» سلامت پوست و مو » معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب
معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب
سلامت پوست و مو

معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب

تیر 21, 1402 110214

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب، ماسکی است که بر اساس نیاز، نقطه قوت و نقطه ضعف این نوع پوست تهیه می گردد. البته تنها شخصی که پوست چربی دارد متوجه می شود که نگهداری و تمیزی این نوع پوست چالش بزرگی در روزمرگی های او است.

همچنین برخی مواقع فرد نمی تواند تمیزی پوست خود را احساس کند و در ذهن خود همان صورت یا بدن چرب را تجسم می نماید. حتی گاهی فکر می کند که پوست او قادر به تنفس مناسب نمی باشد.

بنابراین یکی از برجسته ترین ویژگی های ماسک خوب جهت تمیزی پوست چرب این است که به طرف حس خوشایند سبکی و تمیزی پوست دست بدهد.

معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت برای پوست چرب یکی از بهترین راه ها جهت کنترل چربی پوست بوده و جوش و آکنه را نیز درمان می کند. البته در حالت طبیعی چربی برای مراقبت روزانه از پوست صورت ضروری می باشد. ولی اگر ترشح چربی ناشی از غدد چربی به علت عوامل هورمونی و ژنتیکی افزایش یابد، مشکلاتی همچون بستن منافذ پوست، جوش و آکنه را به دنبال دارد. روش های زیادی برای درمان پوست های چرب وجود دارد که در این میان استفاده از ماسک بهترین، سریع ترین و به صرفه ترین روش به حساب می آید. البته ماسک مناسب پوست چرب علاوه بر موثر و مفید بودن بایستی هیچ گونه عوارضی جانبی به دنبال نداشته باشد.

بخوانید  بوتاکس دیستون بهتر است یا مصپورت ؟

چه عواملی موجب ایجاد پوست چرب در صورت می شود؟

قبل از ارائه بهترین ماسک صورت برای پوست چرب باید علت اصلی چربی پوست صورت را یافت. بنابراین پوست صورت زمانی چربی زیاد را تجربه می کند که غدد سبابه بیش از حد معمول فعال باشد. سپس سبوم اضافی در این زمان تولید خواهد شد. البته در حالت کلی عوامل زیادی سبب ایجاد چربی در پوست صورت می شوند که به شرح زیر می باشند.

تاثیر ژنتیک در پوست چرب

قبل از تهیه ماسک صورت برای پوست چرب باید دلیل چربی آن را پیدا کرد که مهم ترین آن ها ژنتیک شخص می باشد. بنابراین اگر اعضای خانواده شخص از پوست چربی برخوردار هستند به احتمال زیاد پوست او نیز چرب است. زیرا محققان زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند و به این نتیجه رسیده اند که در برخی از خانواده ها غدد سبابه بیشتر از حالت نرمال فعال است. درنتیجه چربی بیشتری تولید می کند.

تغییرات هورمونی

در طول زندگی هر شخص به ویژه زنان دورانی همچون قبل از قاعدگی، بلوغ، بارداری و یائسگی سطح هورمون تغییر می کند. همین مسئله غدد سبابه را بیشتر از حد معمول فعال کرده و شخص به ماسک صورت برای پوست چرب نیاز می یابد. زیرا در دوران بلوغ هورمون های آندروژن مسئول تولید چربی خیلی فعال می شوند. البته تصور در مورد مردانه بودن هورمون آندروژن کاملا اشتباه است. این هورمون بیشترین تاثیر را بر زنان داشته و مقدار ترشح آنها در بدن هر زن نسبت به مقدار استروژن ها بیشتر می باشد. آندروژن با وجود تحریک رشد در بدن زن، چربی اضافی هم تولید می کند و موجب بسته شدن منافذ باز پوست می گردد.

بخوانید  بهترین درمان قطعی منافذ باز پوست صورت چیست؟

آب و هوا

در فصل های بهار و تابستان، گرما و رطوبت روز به روز بیشتر می شود که افزایش چربی در پوست را به دنبال دارد. بنابراین استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب موجب کنترل چربی می شود. البته در این فصول با تعریق پوست چربی آن نیز افزایش می یابد. همچنین در فصل زمستان پوست خشک تر شده و با کم آبی مواجه می گردد. درنتیجه پوست با این موضوع مقابله کرده و احتمال دارد برای جبران چیز از دست رفته چربی بیشتری تولید نماید. در نتیجه در چنین فرآیندی پوست شخص بیشتر از حد معمول چرب خواهد شد.

داروها

داروها نقش پررنگی در افزایش چربی پوست دارند. بنابراین دارهای جایگزین هورمونی و پیشگیری از بارداری می توانند چربی بیشتری تولید کنند. در نتیجه استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب الزامی می گردد. همچنین داروهایی موجب کم آبی در بدن می شوند برای جبران این مسئله چربی اضافی تولید می نمایند.

استرس

زمانی که شخص استرس دارد، بدن او با ترشح هورمون کورتیزول و فعال نمودن غدد سبابه باعث ترشح چربی بیش از حد معمول می شود.

بخوانید  درمان فوری شپش در یک شب

استفاده بیش از حد معمول از محصولات مراقبت از پوست

اکثر خانم ها جهت برخورداری از پوستی نرم تر، پاک تر و جوان تر، در استفاده از محصولات مراقبت از پوست زیاده روی می کنند. درنتیجه پوست بیشتر از حد نیاز لایه برداری و پاکسازی می شود. همچنین آرایش زیاد چربی پوست را به دام انداخته و موجب بروز جوش های زیاد می شود.

انواع ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت برای پوست چرب، انواع مختلفی دارد که به ۲ دسته ماسک خانگی و ماسک محصولات بهداشتی با برندهای مناسب و معتبر تقسیم می شود.

 انواع ماسک صورت برای پوست چرب از نوع خانگی
انواع ماسک صورت برای پوست چرب از نوع خانگی

 

ماسک سفیده تخم مرغ، جو، عسل

ترکیب تخم مرغ، جو و عسل یکی از مناسب ترین ماسک صورت برای پوست چرب است. این ماسک با کنترل چربی از بروز مشکلاتی همچون جوش قارچی پیشگیری می کند.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ (۱ عدد)

عسل (۱ ق چ)

جو (۱ ق غ)

طرز تهیه

عسل را با سفیده تخم مرغ به هم زده تا مخلوط یک دستی حاصل شود. سپس جو را به صورت پودر شده اضافه نمایید. مخلوط به دست آمده را به صورت مالیده تا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. بعد از این مدت پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

بخوانید  بوتاکس چیست؟ مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس و 7 عوارض شایع آن

ماسک خاک رس بنتونیت

یکی از بهترین ماسک صورت برای پوست چرب همان ماسک خاک رس است. زیرا خاک رس حاوی زلوئیت بوده که صورت را سم زدایی می کند و تمام کثیفی های روی پوست را از بین می برد. ماسک خاک رس علاوه بر صورت برای بدن نیز کاربرد دارد. زمانی که خاک رس روی پوست خشک می شود چربی ها به سطح پوست آمده و هیچ کاری رضایت بخش تر از مشاهده چنین صحنه ای نیست.

مواد لازم

خاک رس بنتونیت (۲ ق غ)

چای سبز (۱ ق چ)

پودر زغال سنگ (۱ ق غ)

آب لیمو (۱ ق غ)

طرز تهیه

در مرحله نخست باید چای سبز دم کشیده و خنک شود. سپس خاک رس و پودر زغال سنگ داخل چای سبز خنک شده بریزید و آب لیمو را اضافه نماید. در صورتی که ماسک سفت بود می توان به آن مقداری چای سبز دوباره اضافه کرد. حال ماسک را به صورت مالیده و ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید. بعد از زمان تعیین شده پوست صورت را با آب نسبتا گرم بشویید. استفاده از کرم آبرسان در مرحله آخر ضروری می باشد.

بخوانید  بهترین روش اصلاح صورت بدون درد

آموزش ماسک خانگی
ماسک زردچوبه و عسل

یکی از ترکیب های پرکاربرد جهت تهیه ماسک صورت برای پوست چرب همان زردچوبه و عسل است. این ماسک چربی پوست را کاهش داده و لکه یا تیرگی روی صورت را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود . البته منظور از لک همان تیرگی های پوست است که بیشتر به علت آفتاب، پیری یا جوش به وجود آمده است.

مواد لازم

زردچوبه (۱٫۲ ق چ)

عسل طبیعی (۱ الی ۲ ق س)

طرز تهیه

زردچوبه و عسل را با هم مخلوط کرده تا خمیر یک دستی حاصل شود. سپس خمیر را به صورت مالیده و ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید. بعد زمان اتمام شده صورت خود را آب گرم شست و شو دهید.

ماسک چای سبز، آرد برنج و آب لیمو

اگر خواهان بهترین ماسک صورت برای پوست چرب می باشید، سراغ ترکیب چای سبز، آرد برنج و آب لیمو را بگیرید. زیرا چای سبز تولید سبوم در پوست را کاهش داده و آب لیمو آن را تقویت کرده و مرطوب نگه می دارد. همچنین آرد برنج با جذب چربی اضافی و وجود خواص لایه برداری باعث حذف سلول های مرده می شود.

بخوانید  قیمت دستگاه پلاسما جت

مواد لازم

چای سبز دم کرده (۳ ق چ)

آرد برنج (۳ الی ۴ ق چ)

آب لیمو (۱ ق چ)

طرز تهیه

چای سبز دم کشیده باید خنک شود. سپس آن را در یک ظرف ریخته و آرد برنج اضافه نمایید. بعد از مخلوط آرد برنج با چای سبز مقدار آب لیمو را نیز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حال خمیر یکدست و نرم را روی پوست صورت مالیده و ۲۰ دقیقه به آن زمان دهید. به محض اتمام زمان تعیین شده صورت را شسته و خشک نماید و برای حفظ رطوبت آن یک مرطوب کننده مناسب پوست چرب به کار ببرید.

ماسک ماست

یکی از ارزاترین ماسک های مناسب پوست چرب، ماسک ماست می باشد. زیرا ماست حاوی پروتئین، چربی و اسید لاکتیک بوده که پوست صورت را سم زدایی کرده و آن را پاکسازی می نماید.

مواد لازم

ماست (۱ ق چ)

آب لیمو (۱ ق چ)

طرز تهیه

ماست و آب لیمو را در یک ظرف مخلوط کرده و آن را روی صورت بمالید. سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن زمان داده و با آب ولرم صورت خود را بشویید.

بخوانید  معجون قاتل موخوره چیست؟ ۶ درمان خانگی معجزه آسا برای موخوره

ماسک گلاب

یکی از روش ها جهت رهایی از پوست چرب استفاده از ماسک گلاب است. این ماسک پوست را نرم کرده و درخشش طبیعی به آن می بخشد. اگر گلاب با خاک رس مخلوط شود به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته شود، چربی پوست را کنترل می نماید.

انواع ماسک صورت برای پوست چرب با استفاده از محصولات بهداشتی با برندهای معتبر

ماسک Rescue از برند Eve Lom

این محصول علاوه بر اینکه بهترین ماسک صورت برای پوست چرب می باشد می تواند برای هر نوع پوستی نیز استفاده شود. زیرا نقش خنک کننده و تسکین دهنده داشته و پف، تورم و قرمزی پوست را از بین می برد. ماسک Rescue چربی اضافی را جذب کرده و بادام موجود در آن پوست را به آرامی لایه برداری می کند. همچنین عسل داخل ماسک موجب افزایش شفافیت، نرمی و درخشانی پوست صورت می شود.

ماسک Silver Skin Savior از برند Omorovicza

این محصول حاوی اسید سالیسیلیک بوده که در کرم های ضد جوش به کار برده می شود. بنابراین این نوع ماسک با کنترل مقدار ترشح چربی، خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی تمام راه های بروز جوش را از بین می برد. همچنین لکه حاصل از جوش را محو می کند. ماسک Silver Skin Savior فاقد مواد مضر شیمیایی همچون مواد پتروشیمی، فتالات، پارابن و سولفات می باشد و هیچ گونه تست حیوانی نشده است.

بخوانید  بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ 14 مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید

ماسک برای پوست چرب

ماسک مرطوب کننده قوی Hydrating Mask Intense از برند Epara

اکثر افراد دارای پوست چرب بعد از استفاده از برخی محصولات ضد چربی دچار مشکلاتی متعددی شده اند. البته دلیل چنین شرایطی استفاده از محصولاتی است که مدام چربی پوست را جذب می کنند. زیرا اگر تعادل در پوست چرب برقرار نشود بعد از هر بار استفاده از محصولات مراقبتی چربی پوست را چندین برابر می کند. ماسک آبرسان Hydrating Mask Intense برای پوست های چربی ساخته شده که با رطوبت رسانی مناسب موجب طراوت و شادابی پوست می شود. این ماسک ترشح چربی پوست را کنترل کرده و هر گونه آلودگی روی صورت را از بین می برد.

ماسک ورقه ای Clearing Solution از برند Dr. Jart

ماسک های ورقه ای در انواع متعددی برای پوست های خشک به بازار محصولات مراقبتی و بهداشتی عرضه شده اند. اما این نوع ماسک به استثنا برای پوست های چرب کاربرد دارد که با حذف لکه ها موجب افزایش زیبایی و شفافیت پوست می شود. سپس با کنترل چربی، پوست را آبرسانی کرده و التهاب و قرمزی آن را رفع می نماید.

بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

ماسک استیکی Pure Detox از برند Olay

دلیل اصلی بیرون زدگی چربی روی پوست صورت وجود منافذ باز است. بنابراین استفاده از ماسک استیکی ناحیه T شکل صورت را خیلی راحت پاکسازی می نماید. در نتیجه علاوه بر پوست های چرب برای پوست های مختلط نیز کاربرد دارد. این محصول هرگونه آلودگی و چربی را از داخل منافذ پوست بیرون آورده و کاهش تعداد آن ها نقش موثری دارد. درنتیجه شخص با استفاده از ماسک استیکی پوستی نرم، صاف، تمیز و لایه برداری شده را تجربه خواهد کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×