» دانستنی ها » محتوا مارکتینگ، فضای امن و قابل اعتماد برای نویسندگان محتوای متنی
محتوا مارکتینگ
دانستنی ها - اقتصاد - دانشگاه - سبک زندگی

محتوا مارکتینگ، فضای امن و قابل اعتماد برای نویسندگان محتوای متنی

مرداد 15, 1402 120215

امروزه تولید محتوای متنی به صورت یک نیاز برای صاحبان وبسایت درآمده و این افراد سعی می کنند تا بهترین محتوا را در اختیار داشته باشند. همچنین نویسندگان محتوا نیز می خواهند در یک بستر امن و قابل اطمینان فعالیت نمایند تا به طور مدوام فعالیت خود را ادامه دهند. محتوا مارکتینگ به عنوان یک سایت موفق فضای خوبی را برای نویسندگان فراهم کرده و این افراد می توانند به صورت مرتب تولید محتوا کرده و به درآمدهای مناسبی دست پیدا کنند. همچنین محتوا مارکتینگ با کارفرمایان مختلفی در ارتباط است که از همین رو پروژه ها جدید را در اختیار نویسندگان خویش قرار خواهد داد.

مهارت های لازم برای نویسنده محتوا متنی

مهارت های لازم برای نویسنده محتوا متنی

شما برای انجام هر شغلی نیاز به مهارت دارید و این مورد درباره نویسنده محتوا هم صدق می کند. شاید در ابتدا این شغل از نگاه افراد راحت به نظر بیاید ولی چالش ها خاص خود را دارد. و سبک زندگی متفاوتی دارند برای اینکه بهتر با مهارت های لازم در این زمینه آشنا شوید، آنان را به طول مفصل بیان خواهیم کرد.

تسلط به اصول نگارشی

شاید مهم ترین اصل در نوشتن رعایت اصول نگارشی باشد که در بسیاری از موارد جدی گرفته نمی شود. یک نویسنده حرفه ای باید ساختار کلمه ها و محل قرارگیری آن ها در جملات را بشناسد. یک جمله از بخش های مختلفی مانند فعل، فاعل و مفعول تشکیل شده است که هر کدام جایگاه مشخصی دارند. در صورتی که هر کدام از این اجزا در جای درست استفاده نشوند، کل ساختار جمله دچار مشکل می شود.

بخوانید  آغاز فعالیت نیک‌نویس! پلتفرم بی‌نظیر تولید محتوای متنی تخصصی

در هنگام نوشتن مطلب باید به جایگذاری درست نقطه و ویرگول هم توجه کرد و در صورت لزوم آن ها را به کار برد. در هنگامی که یک مطلب نوشته می شود باید فعل با فاعل هماهنگی کامل داشته باشد. به طور مثال اگر فاعل مفرد است، به همین صورت فعل نیز باید به شکل مفرد در جمله آورده شود. شیوایی قلم بزرگترین هنری است که یک نویسنده با مرور زمان و تمرین زیاد به دست می آورد.

اگر شما حس می کنید که به اصول نگارشی مسلط هستید، پلتفرم تولید محتوا شرایط مناسبی را برای کار شما فراهم کرده است. محتوا مارکتینگ به این تخصص شما احترام می گذارد و مایل است که از توانایی هایتان استفاده کند.

شناخت اصول سئو داخلی

کسانی که برای سایت ها تولید محتوا می کنند حتما با موضوع سئو محتوا و اهمیت آن آشنا هستند. به صورت کلی هدف از تولید محتوای متنی جذب مخاطب و در نتیجه به دست آوردن درآمد است. برای اینکه این اتفاق بیفتد در ابتدا باید سایت در نتایج جستجو دیده شود. البته سئوی سایت بخش های مختلفی دارد که نویسنده محتوا فقط موارد مربوط به نوشتن محتوا را رعایت خواهد کرد. مواردی مثل استفاده درست و به موقع از کلمات کلیدی می تواند باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل شود.

بخوانید  انواع مشعل های صنعتی کدامند؟ + مزایا و کاربرد آنها

همچنین در داخل محتوا باید از تگ های مناسب مانند H1 و H2 استفاده کرد چون گوگل به این تگ ها اهمیت زیادی می دهد. اگر نویسنده محتوا تسلط کافی به سئوی محتوا داشته باشد، پس از مدت زمان کوتاهی مطالب در صفحه اول گوگل قرار می گیرند و کارفرما از نتایج به دست آمده رضایت پیدا می کند. البته ریزه کاری های مربوط به سئوی محتوا زیاد است که نویسنده با تجربه بر آن ها مسلط است و به بهترین نحو ممکن آن ها را پیاده سازی خواهد کرد.

آشنایی با اصول بازاریابی محتوایی

تقریبا اکثر سایت هایی که در بستر وب حضور دارند انواع مختلف محصولات و خدمات را عرضه می کنند. در واقع هر سایتی تلاش می کند تا محصول مورد نظر خود را به فروش برساند و برای اینکار از اصول بازاریابی محتوایی کمک می گیرد. بازاریابی محتوایی به فرایندی گفته می شود که طی آن مخاطب از یک خواننده معمولی به مشتری نهایی تبدیل گردد. برای رسیدن به این مرحله نویسنده با به کارگیری هنر خود در نویسندگی، مشتری را قانع می کند تا خرید خود را به انجام برساند.

بخوانید  10 تا از بهترین شغل ها در ایران برای پولدار شدن که جوانان باید بدانند

این مهارت خاص را فقط بخش کمی از نویسندگان دارند که بقیه هم باید به خوبی بر آن مسلط گردند. مواردی مانند کال تو اکشن یا دعوت به اقدام جزو مهمی از بازاریابی محتوایی محسوب می شوند که در سال های اخیر به وفور از آنها استفاده می شود.

اگر احساس می کنید که قدرت زیادی در بازاریابی محتوایی دارید،‌ جای شما در تیم محتوا مارکتینگ خالی است. این مجموعه افتخار دارد که باید بهترین نویسندگان محتوا همکاری می کند و شما نیز می توانید بخشی از این مجموعه بزرگ و حرفه ای باشید.

آشنایی با زبان انگلیسی

یک نویسنده محتوای حرفه ای باید دارای تسلط نسبی به زبان انگلیسی باشد زیرا بخش جدایی ناپذیری از تولید محتوا است. در بعضی از شرایط ممکن است که شما بخواهید از منابع خارجی برای تولید محتوا استفاده کنید. در این صورت نویسنده باید مهارت حداقلی در زمینه ترجمه داشته باشد تا بتواند مفهوم متون و جملات را درک نماید. البته مترجم و نویسنده محتوا دو شخصیت متفاوت هستند ولی نویسنده باید در حد درک مطلب با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد.

برخی از موضوعات بسیار جدید هستند و ممکن است منابع فارسی مناسب در اختیار شما نباشد. از همین رو باید نیم نگاهی هم به منابع انگلیسی داشته باشید و در صورت لزوم از آن نیز بهره کافی را ببرید. خوشبختانه مهارت زبان انگلیسی به مرور زمان قابل ارتقا است و شخص می تواند با تمرین و پشتکار زیاد آن را تقویت نماید. امروزه برای تولید محتوای وبسایت می توان از منابع انگلیسی به صورت ویژه و خاص استفاده نمود.

بخوانید  8 نکته از مزایا و معایب تلویزیون جنرال مکس

محتوا مارکتینگ

جمع بندی
برای یک نویسنده محتوا داشتن یک محیط امن برای کار کردن اهمیت زیادی دارد. یکی از دغدغه های اصلی نویسندگان محتوا پرداخت به موقع حقوق آن هاست که چالش زیادی برای آنان به وجود آورده است. مجموعه محتوا مارکتینگ شرایط خوبی را برای همکاری با نویسندگان ایجاد کرده که شما همه می توانید از ان بهره مند شوید.

اگر احساس می کنید که مهارت لازم در تولید محتوای متنی را دارید، رزومه کاری خود را در اولین فرصت ممکن به محتوا مارکتینگ ارسال کنید تا بررسی لازم انجام شود. مسلما در صورت احراز صلاحیت می توانید به طور حرفه ای و امن در این پلتفرم مشغول به کار شوید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×