» سلامت و پزشکی » محاسبه زمان و سن دقیق مرگ / زمان مرگ من کی هست ؟
محاسبه زمان و سن مرگ
سلامت و پزشکی - مقالات

محاسبه زمان و سن دقیق مرگ / زمان مرگ من کی هست ؟

اسفند 4, 1402 654332

موضوع جالبی که شاید برای همه جالب باشد محاسبه زمان و سن مرگ است. موضوع جالب دیگری که در این موضوع وجود دارد تاثیر مسواک و بهداشت دندان و دهان در تعیین سن مرگ است. تمامی سوالات و نحوه محاسبه سن مرگ بر اساس تحقیقات دانشمندان است که زمان مرگ سلول های بدن را تخمین خواهد زد. بسیاری از افراد به دنبال پیش بینی آینده خود هستند که از جمله آن پیش بینی زمان مرگ می باشد.

برای محاسبه زمان و سن مرگ ابتدا باید تاریخ تولد خود را با تاریخ و ماه و سال تولد به میلادی وارد نمود. پس از آن کاربر بایستی به تمامی سوالاتی مربوط به نحوه زندگی و سابقه خود پاسخ دهد. محاسبه زمان و سن مرگ تقریبی است و با فرض مرگ طبیعی می باشد. به هر حال مرگ و تاریخ مرگ و یا آنالیز تاریخ مرگ موضوعی است که همواره بشر به دنبال پاسخگویی به آنها بوده است.

بخوانید  اگر فتق عمل نشود چه می‌شود؟

تاریخ و سن مرگ من

تعیین تاریخ و سن مرگ شاید دلهره آور باشد و افراد از دانستن سن و تاریخ و زمان دقیق مرگ خود شاید واهمه داشته باشد؛ اما این موضوع چیزی نیست که بشر به سادگی از آن عبور کند. دانشمندان با تکیه بر اصل نحوه و کیفیت زندگی طول عمر افراد را بلند یا کوتاه می دانند. عامل های بسیاری برای تخمین تقریبی طول عمر وجود دارد. حتی زندگی کردن در کدام ناحیه و منطقه از دنیا و یا کشور بر طول عمر تاثیر گذار است.

آنچه مسلم است برای تعیین زمان تقریبی مرگ افراد با عدم توجه به عوامل هایی مانند جنگ، بلایای طبیعی، بیماری های همه گیر مانند کرونا و … دانشمندان چند فاکتور مهم را در نظر گرفته اند. کیفیت خورد و خوراک، ورزش کردن، مسواک زدن، متوسط طول عمر اجداد شما و … از پارامتر های مختلف برای تعیین و محاسبه زمان و سن مرگ می باشد. شاید در آینده ای نزدیک زمان مرگ سلول های حیاتی بشر به صورت دقیق محاسبه شود؛ اما لازم است برخی از فاکتور های مهم در تعیین و محاسبه زمان و سن مرگ مورد آنالیز قرار بگیرند.

بخوانید  لاغری و کاهش سایز شکم با کرایولیپولیز فریز چربی

آنالیز تاریخ مرگ

در سایت محاسبه زمان و سن مرگ سوالاتی از کاربر پرسیده خواهد شد. تاریخ تولد و سکونت در کدام قاره تا مصرف سیگار دخانیات و الکل از جمله سوالاتی است که دانشمندان و محققان آن را در تعیین و محاسبه زمان و سن مرگ ذکر کرده اند. پاسخگویی به این سوالات در تعیین سن و تاریخ مرگ مهم است. همه دانشمندان و افراد عادی دنیا به این باور رسیده اند که مصرف دخانیات باعث کاهش کیفیت و کمیت زندگی هر فردی خواهد شد.

یا مصرف سبزیجات و میوه و غذا های سالم باعث بهبود سلول های پوستی و بافتی بدن می شود و فرد پیری سلول های خود را به تاخیر خواهد انداخت. مسواک زدن شاید نمادی از رعایت بهداشت فردی است. با پرسیدن این سوال محققان اهمیت بهداشت فردی و به تاخیر انداختن خرابی دندان ها را در محاسبه زمان و سن مرگ مهم دانسته اند.

قطعا افرادی که بهداشت خود را جدی بگیرد به سلامت خود نیز اهمیت قائل است. به هر حال آنچه که روشن است گاهی افراد سالم و با تغذیه و ورزش سالم بر اثر حادثه تصادف یا بلای طبیعی یا انسانی جان خود را در ابتدای جوانی از دست خواهد داد؛ اما این موضوع باعث نشده است که محققان برنامه ای را برای تخمین زمان مرگ طراحی نکنند. زمان مرگ تقریبی سلول های حیاتی انسان با توجه به پاسخ سوالات امکان پذیر شده است.

بخوانید  تب و بدن درد بعد از کشیدن دندان عقل

 

برنامه تخمین زمان مرگ من

مرگ انسان موضوعی است که در همه ادیان الهی به اخص دین مبین اسلام به آن اشاره کرده است. نظریه های مختلفی نیز در خصوص مرگ وجود دارد. مسلم است که همه آدم های دنیا یک روزی می میرند و جای خود را به آدم های جدید می دهند. برخی از انسان ها برایشان جالب است که رمان مرگ آنها تخمین داده شود. برخی دیگر نیز برایشان رعب آور و برخی برایشان جالب نخواهد بود.

به هر حال برنامه ای که در این سایت dandanland.com قرار داده شده است به عنوان برترین برنامه تخمین زمان مرگ یا محاسبه زمان و سن مرگ می باشد. اساس این برنامه بر پایه سوالاتی در خصوص سبک زندگی و سابقه افراد در سلامتی و تغذیه و نحوه زندگی آنها می باشد. این سوالات به شرح ذیل است.

تست آنالیز سن مرگ

 

سوال پاسخ
جنسیت خود را مشخص کنید زن مرد
در صورت داشتن اعتیاد از سرنگ مشترک استفاده می کنید؟ بله خیر
آیا بیماری خاصی دارید؟ بله خیر
آیا روزانه یک عدد مولتی ویتامین مصرف می کنید؟ بله خیر
آیا در معرض آلودگی هستید؟ بله خیر
آیا فرد دیابتی در خانواده دارید؟ بله خیر
از دوچرخه بیشتر استفاده می کنید یا وسیله های موتوری؟ موتوری دوچرخه
محاسبه مرگ

سوالات چند گزینه ای در مورد محاسبه دقیق طول عمر:

 

بخوانید  چرا دندان حیوانات خراب نمیشود
سوال پاسخ
آیا دخانیات مصرف می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
آیا الکل مصرف می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
آیا رابطه جنسی پر خطر با افراد مختلف داشته و دارید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
معمولا چند وقت یک بار دندان های خود را مسواک می زنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
چقدر در مقابل تابش نور آفتاب قرار می گیرید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
چقدر ورزش می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
چقدر از گوشت قرمز و مرغ استفاده می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
آیا دخانیات مصرف می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
چقدر از خامه و کره استفاده می کنید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
چقدر از وعده های غذایی شما از میوه و سبزیجات تشکیل شده است؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
میزان مصرف قهوه شما چقدر است؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
آیا روزانه یک عدد آسپرین استفاده می کنید؟ زیر ۴۰ سال دارم استفاده نمیکنم گاهی اوقات اغلب به طور منظم استفاده میکنم
چقدر در معرض فشار روانی هستید؟ هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب همیشه
عمر پدر بزرگ و مادر بزرگ شما چقدر بوده است؟ زیر ۶۰ ۶۰ تا ۶۵ ۶۵ تا ۷۰ ۷۰ تا ۸۰ بالای ۸۰
بخوانید  علت سوزش انگشتان پا چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم ؟ 12 علت شایع

 

چگونه زمان مرگمان را بفهمیم

تعیین و محاسبه زمان و سن مرگ در این تست به صورت تقریبی است؛ اما با نگاهی به کیفیت زندگی خود متوجه خواهیم شد که زمان مرگ ما حدودا با مرگ طبیعی چه زمانی است. سایت dandanland.com برای افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی با توجه به سوالات این تست، راهکارهایی را ارائه داده است؛ که سالیان سال دانشمندان و پزشکان آن را به افراد توصیه می کنند.

خودداری از مصرف دخانیات و الکل، ورزش مداوم، کمتر کردن غذاهای گوشتی و چرب و افزایش غذاهای سالم مانند سبزیجات و میوه ها، رعایت بهداشت فردی از جمله حفظ سلامت دندان ها، نرمال کردن وزن خود، دور شدن از استرس و … توصیه های پزشکان در افزایش طول عمر می باشد.

جدول افزایش طول عمر برای چند کشور

جدول افزایش طول عمر

جدول افزایش طول عمر بر اساس جنسیت، کشور و سال‌های مختلف متفاوت است. در ادامه، یک نمونه از جدول افزایش طول عمر برای کشورهایی که دارای میانگین طول عمر بالایی هستند، آورده شده است.

جدول افزایش طول عمر برای چند کشور بر اساس سال‌های مختلف:

بخوانید  معجون برای شکستگی استخوان و جوش خوردن سریع استخوان
کشور ۱۹۶۰ ۱۹۷۰ ۱۹۸۰ ۱۹۹۰ ۲۰۰۰ ۲۰۱۰ ۲۰۱۹
ژاپن ۶۷٫۶ ۷۲٫۰ ۷۶٫۵ ۷۹٫۰ ۸۱٫۳ ۸۳٫۱ ۸۴٫۶
استرالیا ۷۰٫۸ ۷۳٫۳ ۷۶٫۰ ۷۸٫۳ ۸۰٫۴ ۸۲٫۱ ۸۳٫۵
کانادا ۶۸٫۲ ۷۲٫۲ ۷۵٫۷ ۷۸٫۵ ۸۰٫۷ ۸۲٫۳ ۸۳٫۲
ایالات متحده ۶۹٫۸ ۷۰٫۸ ۷۴٫۴ ۷۶٫۸ ۷۷٫۹ ۷۸٫۷ ۷۸٫۹
انگلیس ۷۰٫۲ ۷۲٫۴ ۷۴٫۹ ۷۷٫۱ ۷۸٫۸ ۸۰٫۴ ۸۱٫۲

این جدول نشان می‌دهد که طول عمر در این کشورها در طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. به عنوان مثال، در ژاپن طول عمر مردان در سال ۱۹۶۰ حدود ۶۷ سال و در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۵ سال بوده است. در همه این کشورها، زنان معمولاً طول عمر بیشتری دارند اما افزایش طول عمر در مردان نیز قابل ملاحظه است.

آیا علل افزایش طول عمر در این کشورها مشابه هستند؟

علل افزایش طول عمر در این کشورها معمولاً شامل چندین عامل مختلف هستند که ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. برخی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به افزایش طول عمر در این کشورها شود، عبارتند از:
  1. بهبود شرایط بهداشتی و درمانی: در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی، بهبود شرایط بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی به خدمات پزشکی، بهبود شرایط زندگی و رفاه جامعه را افزایش داده است.
  2. تغذیه بهتر: در کشورهای پیشرفته، تغذیه بهتر و افزایش دانش غذایی در جامعه، بهبود وضعیت سلامتی و افزایش طول عمر را به همراه دارد.
  3. کاهش شیوع بیماری‌های عفونی: در سال‌های اخیر با پیشرفت در زمینه‌های بهداشت و بیماری‌شناسی، شیوع بیماری‌های عفونی در بسیاری از جوامع کاهش یافته است که بهبود شرایط بهداشتی و درمانی می‌تواند از این جمله باشد.
  4. کاهش مصرف تنباکو و الکل: مصرف تنباکو و الکل به طور قابل توجهی با افزایش خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های تنفسی مرتبط است. کاهش مصرف تنباکو و الکل می‌تواند بهبود سلامت و افزایش طول عمر را به همراه داشته باشد.
  5. فعالیت بدنی: فعالیت بدنی منظم و متعادل می‌تواند بهبود سلامتی و افزایش طول عمر را به همراه داشته باشد.
بخوانید  انسولین چیست و چه غذاهایی باعث ترشح انسولین میشود؟

لازم به ذکر است که عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی، سیاست‌های دولت، تکنولوژی و فرهنگ و ارزش‌های جامعه نیز می‌تواند بر طول عمر تأثیرگذار باشد.

جدول موارد اثرگذار بر طول عمر

جدول موارد اثرگذار بر طول عمر به شکل زیر است:
عوامل مؤثر توضیح
بهداشت و درمان بهبود شرایط بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی به خدمات پزشکی می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود.
تغذیه سالم تغذیه سالم و متنوع با ارائه تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بدن، سلامت و طول عمر را بهبود می‌بخشد.
فعالیت بدنی فعالیت بدنی منظم و متعادل می‌تواند بهبود سلامتی و افزایش طول عمر را به همراه داشته باشد.
کنترل استرس استرس موجب رسیدن به بیماری‌های روانی و جسمی می‌شود و در نتیجه طول عمر را کاهش می‌دهد. کنترل استرس به وسیله تمرینات روانشناختی، ماساژ و روش‌های دیگر می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.
کاهش مصرف تنباکو و الکل مصرف تنباکو و الکل با خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های تنفسی مرتبط است. کاهش مصرف تنباکو و الکل می‌تواند بهبود سلامت و افزایش طول عمر را به همراه داشته باشد.
کاهش شیوع بیماری‌های عفونی پیشرفت در زمینه‌های بهداشت و بیماری‌شناسی می‌تواند شیوع بیماری‌های عفونی در جوامع را کاهش داده و در نتیجه بهبود شرایط بهداشتی و درمانی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.
بخوانید  مزایا و معایب کولر گازی اجنرال

این جدول برخی از عوامل مؤثر بر طول عمر را ذکر کرده است. باید توجه داشت که لیست عوامل مؤثر بر طول عمر بسیار طولانی است و شامل عواملی مانند محیط زیست، شرایط اقتصادی، نژاد، جنسیت، سن و فاکتورهای دیگر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 4

  1. آواتار حدیثه پارسائیان ۱۱ساله
    حدیثه پارسائیان ۱۱ساله

    ۴فروردین۱۳۹۲

  2. آواتار نوشین
    نوشین

    من اصلا نمی فهمم , فهمیدن تاریخ مرگ چه سودی داره

  3. آواتار فاطمه خلیلی
    فاطمه خلیلی

    خیلی عالی بود

  4. آواتار تینا ولی زاده
    تینا ولی زاده

    من چرا اینهمه زود می میرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×