» سلامت جنسی » قرص قوی برای پریود شدن سریع با معرفی ۱۰ قرص
قرص قوی برای پریود شدن سریع با معرفی 10 قرص
سلامت جنسی - سلامت زنان - معرفی دارو و قرص

قرص قوی برای پریود شدن سریع با معرفی ۱۰ قرص

تیر 6, 1402 260315

قرص قوی برای پریود شدن:قاعدگی یا پریود شدن فرایندی ماهانه در زنان است که در این فرایند خون و بافت رحم زن از واژن وی خارج می شود. شروع قاعدگی از سن ۱۲ سالگی شروع و نشانه بلوغ و سلامت جسمی زنان است. سیکل پریود شدن باید منظم باشد. سیکل قاعدگی ۲۸ روز و در زنان این مدت متفاوت است. دوره پریودی ۲۸، ۲۴ و ۳۵ روز سیکل منظم قاعدگی هستند. اما در بعضی مواقع سیکل پریودی زنان تغییر می کند و این مدت افزایش می یابد. در این حالت پزشک زنان قرص قوی برای پریود شدن شدن تجویز می کند.

سیکل قاعدگی نامنظم

 در بعضی مواقع سیکل قاعدگی در زنان در ماه های متفاوت نامنظم است. در صورتیکه زن در مدت طولانی پریود نشود برای وی مشکلاتی مانند اختلالات هورمونی، ناباروری، آکنه، ریزش مو، بیماری قلبی، مشکلات روحی و روانی ایجاد می شود. استفاده از قرص قوی برای پریود شدن یکی از روش های درمان سیکل قاعدگی نامنظم است. اما استفاده از قرص قوی برای پریود شدن باید با دستور پزشک مصرف شود. زیرا استفاده بدون تجویز پزشک زنان عوارض جبران ناپذیری مانند ناباروری در زنان دارد.

بخوانید  کلیتوریسم یا خروسک زن چیست و کجاست ؟ 7 رازی که باید بدانید

مصرف قرص قوی برای پریود شدن

زمانیکه سیکل ماهانه زنان نامنظم شود ابتدا باید به پزشک زنان مراجعه کنند و آزمایشات تکمیلی، سونوگرافی انجام شود تا علت اصلی پریودی نامنظم مشخص شود و درمان مناسب صورت گیرد. در بعضی از موارد پزشک زنان قرص قوی برای پریود شدن تجویز می کند.

قرص قوی برای پریود شدن

انواع قرص قوی برای پریود شدن

پزشک زنان در بعضی موارد برای درمان نامنظمی سیکل قاعدگی برای زنان قرص قوی برای پریود شدن تجویز می کند. انواع قرص قوی برای پریود شدن به شرح ذیل است:

قرص مپرات

قرص مپرات نوعی هورمون زنانه به نام پروژستین است که باعث تنظیم تخمک گذاری می شود. این قرص برای درمان دوره قاعدگی نامنظم و خونریزی غیرطبیعی رحم استفاده می شود. همچنین قرص مپرات از ضخیم شدن پوشش رحم و رشد بیشتر از حد دیواره رحم در زنان یائسه جلوگیری می کند. قرص مپرات علاوه بر اثرات مثبت در تنظیم سیکل قاعدگی عوارضی مانند تورم قسمت های بدن، حساسیت در پستان، میگرن، ایجاد نوسانات خلقی، آکنه، شکم درد، کمردرد و خونریزی در واژن زنان ایجاد می کند. در صورتیکه این عوارض جانبی طولانی شد به پزشک مراجعه شود.

بخوانید  ژل شستشوی ضد زگیل و قارچ بانوان: جلوگیری از خارش و بهبود حالت پوست

قرص مپرات

قرص پروورا

قرص پروورا با نام مدروکسی پروژسترون نوعی هورمون زنامه است که توسط زنان غیرباردار و غیریائسه استفاده می شود. قرص پروورا خون ریزی غیر طبیعی رحم و قاعدگی غیرطبیعی و نامنظم در زنان را درمان می کند.

قرص پروورا

قرص جیناون

قرص جیناون نوعی مکمل گیاهی برای ترمیم تخمک گذاری و منظم شدن دوره قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص خطر و عوارض جانبی ندارد.

قرص ول وومن

قرص ول وومن نوعی مولتی ویتامین برای استفاده زنان ساخته شده است. این قرص به شکل کپسول تولید و دارای انواع ویتامین، املاح و عصاره گیاهی مورد نیاز بدن زنان است. این قرص حاوی روغن گیاهی گاما لینولئیک است که برای درمان نا باروری، مشکل بیولوژیکی و تنظیم قاعدگی زنان مصرف می شود.

قرص ول وومن

قرص دوفاستون

قرص دوفاستون نوعی داروی پروژسترون است که اختلالات تولید مثل زنان، سیکل قاعدگی نامنظم، ناباروری و خونریزی رحم در زنان را درمان می کند. این قرص مانند هورمون طبیعی پروژسترون عمل و شرایط عدم تعادل سطح هورمون در زنان را بهبود می بخشد.

قرص Kai Menstrual

قرص Kai Menstrual نوعی کپسول طبیعی برای تقویت اندام تولید مثل زنان و مراقبت از سیکل قاعدگی زنان مصرف می شود. اثرات مثبت این قرص شامل موارد ذیل است:

بخوانید  ژل لیدوکائین چیست؟

-تقویت اندام تولید مثل زنان

-تنظیم سیکل پریودی زنان

-کاهش عفونت و ترمیم PH ترشحات واژن

-درمان مشکلات یائسگی

-تقویت رحم زنان

-درمان ناباروری و افزایش باروری

-درمان التهاب رحم

کاهش استرس و اضطراب

-بهبود سیستم ایمنی بدن

-بهبود عملکرد بدن و افزایش انرژی

قرص بلک کوهوش

قرص بلک کوهوش دارویی گیاهی برای تنظیم هورمون زنانه، درمان نامنظمی سیکل قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، پوکی استخوان و کاهش علائم یائسگی مانند خشکی واژن، عرق زیاد شبانه و گرگرفتگی مصرف می شود. قرص بلک کوهوش عوارض جانبی مانند گرفتگی عضلات، سردرد، لکه بینی، خونریزی واژن، افزایش وزن و درد معده را در زنان ایجاد می کند. همچنین این قرص روی داروی استاتین اثر می گذارد.

قرص M2-Tone

قرص M2-Tone  برای درمان نارسایی استروژنی و بهبود عملکرد تخمدان مصرف می شود. همچنین باعث حفظ تعادل هورمونی و بهبود سلامت رحم می شود. در دوران پریودی نامنظم با مصرف این قرص خونریزی شدید کنترل می شود. اثرات مثبت قرص M2-Tone برای درمان عادت ماهانه نامنظم و ترشح بیش از حد واژن است.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مورد قرص های قوی برای پریود شدن در سیکل قاعدگی نامنظم بیان شد، قبل از هر اقدام برای مصرف این نوع قرص ها با توصیه و تجویز پزشک زنان این قرص ها مصرف شود تا دچار عوارض جانبی مصرف  خودسرانه قرص ها نشوید.

بخوانید  قرص و شربت سالبوتامول برای چی خوبه ؟ هر آنچه در مورد سالبوتامول باید بدانید

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×