» زیبایی و پزشکی » انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟
انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟
زیبایی و پزشکی - سلامت پوست و مو

انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

تیر 12, 1402 170323

در کاشت ابرو فولیکول های مو که حاوی مو و بخش های خیلی جزئی که نقش تولید و نمو مو را دارند از بخشی از سر که همواره حاوی پشت سر و میان دو گوش شخص می باشد گرفته می شود. این فولیکول های موی گرفته شده به بخشی از ابرو که به کاشت احتیاج دارد پیوند زده می شود.

بعد از کاشت مو در قسمت ابرو تار های موی پیوند زده شده تا آخر عمر شخص با همان قدرت به نمو خود ادامه می دهند. همچنین مثل ابروی خود شخص می توان آن ها را مرتب و اصلاح کرد.

بخوانید  بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ 14 مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید

کاشت ابرو

روش های کاشت ابرو کدامند؟

با در نظر گرفتن حالت ابروی شخص و انتظارات او از نتیجه کار، روش ایده آل و مناسبی جهت انجام کاشت ابرو تعیین می شود. این روش ها عبارتند از:

•روش FUT

یکی از روش های کاشت ابرو روش FUT می باشد. در این روش همواره پزشک معالج نواری از مو را از بانک مو جهت کاشت برداشته و فولیکول های آن را توسط میکروسکوپ جدا می کند. این روش یکی از روش های سنتی به حساب می آید.

•روش FUE

در این شیوه فولیکول مو از بانک مو شخص جدا شده و بعد از فراهم سازی آنها در زیر میکروسکوپ، در بخش مدنظر و با ملاحظه به خواب و زاویه دلخواه این فولیکول ها کاشته می شوند.

•روش SUT

از دیگر روش های کاشت ابرو، روش SUT می باشد. کاشت بدین صورت معمولا شبیه روش FUT می باشد. با این فرق که در شیوه SUT از سیستم ها مدرن و توسعه یافته جهت برداشت، آماده سازی و کاشت بهره برده می شود. برداشت فولیکول مو به شیوه مجزا در این شیوه سبب می شود هیچ اثری از زخم بر روی سر باقی نماند.

بخوانید  معرفی بهترین ماسک روشن کننده پوست خانگی با طرز تهیه 8 ماسک روشن کننده

•روش FIT

این روش تهاجمی نبوده، دوره نقاهت طولانی ندارد و نتیجه آن ابروهایی با تراکم زیاد خواهد بود.

مراحل کاشت ابرو به صورت طبیعی

مراحل کاشت ابرو به صورت طبیعی

کاشت ابرو دارای مراحلی به شرح زیر می باشد:

مرحله اول: طراحی ابرو

در نخستین گام بایستی با پزشک خود مشورت کنید و به او بگویید که چه نوع ابرویی می پسندید. هنگام کاشت به همان روش که علاقه دارید طراحی ابرو صورت می گیرد و کاشت فولیکول ها در ناحیه معلوم شده انجام می گیرد.

•مرحله دوم: برداشت گرافت

مو به شکل گروه های یک شاخه ای، ۲ شاخه، ۳ شاخه و ۴ شاخه رشد می کند که معمولا هر شاخه را گرافت می نامند. حال پزشک معالج جهت ایمپلنت ابرو به دنبال برداشت گرافت از بانک مو می رود.

•مرحله سوم: کاشت فولیکول

پس از آن فولیکول مو در ناحیه ای از ابرو که کم پشت یا ریزش دارد کاشته می شود. این مرحله همواره به دقت و توجه زیادی احتیاج دارد تا هم فولیکول در بخش مناسب واقع شود هم زاویه کاشت هماهنگ با طرح اولیه باشد.

کاشت ابرو چند ساعت زمان می برد؟

خیلی از اشخاص خیال می کنند جهت کسب نتیجه دلخواه شان از کاشت ابرو به بازه زمانی بسیاری احتیاج است. همچنین خیال می کنند باید جلسات پی در پی را به مطب متخصص رجوع کنند. در صورتی که این طور نیست، در مجموع این عمل مسلما بعد از عرضه مشاوره های ضروری و گفتگو در خصوص با طرح های مدنظر رجوع کننده و پزشک تقریبا ۵ تا ۶ ساعت به طول می انجامد.

بخوانید  روش استفاده جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

این بازه زمانی هم با توجه به شمار فولیکول های مدنظر جهت کاشت که امکان دارد از ۲۰۰ الی ۳۰۰ عدد متغیر باشد احتمالا کمتر یا بیشتر شود.

آیا امکان کاشت ابرو برای آقایان وجود دارد؟

سوالی که امکان دارد برای هر کسی پیش بیاید این است که آیا کاشت ابرو برای آقایان هم امکان پذیر است؟ داشتن ابرو های طبیعی، سالم و پر پشت در ظاهر چهره خیلی اثر گذار است. صورت را بشاش تر، جذاب تر و جوان تر نشان می دهد. در حقیقت ابرو یکی از شناخته ترین خصوصیات صورت می باشد در این صورت در قرینه و متعادل مشاهده شدن ساختار صورت اثر زیادی دارند.

خیلی از آقایان هم با توجه به عللی که بیان شد امکان دارد دستخوش ریزش مو شوند. دارا بودن ابرو های نازک حتی بدون ایجاد هیچ نوع چین و چروکی در پوست امکان دارد در داشتن صورتی سالخورده در آقایان اثرگذار باشد.

در این صورت مردان هم می توانند جهت کاشت ابرو به مراکز معتبر رجوع نمایند. البته بهتر است بدانید که بایستی شرایط مطلوبی چون بانک موی سالم و سیاه و دیگر حالات مدنظر جهت کاشت را داشته باشد. بدین صورت می توان ابرو را بازسازی و چهره ای جوان و با طراوت را به آنها هدیه داد.

بخوانید  خواص وانیل برای چاقی صورت

مناسب ترین کاندید جهت انجام کاشت ابرو

احتمالا این پرسش در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا شما کاندید خوبی جهت انجام کاشت ابرو هستید یا خیر؟

در انجام این عمل به علت بکارگیری شیوه FUT که شیوه ای مانند جراحی زیبایی کاشت مو می باشد وضعیت کاندید ایده آل جهت هر دو جراحی حدودا یکسان می باشد. برای تبدیل شدن به یک کاندید مناسب کاشت ابرو بایستی به گروهی از شاخص ها دقت نمایید که در زیر به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد:

•بهترین سن جهت اعمال این عمل زیبایی ۳۰ سال می باشد. بیشتر متخصصان به مراجعه کنندگان کمتر از ۳۰ سال اجازه این عمل زیبایی را نمی دهند. تنها در صورتی که رجوع کننده شرایط خاصی داشته باشد وگرنه به هیچ وجه متخصص به او اجازه این عمل را نمی دهد. چرا که اگر در سن پایین تر از ۳۰ سال مبادرت به انجام این کار نماید امکان دارد در آتی به درمان های بیشتری نیاز پیدا کند.

•همانطور که پیوند ابرو طبیعی گونه ای عمل جراحی می باشد، جهت انجام این کار بایستی شخص از تندرستی عمومی بهره مند باشد. ورزش مرتب، استفاده از یک رژیم غذایی سالم، مواظبت از خود و تعیین یک سبک زندگی مطلوب به مبدل شدن به یک کاندید مناسب کاشت ابرو کمک بسزایی خواهد کرد.

بخوانید  خدمات سالن زیبایی - سالن های زیبایی مدرن چه خدماتی ارائه میدهند؟

•آقایان و بانوانی که توقعات واقع گرایانه از متخصص خود دارند کاندید های ایده آلی جهت این عمل می باشند.

•اشخاصی که ابرو های خود را به دلیل سوختگی یا لیفت صورت از دست داده اند.

•حتما چنانچه وضعیت ویژه ای دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید پیش از انجام این کار پزشک معالج خود را مطلع سازید.

کاشت ابرو طبیعی

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت کاشت ابرو نیستند؟

کاشت ابرو همانطور که می دانید هم برای آقایان هم بانوان صورت می گیرد. افرادی که بانک موی خوبی در سر خود ندارند یا همه موهای آنها سفید شده است کاندید مناسبی جهت این عمل نیستند. اشخاصی که بیماری هایی چون فشار خون، دیابت، ناراحتی های قلبی و نارسایی کلیه و کبد دارند بایستی از انجام این عمل اجتناب نمایند.

پیش از کاشت ابرو با انجام آزمایش، شایستگی شخص جهت این عمل معلوم می شود. استفاده برخی دارو های خاص سبب ریزش مو می شود. در این صورت کاشت ابرو به افرادی که از این دارو ها مصرف می کند پیشنهاد نمی شود. حتی کسانی که الگوی ریزش ابروی آنها معلوم نشده لازم است از انجام این کار اجتناب نمایند.

بخوانید  راهکارهایی برای درمان افتادگی ابرو که شاید خبر نداشته باشید

بهبودی پس از انجام این عمل چقدر طول می کشد؟

کاشت ابرو با بکارگیری تجهیزات ظریف و توسعه یافته صورت می گیرد. بدین علت دوره نقاهت آن زیاد نیست و شما می توانید ۲ روز پس از انجام این عمل به امور روزانه خود بپردازید. اگرچه تا چندین هفته پس از این عمل بایستی از انجام کار های سخت و ورزش های سنگین پرهیز نمایید.

حدودا ۳ هفته پس از کاشت همه موهای کاشته شده از بین می روند. اما فولیکول موهای قرار داده شده پس از طی ۳ الی ۴ ماه دوباره آغاز به رشد می کنند. از ماه ششم به بعد قطورتر می شوند. مناسب ترین زمان جهت دیدن برآیند کامل کاشت یک سال پس از عمل می باشد.

ویژگی های عمده جراحی زیبایی کاشت ابرو

کاشت ابرو از ضوابط و خصوصیاتی پیروی می کند که بعضی از آنها عبارتند از:

•یکی از عمده ترین ویژگی های کاشت ابرو برای رشد، موی ابرو می باشد. در مجموع ابرو از ۳ قسمت سر، تنه و دم ایجاد شده است. در هر بخش از این ۳ قسمت برای رشد مو متمایز می باشد. زمان کاشت متخصش مطابق زاویه قرار گیری مو در این بخش می بایست مبادرت به کاشت نماید.

بخوانید  برای انتخاب رژلب مناسب به این موارد دقت کنید

•از دیگر ویژگی های کاشت ابرو زاویه رشد موی ابرو می باشد. جهت واقع شدن و رشد موی ابرو متمایز از حالت صورت بوده به نوعی که ابرو روی صورت می خوابد. مناسب ترین مو جهت کاشت، موهای مابین دو تا گوش می باشد. زاویه این موها با زاویه ابرو هم خوانی دارد. افزون بر این متخصص در زمان کاشت، فولیکول های مو را با زاویه با توجه به پوست کاشت می کند تا چهره ای طبیعی داشته باشید.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

متقاضیان گرامی دقت نمایید پیش از کاشت ابرو بایستی به نکات مهمی توجه نمایید که عبارتند از:

• آزمایش خون پیش کاشت الزامی است تا بدین صورت شرایط سلامتی بدن مشخص شود.

•دست کم ۲ هفته پیش از این عمل از مصرف دارو های رقیق کننده خون، دارو های انعقاد خون، قرص ویتامین E و… اجتناب نمایید.

•از مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات ۲ هفته پیش از کاشت خودداری نمایید.

•حتما چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی استفاده می کنید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

•۱ روز پیش از کاشت از مصرف غذا های سنگین و مایعات بسیار خودداری نمایید.

بخوانید  تزریق ژل لب و مراقبت هاب بعد از آن

مراقبت های بعد از این عمل زیبایی ایمپلنت ابرو

بعد از کاشت ابرو بایستی مراقبت هایی انجام دهید که به شرح زیر می باشد:

•حتما تا مدتی پس از کاشت نباید به مصرف مشروبات الکلی و دخانیات بپردازید.

•به هیچ وجه نباید به ابرو ها نیرو وارد نمایید یا اینکه آن را خارش دهید.

• از آرایش نمودن ابرو و حتی تماس مواد آرایشی با آن به شدت اجتناب نمایید.

•استفاده آب و مایعات به مقدار زیاد به سلامتی هرچه زودتر پوست پس از جراحی و رشد مناسب تر فولیکول مو کمک بسزایی می کند.

•به شدت پیشنهاد می شود در روز های اول کاشت به هیچ وجه آب به ابرو ها نرسد.

•چنانچه دوست دارید التهاب و تورم ابرو ها برطرف شود نباید کمپرس یخ را در این ناحیه قرار داد بلکه بایستی در پیرامون آن قرار دهید.

•لازم است تا ۲ روز صورت خود را شستشو ندهید.

•سشوار زدن به مو تا مدتی ممنوع می باشد چرا که باد گرم به ابرو ها هم برخورد می کند.

•نگهداری سر در زاویه ۴۵ درجه با بدن در هنگام خواب در ۷ روز اول، جهت ممانعت از بالا رفتن تورم پوستی ضروری است.

بخوانید  دلیل پوسته پوسته شدن دست کمبود کدام ویتامین است

هزینه های حاصل از کاشت ابرو

برای خیلی از اشخاص، هزینه کاشت ابرو یکی از مولفه های عمده جهت انتخاب پزشک می باشد. برخی معتقدند که متخصصانی که هزینه بالاتری جهت انجام کاشت از متقاضی دریافت می کنند متبحر و کاربلد تر بوده و در کار خود موفق تر می باشند. برای بعضی ها هم به علت مسائل مالی پزشکانی که هزینه پایینی اخذ می کنند پرطرفدارتر خواهند بود.

در حقیقت هزینه اخذ شده از سوی پزشک تا حدی به مقدار ماهر بودن پزشک معالج بستگی خواهد داشت ولی نباید آن را معیاری جهت تعیین مرکز زیبایی و متخصص قرار داد.

همانند هر جراحی زیبایی، هزینه کاشت ابرو هم به عوامل دیگر بستگی دارد. حق الزحمه پزشک، محل انجام کاشت، میزان ابروهای کاشته شده و… در بالا رفتن یا کم شدن هزینه ها اثر می گذارند. همچنین به این مسئله دقت داشته باشید که هزینه حاصل از کاشت فقط وابسته به خود عمل جراحی نیست. در صورت لزوم، ناچار به خرید دارو هایی چون اقسام مسکن ها، دارو های ضد التهابی و… خواهید شد.

آیا این عمل خطرات و عوارضی به همراه دارد؟

کاشت ابرو یک جراحی زیبایی بی درد و خونریزی می باشد. چنانچه این جراحی با رعایت کامل معیار ها و ضوابط بهداشتی و به وسیله اکیپ پزشکی کاربلد و ماهر صورت گیرد، هیچ عوارض و ریسکی نخواهد داشت. ولی عوارض جانبی کاشت ابرو در صورت کاشت غیر اصولی به شرح زیر می باشند:

بخوانید  روش های چاق و سفت شدن صورت در یک هفته با 12 روش خانگی

•متقارن نبودن ابروها

•رشد موها در زاویه نامناسب

•خونریزی بیش از اندازه

•صدمه عصبی

•کبودی، تورم و التهاب

•عفونت

•باقی ماندن جای زخم

برای اینکه دستخوش عوارض جانبی کاشت ابرو نشوید بهتر است حتما به بهترین کلینیک و بهترین متخصص جهت این کار مراجعه نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×