» روابط زناشویی » عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی
دلایل بی توجهی مرد به زن
روابط زناشویی - سایر رسانه ها - سبک زندگی

عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی

مهر 1, 1402 160312

یکی از مشکلات در روابط زناشویی که ریشه در تنش ها و عدم تفاهمات در موضوعات زندگی مشترک دارد، بی توجهی مرد به زن و احساساتش و سرد شدن ناگهانی از زن است.

با توجه به اهمیت مردان در موضوعات مختلف زندگی مشترک بر طبق اصول استاندارد بی توجهی مرد به همسر خود باعث سرد شدن در زندگی مشترک می شود. در ابتدای زندگی زن و شوهر با علاقه و عشق زندگی مشترک را شروع کرده و بعد از گذشت مدتی ایجاد اختلاف نظر و بحث و کشمش باعث سرد شدن رابطه زناشویی می شود.

سرد شدن مرد از زن

مهمترین علت سرد شدن مرد از زن

زندگی مشترک با عشق، تفاهم و دوست داشتن شروع می شود. در ابتدا زن و مرد تصور زیبا از شریک زندگی خود دارند. بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک اتفاقات و مسائلی به وجود می آید که باعث می شود زن و مرد واکنش های متفاوتی از خود نشان دهند. بنابراین در این حالت مرد و زن متوجه میشوند که تصور فانتزی آنها از طرف مقابل تطابقی ندارد و باعث سرد شدن مرد از زن یا بی توجهی مرد به زن می شود.

زیرا در این حالت مرد متوجه می شود که تصور وی از واکنش های همسرش در برابر محرک های محیطی متفاوت است. در بعضی موارد به دلیل اینکه زن و مرد در شرایطی قرار می گیرند که برای مقابله با مشکلات آمادگی ندارند و باعث احساس پشیمانی بعد از ازدواج می شود.یکی از علت های اصلی سرد شدن مرد از زن انباشته شدن مشکلات و عدم ارضای نیازهای اصلی در روابط زناشویی است.

بخوانید  فروش نایلون عریض ، نایلون گلخانه ای و کشاورزی

عوامل زیادی ارتباط مستقیم با سرد شدن مرد از زن در زندگی مشترک دارد که مهمترین این عوامل شامل موارد ذیل است:

  • بی توجهی زن نسبت به شوهر

یکی از مهمترین دلایل سرد شدن مرد به زن در روابط زناشویی عدم توجه زن نسبت به شوهرش است. زنانی که خود را با فعالیتهای جانبی مشغول می کنند و نسبت به همسر خود توجه و محبت ابراز نمی کنند، باعث دلزدگی مردان از زنان خود می شوند. همچنین زنانی که به نیازهای جنسی همسر خود توجه نمی کنند، نیز باعث سرد شدن مرد از زن می شود.

  • زایمان و فرزند آوری

فرزندآوری و زایمان یکی از علل اصلی سرد شدن مردان از زنان است. زیرا در دوره فرزندآوری و زایمان زن به دلیل حالت نامساعد زایمان و مشغول شدن با نوزاد به صورت ناخواسته ممکن است که همسر خود توجه نکرده و انتظارات وی به خصوص نیازهای جنسی مرد را نادیده بگیرد.

  • بی احترامی و غرغر کردن همسر

غرغر کردن همسر و بی احترامی نسبت به مرد در زندگی مشترک یکی از عوامل بی توجهی مرد نسبت به زن است. در این حالت زن در حال بحث و کشمکش با همسر خود باعث سرد شدن مرد نسبت به زن می شود.

  • وابستگی بیش از حد

وابستگی بیش از حد زن به مرد یکی از دلایل اصلی بی توجهی مرد به زن است. مردانی که دارای زنان وابسته به خود هستند نسبت به آن دلزده شده و به دلیل اینکه نیاز به مستقل شدن دارند، نسبت به همسر خود سرد می شوند.

  • بد بینی

بدبینی و سوءظن زنان نسبت به مردان از عوامل اصلی بی توجهی مردان به زنان است. زنانی که به شوهران خود اتهام می زنند و مردان مجبور به توجیه رفتار و فعالیت های خود به زنان می شوند، بعد از مدتی نسبت به همسر خود سرد می شوند. همچنین به دلیل استرس در ارتباط با همسر خود دچار دلزدگی می شوند.

  • عدم اعتماد به نفس زنانه

عدم اعتماد به نفس زن یکی از عوامل اصلی سرد شدن مرد از زن است. زنانی که از شوهر خود توقعات زیاد داشته باشند، مورد بی توجهی مردان قرار می گیرند.

بخوانید  مازو چیست و نحوه استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان

نشانه های سرد شدن رابطه

برخی از واکنش ها و رفتارها در مردان و بی توجهی مرد به زن نشان دهنده سرد شدن مرد از زن در زندگی مشترک است. در این حالت مرد نسبت به زن بی توجه بوده و از وی حمایت نمی کند. نشانه های سرد شدن مرد از زن شامل موارد ذیل است:

-فاصله گرفتن از زن

-عدم علاقه به صحبت کردن با زن در زندگی مشترک

-عدم شرکت در مراسم های خانواده زن

– علاقه به مستقل شدن و گذراندن زمان به صورت تکی

-علاقه زیاد برای انجام فعالیت های تفریحی به صورت تکی

عوارض و آسیب های دلزدگی مردان در ارتباط با همسرشان

مردانی که نسبت به زنان خود بی توجه هستند و علاقه ای به ارتباط صمیمانه با همسرشان ندارند، باعث آسیب زدگی به زندگی زناشویی می شود. مردی که با همسر خود ارتباط صمیمانه ندارد، باعث ایجاد مشکلات عاطفی برای زن می شود و زمینه های جدایی عاطفی را ایجاد می کند. آسیب های سرد شدن مرد نسبت به زن شامل موارد ذیل است:

-ایجاد استرس و نگرانی در زندگی مشترک و عدم آرامش زن

-ایجاد سوء تفاهم با همسر

-ایجاد مشکلات زیاد و اختلال در روابط زناشویی

-ایجاد استرس برای فرزندان

دلزدگی مردان

عوامل موثر در ایجاد فاصله مرد در برابر همسرش

عوامل زیادی باعث ایجاد فاصله بین مرد و زن در زندگی مشترک می شود. یکی از عوامل موثر در سرد شدن مرد نسبت به زن فشارهای زندگی و عدم کنترل مشکلات زندگی است. زندگی با مردی که علاقه ای به همسرش ندارد زجرآورترین موضوع برای زنان و غیرقابل تحمل است. عوامل تاثیرگذار در ایجاد فاصله مرد در برابر همسرش به شرح ذیل است:

-ایجاد مشکلات اقتصادی و مالی مردان

-ابتلا به بیماری های جنسی و ناتوانی جنسی مردان

-درگیری های ذهنی مردان

بخوانید  راهنمای کامل نگهداری از گیاه پتوس در خانه

-ناتوانی در برقراری رابطه با فرزندان

-اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها

-عدم تفاهم در روابط زناشویی

نشانه بی توجهی مرد به زن

زمانی که زن مورد بی توجهی و بی محبتی از طرف شوهر خود قرار گیرد رفتارها و واکنش های از خود نشان می دهد که نشان دهنده تنهایی و ناراحتی زن است. نشانه های بی توجهی مرد به زن به شرح ذیل است:

  • گریه کردن زنان در زمان حرف زدن در مورد احساسات خود

گریه کردن زن در زمانی که در مورد احساساتش حرف می زند، یکی از نشانه های بی توجهی مرد به زن است. در این حالت زن در مورد عدم توجه و سرد شدن مرد حرف می زند و گریه می کند.

  • حرف های خصوصی تان را با شریکتان در میان نمی گذارید.

زمانی که مرد جزئیات خصوصی زندگی مشترک را با همسرش در میان نگذارد، زن حس می کند که مرد نسبت به وی بی توجه شده است. زیرا زمانی که دو نفر با یکدیگر ازدواج میکنند، احساسات، افکار و امیدهای خود را با هم شریک هستند، بنابراین در صورتیکه مرد این موارد را در زندگی مشترک با همسر خود در میان نگذارد، نشان دهنده سرد شدن مرد نسبت به زن و هشدار برای رابطه آنها است.

  • ایراد گرفتن زن از ظاهر خود

زمانی که زن از قیافه خود ایراد می گیرد، حس می کند که شوهرش نسبت به وی سرد و بی توجه شده است. در صورتیکه مرد از همسر خود تعریف نکند، زن تصور می کند که زیبا و جذابیتی برای شوهر خود ندارد و از قیافه خود را مقصر سردی مرد نسبت به خود می داند. بنابراین برای رفع ایراد ظاهر خود برای عمل های جراحی زیبایی کاهش وزن اقدام می کند.

  • اختلال در زندگی جنسی در روابط زناشویی

زمانی که زن تصور کند که مرد نسبت به وی بی توجه شده است، از نظر احساسی دچار آسیب شده و علاقه ای به رابطه جنسی با همسر خود ندارد. زمانی که کیفیت رابطه جنسی بین زوجین کاهش یابد، صمیمیت زوجین در زندگی زناشویی کم می شود. حتی اگر زوجین رابطه جنسی نیز داشته باشند، باعث ایجاد رضایت جنسی نمی شود.

  • زن دیگر اولویت همسرش نباشد.

زمانی که زن احساس کند که مرد نسبت به وی بی توجه شده است، از وی فاصله می گیرد. در این حالت زن مشغول سرگرمی های جدید شده و وقت خود را صرف گذراندن برای شوهر خود نمی کند. زمانی که در حالت عادی نیازهای زن برطرف شود، متعهد به همسر خود است.

  • مرد مدت ها از زن خود تشکر نکرده است.

در صورتیکه مرد مدت ها از همسر خود تشکر و قدردانی نکرده و برای وی هدیه ای خریداری نکرد، زن حس می کند که مرد نسبت به وی سرد شده است.

بخوانید  استفاده از روغن زيتون در نزديكي و هنگام رابطه زناشویی صحیح است ؟

عواقب بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن در زندگی مشترک عواقبی دارد که به شرح ذیل است:

  • شکایت زن به دلیل عدم گذراندن وقت با وی
  • زمانی که مرد وقت زیادی با همسر خود نمی گذراند، نشان دهنده بی توجهی مرد به زن است و زن مدائما در این مورد شاکی است.
  • زن فقط برای بهبود رابطه تلاش می کند
  • در صورتی که در زندگی مشترک تنها زن برای انجام امور زندگی برنامه ریزی و هدف تعیین می کند، بعد از مدتی احساس می کند مرد نسبت به وی بی توجه است.
  • زن همیشه غمگین است
  • یکی از عواقب سرد شدن مرد از زن و بی توجهی به آن این است که زن احساس ناراحتی و غم می کند، از نظر روحی حساس و عصبی شده و زمانیکه در مورد احساسات خود حرف می زند، گریه می کند.
  • دیگر با شما بحث و جدل نمی کند

در هر رابطه زناشویی اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد و برای حل مشکلات با یکدیگر بحث می کنند. زمانی که زن در زندگی مشترک دیگر با همسر خود بحث نمی کند، نشان از این است که زن تصور می کند مرد نسبت به وی بی توجه و سرد شده است. دور شدن زن از مرد بعد از تلاش های زیاد برای جلب توجه و محبت مرد یکی از بدترین عواقب سرد شدن مرد از زن در زندگی مشترک است و در بعضی موارد ممکن است این توجه و محبت را از مرد دیگر دریافت کند.

بخوانید  باندینگ دندان چیست؟

حکم بی توجهی مرد به زن

یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک حکم بی توجهی مرد به زن است. در بسیاری موارد عدم توجه مرد به زن و نیازهای جنسی وی باعث ایجاد شرایط بد عاطفی برای زن می شود. خیانت یکی از عواقب بی توجهی و سرد شدن مرد نسبت به زن است و زمانی که زن از مرد محبت و توجه دریافت نکند، احساسات وی دچار آسیب شده و ممکن است این توجه و محبت را از مرد دیگر دریافت و باعث خیانت زن به مرد شود.

بر طبق احکام شرعی زن متاهل نمی تواند با مرد دیگر رابطه داشته باشد و در صورت ارتکاب به چنین امری تبعات اجتماعی جبران ناپذیری برای زن و مرد دارد. بنابراین عدم بی توجهی مرد به زن باید ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد. برخی از عواملی که باعث سرد شدن مرد از زن می شود، به شرح ذیل است:

-خسته بودن مرد از نظر جسمی

-مشکلات جنسی مردان

-کاهش میل جنسی مردان

-برطرف کردن نیاز جنسی با زن دیگر

-عدم رابطه صمیمانه و عاطفی مردان با زنان

عدم ارضای نیاز جنسی مردان

بعضی از مردان تصور می کنند که در رابطه زناشویی تنها مرد باید ارضا شود و زنان به ارضای جنسی نیاز ندارند. در صورتی که خداوند نیاز و میل جنسی را برای زنان و مردان قرار داده است. اما در ارتباط جنسی بعضی از زنان بی تحرک و منفعل هستند و مردان را از نظر جنسی ارضا نمی کنند. بنابراین باعث بی توجهی و سرد شدن مردان نسبت به زنان می شود.

در بعضی موارد مرد و زن از نظر ارضای نیازهای جنسی تمایلی به هم ندارند. بعضی از زوجین تمایل جنسی بالا و بعضی تمایل جنسی پایین دارند. بنابراین برای شروع زندگی مشترک و جلوگیری از بی توجهی مردان به زنان بهتر است، نیازهای جنسی زوجین مورد توجه قرار گیرد تا در ادامه زندگی مشترک باعث سرد شدن مرد از زن نشود.

بخوانید  دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

گناه مردی که به زنش محبت نمیکند

گناه مردی که به زنش محبت نمیکند

بر طبق کتاب آسمانی قرآن رابطه بین مرد و زن در زندگی مشترک باید زیبا و آرام باشد. خداوند در قران در مورد اهمیت رابطه زناشویی زیاد صحبت کرده است. در بعضی از آیات قرآن در مورد محبت مردان و زنان سخن گفته است.زمانی که مرد به زن بی توجهی می کند، خواسته و نیازهای عاطفی و جنسی زنان برطرف نمی شود و مردان برخلاف پیمان زناشویی عمل کرده و گناهکار است. زیرا این بی توجهی و بی محبتی نسبت به زن نوعی اذیت و آزار به زن است و گناهی بزرگ است.

همچنین عدم توجه مرد به زن و گناهکار بودن مرد دلیلی بر خیانت کردن زن نسبت به مرد نیست. در این حالت زن باید از مشاوره زوج درمانی برای حل ریشه ای مشکلات بی توجهی شوهر خود نسبت به خود استفاده کند. با پیدا کردن راه حل می توان مشکلات را حل کرد. اما در صورتی که مرد و زن علاقه و محبتی به یکدیگر نداشته باشند، دیگر نمی توان برای ادامه زندگی مشترک تلاش کرد.

 

زنی که از شوهرش دوری میکند

یکی از مشکلاتی که در زندگی زناشویی وجود دارد، دور شدن زن از شوهر است. زن برای دور شدن از شوهر خود دلایلی دارد. در صورتی که زن قبلا به همسر خود نزدیک بود، باید علت این دوری مشخص شود. یکی از راههای حل این مشکل این است که مرد همسر خود را برای شام بیرون برده و در مورد این دوری با یکدیگر صحبت کنند. در این حالت بهتر است مرد شنونده باشد تا زن به راحتی بدون هیچ تنشی از چیزهایی که باعث رنجش وی از همسرش شده صحبت کند.

در صورتیکه زن برای دوری از شوهرش دلیل قانع کننده ای نداشته باشد، ممکن است دچار بیماری افسردگی شده باشد. بنابراین بهتر است به روانشناس مراجعه کند. همچنین دلایلی نیز وجود دارد که باعث دور شدن زن از همسرش می شود که شامل موارد ذیل است:

بخوانید  مهم ترین تاثیر نگهداری گیاهان برای سلامت ما چیست ؟

-در بعضی موارد احتمال دارد که زن در رابطه با مرد دچار آسیب شده و برای جلوگیری از صدمه بیشتر از خود محافظت کرده و از شوهر خود دور می شود که به این حالت اجتناب از صمیمیت گفته می شود.

-احتمال دارد که زن خود را با فعالیت های جدید مشغول کرده است و مرد تصور می کند که زن از وی دور شده است.

-ممکن است زن به دلیل برخی از مسائل و اختلافات زناشویی از شوهر خود عصبانی باشد. بنابراین مرد تصور می کند که همسرش از وی دوری می کند.

با بی توجهی شوهرم چه کنم.؟

بی توجهی مرد به زن در زندگی مشترک احساس بدی در زن به وجود می آید. یکی از سوالاتی که بعضی از زنان در خصوص بی توجهی مردان دارند، این است که با بی توجهی شوهرم چه کنم؟ زنان در برخورد با بی توجهی شوهر باید اقداماتی را انجام دهند که باعث بهبود روابط شود که شامل موارد ذیل است:

  • تقویت رفتار مثبت همسر

یکی از اقدامات مهم زمانی که مرد به همسر خود بی توجه است این است که زمانی که مرد به زن توجه داشته، رفتار وی را تقویت کنیم. تقویت این حس می تواند احساس خوبی به مرد انتقال دهد و با تشکر و قدردانی زن برای انجام مجدد این رفتار تشویق شود.

  • شکایت و گله کردن از مردان ممنوع

زمانی که مرد نسبت به زن سرد میشود، زن برای برخورد با این رفتار مرد از وی گله و شکایت می کند. در این حالت مرد نسبت به این شکایت و اعتراض موضع گیری می کند. بنابراین بهتر است در زمان هایی که مرد به زن توجهی نمی کند، شکایت و اعتراض نسبت به رفتار وی نداشته باشد.

  • بررسی توقعات زن

زمانی که زن با بی توجهی مرد مواجه می شود باید از خود سوال کند که منظور وی از بی توجهی همسرش چیست.؟ زیرا پاسخ این سوال راهکارهای حل سرد شدن مرد را مشخص میکند. مثال در بعضی موارد فراموش کردن روز تولد یا سالگرد ازدواج از طرف مرد نشان دهنده بی توجهی مرد به زن است.

بخوانید  مازو چیست و نحوه استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان

همچنین بعضی از زنان با توجه به تصورات ذهنی خود فکر می کنند که همسرشان توجهی به آنها ندارد و نسبت به آنها سرد است. در حالیکه اصلا این تصور صحیح نیست و دلیل بی توجهی مرد موارد دیگری است.

  • عدم چشم پوشی از احساسات زن

در بعضی موارد زنان به دلیل اینکه می ترسند همسر خود را از دست دهند، توجه زیادی به وی دارند و در برابر بی توجهی همسر خود عکس العملی نشان نمی دهند. در صورتی که زیاده روی در توجه به مرد در زندگی مشترک باعث سرد شدن ناگهانی مرد می شود. هر چقدر زن برای خود ارزش قائل شود، مرد نیز همان تصور را از شخصیت شما دارد.

  • بررسی نیازهای مرد

یکی از مواردی که باعث سرد شدن مرد از زن می شود، عدم توجه به نیازهای مرد در زندگی مشترک است. زمانی که مرد نسبت به زن بی توجه شد، بهتر است زن نیازهای مورد نیاز مرد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و با رفع این نیازها برای بهبود رابطه زناشویی تلاش کند.

مقابله با بی توجهی همسر

مقابله با بی توجهی همسر

برای مقابله با بی توجهی همسر در زندگی مشترک باید مواردی مورد توجه قرار گیرد که به شرح ذیل است:

  • با همسر خود صحبت کنید

در بعضی موارد که مردان نسبت به زنان بی توجه و بی محبت میشوند، زنان از آنان کنار و سکوت می کنند. در صورتی که این رفتار زنان اشتباه است و در صورت نادیده گرفتن شوهر باید برای بهبود روابط زناشویی اقدام کنید.

  • مهربان باشید

زمانی که مردان نسبت به زنان بی توجه می شوند، باید زن با مرد مهربان تر شود و وی را درک کند.با مهربانی و درک وی به وی ثابت می کنید که خاطرات خود را حفظ و برای بهبود رابطه تلاش می کنید. در ابتدا شاید نسبت به مهربانی واکنشی نشان ندهد، اما با گذشت زمان نرم تر شده و سرد شدن خود را نسبت به شما کنار می گذارد.

  • صبور باشید.

در بعضی موارد مشکلات و مسائل مالی باعث بی توجهی مردان نسبت به زنان می شود. و در این شرایط مرد نمیتواند با همسر خود رابطه درستی برقرار کند. بنابراین صبور بودن در این شرایط اهمیت زیادی دارد تا مشکلات مالی مرد حل شود. هرگز زن نباید همسر خود را مجبور به انجام کاری کند. در این شرایط صبور باشید تا مرد برای بهبود رابطه تلاش کند.

  • عدم جنگ مرد و زن در زندگی مشترک

زندگی مشترک محل جنگ طن و مرد نیست. بلکه محل زندگی مشترک باید آرامش داشته باشد تا مرد با علاقه به خانه برگردد. بهتر است زن همیشه با مرد با آرامش حرف بزند و در بعضی مواقع بحث و کشمکش را به زمان دیگر بیندازید. در مقابل فرزند هرگز نباید دعوا و مشاجره کرد. زیرا کودکان از روی رفتار والدین می توانند تنش را متوجه شوند.در مقابل کودک با یکدیگر با مهربانی رفتار کنید. زیرا جنگ و دعوا مشکلی را حل نمی کند، بلکه باعث می شود، اوضاع بدتر شود.

  • تحلیل شرایط

در صورتی که مرد نسبت به زن سرد شود باید شرایط و دلایل این بی توجهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. باید بدانیم که این بی توجهی از چه زمانی شروع شد و حوادث آن زمان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتیکه دلایل بی توجهی مرد یا بی میلی مرد به زن را شناسایی کنید، سریع تر می توانید برای حل این مشکل اقدام کنید.

  • دید مثبت در زندگی مشترک

داشتن دید مثبت در شرایط سخت زندگی مشترک سخت است ولی دید مثبت می تواند باعث ایجاد ایده های خوب برای حل مشکل بی توجهی مرد نسبت به زن شود. زیرا دلایل اصلی بی توجهی مرد را نمی دانید، بنابراین باید مثبت اندیش باشید تا با قدرت کافی بتوانید در این شرایط ادامه داده و مشکل سرد شدن همسر خود را حل کنید.

بخوانید  مهم ترین تاثیر نگهداری گیاهان برای سلامت ما چیست ؟

غافلگیر کردن مرد توسط همسر

یکی از دلایل اصلی بی توجهی مرد به زن از بین رفتن عشق و علاقه به زن است. بنابراین در این شرایط زن می تواند با انجام کارهای خاص مانند درست کردن غذای مورد علاقش، دادن هدیه به وی و ترتیب دادن مهمانی وی را غافلگیر کرد. با انجام این امور روابط زناشویی بهبود می یابد.

  • توجه به رفتار مرد

یکی از عوامل سرد شدن مرد نسبت به زن عدم توجه زن به مرد است. زن باید همیشه به رفتار و واکنش های شوهر خود توجه و آن را نادیده نگیرید.

  • عدم پیش داوری مرد

پیش داوری مرد توسط زن در زندگی مشترک باعث سرد شدن و بی توجهی مرد می شود. بنابراین تحت هیچ شرایطی در خصوص رفتارها و واکنش های شوهر خود پیش داوری نکنید. در صورتی که نیاز به کمک دارید به حرف دوستان و دیگران در مورد همسر خود توجه نکنید و با مشاور زوج درمانی مشورت کنید. هرگز موضوعات خصوصی زندگی مشترک خود را عمومی نکنید.

  • رابطه جنسی

رابطه جنسی در رابطه زناشویی اهمیت زیادی دارد. رابطه جنسی بعد از مدتی برای زوجین عادی می شود. در این حالت مرد نسبت به زن بی توجه می شود. در بعضی موارد زوجین بعد از چند سال از ازدواج رابطه جنسی را برای برطرف نیاز جنسی انجام داده و باعث آسیب به رابطه زناشویی می شود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از سرد شدن مرد نسبت به زن به رابطه جنسی مانند روزهای اول زندگی مشترک توجه شود.

  • مشغول شدن با سرگرمی ها

در صورتیکه مرد به زن توجه زیادی نمی کند، بهتر است زن خود را با سرگرمی های مفید مشغول کند. بعضی از زنان تمایل دارند که مرد هر روز با آنها تماس بگیرد. اگر زن خود را مشغول به کارهای دیگر کند این انتظار کم و متعادل می شود. بنابراین زن بهتر است کتاب بخواند، فیلم ببیند، با دوستان خود وقت بگذراند. در این حالت مرد بیشتر به همسر خود توجه و قدردانی می کند.

  • مشورت با مشاور و روانشناس

زمانی که زن با بی توجهی و سرد شدن همسر خود مواجه می شود، بهترین اقدام این است که با مشاور زوج درمانی یا روانشناس مشورت کند تا مشاور رابطه زناشویی را مورد بررسی قرار دهد و علل اصلی ایجاد مشکلات بی توجهی مردان را شناسایی و ارزیابی کند. مشاور به صورت تخصصی این ارزیابی را انجام و برای بهبود رابطه اقداماتی انجام می دهد.

بخوانید  راهنمای کامل نگهداری از گیاه پتوس در خانه

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×