» سایر رسانه ها » نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی
نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی
سایر رسانه ها - دانستنی ها - سبک زندگی

نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

مرداد 4, 1402 90334

نگهداری و طول عمر انواع تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی نسبت به انواع معمولی وایت برد‌های شیشه‌ای توجه ویژه‌تری می‌طلبد، چون در این نوع تخته باید به حفظ و مراقبت از لایه آهنی زیر رنگ هم که در قسمت پشت وایت برد شیشه‌ای قرار دارد، توجه کرد. به‌طورکلی تخته وایت برد شیشه‌ای به دلیل دوام بالا و مقاومت در برابر لکه‌دار شدن، در مقایسه با وایت برد‌های معمولی انتخاب بهتری هستند.

کاربرد تخته‌های شیشه‌ای درست مانند تخته‌های سفید معمولی است، با این تفاوت که سطح صاف تر و سازگاری بیشتری در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. انواع گلس برد‌های  مجموعه اینکو گلس برد  در استفاده طولانی‌مدت سطح براق و تمیز خود را حفظ می‌کنند و طول عمر بیشتری دارند. خاصیت مغناطیسی بودن هم در برخی از مدل‌های تخته وایت برد شیشه‌ای اینکو وجود دارد که امکان استفاده از انواع ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای را در کنار امکان استفاده از ماژیک‌های معمولی وایت برد برای کاربران فراهم می‌کند.

با این‌که وایت برد‌های شیشه‌ای به‌مرورزمان و در صورت استفاده طولانی‌مدت مثل تخته سفید‌های معمولی لکه نمی‌گیرند، اما برای نگهداری و افزایش طول عمر آن‌ها بهتر است نکاتی را رعایت کرد تا رضایتمندی بیشتر و تجربه کاربری مطلوب‌تری در پی داشته باشند.

بخوانید  سندرم پیش از قاعدگی یا دوره pms چیست و چه علایمی دارد؟ معرفی بهترین درمان های پی ام اس

نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

اصول نگهداری تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی نسبت به وایت برد‌های معمولی

تمیز کردن گلس برد‌ها در کل آسان‌تر از وایت برد‌های معمولی است، چون رد ماژیک در این نوع تجهیزات جذاب آموزشی و کاربردی در سطح صاف شیشه اصلاً نفوذ نمی‌کند و باعث ایجاد لکه نمی‌شود. همین‌طور بر روی آن‌ها می‌توان از انواع متنوع ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای مثل ماژیک‌های مایع یا گچی استفاده کرد که نسبت به ماژیک‌های وایت برد معمولی جلوه بهتری دارند و فرآیند آموزش یا به اشتراک گذاشتن و ثبت اطلاعات را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. در مورد وایت برد‌های معمولی یک قانون نانوشته وجود دارد که مهم نیست از چه تمهیداتی برای مراقبت از تخته استفاده می‌کنید، چون به‌هرحال این وایت برد‌ها به‌مرورزمان لکه‌دار و خراب می‌شوند. پاک کردن لکه‌های به جای مانده از جوهر نفوذ کرده ماژیک‌ها به لایه سطحی در تخته‌های معمولی به‌مرورزمان سخت‌تر می‌شود و در این حالت تعویض تخته تنها راه چاره خواهد بود. اما این مشکل به‌خودی‌خود در مورد انواع تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی یا معمولی وجود ندارد و تنها مشکلاتی غیرعادی مثل وارد شدن ضربه‌های بسیار شدید به شیشه یا خط و خش افتادن بر روی لایه رنگ یا لایه فلزی که به تخته خاصیت مغناطیسی بودن می‌دهد، می‌تواند طول عمر گلس برد‌ها را کم کند. در حالت عادی و طبق شرایط معمولی استفاده، رخ دادن این مشکلات برای وایت برد‌های شیشه‌ای کمی بعید به نظر می‌رسد و به همین دلیل نکات نگهداری و افزایش طول عمر آن‌ها کاربردی‌تر از وایت برد‌های معمولی خواهد بود.

بخوانید  جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

نکات اصلی در تمیز کردن تخته وایت برد مغناطیسی شیشه‌ای

بنا به توصیه تولیدکنندگان برتر وایت برد‌های شیشه‌ای مثل اینکو گلس، دستورالعمل‌هایی برای تمیز کردن بهینه سطح این تخته‌ها وجود دارد که در نهایت منجر به نگهداری بهتر و افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.

  • استفاده از پاک‌کن‌های مخصوص، اسفنج مخصوص یا پارچه نخی

برای تمیز کردن تخته وایت برد‌های مغناطیسی شیشه‌ای یا معمولی می‌توان از گزینه‌های زیادی مثل یک پاک کن معمولی وایت برد، یک تکه اسفنج یا پارچه نخی با پرز‌های نه چندان سفت و خشن استفاده کرد؛ البته با این نکته توجه کنید که همه این گزینه‌ها باید عاری از خاک یا آلودگی‌های دیگر باشند تا سطح گلس برد خراشیده نشود و طول عمر آن کاهش نیابد.

 

  • از تأثیرات نور آفتاب بر روی برخی از مواد پاک‌کننده آگاه باشید

هنگام تمیز کردن تخته وایت برد‌های مغناطیسی شیشه‌ای و استفاده از محلول‌های تمیزکننده تجاری بر روی سطح تخته، نور و گرمای اشعه خورشید ممکن است باعث ایجاد یک تأثیر احتمالی روی شیشه شود. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از محلول‌های تمیزکننده را محدود کنید یا از آن‌ها در طول شب استفاده کنید و یا آثار آن را از روی سطح گلس برد با آب به خوبی از بین ببرید.

بخوانید  کانکس بهترین سازه پیش ساخته برای استفاده 

 

  • از فرآورده‌های حاوی الکل با درصد ملایم استفاده کنید

برای تمیز نگه داشتن صفحه  تخته وایت برد‌ شیشه‌ای حتماً مجبور نیستید که از مواد شیمیایی مثل الکل یا محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید، چون سطح صاف و نفوذناپذیر شیشه حتی با آب هم تمیز می‌شود، اما اگر بنا به دلایل مختلف ترجیح می‌دهید کار تمیز کردن گلس برد را با محلول‌های حاوی الکل انجام دهید، از محلول‌های حاوی درصد کم‌تر الکل و مواد شیمیایی مثل افشانه‌های خوشبوکننده به جای محلول‌های قوی استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

نکات مهم برای افزایش طول عمر تخته وایت برد مغناطیسی شیشه‌ای

۱- نگهداری وایت برد مغناطیسی در دمای مناسب

دما بر روی شیشه تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث شکستگی یا ایجاد ترک حرارتی شود. شیشه‌های به‌کاررفته در ساخت وایت برد‌های شیشه‌ای از انواع نشکن شیشه هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند، اما  درهرحال نگهداری و استفاده از گلس برد در محیطی که دمای متعادلی داشته باشد و در معرض تغییر دما‌های مداوم قرار نگیرد، به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند.

۲- روی وایت برد مغناطیسی شیشه‌ای از نوار چسب استفاده نکنید

بخوانید  دندان های خرچنگ در کدام قسمت بدن است؟

استفاده نکردن از نوار چسب روی سطح تخته‌های مغناطیسی علاوه بر این‌که بیهوده و در تضاد با خاصیت اصلی این نوع تخته‌ها است، موجب بر جای ماندن جرم‌هایی بر روی شیشه می‌شود که ایجاد لکه می‌کنند و کاربر را به این فکر میاندازد که برای از بین بردن آن‌ها از کاردک‌ها یا سایر ابزار‌های خشن که ممکن است روی سطح شیشه خراش بیندازد، استفاده کند. چسباندن و نگه داشتن تجهیزات بصری و تصاویر، جداول یا نمودار‌های کمک آموزشی بر روی انواع وایت برد مغناطیسی شیشه‌ای با مگنت‌ها ممکن می‌شود و کاربران را به راحتی در این زمینه یاری می‌کند.

 

۳- از ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای مخصوص استفاده کنید

استفاده نکردن از ماژیک‌های بی‌کیفیت یا ماژیک‌هایی که از تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، به افزایش طول عمر گلس برد‌ها کمک می‌کند. علاوه بری ایجاد لکه‌هایی که سخت‌تر پاک می‌شوند و پاک کردن آن‌ها با وسایلی که اصطکاک بیشتری دارند و در نتیجه آسیب بیشتری ایجاد می‌کنند، مواد شیمیایی به‌کاررفته در جوهر ماژیک‌های نامرغوب هم به وایت برد‌های شیشه‌ای آسیب می‌رساند.

۴- وایت برد شیشه‌ای را هر روز تمییز کنید

بخوانید  آیا لمینت ناخن ترمیم دارد؟ تفاوت کاشت ناخن و لمینت ناخن چیست ؟

مهم نیست که در طول روز از تخته وایت برد‌های شیشه‌ای چقدر استفاده می‌کنید، مهم این است که بعد از استفاده، نوشته‌ها را پاک کنید. رد اکثر ماژیک‌های وایت برد در تماس با هوا و در طولانی‌مدت خشک می‌شود و کار پاک کردن تخته را سخت می‌کند و همین مسأله ممکن است باعث آسیب به گلس برد شود.

نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

کلام آخر

در این مقاله  به بررسی و نکات مهم در نگهداری  تخته وایت برد مغناطیسی پرداختم اینکو گلس بهترین تولید کننده انواع گلس برد در ایران است شرکت اینکو این تظمین را به شما میدهد  اگر محصولات اینکو را خریداری کنید و موارد فوق را رعایت کنید تخته وایت بردی با طول عمر بالا وبی عیب ونقص خواهید داشت. شما می توانید جهت مشاوره و پرسش سوالات بیشتر با شماره های : ۰۲۱۶۶۱۷۶۸۴۰ و ۰۹۱۹۲۰۹۴۸۸۲ در تماس باشید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×