» سبک زندگی » چرا باید از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟
چرا باید از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟
سبک زندگی - سلامت و پزشکی

چرا باید از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

مرداد 12, 1402 110226

دسترسی سریع و آسان به خدمات پزشکی جزو الزامات یک زندگی برای هر فرد به حساب می‌آید. زمانی که شما یا هر یک از بستگانتان به بیماری‌های مختلف مبتلا شوید، مهمترین اقدام مراجعه به یک پزشک متخصص مرتبط است. در صورتی که مراجعه به پزشک به تعویق بیفتد و به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری وجود نداشته باشد، فرد بیمار با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و در شرایطی ممکن است روند گسترش بیماری سرعت پیدا کند و از طرفی روند درمان لطمه بخورد. به همین واسطه در حال حاضر با فراهم شدن بستر اینترنتی مناسب، همه افراد می‌توانند بدون مواجه شدن با محدودیت خاصی در زمان‌های مختلف برای حل مشکلات خود از مشاوره آنلاین پزشکی بهره‌مند شوند. در ادامه به شما می‌گوییم که چرا بهتر است از مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید.

در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید

یکی از مهمترین دلایل استفاده از مشاوره آنلاین صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان است که در فرایند درمان اهمیت زیادی دارد. زمانی که قصد داشته باشید به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید، مجبور هستید تا زمان مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید و به همین خاطر ممکن است برنامه و زمانبندی روزمره و کاری شما مختل شود. همچنین تردد و رفت و آمد نیز هزینه و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. اما با وجود قابلیت مشاوره آنلاین شما می‌توانید بر اساس برنامه و زمانبندی خود تایم مشخصی را برای ویزیت مشخص کنید و دستتان در این مورد بازتر است. برای دریافت مشاوره هر پزشک زمان‌های مشخصی را تعیین کرده است که شما می‌توانید بر اساس ظرفیت و شرایط خود تایم مناسبی را انتخاب کنید. همچنین در این صورت دیگر نیازی نیست تا به واسطه مشغله‌های کاری و شخصی خود مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازید.

بخوانید  گرده زنبور عسل برای چی خوبه؟ طریقه مصرف گرده گل

 

بدون محدودیت به اکثر پزشکان متخصص دسترسی دارید

محدودیت‌های مکانی نیز در کنار محدودیت‌های زمانی باعث می‌شود تا مراجعه حضوری به پزشک در شرایطی دشوار باشد. مثلاً اگر پزشک مورد نظر یا پزشک متخصص مورد تایید در محل زندگی شما حضور نداشته باشد و مجبور شوید برای ویزیت به یک منطقه یا شهر دورتر از محل سکونت خود بروید، با مشکل مواجه می‌شوید. اما مشاوره آنلاین این امکان را فراهم می‌کند که بدون محدودیت بتوانید به اکثر پزشکان متخصص و فوق تخصص مجرب دسترسی داشته باشید و از دانش و تجارب آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. به راحتی می‌توانید با یک جستجوی ساده به پزشک مورد نظر خود یا پزشکان متخصص مورد تایید دیگر به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید و با هر یک از آن‌ها ارتباط برقرار کنید. پس با این حساب شما دسترسی بیشتر و گسترده‌تری به پزشکان متخصص خواهید داشت.

 

احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیردار کاهش پیدا می‌کند

توجه داشته باشید بیماری‌های واگیردار رایج همیشه وجود دارند و مراجعه حضوری به برخی مطب‌ها و قرار گرفتن در اجتماع بیماران، احتمال ابتلای شما به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. همین موضوع سبب شد تا بسیاری از بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا برای مبتلا نکردن افراد دیگر یا ترس از ابتلای احتمالی به این بیماری، نتوانند به صورت حضوری به یک پزشک متخصص مراجعه کنند. اما در حال حاضر با امکان ویزیت آنلاین، شما می‌توانید با خیال راحت‌تر و با آرامش بیشتری روند تشخیص و درمان بیماری خود را پشت سر بگذارید.

بخوانید  انواع رقص معروف دنیا را بشناسیم

چرا باید از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

در مواقع ضروری به پزشک دسترسی خواهید داشت

باید توجه داشته باشید که مشاوره پزشکی به صورت آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با مواجه شدن با محدودیت‌های کمتری بتوانید از وجود پزشکان متخصص بهره‌مند شوید. ممکن است در زمانی با یک مشکل و بیماری مواجه شوید و فوراً به پزشک نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی بهترین گزینه مشاوره آنلاین است. باید بدانید که اکثر پزشکان متخصص فعال در این زمینه به غیر از ساعات معمول و روتین، در ساعات دیگر شبانه روز نیز مشاوره ارائه می‌دهند. مثلا اگر با مشکلات تنفسی از قبیل تنگی نفس مواجه شدید و احساس کردید که به پزشک نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره دکتر فوق تخصص ریه آنلاین استفاده کنید.

 

 

حریم شخصی‌تان حفظ می‌شود

در شرایطی ممکن است بیماری شما به گونه‌ای باشد که به هر دلیلی تمایل نداشته باشید به صورت حضوری به پزشک مراجعه کرده یا در مطب حضور پیدا کنید. در این موقعیت بهتر است شما از مشاوره آنلاین استفاده کنید تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و از این بابت از لحاظ روانی آزار نبینید. این مورد معمولاً برای بیماری‌های مقاربتی، اعصاب و روان و مواردی از این قبیل صدق می‌کند. اگرچه همیشه مشکلات بیمار نزد یک پزشک محفوظ است و افراد متخصص حق افشا و بازگو کردن آن را بدون اجازه بیمار ندارند؛ اما در مجموع اگر ترجیح شما عدم مراجعه حضوری به پزشک یا حضور در یک جمع است، استفاده از مشاوره آنلاین گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

بخوانید  بهترین متخصص تغذیه در تهران برای مشاوره تغذیه و رژیم غدایی

 

به راحتی مشاوره آنلاین دریافت کنید

در عصر ارتباطات و اینترنت، مشاوره پزشکی آنلاین نیز یکی دیگر از آیتم‌هایی است که در آینده‌ای نزدیک فراگیر خواهد شد. همچنین بعد از شیوع ویروس کرونا استفاده از مشاوره پزشکی چند برابر شد و اهمیت وجود این قابلیت برای اکثر افراد ملموس شد. اگر تاکنون از این خدمات استفاده نکردید یا نمی‌دانید چطور باید در این زمینه اقدام کنید، همین حالا می‌توانید به کلینیک آنلاین مدیست مراجعه کرده و بر اساس شرایط و مشکلات خود، از مشاوره پزشکان متخصص و فوق تخصص مجرب در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×