» تغذیه و سلامت » گانودرما چیست و از کجا تهیه کنیم؟
گانودرما
تغذیه و سلامت

گانودرما چیست و از کجا تهیه کنیم؟

شهریور 10, 1402 190220

گانودرما یکی از اقسام متنوع قارچ ها در طبیعت است که در طی سال های دور مورد ارزیابی و استقبال ساکنان شرق آسیا واقع شد. همچنین به راحتی توانست چای خود را به اثربخش ترین و مناسب ترین داروی های گیاهی در طب سنتی چینی بدهد. با گذشت زمان و به تدریج کشت، پرورش و بکارگیری این محصول به کلیه کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای آسیایی راه یافت. همچنین توانست هواداران زیادی را به خود جذب نماید.

گانودرما و تنظیم میزان قند خون

در جواب به سؤال متداول استفاده کنندگان مبنی بر اینکه گانودرما را می توان از کجا خریداری نمود؟ بایستی گفت اخیراً به علت استقبال خیلی زیاد مردم از این محصول کاربردی توزیع و خرید آن راحت تر شده است. با کمی دقت و آگاهی می توان این محصول را به راحتی خریداری نمود. جهت خریداری و تهیه این محصول در اقسام متنوع می توان به مراکز خرید معتبر به صورت حضوری و همچنین سایت های موثق به صورت آنلاین اقدام نمود.

بخوانید  بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری کی هست؟

ترکیبات اصلی و مهم گانودرما

گانودرما شامل ۴۰۰ ماده مقوی است که به صورت خارق العاده ای سبب افزایش قوای جسمی و تندرستی روان می شود. بعضی از این مواد مقوی و مؤثر در این گیاه شامل موارد زیر هستند:

•پلی ساکارید ها

این ماده سبب کم شدن کلسترول نامناسب بدن، رفع چربی، از کار انداختن سلول های سرطانی و همچنین سبب افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

•تری ترپن ها

سبب بهسازی عملکرد گوارشی، ضد حساسیت، ضد ورم و ضد التهاب می شود.

•ژرمانیوم ارگانیک

یکی از ترکیبات مهم گانودرما ژرمانبوم ارگانیک است که موجب بهسازی گردش خون، بالا رفتن انرژی، کاهش خستگی، بالا بردن سیستم ایمنی و برطرف نمودن سموم بدن می شود.

•سوپر اکسید دیسموتاز

اثربخش جهت آنتی اکسیدان ها، ضد پیری، پایین آوردن روند پیری و بالا بردن جوان‌سازی می شود.

•پتاسیم

این ماده مغذی سبب افزایش طراوت و تحرک در شخص، کنترل فشار خون و پایین آوردن احتمال ابتلا به سکته مغزی می شود.

•منیزیم

پیشگیری از حملات قلبی، مؤثر جهت تندرستی جوارح و کلیه، ضد افسردگی، افزایش انرژی و مؤثر در بی خوابی می شود.

•کلسیم

بالا بردن انعقاد خون و همچنین برای دندان و استخوان مناسب و مفید است.

بخوانید  راهنمای بهترین رژیم غذایی ضد پیری با 7 ماده معجزه ها

•سدیم

اثربخش در انقباض عضلات، تنظیم PH بدن، تنظیم آب بدن و …

•منگنز

از دیگر ترکیبات مهم گانودرما منگنز است. این ماده سبب رشد مو، پیشگیری از پایین آمدن وزن، پیشگیری از التهابات پوستی، پیشگیری از تغییر رنگ پوست و همچنین از تهوع و استفراغ پیشگیری می کند.

•آهن

این ترکیب سبب اکسیژن رسانی به بدن می شود.

•روی

ساخت و تصحیح هورمون های رشد، افزایش سیستم ایمنی و همچنین سبب هضم راحت می شود.

 

گانودرما و تنظیم میزان قند خون

گانودرما می تواند در پایین آوردن و تنظیم قند خون تأثیر بسزایی داشته باشد. پلی ساکارید هایی ‌که در این محصول اثربخش موجود هستند سبب پایین آوردن قند خون می شوند. این محصول می تواند سبب بهبود میزان انسولین پلاسما شود و همچنین موجب بهبود ساز و کار کبدی گلوکز می شود.

پژوهشات صورت گرفته در سال ۲۰۰۴ حاکی از آن است که بکارگیری عصاره شامل پلی ساکارید ها روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در حداکثر ۱۲ هفته می تواند به پایین آوردن میزان گلوکز خون یاری رساند.

یکی از پژوهشات مروری صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ که برآیند آن در مجله South African Pharmaceutical Journal نشر داده شد حاکی از آن است که گانودرما می تواند در پایین آوردن میزان قند خون اثربخش باشد. این محصول می تواند به معالجه دیابت نوع ۲ و همچنین پیشگیری از آن کمک بسزایی نماید.

بخوانید  بهترین آموزشگاه شیرینی پزی تهران

خواص گانودرما بر روی پسوریازیس

گانودرما دارای خواص درمانی بسیاری است که روی سلامت جسم و روح اشخاص تأثیر بسزایی دارد. در حال حاضر پرورش، کشت و بکارگیری آن در فراورده های خوراکی و آرایشی گونه ای صنعت پرطرفدار به حساب می آید. از خواص گانودرما می توان به درمان پسوریازیس اشاره نمود.

این محصول جان افزا با از بین بردن آنتی بادی های تخریب کننده سیستم ایمنی بدن به کاهش روند این بیماری کمک بسزایی می نماید. همان‌طور که اضطراب و استرس از عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده این عارضه است خاصیت تسکین دهنده و ضد استرسی این محصول می تواند سبب معالجه این عارضه شود.

گانودرما افزون بر خواص دارویی و کنترلی می تواند سبب بازسازی و پیشگیری از عفونت جراحت‌ و لکه های حاصل از این عارضه شود.

خواص گانودرما بر روی سرطان

گانودرما می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد. این محصول جان افزا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین از افزایش سلول های سرطانی ممانعت می کند.

این ماده کاربردی می تواند ساخت اینترلوکین -۲ را افزایش دهد که با اقسام گوناگونی از سرطان ها مقابله می کند. گانودریک اسید موجود در این محصول نیز سبب مقابله با سرطان کبد می شود.

گانودرما، پروتئین هایی که در مغز استخوان موجود هستند را تحریک نموده و از روند صعودی سرطان در بدن جلوگیری می کند. در یک پژوهش آزمایشی ۳۴ نمونه با سرطان پیشرفته تحت درمان واقع شدند. ۳ مرتبه در روز و به مدت ۱۲ هفته به این اشخاص این ماده جان افزا داده شد که برآیند موجود حاکی از افزایش چشمگیری در سلول های T بود.

بخوانید  شربت ایمیونیس چیست و چه کاربردی دارد؟

فقدان اکسیژن یکی از دلایل عمده ایجاد سرطان است. سلول های سرطان در محلی که اکسیژن است به صورت چشمگیری افزایش می یابند‌. سلول های سرطانی در محلی که سرشار از اکسیژن باشد به هیچ وجه نمی تواند رشد نمایند یا زنده بمانند.

پژوهشات بالینی وسیعی حاکی از آن است که این محصول می تواند از متاستاز سرطان جلوگیری نماید. این ماده از حرکت سلول های سرطانی به محلی دیگر و ازدیاد آن ها پیشگیری می نماید. افزون بر موارد ذکر شده تلفیق این محصول با چای سبز می تواند توان آن را جهت مقابله با سرطان افزایش دهد.

خواص گانودرما بر روی سرطان

خاصیت گانودرما برای تندرستی و سلامت قلب

پژوهشگران ژاپنی و چینی به این نتیجه رسیده اند که اسید گانودریک موجود در گانودرما می تواند بر روی گردش خون تأثیر بسزایی داشته باشد. همچنین استفاده از اکسیژن در ماهیچه های قلب را کاهش دهد. این اسید نیز می تواند میزان کلسترول را کاهش دهد و از تجمع پلاکت ها جلوگیری نماید.

همین موضوع از ایجاد حمله قلبی هم ممانعت می کند. این محصول کاربردی از گردهمایی پلاک ها در رگ ها هم جلوگیری می کند. پلاک ها با فشردن مسیر درون رگ ها، گردش خون را محدود می کنند و به عارضه قلبی منتهی می شوند. یکی از پژوهشات صورت گرفته حاکی از آن است که استفاده از این ماده مؤثر برای ۲ هفته می تواند به میزان چشمگیری فشار خون را پایین بیاورد.

بخوانید  کاکائو داروی معجزه آسای طبیعت 11 خواص کاکائو+انواع، کاربرد

خاصیت گانودرما بر روی پیری

یکی از عمده ترین خواص گانودرما کند نمودن روند پیری است. پلی ساکارید های حاصل در این محصول می تواند ساخت و سنتز DNA را گسترش دهد و به افزایش تقسیم سلولی کمک بسزایی نماید. این مسئله سبب می شود ایجاد نشانه های پیری در بدن به تأخیر بیفتد.

استفاده از این محصول با بالا رفتن سن افراد ارتباط دارد. این گیاه خارق العاده به مدیریت بعضی از اوضاع تهدید کننده حیات و عوارض خود ایمنی نظیر سرطان و عوارض تخریب گر اعصاب کمک بسزایی می نماید.

خاصیت آنتی اکسیدانی گانودرما این گیاه شگفت انگیز

‌گانودرما یکی از مأخذ پر قدرت آنتی اکسیدان ها به حساب می آید. این ماده دربردارنده میزان زیادی از آنتی اکسیدان ها است. پپتید گانودرما لوسیدوم قدرتمند ترین آنتی اکسیدانی است که در این محصول پیدا می شود. دیگر آنتی اکسیدان ها حاوی پلی ساکارید ها، کمپلکس پپتید پلی ساکاریدی و تلفیقات فنولی است.

خاصیت گانودرما این گیاه دارویی بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن

عمده ترین خواص گانودرما تقویت سیستم ایمنی بدن است. این محصول جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن خیلی اثرگذار است. این محصول به تنظیم تعادل متابولیک می پردازد و می تواند سنتر اسید نوکلئیک را در بدن انتشار دهد. پلی ساکارید هایی که در بدن موجود هستند می توانند با رواج رها سازی پروتئین از گلبول های سفید خون، میزان interferon را در بدن بالا ببرند.

بخوانید  قرص منیزیم اکساید جالینوس برای چیست؟

این گلبول ها از نشر و پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند. پژوهشات صورت گرفته نشان می دهد افرادی که این ماده را استفاده می کنند عوارض احتمالی کمتری از شیمی درمانی و… را تجربه می کنند. حتی پروسه پس از عمل جراحی و ریکاوری هم در این بیماران مطلوب تر بوده است.

خرید و مصرف گانودرما در قالب لوازم آرایشی و بهداشتی

گانودرما جزئی از تلفیقات موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی است. به صورت عمده در ایالات متحده، کره، چین و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی ساخته می شود. خیلی از آن ها جهت روشن شدن پوست این محصول را بکار می برند. آنزیم تیروزیناز یک آنزیم اصلی در ساخت پیگمنت های پوستی است و این ماده کاربردی نقش کنترلی تیروزیناز از خود نشان می دهد.

بدین جهت در ساخت خیلی از ماسک های صورت از این ماده بهره برده شده است. در این صورت به سفید شدن پوست کمک بسزایی می نماید.

نحوه و میزان مصرف گانودرما

مصرف و استفاده همیشگی گانودرما در دوز کم خیلی مؤثر خواهد بود. مصرف بیش از اندازه این محصول در یک وعده به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. عمدتاً استفاده بخش گوشتی این محصول به شکل خشک شده یا پودر مرسوم تر است. بکارگیری هاگ آن در کشورهای غربی مشاهده شده و آسیایی ها آن را بکار نمی برند. استفاده از این ماده جان افزا به صورت زیر مقدور است:

بخوانید  گرده زنبور عسل برای چی خوبه؟ طریقه مصرف گرده گل

•بکارگیری بخش گوشتی گیاه گانودرما به شکل خشک شده

بخش های بزرگ خشک شده این گیاه را دستکم به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم بگذارید. مقدار گرمای آب و زمان بالاتر در بیرون آمدن مواد دارویی این محصول تأثیر دارد.

•مصرف پودر گانودرما این ماده کاربردی

بخش های گوشتی این ماده را به شیوه تازه و یا خشک در سیستم خردکن قرار داده و به صورت کامل پودر نمایید. این پودر را می توان به چای یا قهوه اضافه و میل نمایید.

مقدار استفاده از این ماده دارویی معمولاً به وضعیت بدنی هر شخص و نیاز بدن بستگی دارد. همچنین مقدار استفاده از آن با توجه به نوع عارضه و پیشرفت آن نیز کاملاً متفاوت است. سن، میزان تندرستی، نوع عارضه، جنس و پیشرفت بیماری از عوامل اثرگذار بر میزان استفاده از این محصول هستند.

نتایج شگفت انگیز مصرف گانودرما

مصرف گانودرما چه برآیندی بر روی بدن دارد؟ این محصول نتایج شگفت انگیزی به شرح زیر دارد:

•پایین آوردن کلسترول و میزان چربی آزاد در خون

•پایین آوردن میزان قند خون

•کارکرد پانکراس را بازیابی می کند.

•غشا سلول قرمز را ثابت نگه می دارد.

بخوانید  فواید و مضرات بیسکویت ساقه طلایی چیست؟

•بالا بردن سیستم ایمنی بدن

•بهسازی کارکرد غدد آدرنال جهت حفظ اعتدال هورمون

•استفاده از این محصول جان افزا می تواند از مسدود شدن رگ های خونی و گردهمایی پلاکت ترومبوز پیشگیری نماید.

•پیشگیری از انقباض سلول های بافت و جوارح

•پیشگیری از عوارض داروهای شیمیایی

•پیشگیری از حساسیت حاصل از آنتی ژن ها، چرا که این محصول سلول های کنترل کننده هیستامین را کنترل می کند.

•پیشگیری از سرطان و معالجه آن و کنترل متاستاز سلولی

•پیشگیری از مسدود شدن جریان خون برای داروهای سرطانی

•بالا بردن اثربخشی داروها و…

نکات مهم در زمان مصرف گانودرما

در حین مصرف گانودرما بایستی حتماً به نکات مهمی توجه نمایید که عبارت‌اند از:

•لازم است برای افرادی که مشکل معده ندارند این محصول نیم ساعت پیش از صبحانه بکار برده شود. این موضوع جذب بدن را کاملاً ضمانت می نماید.

•اشخاص در طی دوره استفاده از این ماده بایستی فعالیت های فیزیکی خود کاهش دهند.

•گانودرمای خالص همواره بایستی به صورت ناشتا و مکمل درمانی آن حتماً با غذا بکار برده شود.

•به علت خواص رقیق کنندگی که دارد بایستی در صورت بکارگیری آسپرین یا هر نوع رقیق کننده و پایین آورنده فشار، استفاده آن دارو را به تدریج قطع نمود.

•به هیچ وجه دز بالایی از این محصول را استفاده نکنید مقدار بکارگیری روزانه آن بایستی به تدریج افزایش یابد.

بخوانید  عرق كردن زياد در خواب نشانه چيست؟

•این ماده را با آب جوش حتماً مخلوط نمایید چرا که آنزیم ها و آنتی اکسیدان های آن در برابر دمای بالا اثرگذارتر خواهد بود.

•این ماده را بعد از ولرم شدن آب استفاده نمایید.

•در حین بکارگیری این ماده، مصرف سبزیجات را به کمترین حد ممکن برسانید.

•روزانه ۷ عدد زیتون مصرف نمایید.

• افرادی که دیابت ندارند صبح ها ۱ قاشق عسل و ۷ عدد سیاه‌دانه مصرف نمایند.

•لبنیات شیر را با دارچین و ماست و دوغ را با نعنا یا گل محمدی مصرف نمایید.

•پنیر را بایستی با گردو آن هم در شب میل نمایید.

•همه مواد غذایی را بایستی به شیوه متعادل مصرف نمایید.

•به ماهی دارچین زده سپس مصرف نمایید.

•برخی از فعالیت های بدنی نظیر پیاده روی و نرمش پس از مصرف این ماده را حتماً بایستی انجام دهید.

•میل نمودن ویتامین سی همراه با این محصول، جذب مواد را تسهیل می بخشد.

•در دوره شیمی درمانی بهتر است این محصول بکار برده نشود. چرا که مواد شیمی درمانی توان و قدرت این محصول را از بین می برد و بهتر است پس از شیمی درمانی بکار برده شود.

چه بیماری هایی با این محصول رفع می شوند؟

تمامی پژوهشات صورت گرفته بر روی گانودرما، بر جان افزا بودن این محصول تاکید دارند. همچنین این مطالعات حاکی از آن است که یک معجزه در معالجه بسیاری از ناراحتی های فیزیکی و روانی انسان است.

بخوانید  فواید و مضرات جگر بوقلمون چیست ؟

این محصول جهت درمان اقسام سرطان کارایی دارد. در پژوهشی که پژوهشگران دانشگاه لیورپول در سال ۲۰۱۶ روی تأثیرات درمانی این محصول انجام دادند، خواص ضد سرطانی آن به اثبات رسیده است. در حال حاضر مشاهده می کنیم که دنیا از عصاره این گیاه به جهت سرکوب و از بین بردن سلول های سرطانی بهره می برد.

از این محصول جهت معالجه عفونت، مشکلات پوستی، تورم ماهیچه ها و بی خوابی بهره برده می شود. در معالجه افسردگی، عوارض قلبی، کلیوی، کبد، آسم و.. اثربخش است. از پیری زودرس جلوگیری نموده و سبب کم شدن وزن و تناسب اندام می شود. پایین آورنده قند خون، تقویت ماهیچه ها، دستگاه ایمنی بدن و حافظه، برطرف نمودن عفونت ادرار از دیگر نتایج بکارگیری این محصول شفابخش هستند.

عوارض ناشی از مصرف گانودرما

بدون تردید استفاده از گانودرما همانند دیگر موادی که شامل خواص بسیاری است امکان دارد عوارضی هم داشته باشد. چنانچه این ماده را به مدت حداکثر ۶ ماه به شیوه پی در پی استفاده کنید امکان دارد این مصرف مداوم عوارضی نظیر خشکی دهان و حساسیت هایی را برای شما به همراه داشته باشد. حتی برای بعضی از اشخاص امکان دارد مصرف این محصول عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

•خارش پوست مخصوصاً در بین افرادی که در گذشته به این آلرژی دچار بوده اند.

•سر درد یکی از عوارض مصرف گانودرما است. بدین علت پیش از بکارگیری آن لازم است با متخصص در این حیطه حتماً مشورت نمایید.

سرگیجه های مداوم هم از دیگر نکات وابسته به عوارض این محصول به شمار می آید.

با وجود اینکه این محصول مزایا بسیاری برای بدن دارد ولی پیش از مصرف آن بایستی با یک پزشک متخصص در این حیطه مشورت نمایید. اکثر عوارض احتمالی پس از مصرف در دراز مدت ایجاد می شوند. بعضی دیگر از عوارض مصرف گانودرما به شرح زیر هستند:

اسهال

حالت تهوع

•بی‌خوابی

•خشکی دهان

یبوست

•خارش

•خونریزی بینی

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×