» معرفی دارو و قرص » راهنمای بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان
راهنمای بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان
معرفی دارو و قرص

راهنمای بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان

تیر 5, 1402 200309

راهنمای شربت خارجی اشتها آور کودکان

شربت اشتها آور کودکان

شربت خارجی اشتها آور کودکان برای افرادی استفاده می شود که به آسانی و یا در به میزان مناسب غذا نمی خورند. یکی از تشویش مادران هم غذا نخوردن کودک می باشد که شربت نامبرده می تواند جهت برطرف نمودن این مسئله اثربخش واقع شود.

بی اشتهایی می تواند دلایل متنوعی نظیر عارضه های عفونی، دندان درآوردن، تب، عفونت اداری یا انگل داشته باشد. پدر و مادر ها با دادن شربت اشتها اور به کودکان در حقیقت نشانه یک بیماری را مخفی می کنند.

امکان دارد بی اشتهایی حاکی از عارضه های هورمونی باشد و در این حالت رشد و نمو کودک دستخوش مشکل می شود. حتی دیابت، کم خونی یا تیروئید هم تماما بر روی اشتها اثر می گذارند. چنانچه پدر و مادر بدون تجویز پزشک به صورت خودسرانه از این داروها برای کودکان خود استفاده کنند بی آنکه دلیل بی اشتهایی کودک را بررسی نمایند امکان دارد روال بیماری کودک خود را به تاخیر بیندازند و موقعی مطلع شوند که متاسفانه خیلی دیر شده باشد. عمده ترین ملاک اشتها و تغذیه کودکان منحنی رشد آنها می باشد.

بخوانید  آیا قرص استامینوفن تایلانول 500 برای دندان درد خوبه؟

شربت خارجی اشتها آور کودکان به چه صورت باعث افزایش اشتها می شود؟

شربت خارجی اشتها آور کودکان معمولا یک آنتی هیستامین می باشد که از عوارض ان می توان به تاثیر بر بی اشتهایی اشاره کرد. یکی از محبوب ترین و بهترین ترین شربت خارجی اشتها آور کودکان سیپروهپتادین می باشد که جهت معالجه حساسیت های فصلی، غذایی، پلاسما، خون و … در اختیار همه قرار دارد و همانطور که قبلا هم گفته شده از عوارض آن می توان معالجه بی اشتهایی در کودکان را نام برد. این نوع شربت ها افزون بر اینکه سبب افزایش اشتها می شوند بلکه سو تغذیه را هم در کودکان بهبود می بخشد. بعضی از این شربت ها با تحریک نمودن گیرنده های سروتونینی احساس گرسنگی ایجاد نموده و سبب بالا رفتن اشتها می شوند.

سن مجاز استفاده از شربت خارجی اشتها آور کودکان

استفاده از شربت خارجی اشتها آور کودکان برای زیر ۲ سال از جانب نهاد غذا و داروی آمریکا غیر مجاز گزارش شده است. این گونه دارو ها در کودکان ۲ الی ۴ ساله هم به علت امکان ایجاد مسمومیت جایز نیست. کودکان بالای ۴ سال هم بایستی به تجویز پزشک استفاده کنند و برای مدت زمان محدودی می توانند این شربت را مصرف کنند.

بخوانید  عوارض وحشتناک قرص ترامادول 100 و 200 که نمی دانید

راهنمای بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان

بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان کدام است؟

شربت مولتی ویتامین سانستول مکملی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نظر بدن کودکان می باشد. این شربت را می توان جهت افزایش رشد کودک، برطرف نمودن کم خونی و کم اشتهایی یا بی اشتهایی کودک بکار برد. چنانچه بدن فرزند شما با فقدان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نظر روبه رو شود، روال طبیعی رشد و نمو او با مشکل روبرو خواهد شد. خیلی از مواد معدنی به صورت طبیعی در بدن تولید نمی شوند و منشا دریافت آنها تنها از مواد خوراکی و غذایی است. چنانچه این مواد از منشا غذایی تامین نشوند، متخصص استفاده از مکمل غذایی را جهت جبران این کمبود توصیه می کند.

یکی از مهم ترین عنصر جهت رشد و نمو کودکان روی (زینک) می باشد. فقدان این عنصر سب مسائلی نظیر رشد خطی کودکان، مشکل در تمرکز، ADHD, افسردگی، بی اشتهایی عصبی، اسهال های خطرناک، شدید و مزمن، التهابات پوستی بسیار می شود. همچنین سبک زندگی نوین حال حاضر و دریافت نور کم به وسیله اشخاص و احتیاج بسیار به تقویت سیستم ایمنی، استفاده ویتامین ها به گروه های متنوع جامعه پیشنهاد می شود.

بخوانید  استفاده از قرص چرک خشک کن برای عفونت سینوس

شربت خارجی اشتها آور کودکان چه عوارضی دارند؟

از عوارض شربت خارجی اشتها آور کودکان می توان به خواب آلودگی، گیجی، نداشتن تمرکز، کم خوابی کودک به دلیل هیجان بسیار، تپش قلب، افت فشار خون، اثربخشی بر کارکرد کبد، استفراغ، اسهال، یبوست و … اشاره کرد. این دارو می تواند در کودکان سبب کم شدن کارکرد هشدار های مغزی و مشکلات دفع ادرار می شود و حدودا همه این مشکلات به دلیل اثربخشی سیپروهپتادین روی عصب سیستم مرکزی می باشد.

استفاده بیش از حد از شربت خارجی اشتها آور کودکان می تواند سبب عارضه قلبی و ریوی یا حتی مرگ هم شود. نهاد غذا و دارو در آمریکا مصرف این دارو ها را برای کودکان زیر دو سال غیر مجاز اعلام نموده است. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شده مصرف این دارو ها برای کودکان ۲ الی ۴ سال هم به دلیل امکان ایجاد آلرژی ممنوع شده است و استفاده از این دارو برای کودکان بالای ۴ سال با تشخیص پزشک و در مدت محدودی مانعی ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×