
تغذیه و سلامت

صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟ صبحانه برای لاغری شکم و پهلو با ۵ ماده غدایی

تیر 3, 1402 130304

صبحانه مناسب تاثیر مهم و قابل توجهی در لاغری دارد. تناسب اندام و لاغری دغدغه بسیاری از افراد است و پزشکان نیز برای ارائه راهکار مناسب به افراد جامعه مقاله های متنوع را ارائه داده اند. یکی از موضوعات مهمی که پزشکان و متخصصان تغذیه همواره به آن تاکید دارند صبحانه مناسب است. صبحانه یکی از وعده های مهم در طول روز است و خوردن آن تحت هر شرایطی به همه افراد توصیه می شود حتی زمانی که افراد قصد لاغری و رعایت رژیم غذایی دارند. افرادی که مایل به صرف صبحانه نیستند در دراز مدت استعداد چاقی پیدا می کنند.

 صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟

شاید افرادی که صبح ها میل به صبحانه ندارند ادعا کنند که پس از بیداری احساس گرسنگی نمی کنند. این احساس کاذب است و دلیل آن بالا رفتن هورمون کورتیزول است که افراد در حالت هایی مانند استرس و اضطراب احساس سیری می کنند. مصرف صبحانه مناسب حتی با داشتن چنین احساسی ضروری است. افرادی که صبحانه نمی خورند بدن آنها مواد قندی و چربی را به طور خودکار برای نیاز روزانه ذخیره می کند که در دراز مدت باعث چاقی آنها می شود. مصرف صبحانه در ساعات ۷ تا ۱۰ صبح بهترین زمان برای رسیدن به وزن ایده آل است. اما نکته مهم این است که صبحانه برای لاغری و کاهش چربی چیست؟ افراد صبحانه چی غذاهایی میل کنند تا باعث لاغری آنها شود. همچنین افراد برای لاغری و تناسب اندام چه غذاهایی را نباید در وعده صبحانه میل کنند؟ در ادامه این مقاله به باید ها و نباید های صبحانه مناسب خواهیم پرداخت.

بخوانید  درمان فوری سردرد و سرگیجه ناشی از گاز زغال و قلیان

رژیم غذایی صبحانه برای لاغری کدام است؟

اگر در مصرف صبحانه مناسب از مواد غذایی مفید و مغذی استفاده شود نه تنها باعث افزایش انرژی خواهد شد بلکه باعث کاهش وزن و افزایش سلامتی آنان نیز خواهد شد. بهترین صبحانه مناسب برای تناسب اندام استفاده از ویتامین ها و ریز مغذی و درشت مغذی ها می باشد. صبحانه سالم صبحانه ای است که از این مواد تشکیل شده است. پس لازم است علاوه بر اهمیت بر وعده های نهار و شام به وعده صبحانه نیز توجه ویژه داشت و به هیچ عنوان این وعده غذایی حذف نشود. اما بهترین مواد غذایی برای صبحانه مناسب تناسب اندام کدام است؟

پنیر و گردو؛ یک صبحانه ایرانی حتما شامل پنیر و گردو نیز می باشد. حتما در صبحانه یک ایرانی پنیر و گردو وجود دارد. پنیر های کم چرب و مصرف آن با گردو علاوه بر مغذی بودن بسیار مفید بوده و بر سلامت و تناسب اندام نیز موثر است.

میوه و سبزی؛ مصرف ویتامین C در میوه های چون پرتقال و یا مصرف یک لیوان آب پرتقال طبیعی در وعده صبحانه بر سلامت و کاهش وزن موثر است. مصرف میوه و سبزی در ابتدای روز باعث افزایش انرژی و تمرکز افراد و افزایش سلامت و همچنین ضد پیری نیز خواهد شد. سیستم دفاعی بدن را افزایش  داده و باعث عملکرد مناسب دستگاه گوارش می شود.

بخوانید  قرص منیزیم اکساید جالینوس برای چیست؟

تخم مرغ؛ افرادی که دارای کلسترول خون هستند باید از مصرف تخم مرغ پرهیز کنند. اما برای سایر افراد مصرف تخم مرغ به صورت آب پز یا املت و نیمرو با روغن کم و یا به صورت عسلی نیز مفید است.

عدس و لوبیا چیتی؛ مصرف عدس و لوبیا چیتی خانگی برای افزایش انرژی و سلامت و علاوه بر آن تناسب اندام در دراز مدت مفید می باشد.

خامه؛ مصرف این ماده غذایی برای افرادی که چربی خون یا کلسترول دارند ممنوع است اما برای سایر افراد مصرف خامه با عسل بسیار مفید بوده و باعث کاهش وزن در طولانی مدت خواهد شد.

نان های سبوس دار؛ مصرف انواع نان سبوس دار مانند نان سنگک نه تنها در وعده صبحانه بلکه در طول روز باعث افزایش سلامتی و کاهش افزایش در افراد خواهد شد.

بهترین صبحانه برای رژیم لاغری چیست؟

 صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟

صبحانه مناسب برای رژیم لاغری صبحانه کامل و مفید است که در متن فوق به نمونه های غذایی مناسب برای وعده صبحانه با توجه به ذائقه ایرانی بیان شد. برخی از مواد غذایی که ممکن است در وعده صبحانه افراد وجود داشته باشد نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه سلامتی افراد را به مخاطره خواهد انداخت.

بخوانید  سرکه انگبین چیست و برای چی خوبه ؟ معرفی 14 خاصیت شگفت انگیز

مصرف سوسیس یا کالباس یا گوشت های فناوری شده که دارای مواد نگهداری شده می باشد برای سلامتی انسان مضر است و بر سیستم گوارشی افراد تاثیر سو دارد. از این رو همواره به افراد مصرف غذا های فراوری شده و دارای مواد نگهدارنده کمتر توصیه خواهد شد.

شیرینی؛ شیرینی و کیک دارای مواد قندی و چربی و در نهایت دارای کالری زیاد هستند و مصرف آنها در هر زمان از طول روز باعث افزایش وزن خواهد شد. پس عدم مصرف آن در طول روز به شدت توصیه خواهد شد.

قهوه؛ مصرف قهوه در حالت ناشتا باعث آسیب به معده و افزایش وزن خواهد شد اما جالب است بدانید که مصرف قهوه در انتهای صبحانه باعث افزایش متابولیسم بدن خواهد شد.

نوشابه و کورن فلکس؛ مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه مناسب جایی ندارد و باعث افزایش وزن نیز خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×