» ترمیم دندان » چطور لبخند هالیوودی داشته باشیم ؟
چطور لبخند هالیوودی داشته باشیم ؟
ترمیم دندان - زیبایی دندان ها

چطور لبخند هالیوودی داشته باشیم ؟

آبان 19, 1402 160306

دندان های زیبا و سالم در افراد اعتماد به نفس و ایجاد لبخند زیبا را افزایش می دهد. لبخند هالیوودی نوعی لبخند زیبا و جذاب است که با تغییر در فرم لثه، طول دندان ، فاصله و برجستگی دندان ها ایجاد می شود. در ایجاد لبخند هالیوودی رابطه مستقیم بین قسمت های مختلف صورت، رنگ، اندازه و شکل دندان ها وجود دارد که با رعایت تناسب بین قسمت های مختلف چهره ای زیبا خواهید داشت.

لبخند هالیوودی چیست؟

لبخند هالیوودی دندان ها ولثه ها را در وضعیت مناسبی نمایش می گذارد که باعث افزایش جذابیت خاص در چهره افراد می شود. لبخند هالیوودی به وسیله انجام روش های زیبایی دندان مانند لمینت، ونیر، کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، سفید کردن و کاشت دندان توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان صورت می گیرد. همچین از بلیچینگ دندان، روکش گذاری، روکش های تمام سرامیک دندان و فول، اصلاح لثه ها برای لبخند های هالیوودی استفاده می شود.شکل، فرم، موقعیت و رنگ دندان ها اصلاح و طرح لبخندی زیبا ایجاد می شود.

بخوانید  بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

مزایای داشتن لبخند هالیوودی

لبخند هالیوودی در جامعه و در روابط اجتماعی و عاطفی تاثیر زیادی دارد. افزایش اعتماد به نفس در موقعیت های شغلی مختلف اهمیت دارد و مشاهده می شود که این افراد از نظر اجتماعی و عاطفی روابط موفق تری دارند.

در گذشته برای ترمیم دندان ها از روش های سنتی دندانپزشکی استفاده می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی توسط دندانپزشکان ماهر و متخصص اصلاح و بازسازی دندان ها، تغییر رنگ دندان ها و اصلاح لبخند در مدت کوتاه طی چند جلسه انجام می شود.لبخند هالیوودی فقط برای افرادی که دندان های خراب و نامرتب دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرد، همچنین افرادی که دندان های سالم دارند می توانند برای تغییر رنگ، شکل دندان از این طرح لبخند برای افزایش زیبایی خود استفاده کنند.

لبخند هالیوودی

انواع روش های ایجاد لبخند هالیوودی

برای ایجاد لبخند هالیوودی میتوان از روش های ذیل توسط دندانپزشک متخصص زیبایی استفاده کرد:

باندینگ دندان ها

باندینگ دندان ها روشی است که برای اصلاح دندان های تغییر رنگ داده شده و ترک خورده کاربرد دارد. از این روش می توان برای رفع فضای خالی بین دندان ها و تغییر شکل و اندازه دندان ها استفاده کرد. روش باندینگ دندان ها در مدت زمان کوتاه و کمتر از یک ساعت قابل انجام است. در باندینگ دندان بهترین رنگی که با دندان فرد تطابق دارد، انتخاب می شود.

بخوانید  باندینگ دندان چیست؟

ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

استفاده از ونیر پرسلاین یا لمینت دندان روشی برای ایجاد لبخند هالیوودی است که توسط بازیگران و افراد پرطرفدار در جامعه انجام می شود. لمینت دندان نوعی روکش دندان است که روی دندان ها قرار گرفته و مشکلات ظاهری دندان مانند کجی، تغییر شکل و رنگ دندان و خراشیدگی را مخفی می کند. لمینت دندان توسط دندانپزشک متخصص در دو جلسه انجام می شود.

روکش دندان

از روکش دندان برای ایجاد لبخند هالیوودی استفاده می شود. از روکش دندان برای پنهان کردن دندان هایی که ترمیم شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش برای روکش دندان ها از روکش سرامیک بر طبق رنگ طبیعی دندان ها بدون اینکه به دندان ها آسیبی وارد شود، استفاده می شود.

پر کردگی به رنگ دندان

زمانیکه دندان افراد خراب میشود با فلز قدیمی به رنگ سیاه پر شده و باعث ایجاد تضاد با رنگ دندان ها می شود. بنابراین برای لبخند هالیوودی برای پرکردن دندان ها از مواد پرکردگی به رنگ دندان استفاده می شود. در این روش از مواد کامپوزیت سفید دندانی برای زیبا شدن دندان ها و لبخند انتخاب می شود.

بخوانید  نحوه تعویض لمینت دندان

ایمپلنت دندان

زمانیکه افراد دندان خود را از دست می دهند می توانند به جای استفاده از دندان مصنوعی از روش ایمپلنت دندان استفاده شود. ایمپلنت دندان همان کاشت دندان ها است. استفاده از روش ایمپلنت دندان ها بهترین انتخاب برای جایگزینی دندانهای از دست رفته و ایجاد لبخند هالیوودی است. در روش ایمپلنت دندان دندانپزشک از بریج یا پل دندانی استفاده می کند.

قیمت دندان هالیوودی

قیمت دندان هالیوودی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت دندان هالیوودی و ایجاد لبخند هالیوودی تاثیر دارند که مهمترین این عوامل به شرح ذیل است:

تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت

تعداد دندان هایی که به لمینت نیاز دارند به طرح لبخند بیمار بستگی دارد. بعضی از افراد در زمان لبخند زدن ۴ الی ۶ دندان دیده می شود. بنابراین افرادی که دندان های بیشتری در هنگام خندیدن دیده می شود باید دندان های عقب تر را نیز لمینت کنند.

دندانپزشکان در مواردی که تعداد لمینت های سرامیکی زیاد می شود، از مواد مناسب استفاده می کنند تا قیمت و هزینه اصلاح لبخند هالیوودی برای بیمار کاهش یابد. در مواردی که تعداد دندان های لمینت شده ۴ تا ۶ عدد است سعی کنید از متریال مناسب برای لمینت دندان استفاده کنید که دوام و زیبایی بیشتری داشته باشد.

بخوانید  لمینت کنم یا کامپوزیت؟ کدوم رو انجام بدم؟

میزان عیوب ظاهری دندان ها برای لمینت

میزان عیوب ظاهری دندان هایی که نیاز به لمینت داشته و لبخند هالیوودی ایجاد می کند، در تعیین قیمت و هزینه اصلاح طرح لبخند موثر است. در صورتی که دندان ها پوسیده باشد، دندانپزشک باید ابتدا دندان ها را ترمیم، سپس لمینت انجام دهد.در مواردی که پوسیدگی دندان عمیق باشد، نیاز به روت کانال کردن و روکش دندان است که باعث افزایش هزینه ها می شود.

در صورتیکه دندان ها کج یا زاویه دار باشد، دندانپزشک باید از لمینیت پرسلن خاص استفاده کنند که قیمت این لمینت ها از ونیرهای دندانی مدل های دیگر قیمت بیشتری دارد. همچنین اگر دندان ها نیاز به سفید کردن داشته باشد هزینه بلیچینگ دندان نیز به لمینت سرامیکی در ایجاد لبخند هالیوودی اضافه می شود.

طراحی و ساخت لمینت های پرسلین در لابراتوار

نوع طراحی و ساخت لمینت های دندانی برای لبخند هالیوودی در لابراتوار دندانپزشکی در تعیین هزینه ها و قیمت اصلاح لبخند موثر است. در بعضی از لابراتوارها از روش های پیشرفته با تکنولوژی فنی بالا مانند کدکم، پرینترهای سه بعدی و اسکنرها برای طراحی لمینت پرسلین استفاده می شود که باعث افزایش قیمت و هزینه های اصلاح لبخند می شود.

بخوانید  دندان های لمینت شده، نیازمند مراقبت های ویژه

انواع لمینت سرامیکی

نوع لمینت سرامیکی در تعیین قیمت اصلاح لبخند هالیوودی موثر است. لمینت ها با کیفیت و قیمت های مختلف در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد. بهترین لمینت برای اصلاح لبخند هالیوودی ونیرهای پرسلن است که ساختار ضخیمی دارد که بعد از تراش دندان روی دندان قرار می گیرد و قابل پیوند به مینای دندان ها است.

یکی از لمینت های سرامیکی لومینیرز است که پوسته نازکی است که برای نصب نیاز نیست مینای دندان تراشیده شود. اما از لومینیرز به دلیل نازک بودن پوسته برای اصلاح لبخند هالیوودی نمی توان استفاده کرد. زیرا رنگ دندان های پایین در روی این نوع لمینت های سرامیکی اثر میگذارد. در صورتی که نیاز به اصلاح لبخند دارید از مواد با کیفیت استفاده کنید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند چیست؟

مجموعه ای از اقدامات دندانپزشکی که برای زیبایی لبخند در افراد انجام می شود، اصلاح طرح لبخند گفته می شود. اصلاح طرح لبخند باعث افزایش زیبایی دندان ها و جذابیت افراد می شود. در بعضی موارد اصلاح لبخند فقط نیاز به کامپوزیت کردن دندان ها دارد . اما در بعضی موارد باید از چند روش برای اصلاح لبخند استفاده کرد.

بخوانید  ایا لمینت به دندان اسیب میزند ؟

تکنیک اصلاح طرح لبخند

درمان هایی که برای زیبایی دندان ها توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود، در واقع نوعی اصلاح لبخند است.زیبایی صورت در نوع لبخند و دندان ها است. برای اصلاح طرح لبخند بهتر است به دندانپزشک متخصص زیبایی مراجعه تا ابتدا دندان ها مورد بررسی قرار گرفته و سلامتی دندان ها مورد توجه قرار گیرد، سپس فرایند زیبایی دندان ها انجام شود.در جلسه اول دندانپزشک آناتومی صورت، دندان ، فک و لثه ها را بررسی و مشکلات موجود را رفع می کند. ترمیم لثه ها مهمترین درمان دندان ها است. زیرا ابتدا باید لثه هایی که عفونت و خون ریزی دارد، درمان و سپس روش های زیباسازی دندان ها انجام شود.

نکات مهم در اصلاح طرح لبخند هالیوودی

در هنگام اصلاح طرح لبخند هالیوودی باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد که شامل موارد ذیل است:

  1. اصلاح طرح لبخند و ایجاد لبخند هالیوودی ارتباط مستقیم با نسبت طول و عرض دندان های بیمار دارد.نسبت طول و عرض دندان ها باید در زیباسازی دندان ها و طرح لبخن مورد بررسی قرار گرفته شود تا بهترین نتیجه برای اصلاح لبخند به دست آید.
  2. در طراحی اصلاح لبخند باید هماهنگی خطوط لثه ها مورد توجه قرار گیرد و در صورتیکه خطوط لثه ها هم راستا باشند، لبخندی زیبا و جذاب در چهره فرد ظاهر می شود. زیرا قرمزی لثه ها بیشتر از معمول مشخص شود و قرینه نباشد، زیبایی و جذابیت لبخند از بین می رود.
  3. در ابتدا باید سلامتی دندان ها توسط دندانپزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد و دندان های پوسیده درمان شود، سپس اقدامات لازم برای اصلاح طرح لبخند و ایجاد لبخند هالیوودی انجام شود.
  4. در صورتی که دندان ها نیاز به ارتودنسی دارد، ابتدا باید توسط متخصص ارتودنسی اقدامات اولیه انجام شود و بعد از طول درمان ارتودنسی دندان ها فرایند اصلاح لبخند انجام شود. زیرا براکت های ارتودنسی باعث زرد شدن روکش دندان ها در اصلاح لبخند شود.
بخوانید  خمیردندان مخصوص کامپوزیت + معرفی برند های مطرح و مقایسه ی هر کدام

لبخند هالیوودی مردانه و زنانه

لبخند هالیوودی مردانه و زنانه

در بین بیمارانی که برای انجام اصلاح طرح لبخند به دندانپزشکی مراجعه می کنند، علاوه بر زنان مردان نیز وجود دارند. نوع لبخند مردانه با لبخند زنانه متفاوت است. لبخند مردانه و جذاب در آقایان دارای فاکتورهای زیباشناسی خاص مربوط به مردان است. بنابراین معیار یکسانی برای اصلاح لبخند خانم ها و اقایان وجود ندارد. زیرا لبخند جذاب و زیبای زنانه با لبخند جذاب و زیبای مردانه متفاوت است.چهره افراد رازهای زیادی را فاش می کند. بنابراین نوع لبخند مردانه و زنانه با یکدیگر فرق دارد.

مواردی که به وسیله لبخند و حرکات لب افراد می توانید بهتر انها را بشناسید شامل موارد ذیل است:

نشان دادن دندان ها

زمانی که فرد با دهان گشوده می خندد، نشان دهنده این است که برای وی فردی جالب هستید و علاقه دارد که با شما آشنا شود. در صورتی که دندان های بالای فرد در زمان خندیدن نشان داده می شود, نشان دهنده این است که فرد از معاشرت با شما لذت می برد

نیفتادن فک

در افرادی که لبخند طبیعی دارند، فک افتاده است. اما در افرادی که لبخندی ساختگی دارند و واکنش احساسی واقعی خود را نشان نمی دهند، در هنگام خندیدن فک کمترین افتادگی را دارد. این افراد برای ایجاد لبخند ثابت تلاش می کنند.

بخوانید  درمان ریشه دندان و عصب کشی در دوران بارداری با دکتر نفیسه امامی

گیج شدن فرد

در بعضی افراد لبخند نشان دهنده شخصیت فرد نیست.این افراد در هنگام خندیدن احساسات متناقض در چهره خود دارند و طرف مقابل احساس واقعی فرد را متوجه نمی شود. اما فردی که لبخند واقعی داشته باشد، لبخند در کل چهره فرد نشان داده می شود.

خندیدن مرموزانه

افرادی که با لب های بسته می خندند، احساسات واقعی خود را مخفی می کنند. این افراد علاقه ندارند کسی از کار آنها چیزی متوجه شود و در زمان خندیدن دندان های خود را پنهان می کنند. زمانیکه فرد لبخند می زند و در اطراف دهان و چشم هایش چین و چروک متقارن به وجود آمد نشان دهنده صداقت فرد است.

زورکی خندیدن

لبخند مصنوعی و ساختگی سریعتر از لبخند طبیعی در چهره فرد ایجاد می شود. زمانی که فرد دهانش را در هنگام خنده حرکت می دهد، لبخند ساختگی ایجاد کرده است. فردی که لبخند ساختگی ایجاد می کند، به زور و اجبار با طرف مقابل موافقت کرده است یا به اجبار طرف مقابل را تحمل می کند. افرادی که دارای فشار عصبی هستند، لبخند ساختگی دارند.

گاز گرفتن لب

زمانی که فرد رفتار نادرستی انجام دهد، لبهای خود را گاز می گیرد. گاز گرفتن لبها نشان از اضطراب و تنش در فرد است. اما بر طبق نظر روانشناسان نشان دهنده تمرکز بالای فرد نیز هست. بنابراین با توجه به نوع گاز گرفتن لبه ها می تواند به واکنش طرف مقابل دست یافت.

بخوانید  آیا لمینت متحرک خوبه؟ 7 مزیت و عوارض لمینت متحرک دندان چیست ؟

کج کردن دهان

کج کردن گوشه لب در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن نشان دهنده این است که با فردی بازیگوش در حال صحبت کردن هستیم. فردی که با کج کردن دهان می خندد، با چشمان خود به طرف مقابل نگاه کرده و از نگاه وی می توان نقشه ای که برای طرف مقابل کشید را متوجه شد.

مکیدن انگشت

بسیاری از افراد تصور می کنند که مکیدن انگشت رفتار کودکانه است. در صورتی که بسیاری از بزرگسالان در هنگام واکنش نشان دادن در موقعیت های تنش زا برای ایجاد آرامش انگشت خود را می مکند. افراد مضطرب مکیدن انگشت را به شکل عادتی رفتاری انجام می دهند.برای ترک کردن عادت مکیدن انگشتان بهتر است که عامل اصلی استرس و تنش در فرد مشخص شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×