» سبک زندگی » چگونه سر صحبت را باز کنیم؟
چگونه سر صحبت را باز کنیم؟
سبک زندگی

چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

آذر 12, 1402 70221

چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد، برای شروع یک گفتگو دچار مشکل هستید و نمی دانید چگونه سر صحبت را باز کنید؟ شروع یک گفتگو یکی از مهم ترین عوامل در برقراری ارتباط است. در این مقاله قصد داریم به آموزش مهارت های ارتباطی مورد نیاز برای یک گفتگوی مطلوب در محیط اجتماعی، شغلی و… بپردازیم و راهکارهایی را در این مورد به شما توضیح دهیم.

چرا باز کردن سر صحبت مهم است؟

دلیل اهمیت شروع گفتگو، صرفا در کلمات و جملاتی که بیان می شود نیست؛ بلکه اصلی ترین دلیل آن پیوندها و ارتباطاتی است که از این طریق بین افراد ایجاد می شود. با به وجود آوردن یک ذهنیت خوب و مثبت از خود در ابتدای گفتگو، می توانید آن را تا انتها به خوبی پیش ببرید. به علاوه، از این راه می توانید اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهید.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

مراحل باز کردن سر صحبت

ممکن است شروع یک گفتگو برای شما بسیار دشوار باشد. شاید هم به سادگی بتوانید سر صحبت را باز کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. در هر صورت، مهارت هایی را به شما آموزش خواهیم داد که می توانید آنها را به سادگی یاد گرفته و در گفتگوهای خود آنها را به کار بگیرید. باز کردن سر صحبت شامل ۳ مرحله اصلی می باشد.

مرحله اول: خودتان را آماده کنید.

در این مرحله باید سعی کنید افکار مثبت داشته باشید. شما فقط قرار است یک ذهنیت مثبت خلق نمایید و با یک نفر ارتباط بگیرید. این ارتباط قرار نیست لزوما به رابطه ای همیشگی تبدیل شود. نکات کلیدی این مرحله به شرح زیر است:

  • از چیزهای ساده و کوچک شروع کنید: در هر فرصتی سلام و احوال پرسی صمیمانه، تعارفات رایج و لبخند داشتن را تمرین کنید.
  • اطلاعات خود را افزایش دهید: بهتر است درباره مسائل رایج که ممکن است مردم درباره آن صحبت کنند اطلاعاتی کسب کنید. این موضوعات می توانند شامل وقایع روز، اخبار، ورزش یا صنعت باشد.
  • برای معرفی خود از قبل آمادگی داشته باشید: رایج ترین سوالی که ممکن است از شما پرسیده شود احتمالا درباره شغلتان است. شما باید طوری به این سوال پاسخ دهید که سوال های بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کنید. برای مثال، به جای اینکه در پاسخ بگویید “در بخش فروش فعالیت می کنم” بهتر است بگویید “من در قسمت فروش به نیروها آموزش می دهم که چگونه نقاط قوت و ضعف خودشان را پیدا کنند.” به این ترتیب می توانید با عطشی که در ذهن مخاطب برای کسب اطلاعات جدید ایجاد کرده اید گفتگوی خوبی را شروع کنید.
  • چند سوال برای شروع مکالمه در دسترس داشته باشید: این سوالات می توانند شامل علاقمندی های افراد درباره یک موضوع خاص، تجربیات و نوع سبک زندگی آنها باشد.
بخوانید  بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار چیست؟ 9 روش سه سوته

مراحل باز کردن سر صحبت

مرحله دوم: شروع به صحبت کنید.

زمانی که احساس آمادگی کردید، صحبت را شروع کنید. می توانید خودتان گفتگو را شروع کنید یا وارد مکالمه جمعی شوید که پیش از شما شروع به صحبت کرده اند. شما باید فرصت های شروع گفتگو را به خوبی دریابید. اگر عصبی بودید یا اضطراب داشتید باید ابتدا به کمک تکنیک های ریلکسیشن، آرامش خود را به دست آورید. سپس می توانید با اعتماد به نفس بیشتری مکالمه را آغاز کنید. در ادامه، راهکارهایی را در این باره توضیح داده ایم:

  • ایجاد لنگر ذهنی: درباره یک تجربه یا رویداد مشترک اظهار نظر کنید تا باب گفتگو باز شود. این اظهار نظر می تواند جمله هایی مانند “چقدر امروز هوا خوب است” یا “این رستوران غذاهای بسیار خوبی دارد” باشد.
  • آشکار سازی: در این مرحله شما با دادن اطلاعاتی از خود به طرف مقابل، باعث می شوید تا آنها نیز فرصتی برای بیان تجربیاتشان داشته باشند. این اطلاعات می توانند در قالب جملاتی مانند “من همیشه به این کافه می آیم” یا “محیط این کتابخانه برای من بسیار آرامش بخش است” باشند.
  • تشویق کردن: از طرف مقابل سوالاتی بپرسید که به شرکت در گفتگو تشویق شود. سوالاتی مثل “نظر شما درباره این جلسه چیست؟” از این دسته سوالات هستند.
بخوانید  کانکس بهترین سازه پیش ساخته برای استفاده 

مرحله سوم: با احتیاط پیش بروید.

ممکن است توانسته باشید سر صحبت را به خوبی باز کنید و مکالمه خوبی را شروع کرده باشید. اما باید مراقب باشید که در ادامه گفتگو، با بیان یک سری موضوعات زحمات خود را هدر ندهید! بعضی از حرف ها یا رفتارها می توانند در صورت بروز، روند مکالمه شما را به کلی از بین برده و طرف مقابل را از ادامه گفتگو بازدارند. بعضی از این موضوعات شامل موارد زیر است:

  • تعریف بیش از اندازه از خود
  • گفتگوی جدال انگیز
  • بحث درباره موضوعاتی مانند دین یا سیاست
  • یک نکته بسیار مهم در جریان گفتگو، ارزیابی واکنش های طرف مقابل است. با تمرکز بر رفتارها، زبان بدن و نوع واکنش های طرف مقابل، می توانید بعضی از علاقمندی های او را کشف کنید و جریان مکالمه را به خوبی پیش ببرید.

مراحل باز کردن سر صحبت

چگونه سر صحبت را با یک دختر باز کنیم؟

برای شروع گفتگو با یک دختر، باید حرف هایی که می خواهید در ابتدا به او بگویید را آماده کنید. این حرف ها شامل سلام و احوال پرسی، معرفی خود و… می شود. سپس باید سوالاتی از او پرسیده و محور گفتگو را روی او قرار دهید. به طور کلی، در هر گفتگویی باید اصولی را که پیش تر در سه مرحله شرح دادیم را رعایت نمایید. اما نکاتی درباره اینکه چگونه سر صحبت را با یک دختر باز کنیم و مکالمه ای مطلوب داشته باشیم وجود دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم:

  • با دختر مورد نظر خود ارتباط چشمی برقرار کنید و طوری رفتار کنید که تمایل به گسترش روابط خود با شما داشته باشد. همچنین باید ادب را رعایت کرده و لبخند بر لب داشته باشید.
  • سعی کنید سوالاتی که پیش از گفتگو آماده کرده اید بر مبنای شناخت خود از فرد مورد نظر باشد. برای مثال، اگر دانشجوی یک دانشگاه هستید می توانید درباره رشته تحصیلی یا سال ورود به دانشگاه سوال بپرسید.
  • حتما باید زمان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید. هیچ یک از طرفین گفتگو نباید در هنگام مکالمه عجله یا اضطراب داشته باشند. بنابراین زمانی را برای گفتگو تعیین کنید که هر دو طرف در آرامش کامل باشید.
  • در هنگام صحبت با یک دختر، مهربان و مودب و شوخ طبع باشید. حتی اگر از شنیدن یک حرف ناراحت شدید عکس العمل نامناسبی نشان ندهید؛ بلکه سعی کنید موضوع بحث را عوض کرده و کمی شوخی چاشنی گفتگو کنید.
  • اگر احساس اضطراب کردید و علائمی مانند خشکی گلو، لرزش صدا، تپش قلب و… را داشتید باید از تکنیک های آرام بخش استفاده نمایید. تنفس آرام و عمیق از بهترین روش های آرام بخش در زمان اضطراب است.
بخوانید  The best ways to clean your rugs

چگونه سر صحبت را با یک پسر باز کنیم؟

پسرها همیشه دوست دارند درباره چیزهایی که به آن علاقمند هستند صحبت کنند. برای اینکه گفتگوی خوبی با یک پسر داشته باشید باید در همان ابتدا از علاقمندی های او آگاه شوید و او را تشویق کنید تا درمورد خودش و فعالیت هایش با شما صحبت کند. برای باز کردن سر صحبت با یک پسر باید مراحلی که در سه مرحله به توضیح آنها پرداختیم را با دقت رعایت کنید. در این قسمت نیز نکاتی را توضیح خواهیم داد که در بهبود روند مکالمه شما بسیار موثر خواهد بود:

چگونه سر صحبت را با یک پسر باز کنیم؟

  • سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه های مورد علاقه طرف مقابل بالا ببرید. اگر پسری که با او حرف می زنید متوجه شود که شما نیز اطلاعات کافی در زمینه مورد علاقه اش را دارید، اشتیاق بیشتری برای صحبت پیدا می کند.
  • یک روش کاربردی برای شروع مکالمه با یک پسر، اشاره به فعالیتی است که به تازگی آن را با مشارکت یکدیگر انجام داده اید. حتی اگر این موضوع، یک قرار دسته جمعی باشد وقتی به این روش درباره آن حرف بزنید این طور به نظر می رسد که موضوعی خصوصی بین تان وجود دارد. بهتر است این یادآوری را به صورت یک سوال مطرح کنید تا طرف مقابل ملزم به پاسخگویی باشد.
  • سعی کنید هنگام مکالمه با یک پسر، هدف دار صحبت کنید. زیرا مردها در هنگام گفتگو توجه خاصی به مقدمه، نکات مهم و نتیجه گیری دارند و به ندرت پیش می آید که بدون هدف صحبت کنند. همچنین در ارتباطات کلامی آقایان، کمتر از این شاخه به آن شاخه پریدن دیده می شود.
  • احتمالا یکی از بهترین روش های شروع صحبت غیبت کردن درباره دیگران است. وقتی برای اولین بار با یک پسر صحبت می کنید قطعا تمایل دارید ذهنیت خوبی از شما برایش ایجاد شود. بنابراین به هیچ وجه درمورد دیگران غیبت نکنید تا از نظر او آدم بدی به نظر نرسید.
  • در جریان گفتگو با یک پسر سعی نکنید نقش بازی کنید؛ زیرا هر انسانی به اندازه کافی جذاب است. اگر فرد مورد نظر متوجه شود که شما دارید نقشی به دور از شخصیت خود بازی می کنید نسبت به ادامه گفتگو دلسرد می شود.
بخوانید  بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری کی هست؟

جمع بندی

مهارت و توانایی سر صحبت باز کردن از کلیدی ترین نکات در جریان یک گفتگوی موثر است. اگر این مرحله به خوبی پیش برود تاثیری عمیقی بر روابط اجتماعی شما خواهد گذاشت. به علاوه، می تواند موقعیت های بالقوه ای را در جهت موفقیت شما به همراه داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×