» روابط زناشویی » با همسر غرغرو چه کنیم و چطور زن غرغرو را ساکت کنیم ؟
با همسر غرغرو چه کنیم و چطور زن غرغرو را ساکت کنیم ؟
روابط زناشویی - اعصاب و روان

با همسر غرغرو چه کنیم و چطور زن غرغرو را ساکت کنیم ؟

مرداد 28, 1402 190213

همسری که غر می زند و بی احترامی می کند، هرگز از مرد خود راضی نیست و در هر فرصتی او را تحقیر می کند. او تمام روز با همسرش دعوا می‌کند و انرژی مرد را می‌مکد تا حدی که توانایی تصمیم‌گیری‌اش را از دست می‌دهد و تسلیم می‌شود. استرس ناشی از یک همسر غرغرو یک عامل آزاردهنده دائمی است که مرد باید ابتدا علت غرغرو بودن آنرا بداند سپی با آن مقابله کند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم.

همانطور که می گویند: “یک همسر شاد برابر است با یک زندگی شاد.” اما اگر با همسری روبرو هستید که در هر مرحله از زندگی شما را آزار می دهد، می دانید که این ضرب المثل برای شما صادق نیست. خواسته‌ها، شکایت‌ها، فحش‌ها و تمسخرهای همیشگی او ممکن است شما را به این فکر بیندازد که

چرا زنان نق می‌زنند؟ علت گیر دادن زن به مرد چیست؟ چرا زنان تا این حد شکایت می کنند و برای شکست و یا درمان این همسر آزاردهنده چه باید کرد؟ این می تواند به بزرگترین معمایی تبدیل شود که دائماً در تلاش برای حل آن هستید.

بخوانید  قرص سیتاکسا ۲۰ برای چیست؟

نشانه های شخصیت افراد و هنسر غرغرو

نشانه های شخصیت افراد و هنسر غرغرو

از کجا بدانیم شخصیت افراد غرغرو چگونه است؟ شاید فرد فقط گهگاه دچار تغییرات خلقی یا مشکلات عصبی می‌شود؟ ما به شما ویژگی های یک همسر غرغرو را می گوییم تا بتوانید بهتر به مسائل خود با همسرتان رسیدگی کنید.

برخی از نشانه‌های همسر نق نقو شامل احساس درماندگی، احساس قربانی بودن و کنترل بیش از حد است. برخی نشانه های گویای دیگر وجود دارد که که باید مراقب آنها باشید:

حالت همیشه تکرار : همسر شما معمولاً هر آنچه را که به شما می گوید تکرار می کند. یکی از بارزترین نشانه های یک همسر غرغرو این است که او هرگز نمی تواند فقط یک بار یک چیزی را بگوید و مطمئن شود که این صحبت یکبار گفته شده است.

خانه یک محیط استرس زا است: شما به واسطه وجود همسر غرغرو خود استرس دارید زیرا او همیشه به شما این احساس را می دهد که به اندازه کافی کار نمی کنید. کلمه “خواهش‌ میکنم” در فرهنگ لغت او وجود ندارد. او فقط می خواهد و دستور می دهد. و وقتی این خواسته ها برآورده نمی شود، عصبانی می شود و شما از عصبانیت های او می ترسید.

بخوانید  قرص سیتالوپرام یا سیتالوتد 20 و 40 برای چیست ؟ عوارض و نحوه مصرف

او با کنترل کردن رشد می کند: او به عنوان یک فرد کنترل کننده ظاهر می شود. او می خواهد همه چیز را خودش مدیریت کند؛ بچه ها، خانه و همچنین هر کاری که انجام می دهید. او مانند یک پدر و مادر با شما رفتار می کند و نه شریک زندگی. یک همسر غرغرو می تواند ماهیت مادری داشته باشد و ممکن است بخواهد کنترل تمام جنبه های زندگی شما را به دست آورد. او حتی ممکن است به‌شدت زورگو باشد

مأمور عیب‌یابی شما: «همسری که شما را آزار می‌دهد، معمولاً این طور نشان می‌دهد که او همیشه هر کاری را که انجام می‌دهید عیب می داند. او از هر کار شما انتقاد می کند و تمام اعمال محبت‌آمیز شما را رد می کند. رابطه شما با انتقاد مداوم و بدون قدردانی می‌گذرد. او هرگز به اعمال خود نگاه نمی کند، بلکه همیشه بر رفتار دیگران، به ویژه رفتار همسرش تمرکز می کند.

سخنان او آزاردهنده و تحقیرکننده است: «یک همسر آزرده ممکن است از جملاتی استفاده کند که برای همسر بسیار تحریک کننده و توهین آمیز باشد. اگر او از جملاتی مانند «تو همیشه این کار را می‌کنی»، «از تو چه انتظار دیگری می‌توان داشت»، «تو خیلی بی‌مسئول هستی»، «نمی‌توانم روی تو برای انجام هیچ کاری حساب کنم؟»، «می‌دانستم که فراموش می‌کنی؟» «تو هرگز گوش نمی‌دهی.» استفاده کند.

بخوانید  اختلال بیش فعالی- نقص توجه (ADHD) در کودکان + علت و درمان

بدانید که همسر شما شخصیت افراد غرغرو را دارد و باید در پی این جواب باشید که چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم؟

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم ؟

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم ؟

چرا همسرم اینقدر غر غر می کند؟ چرا او نمی تواند مرا درک کند؟ به همسر غرغرو‌ چه بگوییم تا خیالش راحت شود؟ اینها برخی از سوالاتی است که همه شوهران با همسر غرغرو از خود می پرسند.

همیشه احساس می کنید که همسرتان همیشه ناراضی است و زنان وقتی ناراضی هستند یا وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود نق می زنند. گاهی اوقات، این غر غر کردن مانند امور روزمره ‌ای می شود که شما را مجبور می کند تا از درون ریه های خود فریاد بزنید.

اگر از همسر نق‌ نقو خود ناامید هستید و از لگد زدن به اطراف و فریاد زدن خسته شده اید و می‌پرسید چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم، این فرصتی است که برای همیشه به اختلال روابط خود پایان دهید. در اینجا ۵ راه برای برخورد با همسری که غر غر می‌کند، آورده شده است.

۱٫ جواب ندهید

وقتی به شما می گوییم جواب ندهید، به این معنی نیست که باید ساکت بمانید و اجازه دهید همسرتان مدام شما را آزار دهد. وقتی همسرتان شما را آزار می دهد، باید بفهمید که او در حالت روحی خصمانه است. بحث و جدل و پاسخ دادن فقط اوضاع را بدتر می کند.

بخوانید  11 درمان فوری سرگیجه با روش های خانگی که از آن بی خبرید

موقعیتی را تصور کنید که همسرتان می گوید: « همیشه چیزهایی را که به تو می گویم فراموش می کنی اشتباه است که به شما اعتماد کنم.» به جای گفتن جملاتی مانند «بله، پس خودتان این کار را انجام دهید. من نمی توانم همه چیز را به یاد بیاورم، صبر کنید تا او خنک شود و آرام با او صحبت کنید. او مطمئناً کم کم شما را درک شما را درک خواهد کرد.

 

۲٫ از او اطاعت کنید

نه، ما نمی گوییم که همسر شما رئیس شما است و او در همه چیز حرف آخر را می زند. با این حال، اگر به این موضوع نگاه کنید که علت غر زدن زنان و
علت گیر دادن زن به مرد چیست به این جواب می‌ رسید که، مهم‌ترین دلیل این است که آنها احساس می‌کنند تقریباً تمام بار مسئولیت‌های خانه را به دوش می‌کشند. این در نهایت منجر به رنجش خاطرشان می شود و به صورت غر زدن و دعوا بیرون می آید.

اگر به دنبال راه‌هایی برای مقابله با همسری نزاع‌گر هستید که بی‌وقفه درباره چیزهای کوچک و بزرگ شما را آزار می‌دهد، شاید وقت آن رسیده است که توجه خود را به این موضوع معطوف کنید که آیا مسئولیت‌هایتان به طور مساوی تقسیم شده است یا خیر. اگر متوجه شدید که او سهم عمده ای از کار را برای سرپا نگه داشتن خانه بر دوش دارد، قطعا عادت کرده است که کارها را طبق خواسته خود انجام دهد.

بخوانید  تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

پس هرچه سریعتر این واقعیت را بپذیرید، چون برای خودتان هم ساده تر می شود. بنابراین بهتر است سعی کنید از رهبری او پیروی کنید و کارها را به روشی که او دوست دارد انجام دهید. شاید حتی او روی آنها هم پافشاری می کند زیرا احساس می کند قوانینی که وضع کرده است بی عیب و نقص کار می کند. اگر شروع به بحث کنید، این بحث ادامه خواهد داشت.

پس برای رسیدن به پاسخ اینکه چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم باید گفت که یک شوهر باهوش لازم است که فقط به او بگوید بله حق با شماست. این کار او را آرام می کند و مشاجره های مداوم او برای مدتی متوقف می شود. استرس شما هم از جانب یک همسر نق‌ نقو کاهش می یابد.

۳٫ با او صحبت کنید

بیشتر ازدواج ها به دلیل عدم ارتباط بین زوجین به ازدواج های بی سرانجام تبدیل می شود. اگر همسرتان مدام شما را اذیت می کند، سعی کنید دلیل آن را بفهمید. باید صحبت کنید و مشکل را درک کنید. مشکلات به طور جادویی خودشان درست نمی شوند. یک مکالمه ۱۵ دقیقه ای می تواند مشکل ۳ ماهه شما را حل کند.

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

به جای اینکه با سؤالاتی مانند اینکه چرا زنان اینقدر غر می زنند یا چرا زنان اینقدر شکایت می کنند غرق در حسرت شوید، به سراغ همسرتان بروید و سعی کنید بفهمید چرا او اینقدر شما را آزار داده است و علت غرغرو بودن او را بفهمید.

 

۴٫ اشتباه خود را شناسایی کنید و عذرخواهی کنید

شاید شما شوهر سال نباشید. اگر همسرتان شما را راضی نکرده، به این معنی است که شما کاری کرده اید که او را عصبی کردید. همسران همیشه بی دلیل نق و غر نمی زنند. مانند بسیاری از شوهران، شما هیچ نیتی در مورد کاری که انجام داده اید تا او را غرغرو کنید، نخواهید داشت. اما راستش را بخواهید، در واقع می‌توانید مقصر باشید. رفتار های گذشته خود را مرور کنید و سعی کنید بفهمید که کجا اشتباه کرده اید.

برای شروع، آیا به قول هایی که قبل از ازدواج به او داده اید عمل می کنید؟ به جای اینکه به دنبال اینکه چطور زن غرغرو را ساکت کنیم باشید، به دنبال جایی یا زمانی باشید که خودتان اشتباه کردید.

برای رسیدن به این پاسخ که علت غرغرو بودن همسرتان چیست ممکن است نیاز داشته باشید که اعمال و رفتارهای خود را بازبینی کنید. اشتباه خود را شناسایی کنید و بدون هیچ اما و اگری برای آن عذرخواهی کنید. در اینجا می خواهم تاکید کنم وقتی با همسری غرغرو سر و کار دارید، به یاد داشته باشید که این رفتار او ناشی از درد و رنج زیادی است که او به آن مبتلا شده است.

بخوانید  فرق نورولوژیست با جراح مغز و اعصاب چیست ؟

هیچکس دوست ندارد نق بزند. این غرغر کردنها نتیجه روزها و سال‌ها نادیده گرفتن و رنج‌های طولانی است، در نتیجه همسرتان برای چیزهای ساده هم تمایل به نق زدن دارند. به محض اینکه متوجه اشتباه خود شدید، صمیمانه عذرخواهی کنید. یک عذرخواهی ساده می‌تواند یک موجود آزاردهنده و غرغرو را دوباره به همسر زیبای سابقتان تبدیل کند.

آیا حیوانات با هم حرف میزنند

۵٫ به آنچه او می گوید گوش دهید

شوهران به خاطر توجه نکردن به گفته های همسران بدنام هستند. مردان هنگامی که همسرانشان بر سر آنها غر می زنند، روی قسمتی تمرکز می کنند که چرا همسرشان آنها را نق می زند اما در حین غر زدن به حرف های همسرشان گوش نمی دهند.

دفعه بعد که همسرتان شما را آزار می دهد، در حین نق زدن به آنچه می گوید هم گوش کنید. اگر این عادت شماست که قطعا او هم آن را دوست ندارد، به جای اینکه اجازه دهید غرغر کردن او بدتر شود، روی درمان آنها کار کنید.

گاهی آنقدر روی بستن دهان یک زن غرغرو تمرکز می کنید که به حرف های او توجه نمی کنید. این کار را نکن خودت را تغییر بده “گوش کن به آنچه برای گفتن دارد. اغلب اوقات خانم‌ها غرغر می کنند زیرا احساس می کنند شنیده نشده اند. وقتی شخصی احساس می کند که شنیده نمی شود، برای اینکه مطمئن شود یک نکته را بارها و بارها تکرار می کند.

بخوانید  چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 12 راهکار عملی + بررسی نظرات دانشمندان

برای اینکه همسرتان نق نزند، مهم است که از همان ابتدا گوش کنید و متوجه شوید که چه چیزی را می‌خواهند بیان کنند. این نکته را تصدیق کنید تا او بداند که به گفته های او گوش داده اید و آن را درک کرده اید. اگر این کار را انجام دهید، او مجبور نیست همان نکته را چندبار توضیح دهد. موثرترین کار برای اینکه چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم این است که فقط با بهتر گوش دادن، رابطه‌تان را بهبود ببخشید و به همسرتان کمک کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×