» بیماریها » علائم سرماخوردگی کلیه چیست؟ ۳ نشانه عفونت پهلو و شکم و کلیه
علائم سرماخوردگی کلیه چیست
بیماریها - سلامت دستگاه گوارش - سلامت و پزشکی

علائم سرماخوردگی کلیه چیست؟ ۳ نشانه عفونت پهلو و شکم و کلیه

تیر 18, 1402 340316

کلیه را می توان یکی از اعضای اصلی بدن دانست که نقش مهمی در فعالیت روزمره دارد و اگر کوچکترین مشکلی برای آن بوجود آید، می تواند بیمار را تا حد زیادی آزار دهد. یکی از مشکلاتی که مدتی است که درصد رخ داد آن افزایش یافته است، عفونت و یا سرماخوردگی کلیه می باشد. مشکلی که احتمالا از جزئیات آن خبر ندارید و حتی از شنیدن نام آن متعجب شده اید. برای اینکه بتوان به درک این بیماری پرداخت و در اصل وجود آن را بررسی کرد روش های مختلفی وجود دارد.

از سریع ترین و البته بهترین روش های موجود می تواند به بررسی و درک علائم بیماری پرداخت تا بتوان در مراحل بعد، روش هایی را برای حل آن مشکل پیاده سازی کرد. اگر به دنبال دریافت اطلاعاتی کاملی در رابطه با انواع علائم سرماخوردگی کلیه، درمان خانگی درد پهلوی چپ و همچنین درمان خانگی درد پهلو سمت راست هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید.

بخوانید  بهترین داروها و قرص‌های ضد تهوع و زمان مصرف آن‌ها

عفونت و یا سرماخوردگی کلیه چیست؟

عفونت‌های کلیه اغلب ناشی از عفونت در دستگاه ادراری است که به یک یا هر دو کلیه گسترش می‌یابد. عفونت کلیه می تواند ناگهانی یا مزمن باشد. آنها اغلب دردناک هستند و اگر به موقع درمان نشوند می توانند تهدید کننده زندگی باشند. اصطلاح پزشکی برای عفونت کلیه، پیلونفریت است

عفونت و یا سرماخوردگی کلیه چیست؟

علایم اصلی سرماخوردگی یا عقونت کلیه چیست ؟

شکم درد ، و درد در ناحیه کمر ، کشاله ران یا پهلو
احساس حالت تهوع و استفراغ
تکرر ادرار یا احساسی که باید ادرار کنید
سوزش یا درد هنگام ادرار کردن
وجود چرک یا خون در ادرار
ادرار بدبو یا کدر
لرز

درد کلیه

یکی از اولین علائم سرماخوردگی کلیه را می توان ایجاد شدن درد کلیه دانست که به اشکال مختلفی خود را نشان می دهد. به حتم برای شما نیز این سوال پیش آمده است که تیر کشیدن کلیه نشانه چیست؟ یکی از دلایل اصلی درد سمت راست شکم در کرونا می تواند درد کلیه باشد که در اصل یکی از علائم اصلی سرماخوردگی کلیه بیمار خواهد بود. در این شرایط بیمار درد و ناراحتی زیادی را در قسمت مشخصی از کلیه خود احساس خواهد کرد که علت آن عفونت ناشی از بوجود آمدن مشکلات می باشد که در بیماران رایج است.

بخوانید  آیا دندان درد باعث بالا رفتن فشار خون میشود؟

همچنین بعضاً شاهد این مورد بوده ایم که دردی نامشخص در قسمت های پایین کمر، کلیه و ناحیه های تناسلی ایجاد شده است. در این مواقع بهتر است که به متخصص و پزشکی حرفه ای مراجعه کنید تا بتوانید به صورت عمیق مشکلات خود را بررسی کنید. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را درگیر کرده است این مورد می باشد که تیر کشیدن کلیه نشانه چیست؟ بعضی از افراد به این مورد باور دارند که کلیه درد در کرونا نشانه وجود مشکلاتی نظیر مبتلا شدن به کرونا می باشد، اما باید گفت که این باور غلط است.

با توجه به تمامی موارد گفته شده در رابطه با درد کلیه، باید بدانید که بروز درد شدید در زمانی که بیمار مشکوک به عفونت کلیه می باشد بسیار رایج است و در اصل می توان گفت که یکی از علائم این مشکل می باشد. بسیاری از بیماران هستند که نسبت به درد پهلو ها و کمر خود شاکی هستند و همچنین در بخش های دیگری از بدن نظیر زیر قفسه سینی و محل قرار گیری کلیه نیز دردی را حس می کنند. بعضاً شاهد این بوده ایم که درد و مشکلات به بخش هایی نظیر پایین شکم و کشاله ران نیز سرایت کرده است که به طور معمول در دوره بیماری اتفاق می افتد.

بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

چرک و خون در ادرار

یکی دیگر از علائم سرماخوردگی کلیه، پدیدار شدن خون در ادرار می باشد. بر اساس آمار بدست آمده از طریق کلینیک های درمانی و متخصصین حرفه ای درصد زیادی از افرادی که دارای مشکلات جدی کلیه هستند، از وجود خون در ادرار خود شکایت دارند. مشکلی که علت آن وجود گلبول های قرمز در ادرار می باشد که از آن به عنوان مشکلی با نام هماچوری نیز یاد می شود. این مشکل می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن در دستگاه ادراری شما پخش شود که در اصل باعث بوجود آمدن مشکلاتی بسیار جدی خواهد شد و مشکل کلیه و سرماخوردگی آن را نیز تشدید می کند.

بعضی از افراد به این عقیده باور دارند که خون در ادرار نشانه کرونا است، عقیده ای که از پایه و اساس درست نیست و هیچ پشتوانه علمی ندارد. زمانی که در عملکرد کلیه های هر فرد اختلالی جدی بوجود آید، ممکن است که خون در سیستم ادراری پدیدار شود. زمانی که کلیه های شما سالم باشند، وظیفه اصلی آنها پالایش و پاکسازی خون و همچنین سم های بدن می باشد.

بخوانید  علت تلخی دهان چیست ؟

درد پهلو یکی از نشانه های عفونت یا سرماخوردگی کلیه

درد پهلو یکی از نشانه های عفونت یا سرماخوردگی کلیه

یکی دیگر از علائم مشکلات جدی کلیه را می توان رخ داد درد پهلو دانست. مشکلی که بعضی افراد برداشت های مختلفی از آن دارند و با مطرح کردن سوالاتی نظیر پهلو درد نشانه چیست یا درد پهلو نشانه چیست به دنبال پاسخی قطعی برای حل مشکل خود هستند. در اغلب موارد بیمارانی که به عفونت یا سرماخوردگی کلیه مبتلا هستند درد ناشناخته ای را در بخش پهلوی خود احساس می کنند.

برای اینکه بتوانید به تشخیص علت این درد بپردازید بهتر است که به متخصص مراجعه کنید و توسط افراد حرفه ای معاینه شوید. ویژگی های اصلی درد بدن را می توان وجود فشار، درد ضربان دار یا ناراحتی در پهلو دانست. همچنین ممکن است که در بخش هایی از بدن شما نظیر بالای شکم یا کمر درست زیر دنده ها و بالاتر از لگن نیز درد احساس شود. به صورت معمول درد بیماری های مرتبط با کلیه به سمت یک طرف از بدن کشیده خواهد شد. البته قابل توجه است که درد و مشکلات پهلو به تنهایی نمی توانند تضمین کننده سرماخوردگی کلیه و یا عفونت کلیه بیمار باشند و علائم مشکلات دیگری نیز هستند.

بخوانید  مدفوع سیاه رنگ نشانه چیست ؟ راه های درمان همراه با عکس مدفوع سیاه رنگ

همچنین بخوانید: باد فتق چیست؟

درد پهلو

تب و لرز

آخرین مورد از علائمی که نشان دهنده عفونت و یا سرماخوردگی کلیه بیمار می باشد، تب و لرز است. زمانی که بدن شما عفونت می کند ممکن است که رخ داد مشکل را به صورت شکل گیری تب و یا افزایش بدن نشان دهد. یکی از نتایج عفونت و سرماخوردگی کلیه تولید بیش از اندازه باکتری در اندام های بدن است که باعث می شود اتصال باکتری ها به دیواره کلیه شکل گیرد.

به صورت کلی باید این مورد را در نظر داشته باشید که تمامی علائم گفته شده، به تنهایی نشان دهنده وجود مشکلات بخصوصی نخواهند بود و اگر به صورت مکرر، پشت سر هم و با الگوریتم بخصوصی رخ دهند، در آن زمان می توان به وجود مشکلاتی جدی مشکوک بود.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با علائم سرماخوردگی و عفونت کلیه بدست بیاورید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×