» سبک زندگی » بهترین گیاهان برای تصفیه هوا و تولید کننده اکسیژن در آپارتمان از نظر ناسا
بهترین گیاهان برای تصفیه هوا و تولید کننده اکسیژن در آپارتمان از نظر ناسا
سبک زندگی

بهترین گیاهان برای تصفیه هوا و تولید کننده اکسیژن در آپارتمان از نظر ناسا

بهمن 23, 1402 190217

بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان گیاهانی هستند که معمولا در هر خانه‌ای یافت می‌شوند مانند گیاه پتوس. مدرک علمی پشت ارتباط بین گیاهان و کیفیت هوا وجود دارد. در سال ۱۹۸۹، ناسا مجموعه‌ای از گیاهان آپارتمانی را بررسی و آزمایش کرد و نحوه تصفیه هوا را در آنها بررسی و اندازه‌گیری کرد. در این مطلب به بررسی گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا و گیاهان اکسیژن ساز در فنگشویی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان

برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده‌اند که نگهداری گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا که مناسب برای خانه شما هستند می‌تواند به سم‌زدایی هوا در محل زندگی شما کمک کند. به این معنی که گیاهان آپارتمانی شما نه تنها زیبا به نظر می‌رسند، بلکه برای تمیز کردن هوایی که تنفس می‌کنید سخت تلاش می‌کنند.

بخوانید  فواید و خواص چای سیاه برای پوست , زیبایی , لاغری و سلامت چیست ؟

مطالعه هوای پاک ناسا نشان داد که تعدادی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا وجود دارند که می‌توانند خانه شما را از سموم موجود در هوا، گرد و غبار و میکروب‌هایی که در انواع محصولات خانگی، مواد و مبلمان یافت می‌شوند، سم زدایی کنند.

گیاهان خانگی چه نقشی در تصفیه هوای خانه دارند؟

زندگی در یک ساختمان مدرن می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. یکی از این عوارض، جریان کمتر هوا است. فقدان جریان هوا باعث می‌شود آلودگی هوای داخل ساختمان ایجاد شود و باعث مشکلات سلامتی مانند آسم شود.

در واقع، اثاثیه مدرن، مصالح ساختمانی مصنوعی و حتی فرش خود شما ممکن است بیش از حد انتظار مواد شیمیایی داشته باشند. این مواد شیمیایی می توانند تا ۹۰ درصد از آلودگی هوای داخل خانه را تشکیل دهند. گیاهان نقش مهمی در حذب آلاینده‌عهای خانگی دارند.

کدام گیاه ها قابلیت گرفتن و جذب سرب هوا را دارند؟

گیاه پتوس از گیاهان تولید کننده اکسیژن
به طور کلی گیاهان سرب را در بافت‌های خود جذب نمی کنند. ذرات سرب می‌توانند روی سبزیجاتی که در خاک آلوده به سرب رشد می کنند یا در مناطقی که آلودگی هوای مملو از سرب ته نشین شود.

بخوانید  فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد ؟ 6 قانون فنگ شویی ازدواج

با این حال هر دو Epipremnum aureum (گیاه پتوس) و Bougainvillea spectabilis (گل کاغذی) قادر به جذب سرب آزاد شده در هوا از محفظه های پوشش دار مبتنی بر سرب هستند.

گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

به دنبال کاهش سموم در خانه خود هستید؟ میکروب‌ها و سمومی که نمی‌توانید آنها را ببینید، مضرترین آنها هستند، اما گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا به شما کمک می‌کنند سموم را حذف کرده و کیفیت هوا را بهبود بخشند.

در اینجا مجموعه‌ای از بهترین گیاهان داخلی تصفیه کننده هوا با استفاده از مطالعه هوای پاک ناسا ارائه شده است که رنگ و هوای تمیزی را به خانه شما می‌بخشد.

سوسن صلح (Spathiphyllum)

گل چمچه‌ای که به عنوان اسپاتی فیلوم نیز شناخته می‌شوند، گیاهی آسان و بی‌نیاز برای مراقبت هستند. برگ‌های سبز براق آن‌ها تزئینی عالی برای هر اتاقی به‌ویژه نقاطی با نور کم است. آنها را با یک آبیاری هفتگی راضی نگه دارید و در بهار با کود آهسته رهش کوددهی کنید تا رشد و گل‌های سفید با شکوهش را تقویت کنید. سمومی که گل چمچمه‌ای از هوا حذف می‌کند شامل بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن و زایلن است.

بخوانید  طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش

گل داوودی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

گل ‌ای داوودی بالاترین رتبه را برای تصفیه هوا دارند. نشان داده شده است که آنها سموم رایج و همچنین آمونیاک را از بین می‌برند. گل داوودی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان است.

کاکتوس تصفیه کننده هوا

کاکتوس‌ها در کاهش تشعشعات و باکتری‌ها بهترین هستند. در مقابله با آلودگی، کاکتوس‌ها در کاهش تشعشعات نیز عالی هستند. علاوه بر این، کاکتوس‌ها دی اکسید کربن را در شب جذب می‌کنند تا اکسیژن آزاد شود. قرار دادن کاکتوس‌ها در اتاق برای خوابیدن و تامین اکسیژن مفید است.

سانسوریا تصفیه هوا

سانسوریا یکی از گیاهان تولید کننده اکسیژن است. سنسوریا همچنین برای از بین بردن آلرژن‌ها عالی هستند. آنها به طور مداوم اکسیژن تولید می‌کنند، به خصوص در شب که اکثر گیاهان دیگر شروع به تولید دی اکسید کربن می‌کنند. و آنها رطوبت را در هوا آزاد می‌کنند که می‌تواند آلرژن‌های موجود در هوا مانند گرد و غبار را کاهش دهد.

گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

در سال ۱۹۸۹، ناسا طی تحقیقاتی کشف کرد که گیاهان آپارتمانی قادر هستنئ مواد مضر و سموم مضر را از هوا جذب کنند. این مطالعه مبنایی برای مطالعات جدیدتر در مورد گیاهان آپارتمانی و توانایی‌های آنها در پاکسازی هوا بوده است. در حالی که گیاهان قدرت کمتری نسبت به دستگاه ‌های تصفیه هوا دارند، طبیعی‌تر، مقرون به صرفه‌تر و درمانی هستند.

بخوانید  کریسمس چه روزی است و چیست + تاریخ 1402 در ایران

گیاهان همچنین به این موارد معروف هستند:

افزایش خلق و خو و بهره وری
افزایش تمرکز و حافظه
کاهش استرس و خستگی

ناسا دو یا سه گیاه را در گلدان های ۸ تا ۱۰ اینچی برای هر ۱۰۰ فوت مربع توصیه می‌کند. برخی از گیاهان در حذف برخی از مواد شیمیایی بهتر از دیگران هستند. مواد شیمیایی خانگی از اشیاء و موادی مانند فرش، چسب‌ها، فر، محلول‌های تمیز کننده، مواد مصنوعی مانند پلاستیک، فیبر و لاستیک به وجود می‌آیند. در ادامه به بررسی گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا می‌پرداریم.

گیاهان اکسیژن ساز ناسا

نخل آرکا یا نخل پروانه

نخل پروانه از گیاهان اکسیژن ساز ناسا است. نخل آرکا مانند همه گیاهان، از نظر بیولوژیکی برای جذب دی اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن طراحی شده است. با این حال، چیزی که نخل آرکا را متمایز می‌کند، توانایی آن در پاکسازی محیطی است که در آن قرار گرفته است. نخل پروانه با حذف مواد شیمیایی خطرناک مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا است. نخل آرکا در نور فیلتر شده به خوبی رشد می‌کند و باید اغلب آبیاری شود.

بخوانید  تقویم مناسبت های سال 1402 همه تعطیلات و روزهای مهم

گیاه شمشیری

گیاه شمشیری از گیاهان اکسیژن ساز ناسا است. گیاهی که با نام زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود به دلیل تولید اکسیژن در شب و توانایی تصفیه هوا از طریق حذف بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و تولوئن منحصر به فرد است.

گیاه ماری در نور پنجره به خوبی رشد می‌کند و نیاز به آبیاری هفتگی دارد. در یک اتاق دربسته، این گیاهان قادر به تولید اکسیژن کافی برای تنفس طبیعی هستند. این گیاه از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان است.

گیاه پتوس از گیاهان تولید کننده اکسیژن

پتوس که توسط ناسا به عنوان گیاهان تولید کننده اکسیژن آپارتمانی معرفی شده است، به دلیل توانایی آن در حذف مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها از هوا، به ویژه بنزن، فرمالدئید، زایلن و تولوئن مشهور است. با این حال، علیرغم بهره‌مندی از میزان تصفیه بالای آن، اگر برگ‌های آن خورده شود، این گیاه که از گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا است برای گربه‌ها، سگ‌ها و کودکان کوچک سمی است.

ژربرا دیزی

ژربرا دیزی از گیاهان تولید کننده اکسیژن است. این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر تزئینی در باغبانی استفاده می‌شود. با این حال، ژربرا دیزی نیز به دلیل توانایی آن در تولید سطوح بالای اکسیژن در شب و در عین حال از بین بردن مواد شیمیایی مضر مانند بنزن و تری کلرواتیلن متمایز است. ژربرا که از گیاهان اکسیژن ساز ناسا است برای کسانی که از اختلالات تنفسی رنج می‌برند نیز بسیار مفید است.

بخوانید  راهنمای خرید ویلا در شمال

گیاه عنکبوت یا گندمی

برای کسانی که در کار گیاهان آپارتمانی تازه‌کار هستند، گیاه عنکبوتی که انعطاف پذیر است و مراقبت خاصی نیاز ندارد انتخاب عالی است. این گیاه که از گیاهان اکسیژن ساز ناسا است بی سر و صدا با سموم از جمله مونوکسید کربن و زایلن، حلالی که در صنایع چاپ و لاستیک استفاده می‌شود، مبارزه می‌کند. اگر حیوان خانگی دارید، این یکی از معدود گیاهان آپارتمانی است که برای حیوانات غیر سمی است.

گیاه شمشیری

گیاهان اکسیژن ساز در فنگشویی

فنگ شویی و گیاهان با هم در تقابل‌اند. گیاهان آپارتمانی یکی از موثرترین راه‌ها برای تغییر فوری فنگ شویی خانه شما هستند. وقتی کمی طبیعت را به فضاهای داخلی خود دعوت می‌کنیم، انرژی را افزایش می‌دهیم و همچنین کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می‌بخشیم.

در اینجا مجموعه‌ای از گیاهان تولید کننده اکسیژن آپارتمانی که هوا را تمیز می‌کنند و فنگ شویی خوبی را به ارمغان می‌آورند را لیست کردیم.

زامیفولیا از گیاهان تولید کننده اکسیژن

زامیفولیا که به نام نخل زمرد یا گیاه ابدیت نیز شناخته می‌شود، دارای شاخه‌های قوی با برگ های ضخیم و مومی است. این گیاه می‌تواند آب زیادی را در خود نگه دارد و از خشکسالی جان سالم به در ببرد. این گیاه از گیاهان اکسیژن ساز در فنگشویی است.

بخوانید  نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد

درخت انجیر برگ کمانچه (Ficus lyrata)

یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب در حال حاضر، درخت انجیر برگ کمانچه است. این گیاه که از گیاهان تولید کننده اکسیژن است به آفتاب، آب و T.L.C نیاز دارد.

گیاه فیکوس (Ficus elastica)

یکی دیگر از گیاهان اکسیژن ساز در فنگشویی، گیاه فیکوس است. این گیاه یک افزودنی عالی فنگ شویی برای یک گوشه تاریک است که به انرژی زندگی کمی بیشتری نیاز دارد. این گیاه از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان است.

بهترین گیاهان برای تصفیه هوا و تولید کننده اکسیژن در آپارتمان از نظر ناسا

سخن آخر بهترین گیاهان برای تصفیه هوا در آپارتمان

همانطور که خواندید گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نیاز به مراقبت خاصی ندارند، مانند پتوس و کاکتوس. شما می‌توانید برای تصفیه هوای محیط زندگی و محیط کار خود از گیاهان تولید کننده اکسیژن استفاده کنید. شما با اضافه کردن چند گیاه پاکیزه‌کننده هوا تاثیر این گیاهان بر انرژی خوب و هوای پاکیزه در محیط را به خوبی متوجه خواهید شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×