» سلامت کودکان » گفتار درمانی کودکان در منزل  با هزینه مناسب
گفتار درمانی کودکان در منزل با هزینه مناسب
سلامت کودکان

گفتار درمانی کودکان در منزل  با هزینه مناسب

مهر 10, 1402 191314

بسیاری از کودکان در اوایل رشد خود مشکلات گفتاری را نشان می دهند و والدین به طور قابل توجهی در مورد رشد کودک و موفقیت های بعدی او در مدرسه نگران هستند.‌ اگر در مورد مسائل گفتاری و زبانی کودک خود نگران هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با بهترین دکتر گفتاردرمانی کودکان مشورت کنید. متخصصین گفتار درمانی کودکان می‌توانند به شما استراتژی‌هایی را معرفی کنند که به بهبود مشکلات گفتاری، زبانی و ارتباطی کودکان کمک می‌کند و آن را به مراحل قابل کنترلی تقسیم کنند که برای شما یا فرزندتان طاقت‌فرسا نباشد.

خواه مشکل تاخیر گفتاری و زبانی یا لکنت زبان باشد یا نتیجه یک آسیب یا بدشکلی شناسایی شده باشد، آسیب شناس گفتار و زبان می تواند به دنبال مشکلات فیزیولوژیکی باشد که ممکن است در ایجاد این اختلال نقش داشته باشند و تمرینات گفتاردرمانی در منزل را برای رفع این علل خاص پیشنهاد می کند. در این مطلب به بررسی روش های گفتاردرمانی کودکان در منزل می پردازیم.

بخوانید  درمان خانگی و قطعی ورم , عفونت و التهاب لوزه در کودکان چیست ؟

گفتاردرمانی کودکان

روش های گفتار درمانی کودکان در منزل

-تمرین: اگر کودک شما در گفتن یک صدای خاص مانند حرف “ف” مشکل دارد به عنوان مثال او را در منزل تشویق کنید که آن صدا را خودش بسازد. هنگامی که آسان‌تر شد، می‌توانید آن را در هجاهایی مانند “فی-فی-فی” یا “فا-فا-فا” قبل از رفتن به کلمات واقعی که از آن استفاده می‌کنند، بگنجانید. تکرار دوست شماست و فرصتی برای «بازی‌سازی» است. برای تکمیل تعدادی تمرین نشانه هایی بدهید.

به جای تأکید بیش از حد بر کارهایی که کودک نمی تواند انجام دهد، روی کارهایی که کودک می تواند انجام دهد تمرکز کنید. در حالی که توجه به پیشرفت‌ها در گفتار مهم است به یاد داشته باشید که سایر پیروزی‌های کوچک مانند برداشتن اسباب‌بازی‌ها، مودب بودن یا استفاده از حمام را تحسین کنید و فقط به این دلیل که کودک مشکل گفتاری دارد وسوسه نشوید که اجازه رفتار بد بدهید.

-سر و صدای پس زمینه و حواس پرتی را در طول جلسات آموزشی و در زمان های دیگر به حداقل برسانید. مطالعات نشان می‌دهد که تلویزیون زیاد می‌تواند رشد گفتار و زبان کودکان را به تأخیر بیندازد زیرا والدین خیلی تمایل ندارند تا با فرزندانشان صحبت کنند. بچه ها وقتی واقعاً با آنها صحبت می شود، بهترین صحبت کردن را یاد می گیرند.

بخوانید  گفتاردرمانی آنلاین راه حلی برای حرف زدن کودکان اوتیسم

-گوش کنید! سوال بپرسید و با دقت و حوصله پاسخ دهید. قطع کردن صحبت و انتظار از کودک که باعث ایجاد اضطراب می شود که می تواند مشکل را بدتر کند. به او اجازه دهید بدون فشار این کار را انجام دهد. از طرف دیگر خیلی متمرکز نباشید یا ممکن است کودک راحت نباشد. سعی کنید مکالمه را طبیعی نگه دارید و با کمال طلبی به کودک فشار نیاورید.

-از نی استفاده کنید. نوشیدن مایعات از طریق نی یا دمیدن هوا از آنها به کودک شما کمک می کند تا قدرت عضلانی در دهان را تقویت کند که برای گفتار واضح مهم است. آن را به یک بازی تبدیل کنید. یک توپ پینگ پنگ بگیرید و ببینید که آیا او می تواند آن را از درون دروازه ای که شما ایجاد کرده اید عبور دهد یا با مکیدن هوا توپ را در انتهای نی نگه دارد.

-خواندن: خواندن یک کتاب مورد علاقه برای فرزندتان و سپس خواندن آن برای شما می تواند تقویت عالی باشد. حتی اگر کودک خیلی کوچک باشد که بتواند کلمات را بخواند. توضیح دادن آنچه در کتاب می بیند و یادآوری متن از شنیدن آن می تواند گفتار و اعتماد به نفس کودک را تقویت کند.

بخوانید  راهنمای کامل دندانپزشک کودکان و اطفال: نکاتی برای بهبود سلامت دهان و دندان فرزندان شما

 

 

والدین در خانه می توانند تغییرات بزرگی در گفتار کودکان ایجاد کنند!

فعالیت‌هایی که در خانه انجام می‌دهید و تقویت‌های مثبتی که ارائه می‌دهید می‌تواند به فرزندتان کمک کند تا گام‌های بزرگی را در جهت صحبت کردن به‌روشنی، مهارت مهمی که برای موفقیت در آینده به آن نیاز دارد، بردارد. خواه این مشکل به دلیل یک وضعیت فیزیولوژیکی یا دلایل دیگری باشد.

جدای از دریافت کمک حرفه ای مداوم، یکی از بزرگترین کارهایی که می توانید در منزل برای فرزندتان انجام دهید این است که به طور منظم با او واضح صحبت کنید. بچه ها از والدین خود تقلید می کنند و رفتار شما الگوی رفتار آنهاست. به گفتگو ادامه دهید و صبور باشید.

فرزند شما می خواهد ارتباط برقرار کند و درک شود. با راهنمایی و توجه حرفه ای توسط متخصصین بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران می توانید به تحقق آن کمک کنید. شما می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با ما تماس گرفته و درخواست کمک کنید.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 1

  1. آواتار قلی پور
    قلی پور

    سلام و درود
    خیلی عالی بود
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×