» بیماریها » پرستار در منزل چه وظایفی دارد؟
پرستار در منزل چه وظایفی دارد؟
بیماریها - دانستنی ها

پرستار در منزل چه وظایفی دارد؟

شهریور 19, 1402 110303

برخی از خانواده ها در منزل سالمندانی دارند که نمی توانند فعالیت های روزانه شان را انجام بدهند یا حتی بیمارانی که به دلیل شرایط جسمی و روحی با مشکلات متعددی برای انجام امور روزمره شان روبرو هستند و به همین جهت به دنبال استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می باشند که خوشبختانه امروزه مراکز بسیار معتبر نظیر آرین طب راه اندازی شده اند که با دارا بودن مجوزهای لازم و برخورداری از نیروهای متخصص و کاربلد توانسته اند بهترین خدمات را در حوزه های پزشکی و پرستاری به مردم عزیز ارائه کنند.

آرین طب این افتخار را دارد که خدمات ویژه و تخصصی نظیر گفتاردرمانی، سونوگرافی در منزل، نوار قلب در منزل، رادیولوژی در منزل، پانسمان، فروش تجهیزات پزشکی، مشاوره روانشناسی، مراقبت از سالمند، مراقبت از کودک، فیزیوتراپی، تزریق سرم در منزل، پرستاری آی سی یو در منزل، آزمایشگاه آنلاین، داروخانه آنلاین، اجاره تجهیزات پزشکی، پزشک متخصص، پزشک عمومی، خدمات پرستاری، تست پی سی آر، آزمایش آنتی بادی را به بهترین شکل ممکن ارائه نماید.

خدمات پرستاری در منزل

پرستاری که شما استخدام میکنید شخصی است که از خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل به خوبی آگاه می باشد و با توجه به شرایط شما انتخاب شده چرا که نیاز است حتما از تجربه کاری، تخصص، سن و… مطابق شرایط تعیین گردد.

  • پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل برای سالمندانی خواهد بود که نمیتوانند کارهایشان را خود انجام بدهند و نیاز به کمک دارند.
  • پرستار برای مراقبت از کودک در منزل زمانی خواهد بود که والدین به دلیل مشغله های کاری یا حتی به دلیل ترجیح شان مبنی بر عدم حضور کودک در مهدکودک و مراکز آموزشی و نگهداری در محیط خانه انتخاب می شوند.
  • استفاده از خدمات پزشکی در منزل و پرستار بیمار برای بیمارانی خواهد بود که نیاز به مراقبت های ویژه بعد از عمل جراحی و سپری کردن دوران نقاهت بیماری داشته اند یا حتی برای بیمارانی که مدت زمان طولانی با بیماری دست و پنجه نرم می کنند.
بخوانید  کلیتوریسم یا خروسک زن چیست و کجاست ؟ 7 رازی که باید بدانید

پرستار در منزل

شرح وظایف اصلی پرستار در منزل

در هر کدام از نمونه انواع پرستار در منزل شرح وظایف متفاوتی مطرح می شود:

مراقبت از سالمند در منزل: پرستار باید نگهداری سالمند را با رعایت نکات بهداشتی انجام بدهد و مواردی چون استحمام، دستشویی (در صورت نیاز برای تعویض پوشک)، شستن لباسهای سالمند و… بر عهده پرستار خواهد بود همچنین رسیدگی به سلامت روحی و روانی و انجام فعالیت هایی مثل ورزش، کتاب خواندن و… در جهت افزایش روحیه سالمند توسط پرستار انجام میشود.

تغذیه مناسب و مواردی دیگری چون سلامت جسمانی سالمند اعم از مدیریت دارو نیز توسط پرستار صورت می گیرد.

مراقبت از کودک در منزل: در چنین شرایطی یکی از اصلی ترین وظایف پرستار ایمنی کودک خواهد بود و باید کودک را در مقابل آسیب های فیزیکی به خوبی محافظت کند و همچنین از فعالیت و سرگرمی های متنوع و همچنین تغذیه مناسب کودک غافل نشود چرا که جزء وظایف پرستار محسوب می شود. در این رابطه پرستار کودک باید حتماً از تخصص و مهارت لازم برخوردار باشد تا بتواند در شرایط مختلف کودک را آرام کند.

وظایف پرستار بیمار در منزل: این نمونه پرستاران وظیفه ای رسیدگی به نظافت بیمار، رسیدگی به وضعیت درمانی بیمار، مراقبت و نگهداری از بیمار، تزریقات و فیزیوتراپی را برعهده دارند. برخی از خانواده ها به دلیل شرایط خاص بیمارشان برای خرید و اجاره تجهیزات پزشکی اقدام می‌کنند و پرستار باید آگاهی کاملی در خصوص استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات داشته باشد تا بتواند از آن ها برای بیمار به بهترین شکل ممکن استفاده نماید و جزء وظایف پرستار بیمار خواهد بود.

بخوانید  برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی 4 قرص برای درمان اسهال

اگر بیمار در شرایط خاصی باشد و نیاز به ویزیت پزشک متخصص در منزل وجود داشته باشد حتماً باید پرستار در این رابطه اعضای خانواده را مطلع کنند تا خدمات پزشکی در منزل برای بیمار انجام گردد؛ آگاهی و مطالعه دقیق اخبار و مقالات پزشکی به پرستاران و همچنین خانواده ها کمک می کند تا شرایط بهتری را به منظور نگهداری از بیمار فراهم کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×