» تغذیه و سلامت » عوارض خوردن شراب و عرق
عوارض خوردن شراب و عرق
تغذیه و سلامت - سبک زندگی - سلامت دستگاه گوارش

عوارض خوردن شراب و عرق

آذر 17, 1402 200318

عوارض خوردن شراب و عرق چیست ؟

شراب و عرق از جمله نوشیدنی های الکلی هستند که از تخمیر انواع میوه های قندی به دست می آیند. البته گاهی به دلیل ترکیباتی که دارد مست کننده نیز می باشد.

شراب و عرق که ماده ای الکلی هستند برخلاف تصور عده ای از افراد که باور دارند شراب و عرق نمی تواند ضرری برای بدن داشته باشد دارای عوارضی برای بدن می باشد. این نوع مواد به دلیلی ترکیباتی که دارند خواه و ناخواه تمام اعضای بدن را درگیر کرده و گاها آسیب هایی را برای جسم و جان آدمی ایجاد می کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با عوارضی که خوردن شراب و عرق برای عامه مردم از جمله زنان و مردان دارد بیشتر آشنا سازیم.

زمانی که شراب و عرق می خورید چه اتفاقی می افتد؟

قبل از اینکه بخواهیم از مضرات و عوارض شراب برای زنان و مردان برایتان بگوییم لازم است که شما را با عملکرد شراب بر روی بدن آشنا سازیم، چرا که لازم دانستیم بدانید که پس از مصرف شراب و عرق چه اتفاقی بر روی بدن می افتد. چرا که با عملکرد شراب می توانید عوارض آن را بیشتر و بهتر درک کنید.

بخوانید  بهترین عسل ارگانیک و طبیعی ایران مال کدام منطقه است ؟

زمانی که فردی شراب و عرق را مصرف می کند تنها ۱۰ درصد از شراب در معده و ما بقی آن توسط روده های کوچک و بزرگ جذب می شو.د پس از جذب در این نواحی شراب به خون نفوذ کرده و از طریق عروق به تمام سطح بدن راه پیدا می کند.

عوارض خوردن شراب و عرق

در نهایت پس از پخش شراب در تمام نواحی بدنی عملکرد نخاع و مغز به حداقل رسیده و کند می شوند. خدمت شما عرض کنیم پس از گذشت زمان ۴۵ الی ۶۰ دقیقه غلظت شراب در خون به حداکثر رسیده و فرد مصرف کننده به اصطلاح عامه مست می شود. این تمام اتفاقی است که پس از مصرف شراب و عرق در بدن می افتد. بهتر است به بحث اصلی خود برگردیم و به عوارضی که مشروبات الکی دارند بپردازیم.

مضرات و عوارض مشروب برای مردان

در حال حاضر بر اساس آماری که به دست آمده است مصرف مشروبات الکی از جمله عرق در بین مردان بیشتر از زنان است. زمانی که به دنبال عوارض مشروب برای مردان هستیم باید توجه داشت که مصرف بیش از اندازه و زیاد مشروب است که باعث آسیب نواحی از جسم و جان آدمی می شود. از مهم ترین عوارضی که مشروب برای مردان دارد می توان به موارد زیر اشاره داشت.

بخوانید  با این 10 روش کلسترول خوب (HDL) خود را همیشه بالا نگه دارید

اختلالات جنسی:

از شایع ترین عوارض مشروب برای مردان می توان به ایجاد اختلالات جنسی اشاره کرد. علاوه بر آسیب ها و عوارض عمومی که مصرف مشروب دارد ایجاد اختلال جنسی نیز بسیار شایع می باشد.

مردانی که شراب و عرق مصرف می کنند از یکی از اختلالات جنسی برخودار هستند. حتی می توان شاهد رفتار های پر خطر در رابطه جنسی از طریق این افراد بود. از جمله اختلالات جنسی که مردان دارند می توان به عدم نعوظ، عدم ارگاسم، زود انزالی و ترس از رابطه جنسی اشاره داشت.

عدم باروری در مردان:

در مصرف طولانی مدت مشروب یکی از مشکلاتی که ایجاد می شود کوچک شدن بیضه ها و در نهایت کاهش تولید هورمون های مردانه است که این عمل باعث می شود مردانی که به مصرف مشروب اعتیاد دارند دچار ناباروری نیز شوند.

پرخاشگری و عدم تمرکز:

از دیگر عوارضی که مشروب برای مردان و البته زنان دارد می توان به عصبی بودن و پرخاشگری اشاره داشت. که مستقیما بر روی زندگی شخصی آنان اثر گذار است.

عوارض مشروب برای مردان

عوارض مشروب برای زنان که نباید از آن غافل شد

کمی پیش تر گفتیم مردان بیشتر از زنان از مشروبات الکی استفاده می کنند ولی این دلیلی نمی شود که زنان از مشروب و عرق استفاده نمی کنند. خدمت شما عرض کنیم این روز ها شاهد مصرف مشروب در بین زنان نیز هستیم. باید بگوییم که مصرف مشروب و عرق هر چند کم در زنان برخلاف مردان آسیب های جدیی را برایشان به همراه خواهد داشت.

بخوانید  برای معده و زخم معده چه میوه ای خوبه ؟

ناباروری:

از شایع ترین عوارض مشروب برای زنان می توان به ناباروری اشاره داشت. این مواد می توانند باعث شوند یائسگی زودتر رخ دهد و تولید هورمون های زنانه کاهش پیدا کند.

مشکلات در قاعدگی:

یکی از مشکلاتی که مصرف مشروب برای زنان ایجاد می کند برهم خوردن چرخه قاعدگی و نامنظم شدن آن خواهد بود.

مشکلات قلبی:

این مورد در زنانی که حتی مقدار بسیار کمی از مشروب و عرق استفاده می کنند شایع می باشد. پس از مصرف مشروب به عضله قلب فشار آمده و باعث بروز مشکلات قلبی و فشار خون بالا خواهد شد.

از عوارض خوردن عرق کشمش بیشتر بدانید

همانطور که خدمت شما عرض شد مشروب و عرق از میوه ها، غلات و مرکباتی که حاوی قند هستند تهیه می شود‌ عرق کشمش نمونه ای از انواع عرق هایی است که در زمان های طولانی به دست بشر ساخته و مورد مصرف قرار می گرفت. این نوع از عرق با اینکه ساخته دست بشر می باشد و روند تولید آن نسبت به دیگر مواد الکی طبیعی است اما می تواند عوارضی را برای زنان و مردان داشته باشد.

بخوانید  روش ترمیم سینک گرانیتی

عوارض خوردن عرق کشمش نیز به حدی زیاد می باشد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. ایجاد سرطان، دستگاه گوارش، آسیب به قلب، اختلال در سیستم ایمنی بدن، مشکلات کبدی، مشکلات ریوی و… از عوارض خوردن مخلوط شراب و عرق بوده که این عوارض خوردن عرق کشمش بین زنان و مردان مشترک بوده و هر مصرف کننده ای را درگیر خواهد کرد.

عوارض خوردن عرق کشمش

متاسفانه این روز ها بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است کشور ایران یکی از کشور هایی است که بیشترین مصرف مخلوط شراب و عرق را دارد. ابتلا به مصرف مخلوط شراب و عرق و حتی یکی از این موارد باعث شده است آسیب های جدی نه تنها برای فرد بلکه برای جامعه ایجاد شود.

اگر شما به هر دلیلی دچار مصرف مواد الکی چون مشروب و عرق شده اید و علاقمند هستید از مصرف این مواد جلوگیری کنید پیشنهاد می کنیم سری به دندان لند بزنید و از طریق این مجموعه با کمک افراد متخصص در حوزه تغذیه اقدام به ترک مصرف مشروب و عرق نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×