» سبک زندگی » چند نکته مهم برای  یادگیری  موسیقی که نمیدانستید!
اموزش موسیقی
سبک زندگی

چند نکته مهم برای  یادگیری  موسیقی که نمیدانستید!

آبان 7, 1402 80208

برای شروع  یادگیری  موسیقی  مرحله اول  علاقه مندی شما به ساز های  مختلف  نقش تاثیر گذاری در شروع  و پیشرفت شما دارد. یک آموزشگاه معتبر حرفه ای می تواند در این مسیر به شما کمک زیادی کند.

توجه به چند نکته برای شروع موسیقی

در صورتی پیش از شروع موسیقی به نکات فنی و آموزنده توجه کنید، قطعا نتیجه بهتری برای شما به همراه خواهد داشت‌. این نکات مهم عبارتند از:

  • شروع نواختن با یک قطعه ی راحت: برای شروع کار همیشه یک قطعه راحت را انتخاب کنید که می توان به بهترین شکل آن را اجرا کرد.
  • داشتن تمرکز: اولین نکته تمرکز داشتن است و باعث می شود تا اجرای خوبی داشته باشید.
  • قرار گرفتن در شرایط و موقعیت های مختلف: بدن خود را با هر شرایطی وفق دهید و در موقعیت های مختلف ایستاده و نشسته تمرین کنید.
  • مشخص بودن شروع و پایان تمرین: برای تمرینات خود برنامه مشخص داشته باشید.
  • زمان تنفس: به کمک اساتید می توانید قسمت های تنفس موزیک را مشخص کنید.
  • سرعت: با تمرین زیاد می توانید به این سرعت دست پیدا کنید.
  • ضبط کردن نواختن : صدای خود را ضبط کنید تا به رفع اشکال شما کمک کند.
بخوانید  برای ۴۰ نفر چند کیلو کیک لازم است ؟ اصلا هر کیلو کیک برای چند نفر است ؟

یادگیری تئوری و هارمونی موسیقی

برای اینکه بتوانید موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال کنید باید بخش تئوری و هارمونی را در کنار هم فرا بگیرید. بدون يادگيری این دو شما پیشرفتی را تجربه نخواهید کرد. برای پیشی گرفتن از رقبا یادگیری تئوری و هارمونی موسیقی کاملا الزامی است. تسلط شما به این مفاهیم کمک می کند تا تمام ذوق و احساس خود را به راحتی در موسیقی پیاده کنید. شما در این شرایط علم و درک کافی از موسیقی خواهید داشت. در بخش هارمونی موسيقی شما با انواع آکوردها و نحوه ساخت آنها آشنا خواهید شد.

در بهش تئوری و هارمونی شما الفبای موسيقی را فرا می گیرید و با هر سازی که کار می کنید می توانید به خوبی حس خود را انتقال دهید. یادگیری موسیقی به صورت حرفه ای و در مراحل مختلف باعث می شود تا شما به هدفی که دارید دست پیدا کنید. هارمونی و تئوری مهمترین ابزار در موسیقی است که همه باید به آن تسلط داشته باشند. در بخش تئوری موسیقی به صورت مجزا برای فرد تعریف می شود و او با مفاهیمی چون نام گذاری نت ها، میزان، تعریف کلید در موسیقی، زیر و بمی صدا، تعریف اکتاو، پرده و نیم پرده و… آشنا می شود.

بخوانید  سفر به استانبول

مراحل یادگیری موسیقی

مراحل یادگیری موسیقی

موسیقی هم مانند هنر دیگری مراحل خاص خود را دارد که شما برای یادگیری باید این پروسه را با دقت بالا طی کنید. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم:

  • یادگیری زبان موسیقی: در مرحله اول شما باید با زبان و قوانین موسیقی آشنا شوید. آشنایی با نت ها می تواند به یادگیری زبان موسیقی کمک کند. زیر و بندهای زبان موسیقی ظرافت خاصی دارد که شما باید برای آموزش وقت بگذارید.
  • یادگیری اجرای قوانین موسیقی روی ساز تخصصی: در مرحله دوم که شما ساز را انتخاب کردید باید قوانین را روی ساز اجرا کنید. با کد گذاری قوانین بهتر اجرا می شود. نحوه در دست گرفتن ساز و اجرا اهمیت زیادی دارد.
  • تمرین و تکرار اصولی در راستای نوازندگی صحیح: سومین مرحله تکرار و تمرین است که اصلی ترین مرحله یادگیری به شمار می رود. آموزی های تئوری و عملی اگر با تمرین همراه شوند قطعا کارساز هستند.
  • آموزش تکنیک های مختص هر ساز: هر ساز تکنیک های مختص به خود را دارد و زمانی که شما مراحل تئوری و هارمونی را پشت سر می گذارید می توانید روی ساز تمام فوت و فن ها را پیاده کنید. با این کار شما صدایی دلنشین و زیبا ایجاد خواهید کرد.
  • یادگیری مراحل بالاتر تئوری موسیقی و اجرای آن ها روی ساز: مرحله آخر نوبت به اجرا است و شما باید تمام مطالبی که فرا گرفته اید را روی سایز اجرا کنید. با این کار شما به رده های بالاتر راه پیدا خواهید کرد.
بخوانید  اپل واچ برای چه سنی مناسب است ؟

انتخاب بهترین ساز برای شروع یادگیری موسیقی

برای شروع یادگیری موسیقی باید انواع  ساز را متناسب با علاقه و نیاز و همچنین شرایط روحی و جسمی خود انتخاب کنید. مشکلی که امروزه بیشتر علاقه مندان به هنر با آن روبرو هستند انتخاب یک ساز مناسب است که می توانند در یادگیری آن به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند. برای شروع باید سازی را انتخاب کنید که صدای آن را دوست دارید. برای بزرگسالان بهترین سازی که برای شروع موسیقی توصیه می شود گیتار، پیانو، ویولون است.

این سازها هم جذابیت زیادی دارند و هم فرد می تواند آنها را به صورت کاملا تخصصی فرا بگيرد و از جذابیت آن هم نهایت لذت را ببرد. مشاوره هایی که فرد از طریق کارشناسان موسیقی دریافت می کند می تواند به انتخاب ساز مناسب کمک کند. برای مثال کودکان به سازهای کوبه ای علاقه زیادی دارند و می توانند در آنها به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند. پیانو هم سازی است که به دلیل انعطاف پذیری زیادی بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد.

یادگیری انواع ساز در آموزشگاه موسیقی در کرج

علاقه مندان به هنر موسیقی برای آموزش ابتدا باید یک آموزشگاه معتبر را انتخاب کنند‌. در آموزشگاه موسیقی در کرج شما می توانید انواع سازهای موسیقی را فرا بگیرید. یادگیری در این مجموعه به صورت کاملا اصولی و طبق قوانین موسیقی بوده به همین دلیل افراد می توانند تمام مهارت ها را به صورت حرفه ای دنبال کنند.

بخوانید  عوارض خوردن شراب و عرق

یادگیری انواع ساز در آموزشگاه موسیقی در کرج

ما در این آموزشگاه موسیقی به عنوان بزرگترین و معتبرترین آموزشگاه در کرج یک  بستر مناسب را برای شما فراهم کردیم. علاقه مندان می توانند با یک جلسه مشاوره رایگان آن هم با اساتید برتر موسیقی به سرعت آموزش خود را آغاز کنند. اگر فرزند شما علاقه زیادی به موسیقی دارد بهتر است حامی او باشید تا بتواند علایق و استعدادهای خود را در این آموزشگاه با سابقه دنبال کند.

نتیجه گیری

طبق گفته های بالا نتیجه می گیریم که موسیقی طیف وسیعی دارد و شما می توانید با توجه به علایق و استعدادهای خود ساز مناسب و مورد علاقه را انتخاب کنید. برای یادگیری آن هم به صورت حرفه ای باید تمام مراحل را طی کنید. سازی که انتخاب می کنید باید با توجه به شرایط جسمی و روحی و توانایی های شما باشد. اگر به دنبال آموزشگاه معتبر هستید ساز نو آموزشگاه موسیقی  واقع در کرج می تواند با خدمات بروز خود بهترین ها را در اختیار شما قرار دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×