» اخبار » هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل
هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل
اخبار

هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل

آذر 15, 1402 130215

هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل

با توجه به گران تر شدن قیمت خودرو در کشور ، می توان گفت که ، ماشین شما یکی از مهم ترین دارایی های شماست ، بنابراین باید از آن به بهترین شکل ممکن محافظت و نگهداری کنید . شیشه و قفل اتومبیل از جمله مهم ترین بخش ها در تمام مدل های اتومبیل بوده و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای ان لازم است تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل را در اولویت قرار بگیرد.

به طور کلی ، شیشه جلو و سایر شیشه های اتومبیل با در نظر گرفتن ایمنی سرنشینان طراحی و ساخته شده اند و نقش عملکردی حیاتی دارند . قفل اتومبیل نیز به عنوان اولین خط دفاعی در برابر سارقان و متجاوزان عمل می کند . قفل درهای ماشین ، علاوه بر محافظت از خودروی شما در برابر مزاحمان ، با بسته نگه داشتن درب ، ایمنی را در حین رانندگی فراهم می کند . به همین دلیل مهم است که در هنگام بروز هرگونه مشکلی برای قفل اتومبیل ، تعویض و تعمیر قفل ماشین را در اولین فرصت انجام دهید .

بخوانید  اهمیت اخذ ایزو 9001 برای دندان پزشکی

در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با اهمیت تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل بیشتر آشنا شوید.

هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل

ویژگی های شیشه اتومبیل و اهمیت آن

شیشه خودرو شامل شیشه جلو ، شیشه های جانبی و شیشه عقب است. برخی از خودروها دارای سانروف ، کرکره ‌های خورشیدی ، سقف ‌های شیشه‌ای و غیره هستند و هر کدام هدف خاصی را انجام می ‌دهند.

شیشه پشتی که به آن شیشه عقب نیز می گویند ، ورق شیشه ای است که در مقابل شیشه جلوی خودرو قرار دارد . شیشه ‌های پشتی و شیشه ‌های جانبی خودرو از شیشه ‌های سکوریت ساخته شده ‌اند که عموماً به عنوان شیشه ایمنی نیز شناخته می ‌شوند. به همین دلیل است که در مواجهه با یک ضربه یا برخورد شدید، شیشه سکوریت شده بر خلاف شیشه های معمولی که به قطعات شیشه ای تیز و برنده می شکند، به قطعات کوچک، بی خطر و دایره ای تبدیل می شوند. این تکه های دایره ای باعث می شوند که شما یا همسفرانتان به خاطر آنها آسیب نبینید.

علاوه بر این ، شیشه ماشین ، یکی دیگر از مهمترین جنبه های ماشین شما است. اکثر افراد شیشه ماشین را مهم نمی دانند و تعداد کمی از آنها به شیشه ماشین توجه می کنند. اما در واقعیت، شیشه جلو عملکردهای مهم مختلفی را انجام می دهد. اول از همه، شیشه جلوی اتومبیل شما جذابیت آیرودینامیک و زیبایی را ارائه می دهد. این ممکن است باعث شود شما فکر کنید که شیشه جلو فقط یک زینت اضافی برای ماشین شما است، اما اینطور نیست و شیشه جلو یکی از اجزای بسیار حیاتی خودروی شماست که از زباله، گرد و غبار، سنگریزه ها و عناصر آب و هوایی مانند باران، باد و غیره محافظت می کند و ایمنی و یکپارچگی ساختاری را برای خودروی شما فراهم می کند. وجود شیشه جلو نه تنها باعث استحکام قاب خودروی شما می شود ، بلکه از فرورفتگی سقف و کابین و برخورد با شما و همسفرانتان نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این ، از شما و همسفرانتان در برابر هر گونه ضربه شدید در صورت تصادف اتومبیل ، محافظت می کند. اگر در تصادف گرفتار شدید و کمربند ایمنی نبسته اید ، این شیشه جلو است که مانع پرتاب شدن شما از ماشین به بیرون می شود.

بخوانید  تقویم مناسبت های سال 1402 همه تعطیلات و روزهای مهم

بنابراین، شیشه ماشین بسیار مهم است، به همین دلیل است که اگر تراشه یا ترکی در شیشه جلوی شما وجود دارد، ضروری است که فوراً شیشه جلوی خودرو خود را برای تعمیر یا تعویض آن ، بنا به نیاز ، نزد متخصص ببرید.

شیشه سکوریت به دلیل استحکام ذاتی و افزایش ایمنی و همچنین به دلیل شفافیت و درخشانی که دارد، معمولا در شیشه های اتومبیل استفاده می شود. تمیز کردن و نگهداری شیشه سکوریت نیز آسان است.

در صورت شکستگی و آسیب ، شیشه پشتی باید همیشه طبق مشخصات شیشه اصلی توسط یک متخصص آموزش دیده به درستی تعویض شود . فروشگاه حسین با داشتن سابقه طولانی در خدمات شیشه ماشین ، تخصص بالای در تعویض شیشه ماشین دارد ، چه اتومبیل شما داخلی باشد و چه اتومبیل شما خارجی باشد ، تخصص تعویض شیشه ماشین از تخصص های اصلی مجموعه حسین شیشه می باشد.

تعمیر و تعویض شیشه ماشین انواع خودرو های خارجی ، شامل : بنز ، BMW ، کیا ، هیوندا سانتافه ، IX35 ، IX55 و محصولات ایران خودرو و سایپا ( پراید ، پژو ، دنا ، سمند ، رانا ، سورن ، پژو ۲۰۰۸ ، پژو ۵۰۸ ، پژو ۲۰۷ ، پژو پارس ، تندر و سوزوکی گراندویتارا ) و تعمیر و تعویض شیشه ، انواع خودرو های چینی شامل ، لیفان ، ام وی ام ، جک ، برلیانس از جمله خدمات تعویض و تعمیر شیشه در فروشگاه حسین شیشه می باشد.

بخوانید  کلینیک سریتا: دندانپزشکی در آرامش کامل!

ویژگی های قفل اتومبیل و اهمیت آن

نوع قفل اتومبیل و اجزای نصب شده در داخل قفل درب به سازنده خودرو ، ساخت و مدل خودرو شما بستگی دارد. به طور کلی ، اگر صاحب خودرو هستید ، نگهداری صحیح از قفل اتومبیل بسیار مهم است. بخشی از کار تعمیر و نگهداری خودرو مستلزم آن است که قفل و اجزای درب آن را کاملاً سالم نگه دارید.

سیستم قفل خودرو تضمین می کند که فقط افراد مجاز می توانند به داخل خودرو دسترسی داشته باشند. معمولاً خودروها دارای سیستم قفل مرکزی با اجزای زیر هستند:

دستگیره در

دستگیره در ، پرکاربردترین جزء قفل درب است. به طور معمول ، ما از دستگیره در برای باز کردن قفل ماشین از بیرون یا داخل استفاده می کنیم. خودروهای مختلف انواع مختلفی از دستگیره درها دارند. با این حال، دستگیره درب خارجی قفل درب را در خود جای می دهد. بسته به ساخت، مدل، قیمت و طراحی کلی خودرو ، دستگیره در ممکن است ساده یا زیبا با طراحی روکش کروم طراحی شود و برخی از خودروهای گران قیمت و لوکس دستگیره های درب بسیار جذابی دارند.

بخوانید  چندین مورد از فواید بی نظیر مراقبت از سالمند در منزل

قفل درب / محرک

این قسمت اصلی قفل درب است و اجزای مسئول قفل و باز کردن قفل در ، داخل در تعبیه شده اند. قبلاً خودروهایی که دارای سیستم مکانیکی بودند از سیم‌ های فولادی بدون موتور تشکیل می ‌شدند. با این حال، خودروهای مدرن دارای سیستم های قفل مرکزی بسیار پیچیده هستند. قفل درب شامل قفل و یک موتور الکتریکی است که سیستم قفل مرکزی را کنترل می کند. در وسایل نقلیه مدرن ، تمام چفت ها توسط درایوهای الکتریکی یا موتورها کنترل می شوند.

درپوش پرکننده سوخت

درپوش پرکننده سوخت بخش مهمی از سیستم قفل مرکزی است که خودروهای قدیمی یا ارزان قیمت قبلاً بدون قفل بودند. با این حال ، درپوش های پرکننده سوخت در خودروهای مدرن دارای قفل هستند. قفل داخل درپوش پرکننده سوخت یا از داخل خودرو کنترل می شود یا از کلید برای باز کردن قفل ان استفاده می شود.

ترانسپوندر

سیستم های قفل مرکزی از یک فرستنده یا ترانسپوندر استفاده می کنند که در داخل کلید یکپارچه شده است. به این ترتیب سیستم تشخیص می دهد که آیا کلید مناسب در داخل قفل قرار داده شده است یا خیر. وسایل نقلیه مدرن دارای ایموبلایزر الکترونیکی هستند که اطمینان حاصل می کند که خودرو فقط توسط افراد مجاز قابل دسترسی است. هنگامی که کلید وارد می شود ، سیستم ترانسپوندر را می خواند و اگر کد صحیح باشد ، موتور روشن می شود. در غیر این صورت ، نمی توانید موتور را روشن کنید.

بخوانید  بهترین بازی های موبایل برای کسب درامد دلاری در ایران

هزینه های تعویض و تعمیر شیشه و قفل اتومبیل

کنترل از راه دور یا ریموت

امروزه ، قفل های کنترل از راه دور جایگزین قفل های معمولی خودرو شده اند و به جای استفاده از کلید ، از ریموت برای کنترل قفل و قطعات خودرو استفاده می شود. قفل های کنترل از راه دور با ارسال سیگنال های رادیویی کار می کنند. یک فرستنده سیگنال در داخل ریموت ، دستورالعمل های رمزگذاری شده را به شکل امواج رادیویی ارسال می کند و گیرنده داخل خودرو سیگنال ها را دریافت و تفسیر می کند. اگر ریموت سیگنال های صحیح را ارسال کند ، سیستم قفل ماشین را باز می کند.

امروزه قفل و اجزای داخل قفل در اکثر خودروها یکسان است. اما برخی از وسایل نقلیه لوکس یا گران قیمت ممکن است دارای سیستم قفل پیشرفته تری باشند.

بدون شک، شیشه و قفل اتومبیل برای ایمنی و حفاظت خودروی شما بسیار حیاتی است. عملکرد نامناسب قفل درب و یا اسیب دیدن شیشه اتومبیل، به این معنی است که وسیله نقلیه شما ایمنی کافی نداشته و به راحتی در اختیار مزاحمان و سارقان قرار خواهد گرفت. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی برای شیشه و قفل اتومبیل لازم است اقدامات ضروری و لازم برای تعمیر و تعویص شیشه و قفل اتومبیل را انجام دهید تا خیالتان از ایمن ماندن اتومبیلتان راحت باشد.

بخوانید  مشکلات بعد از گذاشتن دندان مصنوعی و راهکارهای آن

فروشگاه حسین گلس یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تعمیر و تعویض شیشه خودرو در کشور است. این فروشگاه از سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرده و تا به امروز با عرضه بهترین خدمات، توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند.

سرویس‌کاران این شرکت برای اطمینان از تناسب کامل شیشه در قاب ، از شیشه‌های باکیفیت اورجینال استفاده می‌کنند. بنابراین در صورتی که شیشه جلو ، عقب ، شیشه سمت راننده و یا طرف مسافر ، نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد ، به فروشگاه حسین شیشه مراجعه کنید.

همچنین اگر قفل درب و یا دستگیره درب خودرو شما دچار مشکل شده است ، می توانید به فروشگاه حسین شیشه مراجعه کنید تا کارشناسان ما قفل درب و یا دستگیره درب خودرو شما را در صورتیکه قابل تعمیر باشد ، تعمیر کنند و یا اگر خرابی قفل خوردو شما در حدی باشد که قابل تعمیر نباشد ، آنرا برای شما با مناسب ترین هزینه تعویض کنند.

هزینه تقریبی برای ترمیم شیشه ماشین

هزینه تعمیر یا ترمیم شکستگی شیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اندازه ترک یا شکستگی
  • محل ترک یا شکستگی
  • عمق ترک یا شکستگی
بخوانید  تفاوت ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی چیست؟

درواقع هرچقدر که محل ترک در جای بدی باشد و یا عمق آن بیشتر باشد، تعمیر آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. به همین دلیل هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

تعمیر آینه بغل ماشین

از جمله تخصص های مجموعه حسین شیشه ، تعمیر آینه بغل خودروی شما است . چه آینه ماشین شما برقی باشد و چه آینه برقی شما دستی باشد ، کارشناسان در مجموعه تخصص کافی در تعویض و یا تعمیر آینه بغل ماشین شما را دارند. با توجه به گران شدن قطعات خودروهای خارجی و حتی خودروهای ایرانی ، در صورتیکه آینه بغل خودروی شما آسیب جدی ندیده باشد و قابل تعمیر باشد ، کارشناسان ما سعی بر آن خواهند داشت تا آینه بغل خودروی شما را تعمیر کنند تا شما هزینه کمتری را پرداخت کنید و اما اگر آینه شما بحدی آسیب دیده باشد که قابلیت تعمیر نداشته باشد و یا تعمیر آن نسبت به تعویض آینه شما صرفه اقتصادی نداشته باشد ، در این شرایط پیشنهاد کارشناسان ما تعویض آینه بغل خودروی شما می باشد.

در صورتیکه موتور چرخش آینه بغل شما دچار مشکل شده باشد و یا حتی آینه داخل آینه بغل خودروی شما شکسته باشد ، تعویض آینه و یا تعمیر و تعویض موتور آینه بغل خودوری شما از جمله تخصص های کارشناسان ما در مجموعه حسن شیشه می باشد.

بخوانید  درمان پا درد از زانو به پایین؛ دردی که زانو و ساق را درگیر می‌کند

در فروشگاه حسین شیشه ، همواره به وقت و هزینه مشتری ارزش قائل هستند  و نهایت تلاش خود را می‌کنند که کار با پایین‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان با کیفیت بسیار بالا انجام شود.

تیم فنی مجموعه ما در حسین شیشه دارای ویژگی‌های بارزی است که عبارتند از:

  • ما سعی می‌کنیم که بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهیم.
  • ما مهارت‌های حل مساله را داریم.
  • ما مهارت‌های عیب‌یابی را داریم.
  • استعداد فنی قوی داریم.
  • قیمت‌های ما بسیار مناسب هستند.
  • کیفیت کار تیم ما بالا بوده و ما این کیفیت را تضمین می‌کنیم.

تیم متخصص و فنی فروشگاه حسین گلس در ترمیم سنگ خوردگی و ترک خوردگی شیشه ماشین‌های ایرانی و خارجی و همچنین در ترمیم نوار ماهوتی دور شیشه انواع خودروهای کره‌ای و چینی مهارت دارد. تعمیر شیشه ماشین از جمله تخصص های مجموعه حسین شیشه می باشد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×