» تغذیه و سلامت » قرص ونوستات ۱۲۰ برای چیست ؟ عوارض و زمان و نحوه مصرف آن چگونه است ؟
قرص ونوستات ۱۲۰ برای چیست ؟
تغذیه و سلامت - معرفی دارو و قرص

قرص ونوستات ۱۲۰ برای چیست ؟ عوارض و زمان و نحوه مصرف آن چگونه است ؟

شهریور 15, 1402 190306

قرص ونوستات ۱۲۰ گونه ای داروی کاهش وزن به حساب می آید. این نوع قرص کنترل کننده آنزیم لیپاز می باشد و از جذب آن به وسیله بدن جلوگیری می کند. این آنزیم گونه ای تترا هیدرو لیپستاتین می باشد که از لیپستاتین برگرفته شده و کنترل کننده طبیعی و قدرتمند آنزیم لیپاز در پانکراس و معده می باشد. در این صورت بدن حداقل کالری را جذب می کند.

با توجه به پژوهشات سازمان غذا و دارو، قرص ونوستات ۱۲۰ به وسیله اتصال به آنزیم های ویژه ای که در داخل معده و روده کوچک وجود دارند سبب غیرفعال شدن این آنزیم ها می شود. این آنزیم های بدون کنش قابلیت آنالیز تری گلیسیرید به اسید های چرب و مونوگلیسیریدی که به وسیله بدن جذب می شوند را ندارند. چربی هایی که به بدن جذب نمی شوند به شیوه مواد اضافی از بدن خارج می شوند.

بخوانید  عادت ماهیانه و مواد غذایی برای دوران خونریزی قاعدگی و پریودی چیست ؟

وناستات یک مکمل طبیعی است که برای حمایت تغذیه‌ای از پاهای خسته و سلامت و گردش خون رگ‌های پا در نظر گرفته شده است. حاوی عصاره شاه بلوط اسب استاندارد شده با ۱۶٫۷٪ Escin برای حمایت از گردش خون سالم.

هشدار در مورد مصرف قرص ونوستات ۱۲۰

تمام دستورالعمل های روی برچسب و بسته بندی محصول را دنبال کنید. به پزشک خود در مورد تمام شرایط پزشکی، آلرژی ها و همه داروهایی که استفاده می کنید بگویید.

قبل از مصرف  قرص ونوستات پزشک خود را مطلع کنید اگر:

اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، مانند:

  1. خونریزی یا اختلال لخته شدن خون (ونوستات می تواند خون شما را رقیق کند).
  2. دیابت (ونوستات ممکن است باعث کاهش قند خون شود).
  3. بیماری کلیوی؛
  4. بیماری کبد؛
  5. اختلال معده یا روده؛
  6. بیماری احتقانی قلب؛
  7. صرع؛
  8. آسم؛
  9. سردردهای میگرنی؛ یا
  10. اگر به لاتکس حساسیت دارید
  11. مشخص نیست که آیا ونوستات به نوزاد متولد نشده آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید از این محصول استفاده نکنید. 
  12. شاه بلوط اسبی ممکن است وارد شیر مادر شود و ممکن است به نوزاد شیرده آسیب برساند. اگر به نوزاد خود شیر می دهید از این محصول استفاده نکنید. 
  13. هیچ مکمل گیاهی/بهداشتی را بدون توصیه پزشکی به کودک ندهید.
بخوانید  قرص و شربت سالبوتامول برای چی خوبه ؟ هر آنچه در مورد سالبوتامول باید بدانید

قرص ونوستات برای کبد چرب

تاثیر قرص ونوستات ۱۲۰ بر روی کبد چرب به چه صورت است؟ عارضه کبد چرب وضعیتی برگشت پذیرنده از گردآمدن واکوئل های چربی در سلول های کبدی می باشد. در حقیقت وجود داشتن چربی در کبد امری کاملا طبیعی است. زمانی که مقدار چربی در کبد بیشتر از ۵ الی ۱۰٪ وزن کل کبد باشد در این صورت کبد چرب به حساب می آید. در گذشته درمان این عارضه فقط با رژیم غذایی و کم کردن وزن امکان پذیر بود ولی همواره اثربخشی چشمگیری نداشته است.

در نهایت پژوهش هایی در این حیطه صورت گرفت که در آن اثربخشی قرص ونوستات ۱۲۰ را روی ۹۲ عارضه با کبد چرب مورد ارزیابی قرار دادند. معلوم شد این قرص می تواند اثرات مطلوبی در جهت کم کردن وزن و کمک به معالجه نماید. ولی به هیچ وجه بدون مشاوره با پزشک معالج خود نبایستی این درمان را آغاز نمایید. چرا که مصرف این قرص برای اشخاص با بیشترین ناراحتی کبدی ممنوع می باشد.

قرص ونوستات برای جوش صورت

قرص ونوستات برای جوش صورت
همانطور که می دانید با مصرف قرص ونوستات ۱۲۰ چربی های موجود در غذا به هیچ وجه هضم نمی شود. معمولا این چربی های هضم نشده به وسیله سیستم گوارش دفع می شوند. این شیوه افزون بر کم کردن کالری مصرف شده و کاهش وزن به معالجه جوش های صورت هم کمک بسزایی می کند.

بخوانید  عوارض وحشتناک قرص ترامادول 100 و 200 که نمی دانید

قرص ونوستات ۱۲۰ با کم کردن چربی های ذخیره شده که حاوی چربی های زیر پوست هم می باشد افزون بر لاغری، جوش های حاصل از چربی را هم برطرف می کند.

قرص ونوستات را قبل از غذا یا بعد از غذا باید خورد؟

قرص ونوستات ۱۲۰ را پس از غذا یا ۱ ساعت پس از صرف غذا باید استفاده کرد. قرص را به صورت دقیق مطابق دستور مصرفی که بر روی نسخه دکتر نوشته شده است باید مصرف کرد. به هیچ وجه نبایستی میزان مصرفی این قرص را کم یا زیاد کنید.

قرص ونوستات برای لاغری شکم و پهلو

آیا قرص ونوستات ۱۲۰ برای لاغری شکم و پهلو مناسب است؟ چنانچه چربی زائدی که به بدن وارد شده جذب نشود شخص معمولا به سوی کم کردن وزن و چربی سوزی می رود. قرص ونوستات یک عامل اثربخش که می تواند چربی های زائد را از بدن خارج کند. همچنین به این چربی ها اجازه نمی دهد که در بدن اندوخته شوند. بدین صورت سبب کم کردن وزن بدن می شوند.

این دارو با کنترل آنزیم لیپار که مهم ترین آنزیم جاذب و هضم چربی در بدن می باشد چربی ها را بدون اینکه هضم شوند به سوی مثانه می فرستد. در نتیجه چربی هایی که هضم نشده اند توسط ادرار دفع می شوند. بدین ترتیب چربی های اشباع شده آغاز به سوختن می کنند و کاهش وزن صورت می گیرد.

بخوانید  قرص سیتالوپرام یا سیتالوتد 20 و 40 برای چیست ؟ عوارض و نحوه مصرف

پیش از هرچیز بایستی عرض کرد که جهت مصرف قرص ونوستات ۱۲۰ و هر مبادرت درمانی دیگر حتما با متخصص خود مشورت نمایید. این قرص در داروخانه ها معمولا بدون نسخه تحویل داده نمی شود. تاثیر آن بر روی هر کس معمولا متفاوت می باشد.

در هر صورت بین ۷ الی ۸ کیلو کاهش وزن در اولین ماه مصرف در شخص مشاهده می شود. این میزان در ماه های بعدی احتمال دارد افزایش یابد. علاوه بر این شما با افزودن ورزش، پیاده روی، یوگا و…میزان تاثیر قرص ونوستات ۱۲۰ را به میزان چشمگیری افزایش خواهید داد.

روزی چند عدد قرص ونوستات بخوریم؟

قرص ونوستات ۱۲۰ را بایستی با تجویز پزشک متخصص مصرف کرد. معمولا این قرص را ۳ مرتبه در روز بایستی مصرف نمود.

قرص ونوستات و سرطان

قرص ونوستات ۱۲۰ و سرطان چه ارتباطی باهم دارند؟ نهاد غذا و دارو اخطار داده است که استفاده از این داروی کاهش وزن امکان دارد ریسک ابتلا به اقسام سرطان را بالا ببرد. در این صورت نباید این دارو را مصرف کرد.

طریقه مصرف ونوستات

قرص ونوستات ۱۲۰ را مطابق دستور متخصص ۱ ساعت بعد از غذا، همواره ۳ مرتبه در روز به شیوه خوراکی با مایعات استفاده کنید. چنانچه یک وعده غذا میل نکردید یا غذا بدون چربی بود از استفاده این قرص می توانید چشم پوشی کنید.

بخوانید  فواید و مضرات بیسکویت ساقه طلایی چیست؟

همانطور که این قرص می تواند در جذب ویتامین های ویژه ای چون A,D, K, E و … تداخل اعمال نماید به شما مصرف مکمل مولتی ویتامین به شدت پیشنهاد می شود. این مکمل ها را دست کم ۲ ساعت پیش یا ۲ ساعت بعد از استفاده از ونوستات بایستی مصرف نمود.

عوارض قرص ونوستات چیست؟

عوارض قرص ونوستات چیست؟
هیچ داروی لاغری بدون عوارض نیست و قرص ونوستات ۱۲۰ هم از این قاعده مستثنا نیست. این قرص ها به لاغری و کم کردن وزن بدن کمک بسزایی می کنند. ولی همانطور که می دانید بدون عوارض جانبی هم نیستند. در این صورت بایستی از این عوارض آگاهی داشته باشید. با ملاحظه به اینکه قرص مدنظر از جذب چربی ممانعت می کند چربی های غیر قابل هضم در روده به جا می مانند که باعث اسهال، نفخ و شکم درد می شوند.

استفاده دراز مدت این قرص از جذب ویتامین های موجود در چربی نظیر ویتامین A, E, K, D و … ممانعت می کند. بدین علت استفاده از مولتی ویتامین در کنار این داروی لاغری پیشنهاد می شود. از عوارض قرص ونوستات ۱۲۰ می توان به عدم جذب بعضی از دارو ها اشاره نمود و سبب ایجاد مسائلی دیگر چون مسمومیت کلیه می شود.

بخوانید  چرا قرص رانیتیدین ممنوع شد و جایگزین آن چیست ؟

چنانچه هر یک از نشانه های حساسیت در رابطه با این قرص را داشتید خیلی زود با اورژانس ارتباط برقرار نمایید. نشانه های حساسیت و آلرژی به قرص ونوستات ۱۲۰ شامل کهیر، تنفس سخت، ورم صورت، لب ها، زبان یا گلو می باشد. در صورت ایجاد علائم زیر بایستی مصرف این قرص را متوقف نمایید و خیلی زود متخصص خود را مطلع نمایید.

ناراحتی معده، سردرد و سرگیجه ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است باعث قرمز شدن ادرار شما شود.

•درد خیلی شدید شکم

•درد خیلی شدید کمر

•خون در ادرار

•ادرار درد آور

علائمی از سنگ کلیه نظیر

•ادرار کم

•ورم پاها و مچ پا

•حس کسالت یا تنگی نفس

علائمی از ناراحتی های کبدی نظیر

•حالت تهوع

•درد زیاد معده

•خارش

•حس کسالت

•نداشتن اشتها

•ادرار تیره

مدفوع سفت

•زردی چشم یا پوست

عوارض قرص ونوستات ۱۲۰ معمولا به دلیل این است که از جذب چربی در بدن ممانعت به عمل می آورد. عوارض جانبی دیگر این قرص که معمولا موقتی می باشند به شرح زیر می باشند:

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

•مدفوع چرب

•لکه های روغنی موجود بر روی لباس زیر

•تخلیه روغنی مدفوع شل

•احتیاج سریع به دستشویی رفتن

•توانایی نداشتن در مهار حرکات روده

•حالت تهوع

•درد مقعدی و…

این موارد ذکر شده فهرست جامعی از عوارض جانبی که امکان دارد این قرص داشته باشد، نیست. اشخاصی که دارو های دیگری استفاده می کنند یا به بیماری خاصی دچار هستند بایستی پیش از مصرف این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایند. اکثر متخصصان استفاده از این قرص لاغری را بیشتر از ۲ سال پیشنهاد نمی کنند.

کیا با قرص ونوستات لاغر شدن؟

کیا با قرص ونوستات لاغر شدن؟

چه افرادی با قرص ونوستات ۱۲۰ لاغر می شوند؟ بایستی توجه نمود افرادی که دستخوش عوارضی چون سنگ کلیه، مشکل کیسه صفرا، پانکراتیت، تیروئید، ناراحتی کبد، عارضه کلیوی، پیوند عضو می باشند به هیچ وجه نباید از این قرص استفاده نمایند. افرادی که بیشتر از ۳۰ کیلو وزن دارند و غذا های پرچرب مصرف می کنند چنانچه مشکلات ذکر شده در بالا را نداشته باشند می توانند با این دارو لاغر شوند. این قرص را به هیچ وجه بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

قیمت هر ورق قرص ونوستات

قرص ونوستات ۱۲۰ برای کاهش وزن مناسب است شامل ۲۱ عدد قرص می باشد. قیمت آن را می توان در سایت های معتبر مشاهده نمود. نرخ این دارو با توجه به نوسانات بازار متغیر می باشد و نمی توان قیمت دقیقی را برای آن در نظر گرفت.

بخوانید  قرص رهاکین برای چه بیماری است و برای چی خوبه ؟ نکات ضروری مصرف

مزایای قرص ونوستات

قرص ونوستات ۱۲۰ باعث لاغری می شود افزون بر این دارای مزایای دیگری می باشد که به شرح زیر است:

•کاهش ریسک ابتلا به قند خون نوع ۲

مصرف این دارو خطر ابتلا به این عارضه را حدود ۳۷ ٪ کاهش می دهد.

•پایین آوردن فشار خون

پژوهشات صورت گرفته در این حیطه حاکی از آن است که مصرف این دارو باعث پایین آوردن خفیف فشار خون می شود.

•پایین آوردن کلسترول بد

پژوهشگران دریافتند مصرف این دارو اثربخشی مطلوبی بر روی پایین آوردن کلسترول بد خون دارد.

 

تداخلات دارویی با این قرص ونوستات

تداخلات دارویی قرص ونوستات ۱۲۰‌ را بهتر از پزشک یا مسئول داروخانه سوال نمایید. این قرص را نباید با دارو های زیر مصرف کرد:

•آمیودارون سیکلوسپورین

•انسولین یا دارو های دیابت

•دارو های تشنج

•دارو های ایدز

•رقیق کننده خون نظیر وارفارین، کومادین، ژانتون و…

این فهرست معمولا کامل نیست. دیگر دارو ها هم نظیر داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی و… امکان دارد با این قرص تداخل داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×