» زیبایی و پزشکی » پمادی برای روشن شدن پوست صورت که معجزه می کند
پمادی برای روشن شدن پوست
زیبایی و پزشکی

پمادی برای روشن شدن پوست صورت که معجزه می کند

آبان 24, 1402 322418

برای روشن و سفید شدن پوست پمادها و کرم های مختلفی وجود دارد؛ ولی نمی توان یک نوع پماد را به عنوان پمادی برای روشن شدن پوست صورت معرفی کرد.سلول های پوستی رنگدانه های به نام ملانین تولید می کنند این ملانین ها هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، روی قسمتی از پوست جمع می شوند و ایجاد لکه های قهوه ای روی صورت می کنند که این لکه ها باعث می شوند، پوست تیره شود.

در واقع ملانین برای پوست به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند به همین دلیل هنگامی که پوست در برابر نور مستقیم آفتاب است ملانین ها در نقاطی از پوست که شدت تابش آفتاب در آن ها بیشتر است، جمع می شوند.

افرادی که پوست تیره تری دارند، ملانین پوست آن ها بیشتر است؛ بنابرین پمادی که برای روشن و سفید شدن پوست استفاده می شود باید قادر باشد میزان ملانین پوست را کاهش دهد.

بخوانید  چند مدت بعد از عمل بینی میتوان فین کرد؟

بهترین پماد برای روشن شدن پوست

بهترین پماد برای روشن شدن پوست

پمادهای که به عنوان روشن شدن و شفاف شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل ترکیباتی که دارند موجب کاهش تولید ملانین در بدن می شوند؛ بنابراین بهترین پماد برای روشن شدن پوست، پمادی است که بتواند تولید ملانین را کاهش دهد.

سلول هایی به نام ملانوسیت رنگ دانه پوست یعنی ملانین را تولید می کنند و محصولات سفید کننده، تعداد ملانوسیت ها را کاهش می دهند که این به نوبه خودش موجب تولید کمتر ملانین در بدن می شود و به روشن شدن پوست کمک می کند.

هیدروکینون در حال حاضر ماده ای پر کاربرد بوده که پوست را روشن می کند؛ بنابرین برای روشن شدن پوست خود باید پمادی را خریداری کنید که بر پایه این ماده تولید شده باشد.

  • پمادهای که از ۲ درصد هیدروکینون تشکیل شده اند را می توانید بدون نسخه پزشک خرید کند و برای روشن شدن پوست خود از آن ها استفاده کنید.
  • پمادهای که بر پایه هیدروکینونی هستند و دارای ۴ تا ۶ درصد هیدروکینون می باشند، قدرت روشن کنندگی بالایی دارند و توسط متخصص پوست تجویز می شوند.
  • برای جلوگیری از عوارض جانبی این نوع پمادها حتما باید به دستور نسخه پزشک تهیه و استفاده شوند.
  • سایر پمادها که شامل اسید رتینوئیک و استروئیدها هستند و برای روشن شدن پوست استفاده می شوند بر پایه ویتامین A تولید شده اند.
  • همچنین از پمادهای که دارای آربوتین و اسید کوجیک هستند برای روشن شدن پوست صورت هم می توان استفاده کرد.
  • برای روشن شدن پوست تمام پمادهای بالا باید توسط متخصص پوست تجویز شوند تا بدون ایجاد عوارض بتوانند پوست شما را روشن و شفاف کنند.
  • همان طور که قبلا اشاره کرده ایم پمادهای روشن کننده که بر پایه هیدروکینون ساخته شده اند، موجب کاهش ملانوسیت ها می شوند.
  • پمادهای که ویتامین C دارند را می توانید به عنوان کرم های روشن کننده استفاده کنید؛ چون همان طور که همه شما می دانید، ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان قوی است که موجب کاهش تولید ملانین می شود و به شفاف و روشن شدن پوست کمک شایانی می کند.
  • در بسیاری از کرم های روشن کننده پوست اسید گلیکولیک وجود دارد که به عنوان لایه بردار عمل می کند و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به سفید شدن پوست کمک خواهد کرد.
بخوانید  آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد

بهترین پماد برای روشن شدن پوست

بهترین پماد برای روشن شدن پوست

بتامتازون Betamethasone از داروهای محسوب می شود که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و برای درمان برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما استفاده می شود.

پماد بتامتازون برای روشن پوست هم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند التهابات پوستی ناشی از سوختگی ها را از بین ببرد به همین دلیل برای روشن شدن پوست مفید است.

این دارو جزو خانواده کورتیکواستروئید است لذا خشکی پوست و خارش پوست را کاهش می دهد در مواقعی که اگزما به وسیله دیگر کورتیکواستروئید ها که ضعیف تر هستند، درمان نشود، می توان برای درمان اگزما از این نوع پماد استفاده کرد.

به درمان پسوریازیس، نیش حشرات و انواع درماتیت کمک می کند.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین برای سفید کردن پوست

گلیسیرین یک محافظ عالی و مرطوب کننده ای فوق العاده برای پوست است با این که هیچ گونه منبع علمی وجود ندارد که گلیسیرین می تواند به روشن شدن پوست کمک کند؛ ولی بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که گلیسیرین پوست را روشن و سفید می کند.

برخی از افراد با مصرف این ماده احساس کرده اند که روی پوست آن ها لایه برداری انجام شده و پوستشان روشن شده است به همین دلیل گلیسیرین برای سفید شدن پوست می تواند، مفید باشد.

بخوانید  5 شوینده صورت خانگی را بشناسید!

این ماده یک هومکتانت است که لایه های سطحی پوست را آبرسانی می کند همین مسئله موجب شده سطح روی پوست نرم شود تا لایه های کدر و سلول های مرده انباشته شده روی سطح پوست به راحتی جدا شوند و پوست روشن و شفاف گردد.

پوست ما در معرض ناخالصی ها، آلاینده ها و اشعه ماورا بنفش مضر قرار دارد علاوه بر این میلیون ها سلول مرده روی سطح پوست ما وجود دارد که همه این ها موجب شده اند، رنگ پوست به تدریج تیره شود.

برای پاک کردن ناخالصی های پوست صورت و درخشان شدن پوست می توانید از ترکیب گلیسیرین و گلاب استفاده کنید؛ چون این دو ماده پوست را درخشان می کنند.

برای تهیه این نوع ماسک باید ۲ قاشق غذا خوری گلاب را با ۱ قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری گلیسیرین ترکیب نمایید؛ سپس صورت خود را بشویید و این ترکیب را روی صورت خود بمالید.

برای استفاده از این ماسک بهترین زمان شب است.

پماد هیدروکینون برای روشن شدن پوست

پماد روشن کننده هیدروکینون Hydroquinone از کرم های روشن کننده است که برای درمان لک و مک و لک های قهوه ای استفاده می شود و پوست را روشن و شفاف می کند.

بخوانید  من زشتم؛ آیا این حقیقتی واقعی است یا نگرانی زیبایی بیش از حد؟

این دارو موجب کاهش تولید ملانین در بدن می شود و به بی رنگ شدن پوست کمک می کند از دیگر موارد استفاده از این نوع پماد می توان به افزایش رطوبت پوست، تولید سلول های جدید، جوان سازی پوست، رفع چروک های پوست، کاهش تحریک، روشن سازی و لایه برداری اشاره کرد.

پماد هیدروکینون دارای ویتامین C است به همین دلیل مانع از پیری پوست می شود. برای استفاده از این نوع پماد باید صبح و شب لایه نازکی از آن را روی محل مورد نظر بمالید.

در رابطه با مصرف این دارو باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر به این پماد آلرژی و حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.
  • شب از این دارو مصرف کنید.
  • مصرف این دارو در دوران شیردهی و بارداری باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.
  • برای این که بدانید به این پماد حساسیت دارید یا نه باید روی قسمتی از پوست خود مقداری از آن را بمالید؛ سپس به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید و اگر حساسیت یا قرمزی روی پوست ایجاد شد از مصرف آن خود داری نمایید.
  • در طول درمان با این پماد هنگام بیرون رفتن باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ چون این پماد می تواند پوست را در مقابل نور خورشید حساس کند.
  • داخل دهان، بینی یا چشم خود پماد را استفاده نکنید.
  • به طور منظم آن را مصرف کنید تا نتیجه مطلوبی را بگیرید.
  • در صورت بروز علائمی مانند لکه های سیاه و آبی، ترک خوردگی پوست و تاول مصرف پماد را قطع کنید و به متخصص پوست مراجعه نمایید.
  •  اگر به بیماری هایی مانند اگزما، آسم و پسوریازیس مبتلا هستید باید قبل از مصرف این پماد با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.
بخوانید  مزایای عمل لابیاپلاستی با لیزر

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 2

  1. آواتار آیدا شوری
    آیدا شوری

    آیا پماد بتامتازون برای سفیدی صورت خوب است ؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      پماد بتامتازون یک کورتیکواستروئید (Corticosteroid) است که برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی، از جمله التهاب‌های پوستی، خارش و سفیدی صورت استفاده می‌شود. اما باید توجه داشت که استفاده از این پماد باید تحت نظارت پزشک باشد و میزان و مدت زمان استفاده باید مطابق با دستور پزشک متخصص پوست باشد. همچنین، در صورت استفاده نادرست و بدون نظر پزشک ممکن است عوارض جانبی جدی نظیر نازایی پوست، تغییر رنگ پوست، نوعی عفونت قارچی و… رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×